Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tässä ketjussa ollut jonkin verran juttua jo aiemmin näistä virtuaalitodellisuuksista, kuten Playstation Home ja Second Life. Jatketaan sillä sarjalla.

Jyrki J. J. Kasvi pitänyt oman EU-vaalitilaisuutensa SL:ssä ja sikäläinen 80 samanaikaisen vierailijan raja oli tullut nopeasti vastaan. Hyvin mielenkiintoinen aluevaltaus, mutta ei kuitenkaan kovin yllättävää juuri tältä ehdokkaalta. Jos Obama ratkaisi vaalit osaksi vahvan netin hyödyntämisen kautta, milloinkohan saman sanotaan tehdyn virtuaalitodellisuudessa tapahtuneen propagoinnin ansiosta?

Kasvi sanoi:
Aion haastaa mukaan Second Lifeen myös muita poliitikkoja, jotta saisitte seurata monologin asemesta debattia, ehkä jopa paneelikeskustelua.

Lisää aiheesta hänen blogissaan: Virtuaalimellakka - Jyrki J.J. Kasvi
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Simsistäkin on jo ehditty suorittaa Tohtorin oppiarvo väitöskirjan kautta.

Tutkijan mukaan Sims-pelien suosion takana on sen joustavuus ja muokattavuus. Peli taipuu pelaajan omien halujen ja tarkoitusperien mukaan lähes mihin tahansa.

"Ne tavat joilla pelaajat muokkaavat peliä, kertovat eniten pelaajista itsestään", sanoo Sims-peleistä väitellyt Tanja Sihvonen.

Sihvosen väitöskirja Pelaajat irti! The Sims-peliä ja pelikulttuuria tutkimassa tarkastettiin toukokuun lopussa.

Sihvosen mukaan peliympäristö on turvallinen ympäristö käsitellä vaikeitakin tunteita.

Pelissä on kyse eräänlaisesta elämäsimulaattorista. Sims-pelien idea on luotsata esikaupunkinaapurustossa asuvien perheiden elämää. Keskeisessä osassa on perheen kodin rakentaminen ja sisustaminen sekä erilaisten esineiden hankkiminen. Pelaaja ohjaa pelihahmoja, simejä. Simit rakastuvat, saavat lapsia, opiskelevat, vanhenevat ja käyvät töissä, eli tekevät kaikkea mitä ihmisetkin.

Peli itsessään antaa valtavan määrän mahdollisuuksia hahmojen, rakennusten, esineiden, talojen ja koko peliympäristön muokkaamiseen. Sihvosen mukaan pelaajat ovat myös taivuttaneet peliä tarkoituksiin, jotka eivät enää vastaa pelinkehittäjien ajatuksia siitä, miten peliä tulisi pelata.

"Illuusio hallinnasta on erityisesti aikuisille pelaajille tärkeä mielihyvän lähde pelissä. Monet nauttivat kontrollista pelimaailmaan ja vapaudesta tehdä pelissä mitä vain", sanoo Sihvonen.

Lähde: Sims-tietokonepelin keinomaailma kertoo pelaajastaan - HS.fi - Kulttuuri

Playstation Home ei ihan ole vielä näin monipuolinen, mutta kyllä sielläkin aikuinen pelaaja pääsee jo sen nukkekotinsa sisustamaan ja luomaan niitä sosiaalisia verkostoja. Parasta täälläkin on käyttäjien luoma oma sisältö, kuten teemabileet uuden pelin julkaisun yhteydessä tai vaikka keilahallin peliturnaukset. Myös häät on nähty :D
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Iltalehti summaa asiantuntevasti E3 messujen tarjonnan, ja kertoo mm. "God of War 3: Keskiaikaan sijoittuva ensimmäinen roolipeli PS3:lle". Selvä! Tekstistä päätelle toimittajan tuntemus, mielenkiinto ja/tai lähdemateriaali painottuu X0 puolelle, jonka tarjontaa esitellään hieman paremmin.

Tässä ovat suosikkikonsolien peliuutuudet | Digiuutiset | Iltalehti.fi

Lehdestä löytyy myös inFamous pelin arvostelu.

