Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Kannattaa Taloussivujakin tsekata aina välillä - viikko sitten sieltä löytyi sivun pituinen juttu Alan Wakesta, Remedystä ja 6 vuotta kestäneestä kehityksestä. Hyvä juttu olikin.

Alan Wakesta on tosiaan näkynyt ilahduttavan runsaasti juttua kotimaisessa mediakentässä. Toimittajien puolella sukupolvi on vaihtunut ja kuuden vuoden projektin arvo selvästi ymmärretään.

Näinköhän on. Kun laman myötä perinteinen teknologiteollisuus on heivattu Kiinaan, alkaa täällä silmät avautumaan myös muulle osaamiselle maassamme. Sellaiselle, jota kenties vielä äskettäin pidettiin merkityksettömänä puuhasteluna. Meille pitää tulla aina ulkoapäin kertomaan missä olemme hyviä. Vasta suurten kansainvälisten toimijoiden osoittama huomio noteerataan. Siihen asti kyse on vain puuhastelusta. Onnea Remedylle maailman turuilla ja toreilla!
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Alan Wakesta on tosiaan näkynyt ilahduttavan runsaasti juttua kotimaisessa mediakentässä. Toimittajien puolella sukupolvi on vaihtunut ja kuuden vuoden projektin arvo selvästi ymmärretään.

Näinköhän on. Kun laman myötä perinteinen teknologiteollisuus on heivattu Kiinaan, alkaa täällä silmät avautumaan myös muulle osaamiselle maassamme. Sellaiselle, jota kenties vielä äskettäin pidettiin merkityksettömänä puuhasteluna. Meille pitää tulla aina ulkoapäin kertomaan missä olemme hyviä. Vasta suurten kansainvälisten toimijoiden osoittama huomio noteerataan. Siihen asti kyse on vain puuhastelusta. Onnea Remedylle maailman turuilla ja toreilla!

Niinpä. Mediassa jauhetaan usein esim. uusimmista suomalaisista musiikin ja elokuvien menestystarinoista kansainvälisillä markkinoilla. Kotimaisia pelejä harvemmin mainitaan, ainakaan sen ansaitsemalla palstatilalla, vaikka esim. Max Paynen viisi miljoonaa myytyä kopiota ylittää monien lehdissä paistatelleiden artistien myyntimäärät reilusti...heitä kuitenkaan väheksymättä.

Osaavia pelinkehittäjiä Suomesta löytyy. Ehkäpä toimittajien/päättäjien sukupolven vaihtumisen myötä pelialaan aletaan suhtautua vakavasti muuallakin kuin pelilehdissä.

Vielä kun saisi yhden kunnon televisiossa pyörivän peliohjelman ruutuun... :rolleyes: Sitä odotellessa pitää katsoa miten Finnish Game Awards toimii televisiossa (8.4 kalenteriin ylös eiks jeh!).
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Täytyy nyt puuttua tällaiseen epäkohtaan, kuin:

Nyt pelejä katsellaan

Uusista konsoleista saadaan nyt irti niin näyttävää jälkeä, että pelaamisesta tulee yhä enemmän katselemista

Näette tämän jotenkin positiivisena? Haluammeko tätä? Todellakin? Kyllä minäkin muutaman QTE-mätön siedän erilaisuuden nimissä, mutta en helvetti sentään haluaisi nähdä tämän yleistyvän yhtään enempää. 360:lle en ainakaan näitä kaipaa.

Noh, Remedy ei sentään ole tälle linjalle lähtenyt.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Näette tämän jotenkin positiivisena? Haluammeko tätä? Todellakin?
Oi, kyllä! Olen varmasti vähemmistössä, mutta mulle on hienot välianimaatiot kelvanneet jo vähintään ensimmäisestä Metal Gear Solidista lähtien. Toisille kymmenien minuuttien MGS4-cutscenet on ihan liikaa, mutta meikku nauttii täysin rinnoin. Samoin nuo esimerkeiksi nostetut GOW3 ja Heavy Rain ovat ennen kaikkea välipätkissään todellista silmäkarkkia.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Toisille kymmenien minuuttien MGS4-cutscenet on ihan liikaa, mutta meikku nauttii täysin rinnoin. Samoin nuo esimerkeiksi nostetut GOW3 ja Heavy Rain ovat ennen kaikkea välipätkissään todellista silmäkarkkia.

