Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inertia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikös PS4:llekin julkaistu joku ihan Sonyn lisensoima hiiri+näppis-ohjain, joten ei taida olla kiinnostusta moisen kitkemiseen.
Tämä on yksi mikä jakaa pelaajat täysin kahteen leiriin.
Osa haluaa ja osa vihaa.
Helpottaa siirtymistä pc ltä konsoliiin...
Erittäin kaksipiippuinen asia vaikka miten pähkäilisi.
 
Suora tuki hiirelle ja näppikselle kaikkiin peleihin ilman tarvetta millekään kalliille erikoisohjaimille, ja valinta mahdollisuus pelata pelkästään ohjaimella pelaavia vastaan.

Toki siltikin mahdollistaa "huijaamisen" noilla hiiriohjaimilla, mutta varmaan aika harva sitten enää lähtisi noita ohjaimia hankkimaan kun ei noilla kuitenkaan varmasti pääse oikean hiiren tasolle.
 
Muistanko väärin, että jo ikiaikaisessa Unreal Tournamentissa PS3:lla oli eroteltuna hiiri ystävälliset serverit? Eikö näitä voida enää toteuttaa syystä tai toisesta?
 
Suora tuki hiirelle ja näppikselle kaikkiin peleihin ilman tarvetta millekään kalliille erikoisohjaimille, ja valinta mahdollisuus pelata pelkästään ohjaimella pelaavia vastaan.

Toki siltikin mahdollistaa "huijaamisen" noilla hiiriohjaimilla, mutta varmaan aika harva sitten enää lähtisi noita ohjaimia hankkimaan kun ei noilla kuitenkaan varmasti pääse oikean hiiren tasolle.
Tuo xim uskottelee Pleikalle tms., että käytössä on ohjain (aim assist on apuna ohjain pelaajille) . Lisäksi näissä on anti-recoil ominaisuuksia, yms makroja.

FPS dominator on sitten lisäpalikka ohjaimeen, ja siinä on anti-recoil ja makro-ominaisuuksia (esim. aseen lataaminen ja juoksuliuku tulee yhdellä napin painalluksella).

Mulle tää xim-invaasio tarkoitti pädipelaamisen loppua (bäfät), ja siirtymistä pc-puolelle.
 
Mulle tää xim-invaasio tarkoitti pädipelaamisen loppua (bäfät), ja siirtymistä pc-puolelle.
Jotenkin tosi vaikea uskoa että nuo olisivat kovin yleisiä, saatika mikään invaasio, mutten nyt kuitenkaan ala väittelemään kun en juurikaan verkkoräiskintöjä pelaa.

Mistä sen edes pelatessa tietää että joku tuollaista käyttää? Joku "ei kukaan voi olla noin hyvä" ei oikein ole vakuuttava todiste.
 
Tuo xim uskottelee Pleikalle tms., että käytössä on ohjain (aim assist on apuna ohjain pelaajille) . Lisäksi näissä on anti-recoil ominaisuuksia, yms makroja.

FPS dominator on sitten lisäpalikka ohjaimeen, ja siinä on anti-recoil ja makro-ominaisuuksia (esim. aseen lataaminen ja juoksuliuku tulee yhdellä napin painalluksella).

Mulle tää xim-invaasio tarkoitti pädipelaamisen loppua (bäfät), ja siirtymistä pc-puolelle.
Tosin et näistä ja muista auto aim huijaamiseta pääse eroon pc leirissäkään...
 
Jotenkin tosi vaikea uskoa että nuo olisivat kovin yleisiä, saatika mikään invaasio, mutten nyt kuitenkaan ala väittelemään kun en juurikaan verkkoräiskintöjä pelaa.

Mistä sen edes pelatessa tietää että joku tuollaista käyttää? Joku "ei kukaan voi olla noin hyvä" ei oikein ole vakuuttava todiste.
On se yleistä, kun pääsee "riittävän hyvään" porukkaan, kun noissa peleissä on nykyään tuo skill based matchmaking. Kyllä sen spectatessa näkee. Hiiriohjaus on aika erinäköistä kuin padiohjaus. Samoihin mänöövereihin ei vain pysty. Siegessä hiirellä saa mielettömän etulyöntiaseman.