Arvostelussa PS3:n InFamous: Hyvä vai paha - sinä valitset | Digiuutiset | Iltalehti.fi
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Aika mielenkiintoisen analyysin tehnyt tämä 15-vuotias harjoittelija. Sinänäsä ei mitään uutta auringon alla, vahvistaa vain sen minkä arveli jo tietävänsä. Tietää muutoksia mediakentässä, kun paperi ei enään myy samaan malliin ja mistään ei olla oikein valmiita maksamaan kun verkosta onkii oleellisen ilmaiseksi.

15-vuotiaan media-analyysi hätkähdytti sijoittajia


13.7.2009 22:00

Investointipankki Morgan Stanleyn julkaisema, viisitoistavuotiaan koululaisharjoittelijan tekemä media-analyysi on herättänyt suurta huomiota pankin asiakkaiden eli ammattisijoittajien keskuudessa.


Morgan Stanleyn media-analyytikot pyysivät pankissa tilapäisesti harjoitellutta Matthew Robsonia kuvailemaan ystäväpiirinsä tapaa käyttää mediaa. Lopputulos oli analyytikkojen mielestä niin kiinnostava, että he lähettivät tekstin asiakkailleen.

Palaute oli valtavaa.

"Kymmenet ja kymmenet rahastojen salkunhoitajat ja toimitusjohtajat ovat soitelleet ja lähettäneet sähköpostia", kertoi pankin mediatiimin vetäjä Edward Hill-Wood sanomalehti Financial Timesille. Palautetta on Hill-Woodin mukaan tullut viisi kuusi kertaa enemmän kuin yleensä analyyseistä tulee.


Robsonin analyysin ytimenä on sen suorasukaisuus. Hänen kuvauksensa mukaan teini-ikäiset käyttävät paljon mediaa, mutta heitä ei kiinnosta maksaa siitä mitään. Myös kännykän kulut yritetään minimoida hyödyntämällä muun muassa pelikonsoleiden langattomia yhteyksiä.

Teinien rahat ja aika kuluvat lähinnä elokuva- ja konserttilippuihin sekä konsolipeleihin.

Robsonin mukaan sanomalehtiä ei lue säännöllisesti kukaan. Verkkosivuilla julkaistavia mainoksia ystäväporukka pitää turhina ja erittäin ärsyttävinä.

Lähde: http://www.hs.fi
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Aika mielenkiintoisen analyysin tehnyt tämä 15-vuotias harjoittelija. Sinänäsä ei mitään uutta auringon alla, vahvistaa vain sen minkä arveli jo tietävänsä. Tietää muutoksia mediakentässä, kun paperi ei enään myy samaan malliin ja mistään ei olla oikein valmiita maksamaan kun verkosta onkii oleellisen ilmaiseksi.



Lähde: http://www.hs.fi

Niin missä se analyysi? Lähteessä vai? Pitääpä katsoa.

EDIT: Joo, ei missään sitä analyysia, eli siis heppu ei tehnyt analyysia vaan kertoi omia mielipiteitä asiasta.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Johanna Tukiainen haluaa ollla lööpeissä ja tässä linkki uutisiin
Sairas video leviää netissä - Tukiainen uhataan tappaa - MTV3.fi

Johanna tekee rikosilmoituksen
Hymy tavoitti Tukiaisen: ”Tappouhkausvideosta rikosilmoitus!” – Hymy

Videon tehnyt kommentoi asiasta
YouTube - How it came up..... NYT MYÖS TUKSULLE TEKSTITETTYNÄ :O!

Ylipäätänsä koko touhussa ei ole mitään järkeö ja ei tuo kyllä minusta nyt mikään uhkausvideo ollut.
Mutta media haluaa nyt paisutella asiaa ja mitäs muut Konsolifinin jäsenet ovat asiasta?
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Vaikka Tuksu onkin saanut naurut päällensä pelaajien keskuudessa, niin enpä jaksa ymmärtää miten joku viitsii tuhlata aikaansa jonkun mauttoman Tukiais-ampumisvideon tekemiseen...olkoon sitten pelimaailmasta revityillä pelimekaniikoilla tai ei. Parempaakin ajanvietettä luulisi löytyvän.

