Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PCars Formula Rookie sarja, kausi päättynyt, kiitos kaikille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Aika samoissa näköjään kuitenkin mun kanssa, eli ei se auta kuin myöntää, että Simo on 2sek kierroksella kovempi kuski. Harmittaa. :(

Kaikki meni nappiin ja 1.30.0xx. Nyt tätä kirjoittaessani,se taiskin olla 1.31.oxx..en ole aivan varma,mut joka tapauksessa oli mun paras aika.

Kiitos Ompulle ja kaikille mukana olleille ja Simolle onnittelut yllätys voitoista.;)
Omppu tai joku muu,jos näät jostaki toka kisan mun nopeimman kiekan. Laitatko privana tai tänne. Ite en muistanu ottaa replayta.:(
1:31:043
3bbc79d32eb924ecd65bbbdef2d97bc7.jpg

No sun kuvakulmasta kun katsoi niin näytti taas että aika homosti tulin vielä eteen, että olisit joutunut hiljentää etkä olisi päässyt enää oikealtakaan ohi. en syytä sua
Toi on kyl niin jännä miten välillä on itse aivan varma kiilaamisesta, toisaalta välil tuntuu et toinen tulee kylkeen. Sit kisan jälkeen katsoo toisesta kuvakulmasta ni tilanne on juuri päinvastainen. Nyt ymmärrän miksi f1:ssä aina kuskit riitelee kenen vika.

Kiitoksia vielä sarjan ylläpitämisestä! En minä tuota kiilaukseksi sanoisi. Tuossa sisäpuolella on vain onneton pito, joten pitkäksi meni vaan henkalla kuten itsellä ekassa lähdössä samassa jarrutuksessa.

Heti tilanteen jälkeen oikeasta sivupeilistäsi näkee kun sininen auto "antimikael" suorastaan tuuppaa punaisen auton "minut" ulos radalta :rolleyes:

Edit: en tajunnutkaan että ajelit mun takana ekassa kisassa. Pari kertaa oli törmäys näköjää melko lähellä kun autoni huojoi tuossa vaiheessa jo semisti. Komeasti ammuit ohi ja samaan aikaan tais mulla mennä mutka pitkäksi.

Juu kyllä noi kaikki meni vähän pimeiden kulmien piikkiin ja tosiaan kun sisälle tullaan, joutuu ajamaan todella hiljaa, ettei valu pitkäksi. Hienoa kisaa kyllä noin muutoin oli.

Asiasta toiseen eli käänsin jo katseen ensi viikon kisaan ja kävin kokeilemassa ensi viikon kisan radalla jokusen kiekan. Kyseessä on itselleni uusi rata ja täytyy sanoa, että on hieno rata. Nopeita mutkia, ei mitään kilometrin turva-alueita, korkeuseroa on jne. Aika kapea rata ja kaide melko lähellä. Eli osumia tiedossa hyvin todennäköisesti. Lisäksi myös alkukiihdytys ja eka mutka johon joutuu jarruttamaan ei tule olemaan mitään ihan helppoja paikkoja.
Sitten kun vielä tietäis missä mennään kierrosaikojen suhteen. Eli itselle uusi rata ja ajoin samoilla säädöillä kuin ajoin tämän päivän kisat niin muutamalla kiekalla 1.01 pintaan. Parhaat vetää varmaan eri minuuttiluvulle. :D

Ja tosiaan se tokan kisan 2 mutka meni multa vaan pitkäksi. Yllätyin todella kuinka huono pito oli ja auto vaan liukuin pitkäksi. Mut eipä siinä onneks kellekkään käyny kovin pahasti. Itse menetin eniten, joten reilusti meni siinä mielessä.
Itse olen ajanut tota rataa vain kerran uralla Cliolla. Ihastuin rataan todella paljon ja siksi valitsin sen mukaan. Itsekään en sitä vieläkään osaa ja ajat on varmaan todella hitaita. Kaikenlisäksi kun pääsen treenaamaan sitä ehkä tänään hiukan ja seuraavaksi vasta maanantaina.

Kiitos! Pitää vähän katsoa mallia ja opetella säätöjen merkitykset. Oikein ajaminen kai se kuitenkin on se mistä suurimmat erot tulee. Ootte te hurjia ajamaan! No opetellaan ja yllätetään jossakin kisassa.
Mukaan vaan vaikka ois hitaampi. Joka kisassa ollut ihan hyvää vääntöä peräpäässäkin, se se tärkein on. Pisteet ja sijoitukset on vain muodollisuus.

Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Kiitokset Ompulle ajan selventämisestä. Aika oli ni ku epäilinki.. mut tyytyväinen oon tohonki aikaan(täytyy kisoista jotain positviistakin löytää).:)
Simolla ne kaikista tylsimmät kisat varmaan on..aina voitto. Tai voiko voittohin koskaan tylsistyä/kyllästyä. Ite en tiä,ku on todella harvinaista että näin tapahtuisi.:o

Kiitokset Ompulle ajan selventämisestä. Aika oli ni ku epäilinki.. mut tyytyväinen oon tohonki aikaan(täytyy kisoista jotain positviistakin löytää).:)
Simolla ne kaikista tylsimmät kisat varmaan on..aina voitto. Tai voiko voittohin koskaan tylsistyä/kyllästyä. Ite en tiä,ku on todella harvinaista että näin tapahtuisi.:o

Kai se tuntuu samalta ku ajais Formula A:lla Rookien joukossa. (oikeastihan Simo on vähä koodaillu ja sil o oikeest enempi tehoo jne, ei se niin hyvä kuski todellisuudes oo...) :)

Kokeilin ajaa kyseisellä setupilla ja auto tuntui kyllä melko vakaalta. Ongelmaksi tosin muodostui että vasen eturengas oli jo 130 asteinen 4 kierroksen jälkeen, jolloin ei enää alle 1.32 päässyt hyvälläkään kierroksella. Tiedä sitten onko padiohjauksen syytä.

Itselläni oli rengaspaineet edessä vasemmalla 130, edessä oikealla 115, vasemmalla takana 115 ja takana oikealla 110, niin kaikkien renkaiden lämpötila pysyi kisan alusta loppuun siinä aika tasan 100 asteessa.

Kokeilin ajaa kyseisellä setupilla ja auto tuntui kyllä melko vakaalta. Ongelmaksi tosin muodostui että vasen eturengas oli jo 130 asteinen 4 kierroksen jälkeen, jolloin ei enää alle 1.32 päässyt hyvälläkään kierroksella. Tiedä sitten onko padiohjauksen syytä.

Itselläni oli rengaspaineet edessä vasemmalla 130, edessä oikealla 115, vasemmalla takana 115 ja takana oikealla 110, niin kaikkien renkaiden lämpötila pysyi kisan alusta loppuun siinä aika tasan 100 asteessa.

Minäkin nostelin aluksi rengaspaineita, mutta harjoituksissa Simo sanoi et vaikka renkaat on punaiset, ei se vaikuta juuri pitoon oikeasti. Laskin paineet eteen 1.10 ja taakse 1.05 ja punaisena oli, mutta pito pysyi samana. Korvien välissä se ero oli. Kisassakin parhaat kierrokset viimeisillä kierroksilla vasta.

1. Kisa: otin lähdön ehkä liianki varovasti ja putosin heti kolmanneks, jonka jälkeen formulaliiga halus maksaa kalavelat viime kisasta , noh nyt on puntit tasoissa . Nousin siinä kisan aikana jo 4-5 sijaa, mutta sitte stadikalla pellolle ja taas lappas autoa ohi. Lopussa pari sijaa sain lahjana. Mukavaa skabaa oli siinä ompun vetämässä letkassa, 4 tai viis autoa veti välillä ihan limpissä ja hienosti veti poijat ilman suurempia kolareita .

2. Kisa: pääsin tällä kertaa jaloista pois ja ajelin pääasiassa omassa rauhassa ja totesin Etten pysy ton yhen kahelin perässä, no empä jääny kierroksella niinku sunnuntaina . Maalissa ensimmäisellä hävityllä sijalla.

Katoin ton ompun kisavideon ja täytyy sanoa että olipa siinä raastava loppu, hieno kisa kaikinpuolin, siistiä ajoa ja sit mikroskooppinen virhe johtaa täystuhoon vimpalla kiekalla, sellasta se on välillä ku vedetään pienillä marginaaleilla .