Codissa taasen huijausongelma on lähtenyt nyt täysin käsistä. Peli suorastaan pakottaa pitämään crossplayn päällä (muuten pelaat samalla lagisella serverillä yhtäaikaa jenkkien ja kiinalaisten kanssa), joten voi valita kahdesta huonosta vaihtoehdosta. Joku oli jo omistakin vihjeistä bannia saanut (tuli IWltä ilmoitus), mutta ei se paljon lohduta.

Ja nämä ihmiset tosiaan satsaa jopa satoja euroja, bannien uhkasta välittämättä, siihen, että voi huijausten avulla loistaa nettipelissä. Tavallaan tämä on aika raskasta henkisesti, koska se tuo konkreettisesti esille sen miten paljon on ihmisiä, joilla on aivojen sijasta ripulia pää täynnä.

Itse vaihdoin pc:ltä konsoliin, että ei tarvitsisi pelata huijareiden kanssa vaan voisi rentoutua ja letkeästi pelailla sohvalta. Mutta nyt nämä konsolitkin ajetaan väkisin tähän samaan kuraan, mitä pc-pelaaminen on ollut ja iät ajat.
 
Hiiriohjaus on aika erinäköistä kuin padiohjaus. Samoihin mänöövereihin ei vain pysty.
Näin varmasti ihan oikealla hiirellä pelatessa, mutta onko myös noilla hiiriohjaimilla? Jotenkin ollut aina siinä uskossa ettei noilla loppujen lopuksi pääse kuitenkaan lähellekään oikean hiiren pelattavuutta.
 
Näin varmasti ihan oikealla hiirellä pelatessa, mutta onko myös noilla hiiriohjaimilla? Jotenkin ollut aina siinä uskossa ettei noilla loppujen lopuksi pääse kuitenkaan lähellekään oikean hiiren pelattavuutta.
Siis oikealla hiirellä ja näppäimistöllä ne pistää menemään. Siinä on vain joku adapteri tms välissä, mikä mahdollistaa käytön. Ei se aivan sama käsittääkseni ole esim viiveen osalta, mutta silti luo selkeän edun etenkin Siegen kaltaisessa pelissä, jossa ohjaimella pelattaessa ei ole minkäänlaista aim assistia, kuten jossain bäfässä tai codissa. Kokemusta on myös pc:ltä ja kuten tuossa aiemmin jo todettiin, erottaa nuo hiirtä käyttävät konsolipelaajat todella nopeasti, sillä pystyvät sellaisiin liikeratoihin ja tarkkuuteen josta ohjaimella voi vain haaveilla. Ei nuo silti itseäni ole lamaannuttaneet saati saaneet kokonaan vaihtamaan alustaa. Ajattelen itse asiaa lisähaasteena ja onhan se aina hyvä fiilis kun ohjaimella laittaa hiirimiehiä nekkuun :D
 
Toki siltikin mahdollistaa "huijaamisen" noilla hiiriohjaimilla, mutta varmaan aika harva sitten enää lähtisi noita ohjaimia hankkimaan kun ei noilla kuitenkaan varmasti pääse oikean hiiren tasolle.

Tuo xim uskottelee Pleikalle tms., että käytössä on ohjain (aim assist on apuna ohjain pelaajille) . Lisäksi näissä on anti-recoil ominaisuuksia, yms makroja. FPS dominator on sitten lisäpalikka ohjaimeen, ja siinä on anti-recoil ja makro-ominaisuuksia (esim. aseen lataaminen ja juoksuliuku tulee yhdellä napin painalluksella).

Modern Warfaressa / Warzonessa törmäsin konsolilla paljon noihin Ximeihin juuri tämän takia, vaikka pelissä on TÄYSI TUKI hiirelle ja näppikselle. Nähkääs, jos nää sankarit iskee kiinni normaalin näppiksen, niin peli tunnistaa ohjaimen ja heittää - voitteko kuvitella - samoihin matseihin muiden mkb-pelaajien kanssa. Semmoinenhan ei käy. Jos pelaat XIM:llä, niin peli luulee sinun pelaavan ohjaimella, eli silloin saa täydet hyödyt aim-assistista - ja mikä parasta - saa vastaan ainoastaan niitä tönkömmin liikkuvia ohjainpelaajia. Tähän on maailma mennyt.

Mulle tää xim-invaasio tarkoitti pädipelaamisen loppua (bäfät), ja siirtymistä pc-puolelle.