Tukiaisen reaktio on sinänsä täysin ymmärrettävä, kun ei yhteyttä pelimaailmaan tiedä sen paremmin kuin videontekijän parodiointimotiiviakaan. Ja tokkopa tuo kohtiampuminen ketään lämmittäisi jos omalle kohdalle sattuisi ja tekijä olisi tuntematon.

Jos on Tukiainen ns. turha julkkis, niin turha on videokin.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Kyllä pelaajien pitäisi tietää paremmin... Kohta media itkee Falloutista.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Kyllä pelaajien pitäisi tietää paremmin... Kohta media itkee Falloutista.

Njooh, mutta tämmöstä se on. Ihmisten omista vioista ja virheistä syytetään aina jotakin muuta kuin kohdetta itseään. Tuo on kohtuullisen väärin että leimataan terveetkin pelaajat sivussa. Kyllä tuo p**ka-media on paljon vaarallisempaa ihmiselle kuin pelaaminen. :)
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa


Tästä oli äsken ylen tv-uutisissa. Wiitä on hankittu noin 350 kpl ja näillä yritetään saada jengi innostumaan liikkumisesta ja viihtymään paremmin armeijan harmaissa. Sinänsä pelikonsolit armeijassa ei ole mitään uutta, mutta näin laajamittaisena hankkeena ainutkertaista.

Lisää löytyy YLE:n uutissivulta: Varusmiehet liikkeelle Nintendon tahtiin | Kotimaa | YLE Uutiset | yle.fi
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Siis mehän ollaan tää tiedetty jo pitkään :D

Tutkimus: Tetriksen pelaaminen kasvattaa aivoja


Tetriksen pelaamisella on suotuisia vaikutuksia aivoihin alueilla, jotka käsittelevät liikettä, kriittistä ajattelua, päättelykykyä ja kielellisiä toimintoja.

Tutkimuksen mukaan tetriksen pelaajilla myös aivokuori on paksumpi kuin ei-pelaajilla.

Amerikkalaisen Mind Research Networkin tutkimus sai alkunsa havainnoista, joiden mukaan pallojen ilmaan heittely jonglöörien tavoin lisää harmaan aineen massaa aivojen motorisilla alueilla.

Tutkijat halusivat nähdä, olisiko tetriksen pelaamisella samanlainen vaikutus. Koehenkilöinä oli teini-ikäisiä tyttöjä, joista puolet pelasi tetristä puoli tuntia päivässä kolmen kuukauden ajan ja puolet eivät.

Tutkimuksen päätyttyä koehenkilöiden aivot kuvattiin kahdella erilaisella kuvantamismenetelmällä, joista ensimmäinen mittasi aivojen rakenteellisia muutoksia ja toinen aivojen energiankäyttöä.

Tulokset osoittivat, että tetristä pelanneiden koehenkilöiden aivokuori oli tietyillä alueilla huomattavasti paksumpi kuin ei-pelaajilla. Samoin tetriksen pelaajien aivot toimivat tietyillä alueilla ei-pelaajia tehokkaammin.

Tetris on aivotutkimuksen kannalta ihanteellinen peli, sillä se vaatii keskittymistä, silmien ja käden yhteistä koordinaatiota sekä tilan visuaalista hallintaa.

Tutkimus osoittaa, että aivot ovat nuorena hyvin sopeutumiskykyisiä ja että niihin voidaan saada harjoittelulla aikaan rakenteellisia muutoksia.

Tutkimuksen julkaisi BMC Research Notes.

Lähde: Tutkimus: Tetriksen pelaaminen kasvattaa aivoja - HS.fi - Ulkomaat
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Työterveyslaitos suosittelee videopelejä, Kauppalehti uutisoi:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/09/25521

Työterveyslaitos kehottaa tietokonepelien hyödyntämistä työssäoppimisessa.

Työterveyslaitoksen tutkimusprofessorin, neurologi Kiti Müllerin mukaan tietokonepeleissä on ominaisuuksia, jotka voivat auttaa tietotekniikan omaksumisessa työmaailmassa.

Myös "ripaus" leikkimielisyyttä lisäisi osaltaan motivaatiota.

- Työssä oppimisessa ei vielä osata täysin hyödyntää esimerkiksi tietotekniikan osalta alun perin pelimaailmaan luotuja systeemejä. Niissä on mukana elementtejä, jotka palvelevat tietotekniikan hallintaa opettelevia, Müller sanoo.

