Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PCars Formula Rookie sarja, kausi päättynyt, kiitos kaikille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Mites tuo sakitto. Oisko 15kierrosta ok ja annetaanko ekassa mutkassa koko alue käyttöön? Paha sitä on valvoa kun ei rankkuja tule, niin eikö se aika sama ois sit antaa mennä miltä tuntuu?

Eilen kattelin Nascaria Sonomasta ja tuntui et kanttarit oli keskellä rataa, niin paljon ne veti pitkäksi.

Edit: ja Kallungin paikka tosiaan vapaana!

Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Mites tuo sakitto. Oisko 15kierrosta ok ja annetaanko ekassa mutkassa koko alue käyttöön? Paha sitä on valvoa kun ei rankkuja tule, niin eikö se aika sama ois sit antaa mennä miltä tuntuu?

Eilen kattelin Nascaria Sonomasta ja tuntui et kanttarit oli keskellä rataa, niin paljon ne veti pitkäksi.

Edit: ja Kallungin paikka tosiaan vapaana!
Eix sit tuu normaalia pidempi kisa? Mul tais olla viime kisan jälkeisissä harkois aika jotain 1.50.xxx,siit pois ainaki pari sekuntia ku treenaa. Parempi se on sallia,jos ei pysty kunnolla valvoo ja kaikillehan se on sama.

1:07 ajoin ite äsken treenasmatta

Puuttuux viel kuskeja? Kerkeisin ehkä 2000 aikoihin liittyy joukkoon. Metriikää en oo kyseistä rataa ajanu mut joukon jatkeeks voisin liittyy jos on tilaa.

Kerkii, tuu Kallungin tilalle

Täytyy sanoa että rumalta näyttäa se ku jos ajetaa ekas mutkas sieltä kaukaa.

Nii näyttää, mut ei sitä millää voi valvoa ja mihi vetää rajan.

Oisitte eilen nähny sen nascarin. Oli meinaan naurettavan näköistä sekin.

Täytyy kyl sanoa että aika olemattomasti tos ekas mutkas kyl voittaa ei saa liiankaan pitkäks vetää muuten hävii jo siinä.

Eiköhän mennä edelleen samoilla säännöillä. Yks rengas radalla, raidalliset kanttarit on rataa. Kanttarin ulkopuoliset asvalttialueet eivät kyllä ole millään lailla rataa ja siellä saisi olla likasta ja liukasta. Itse en niin pahalla katso asvalttialueita jotka alkaa suoraan rataviivasta. Eli silloin kun ei ole kanttaria välissä.

Olihan siellä oulton parkissa täysin vastaava se vihreä alue, jossa kahdessa mutkassa mentiin parhaimmillaan 1,5 auton mittaa yli. Tuossakin on kanttari, vihreä alue, asfaltti ja sen jälkeen hiekkaa. Tuo menee ainakin itsellä 90% yli kanttarin vaikka miten yritän siihen rauhassa ajaa. Kierrosajassa mulla vaikuttaa yli 2sek tuo eka mutka ja mahdoton valvoa mitenkään. Niin siksi meinasin et siitä sais mennä yli.

Vihreet alueetkaan ei ole niin vakavia, mutta kanttarin+vihreen jälkee tulevat asvalttialueet ei mielestäni ole enää rataa millään lailla. Itse ajan ainakin niin, että tuskin osun edes siihe ykkösmutkan ulkokanttariin, koska se on liukas. Se on mielestäni jo kusettamista jos antaa valua auton sen yli, koska pito on kanttarin ulkopuolella parempi.

Itse hidastan siis paljon ykkösmutkaan. Jos joku opettelee sen niin, että ajaa tahallaan pihalle niin se ei oikeuta ajamaan konttiin, kun edellä oleva hidastaa enemmän kuin itse. Kannattaa opetella se ajamaan oikein, niin on huomattavasti turvallisempaa ajaa toisen perässä ykkösmutkaan.

Minkäslaisia kierrosaikoja muuten tuolla olet ajanut? Mulla ei ykkösmutkassa auto pysy lapasessa ollenkaan. Heti kun nostan jalan jarrulta, lähtee perä irti. Eli vaikka hidastaisisin todella paljon, menen sivuluisussa pitkäksi, jos ajan hieman nopeammin auto menee suoraan sinne vihreälle kun ei käänny.