Täällä tismalleen samat setit. Juurikin Siege katkaisi itsellä sen kamelin selän. Nykyään kaikki fps-pelit PC:llä.
 
On kyllä mielenkiintoista havaita hypetasoissa eroja.

Rtx 3000-sarja tulossa myyntiin 2kk sisällä. Tietoa ei juurikaan ole, eikä graafisia mainoksia peleistä (näin hyvältä näyttää, jne). Toisaalta, asiakassegmentti tietää ja selvittää itse. Olishan se ihan kiva jotakin pätkää nähdä.
 
Konsolipelaaminen on ainakin opettanut rentoutta pelaamiseen. Nykyisin esim. Steamista pelejä ostellessa melko korkealla on se kriteeri että peli toimii myös pädilla pelattuna. En tietenkään mitään verkkoräiskintää lähtisi ohjaimella vääntämään, mutta pelimaku nyt muutoinkin seikkailuissa, cuupeissa ja open world tarinavetoisissa kokemuksissa.

Eikös PC:n yksi vahvuuksista ole juuri se että sillä saa pelata juuri kuten itselle sopii. Ja eipä ole mitään ongelmia pitää konsoleita ja PC:tä saman katon alla, hyvin mahtuvat. Tosin nyt PC- pelaaminen on kieltämättä komponenttien hintojen puolesta mennyt melko hintavaksi, kauhulla odottelen onko RTX3070 jo 799 hintalapulla varustettu. En olisi yhtään yllättynyt.
 
Konsolipelaaminen on ainakin opettanut rentoutta pelaamiseen. Nykyisin esim. Steamista pelejä ostellessa melko korkealla on se kriteeri että peli toimii myös pädilla pelattuna. En tietenkään mitään verkkoräiskintää lähtisi ohjaimella vääntämään, mutta pelimaku nyt muutoinkin seikkailuissa, cuupeissa ja open world tarinavetoisissa kokemuksissa.

Eikös PC:n yksi vahvuuksista ole juuri se että sillä saa pelata juuri kuten itselle sopii. Ja eipä ole mitään ongelmia pitää konsoleita ja PC:tä saman katon alla, hyvin mahtuvat. Tosin nyt PC- pelaaminen on kieltämättä komponenttien hintojen puolesta mennyt melko hintavaksi, kauhulla odottelen onko RTX3070 jo 799 hintalapulla varustettu. En olisi yhtään yllättynyt.

Se on pakko myöntää, että rauta on kalliimpaa. Tosin konsoleilla kustannukset muodostuvat eri tavalla.

Esim. 7 vuoden (ps4 elinkaari) aikana, konsoli maksoi 399€,plussajäsenyyteen menee 350€. Keskimäärin kympin hintaero peleissä tekee 25 pelin ostomäärällä 250€. Konsolin välipäivitys (ps4 pro) 250€, erotukseen huomioitu, että vanhasta plekestä sai rahaa. Eli yht. 1249€.

Peli pc:n (järkevä budjetti) ostohinta 1200€, ja näyttispäivitys+ram 3,5v kohdalla kustantaa 500€ (vanhat vaihdossa pois). Yht. 1700€.

PC pelaaminen on kalliimpaa, mutta ei välttämättä niin paljon kalliimpaa kuin luulisi. Sillä on vain erilaiset elinkaarikustannukset.
 
Keskimäärin kympin hintaero peleissä tekee 25 pelin ostomäärällä 250€.
Toisaalta jos ei ole pakko saada aina sitä uusinta peliä heti julkaisussa, niin konsoleille saa lähes kaikki levyllä julkaistavat pelit lainattua kirjastosta täysin ilmaiseksi.
 
  • Like
Reactions: XYU
Nyt kyllä en ymmärrä sitten yhtään. Mulla on tosiaan melkoinen kirjasto ps4:n pelejä, ja nää tulee näyttämään tod.näk. samalta kuin ps4 prolla. Vaikea ymmärtää logiikkaa, mistä rallipelin ystävä taikoo ps5:lle nätin rallipelin? Odottamalla seuraavaa "Wrc-dirt rallya"? Saa odottaa kyllä! Itse hakkaan PC2 1440p ja dirt rally 2.0 4k resolla, ilman sahalaitoja.