- Kaikilla meillä on omia kiinnostuksen kohteita, toiset pitävät ruoanlaitosta ja toiset vaikka juuri tietokonepeleistä. Miksei voisi ajatella, että tekemällä niitä pystyisi myös hiomaan taitojaan jossain työhön liittyvässä asiassa?
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tästä oli äsken ylen tv-uutisissa. Wiitä on hankittu noin 350 kpl ja näillä yritetään saada jengi innostumaan liikkumisesta ja viihtymään paremmin armeijan harmaissa. Sinänsä pelikonsolit armeijassa ei ole mitään uutta, mutta näin laajamittaisena hankkeena ainutkertaista.

Lisää löytyy YLE:n uutissivulta: Varusmiehet liikkeelle Nintendon tahtiin | Kotimaa | YLE Uutiset | yle.fi

Seuraavaksi varmaan ostetaan armeijaan Operation Flashpointit joilla sitten opetetaan sotimaan kun jalat ovat rakoilla sauvakävelyn jälkeen :rolleyes:
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Beatles nousee jälleen kohisten listoille


The Beatles -yhtyeen ennustetaan nousevan väkevästi viikon myydyimpien albumien listalle Britanniassa. Official Charts Company arvioi torstaina, että sunnuntaina julkaistavalla Top 20 –albumilistalla on peräti viisi Beatles-albumia, kertoo uutistoimisto Reuters. Listoja hallinnoiva yhtiö ennusti, että kärjessä olisivat Abbey Roadin ja Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Bandin uudelleenjulkaisut.

Kaikkien Beatles-levyjen uudet digitaalisesti remasteroidut versiot julkaistiin maailmanlaajuisesti keskiviikkona. Samanaikaisesti myyntiin tuli myös Beatles-aiheinen videopeli. Uudesta beatlemaniasta kertonee se, että Beatles-levyjä jonotettiin julkaisupäivänä Lontoon suurimpien musiikkiliikkeiden edustalla. Beatlesin tulevasta listamenestyksestä on Britanniassa voinut lyödä myös vetoa.

Lisää uudelleenjulkaisuista lauantain Helsingin Sanomissa.

Lähde: Beatles nousee jlleen kohisten listoille - HS.fi - Kulttuuri
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Hollywood-elokuvista tehdyt pelit eivät pelitä | Viihde | YLE Uutiset | yle.fi

Hollywood-elokuvista tehdyt pelit eivät pelitä

julkaistu tänään klo 12:26

Hollywood-elokuvista tehdyt pelit ovat usein floppeja. Pelialan asiantuntijoiden mukaan pelit tehdään usein hutaisemalla elokuvien oheistuotteiksi.

Hollywood on yrittänyt päästä mukaan tuottoisaan pelibisnekseen kehittelemällä jo pitkään suosittuihin elokuviin perustuvia pelejä. Kiireessä pelien suunnittelutyölle ei kuitenkaan varata tarpeeksi aikaa, sillä toimivan pelin kehittely voi viedä jopa vuosia. Elokuvista tehdyissä peleissä ei myöskään ole otettu huomioon pelaamiseen liittyviä erityispiirteitä, vaan niissä on seurattu orjallisesti esimerkiksi elokuvan juonta.

Floppipeleihin lukeutuu muun muassa Batman-elokuva Yön ritarista tehty kunnianhimoinen peliyritelmä. Myöskin Star Wars -elokuvista tehdyt pelit ovat usein saaneet ristiriitaisia arvioita.

Hollywoodissa on kuitenkin jo otettu opiksi virheistä. Nyt pelejä kehitetään yhtäaikaa elokuvien kanssa ja niihin panostetaan eri tavalla kuin aiemmin. Esimerkiksi James Cameronin tulevasta Avatar-3D-elokuvasta tehtyä peliä on työstetty tiiviissä yhteistyössä elokuvantekijöiden kanssa. Peli tulee myös kauppoihin ennen kuin elokuva saa ensi-iltansa teattereissa.

Melkoisen hauskasti tulkittu, jos tuon nyt oikein ymmärsin. Arkham Asylum on siis floppipeli ja peliyritelmä? Niin millä mittarilla? :confused:
 
Ylös Bottom