Ekalla tavalla 1.09.8 on aivan maximaalinen mitä pystyn saamaan. Jälkimmäisellä tavalla 1.07.5.
Ongelma kun on juuri siinä, et jos en tätä kertois, kukaan tuskin huomais jos vetäisin esim aika-ajoissa tuon 2sek nopeamman, joten sen valvominen on mahdoton.

Minkäslaisia kierrosaikoja muuten tuolla olet ajanut? Mulla ei ykkösmutkassa auto pysy lapasessa ollenkaan. Heti kun nostan jalan jarrulta, lähtee perä irti. Eli vaikka hidastaisisin todella paljon, menen sivuluisussa pitkäksi, jos ajan hieman nopeammin auto menee suoraan sinne vihreälle kun ei käänny.

Ekalla tavalla 1.09.8 on aivan maximaalinen mitä pystyn saamaan. Jälkimmäisellä tavalla 1.07.5.
Ongelma kun on juuri siinä, et jos en tätä kertois, kukaan tuskin huomais jos vetäisin esim aika-ajoissa tuon 2sek nopeamman, joten sen valvominen on mahdoton.
Resetoippa setuppis tai käytä sitä mun. Tarkista, että polkimet toimii, ettei jarru tee mitään kummallista. 1.05 puolelle pääsee vaikka pitäis kaks rengasta valkosten viivojen sisäpuolella.

Koita olla kääntämättä kun päästät jarrun ylös ja voi pitää vaikka pientä kaasua jo ennen kuin nostaa jarrun.

Samaa ongelmaa ei ole millään muulla autolla. Koitin gulffia, ruffia jne samalla radalla. Resetoin myös setupin.

Samoin sen mäen yli kun tullaan siihen alamäkeen niin 2/5 kerrasta perä alta, pääsuoralle tultaessa perä alta myös 2/5. Ja lähtee siten ettei ole tuo auto edes tuolla autolla joskus aikaisemmissa testeissä lähtenyt noin. En oikein ymmärrä miksi. Koitin sitä moottorijarruakin säätää.

Asetukset oli jo entuudestaan käytännössä identtiset sun säätöjen kanssa, mutta radalla pysyen ekassa mutkassa ei mitään toivoa alle 1.09.
Tänään pari tuntia koitin rataa tahkota. :/

Pointti ei kuitenkaan ole siinä mitä pystyy ajamaan radalla pysyen tai ei pysty. Vaan siinä, että jos se sullakin parantaisi edes esim sekunnin kierrosaikaa, niin sitä on ihan mahdoton kenenkään valvoa aika-ajoissa tai kisassa mistä kukakin menee, tai jos "lipsahtaa" pitkäksi, et nostais jalkaa kaasulta tms. Pelin oman rangaistussysteemin tilalle kun on aika paha itse keksiä mitään, tai puuttua asiaa.

Ja juu juu, lähtökohtaisesti ollaan rehellistä porukkaa jne, mutta juuri kyseisen syyn takia oulton parkissakin paineltiin kaukana kanttarista, niin siksi ehdotin tähän ihan samaa. Itse en ole koko ekaa mutkaa opetellut ajamaan vielä mistään varsinaisest, vaan yrittänyt mennä vähän vuorotellen eri tavoilla ja yrittänyt saada auton edes pysymään lapasessa. Toistaiseksi kun en ole yli kahta kierrosta päässyt pyörähtämättä..

Aika jännä juttu. Jotain häikkää vaikuttais jossain olevan. Koitappa semmosta, että nostat auton nìin ylös kuin saat ja laitat edestä sway barin täysille ja takaa minimiin. Paineet jotain 1.15 kaikki renkaat. Sillo pitäis olla niin puskeva setuppi kui vaan saa laitettua. Sit kun alkaa osua tasasesti nii lähet nostaan takaa sway baria pikkuhiljaa. Ite oon ajanu 0 engine brake mapilla.

Ylös Bottom