Katoin ton ompun kisavideon ja täytyy sanoa että olipa siinä raastava loppu, hieno kisa kaikinpuolin, siistiä ajoa ja sit mikroskooppinen virhe johtaa täystuhoon vimpalla kiekalla, sellasta se on välillä ku vedetään pienillä marginaaleilla .
Koitan itse painottaa et rentoa kisaa ja blaa blaa ei oteta vakavasti blaa blaa.
Tuossa vaiheessa teki mieli oikeasti alkaa kiromaan ja ragequittaa pelistä pois, mutta ku olin hosti. :D
Nyt olen noita videoita koittanut saada youtubeen twitchistä, mutta siellä flash jotenkin bugaa mäkillä ja todella isoja ongelmia, niin olen tuon kohdan nähnyt uudestaan ja uudestaan. Ihan oikeasti sattuu ja ketuttaa edelleen. :D

Tässä nyt kuitenkin kisa 1: https://www.youtube.com/watch?v=x0rNxjl2c-E
Paras aika-ajoaika multa, toisessa aika-ajossa: https://www.youtube.com/watch?v=ijHbiQwi5js
Toinen kisa: https://www.youtube.com/watch?v=T84J9-cItog (viimeisen kierroksen puolikas puuttuu Youtuben 15min rajan vuoksi..)

Mikäs ton seuraavan kisan kiekka määrä on ja keli? 15kiekkaa jos on kuival ni ajaa n.15min kisan.

Mikäs ton seuraavan kisan kiekka määrä on ja keli? 15kiekkaa jos on kuival ni ajaa n.15min kisan.

Kuivaa on vielä tää, seuraava vasta sateella. En ole ehtinyt ajamaan ollenkaan. Onko se 15 kiekkaa ja noin 15min miten lähellä sitä 15min? YouTuben rajoitus kun on 15min, niin ois kiva saada koko kisa sinne. Nyt jäi puolikierrosta vajaaksi.
Kauanko kisa kestää esim 13 tai 14 kierroksella? Ehdin ehkä vasta maanantaina itse testaamaan.

Kuivaa on vielä tää, seuraava vasta sateella. En ole ehtinyt ajamaan ollenkaan. Onko se 15 kiekkaa ja noin 15min miten lähellä sitä 15min? YouTuben rajoitus kun on 15min, niin ois kiva saada koko kisa sinne. Nyt jäi puolikierrosta vajaaksi.
Kauanko kisa kestää esim 13 tai 14 kierroksella? Ehdin ehkä vasta maanantaina itse testaamaan.
Pienellä testillä ajoin 1.00.756. Jos vaik 12kiekka ni sit ainakin varmaan ehtis hyvin 15min.

Eli Simo vetelee reilusti alle minuutin. Voitais sitten ajaa 14 kierrosta.

On kyllä hankala rata tämä seuraava, eilen hinkkasin aikani tätä ja ei vaan meinannu mittään rytmiä löytyä paras aika tais olla 1.01.tasan. Ohitus paikkoja ei oikeestaan oo koko radalla eli toisen kuskin virheestä pystyy haastaan. Kuolleet kulmat tulee luultavasti korostuun tällä radalla kun tilaa ei ole ja kaikki haluaa sen parhaan linjan. Veikkaan et tulee paljon nurmikon ajoa :)

Siitä on kyllä se pidempi versio, jolloin olisi yksi jarrupaikka ohittaa.

Siitä on kyllä se pidempi versio, jolloin olisi yksi jarrupaikka ohittaa.
Mennään tällä vaan kun porukka on kumminkin kerenny jo ajeleen tätä. Ja kisa pituus ois varmaan ihan jees olla 15L. Niin ja sen juutuubi 15minuutin rajan saa pois sieltä tube asetuksista :)

Näin mä muistelinkin, mutta nyt herjasi et pitää olla tunnistautunut käyttäjä. Kerrotko tarkemmin mistä löytyy. :)

https://support.google.com/youtube/answer/71673?hl=fi&rd=1 Juu pitää tunnistautua ihan simppeli juttu se oli muistaakseni. Tuon linkin takaa mä sen asetuksen pääsin muuttaan kun vähän klikkaili, sieltä tulee joku teksti viestivahvistus ja jne.

Edit:

Ratti haettavissa. I'm in.

Miten paljon saa käyttää noita kahta radan ulkopuolista 'terassikivetyslevennstä'?

Ylös Bottom