Sonyn usko sukupolviin on kyllä tiettyjen peligenre-fanien silmissä myrkkyä. Nyt on ostettu pc:n puolelle samat autopelit kuin plekellä. Ei satu silmiin, edes ens vuonna. Eikä tarvitse odottaa sitä seuraavaa peliä samassa sarjassa (onnea ps5 ja project cars 3! Maistuisi varmaan mieluummin PC2, ps5 herkuilla, ilmaiseksi) ja maksaa taas.

Toki alusta on tosi hyvä, edullinen ja helppo käyttää, jos pelaa tietyn tyylisiä pelejä. Autopelien ystävälle Sony ei ole ollut ystävä.

Kiukkuinen räntti, mutta aiheesta. Haluan hyvän pelikokemuksen pelistä, josta pidän. Ps4-pohjalle tehdyt pelit eivät ole nykypäivää (prolle tehdyt ovat jo kivan näköisiä).
 
Nyt kyllä en ymmärrä sitten yhtään. Mulla on tosiaan melkoinen kirjasto ps4:n pelejä, ja nää tulee näyttämään tod.näk. samalta kuin ps4 prolla. Vaikea ymmärtää logiikkaa, mistä rallipelin ystävä taikoo ps5:lle nätin rallipelin? Odottamalla seuraavaa "Wrc-dirt rallya"? Saa odottaa kyllä! Itse hakkaan PC2 1440p ja dirt rally 2.0 4k resolla, ilman sahalaitoja.

Sonyn usko sukupolviin on kyllä tiettyjen peligenre-fanien silmissä myrkkyä. Nyt on ostettu pc:n puolelle samat autopelit kuin plekellä. Ei satu silmiin, edes ens vuonna. Eikä tarvitse odottaa sitä seuraavaa peliä samassa sarjassa (onnea ps5 ja project cars 3! Maistuisi varmaan mieluummin PC2, ps5 herkuilla, ilmaiseksi) ja maksaa taas.

Toki alusta on tosi hyvä, edullinen ja helppo käyttää, jos pelaa tietyn tyylisiä pelejä. Autopelien ystävälle Sony ei ole ollut ystävä.

Kiukkuinen räntti, mutta aiheesta. Haluan hyvän pelikokemuksen pelistä, josta pidän. Ps4-pohjalle tehdyt pelit eivät ole nykypäivää (prolle tehdyt ovat jo kivan näköisiä).
Dirt 5 ps5?
 

Dirt ei ole Dirt rally. Dirt-sarja on hyvä, mutta arcadepainotteinen ja mukana on rantakirppuja sekä pickup-sorakisaa. Dirt rally -sarja on realistisempaa menoa perinteisessä rallihengessä.

Dirt 4:ssa oli generoituja ratoja, ja fiilis oli välillä semmonen Bon voyage, että justhan mä tän mutkan ajoin jo. Eli samat mutkat toistuivat sattumanvaraisesti.
 
Dirt 4:ssa oli generoituja ratoja, ja fiilis oli välillä semmonen Bon voyage, että justhan mä tän mutkan ajoin jo. Eli samat mutkat toistuivat sattumanvaraisesti.

Itseä tämä kritiikki jaksaa ihmetyttää aina tähän päivään asti.
Eli dirt 4 tarjoaa random pätkät joissa saattaa välillä tulla vastaan se tuttu mutka = huono
Mutta dirt rally jossa ajetaan ihan oikeasti niitä muutamaa samaa pätkää uudestaan = hyvä

Väännän vielä rautalangasta.
Dirt 4 tarjoaa lukemattoman määrän eri erikoiskokeita joista pelaajat tunnistaa ne muutamat mutkat, koska niissä on aina se sama auto/talo/yleisö, mutta itse ek on kuitenkin erilainen aina = huono
Dirt rally tarjoaa yhden pitkän erikoiskokeen joka on pätkitty muutamaan osaan ja noita sitten ajetaan uudestaan ja uudestaan.
Tässä ei siis näytä siltä, että mutka olisi jo tuttu ja sama vaan se ihan oikeasti on se sama jo ajettu pätkä = hyvä.

Sanottakoon vielä, että molempia on tullut pelattua likemmäs 100 tuntia ja mun mielestä molemmat loistaa eri asioissa.
 
Ylös Bottom