Niin, kyllä kaikille hienot välianimaatiot kelpaa, mutta entä kun gameplay muuttuu välianimaatioksi?
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Niin, kyllä kaikille hienot välianimaatiot kelpaa, mutta entä kun gameplay muuttuu välianimaatioksi?
En osaa sanoa, missä raja kulkee, mutta vielä sitä ei ole missään nimessä ylitetty. QTE:t tuntuvat olevan yksi vihatuimpia pelimekaniikoita, mutta mulle sekin kelpaa, jos sillä saavutetaan entistä näyttävämpiä kohtauksia.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Oi, kyllä! Olen varmasti vähemmistössä, mutta mulle on hienot välianimaatiot kelvanneet jo vähintään ensimmäisestä Metal Gear Solidista lähtien. Toisille kymmenien minuuttien MGS4-cutscenet on ihan liikaa, mutta meikku nauttii täysin rinnoin. Samoin nuo esimerkeiksi nostetut GOW3 ja Heavy Rain ovat ennen kaikkea välipätkissään todellista silmäkarkkia.

Ainakin MGS4 ja Heavy Rain ovat pelejä (GoW3 mulla vielä pelaamatta - mutta ainakin arvostelut lupaavat vain hyvää), joissa "leffamaisuus" tukee pelaamista ja päinvastoin. Eli kokonaisuus toimii siitäkin huolimatta, että on enemmän välianimaatioita kuin "normaalisti" (MGS4), tai että pelaaminen on pelin ja interaktiivisen leffan sekoitus (HR).

Kyse on aina kokonaisuudesta. Ei peleistä aina voi irrotella vain yhtä osasta ja sen perusteella tehdä liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä (suuntaan tai toiseen). PS3:sen kohdalla jauhetaan jo vähän liikaakin graffojen merkityksestä, vaikka sen laadukkaat exclusive-pelit ovat yleensä kokonaisuutena huippukamaa. Grafiikka on vain yksi osa. Toki "hyvä grafiikka" on juurikin sitä kivaa silmäkarkkia, mutta ei se peliä pelasta jos kaikki muu on pielessä..

Hesarin jutussa täytyy tavallaan muistaa se, että jos Hesarissa on pelijuttu, niin yleensä siihen pitää aina ikäänkuin löytää joku "perustelu" (vs. niin, että tehtäisiin puhtaita peliarvioita kuten leffoista). Nyt peliarvostelu on ikäänkuin "verhottu" ilmiöksi siitä, että pelejä "katsellaan" nykyään yhtä paljon kuin pelataan (siinä on totuuden siemen tietysti, mutta ei koko totuus).. J. Ahlroth haluaisi varmasti kirjoittaa peleistä enemmänkin ja tehdä puhtaita peliarvosteluja myös, mutta Hesarissa (ei edes Nyt-liitteessä, kumma kyllä) siihen on vain rajallinen mahdollisuus. Aina kun peleistä on juttua, niin siihen pitäisi saada joku erityiskulma. Mutta ehkäpä usein se on juuri parempi niin (mitään "wow, oltiin pr-tapahtumassa ja kivaa oli ja pelikin on mahtava!" -juttuja tuskin Hesariin saisi läpi muutenkaan).
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Sijalla 96. myös vaikutusvaltainen visionääri.

Ilmeisesti tulokset vielä elävät kivasti, sillä Molyneux on ehtinyt nousta sieltä satasen huonommalta puolelta jo 93. sijalle tässä puolentoista tunnin aikana.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Uskoisin että Oprah olisi vaikutusvaltaisempi kuin Conani vaikka Oprah onkin mielestäni ääliön oloinen.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tuo Timen vuosittainen äänestys on täysi vitsi. Ei kannata ottaa tuloksia tosissaan, ainakaan ennen kuin Timen väki korjaa tuloksia.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tuo Timen vuosittainen äänestys on täysi vitsi. Ei kannata ottaa tuloksia tosissaan, ainakaan ennen kuin Timen väki korjaa tuloksia.

Jooh, Lady Gaga ykkösenä kun mä sitä vilkasin :D Mut kuitenkin ihan mukava että peli ala alkaa nostaan oikeesti jo päätä tuollaisessakin. Kaikki huomio mikä ei oo negatiivista on hyväksi alalle. :)
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tämän päivän Etelä-Saimaassa oli yhden sivun juttu Alan Wakesta. Tai no ei siinä varsinaisesti itse pelistä raapastu kuin vaan vähän pintaa, mutta käytännössä juttu kertoo enemmänkin Alan Wake näyttelijästä Ilkka Villistä ja joistakin toimintakohtauksista miten niitä tehtiin sekä vähän myös remedyn alkuajoista. Ihan mielenkiintoinen, kannattaa lukea jos on mahdollisuus.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Luovasti ketjua käyttäen:

Kaliforniaan suunnitellaan bunkkeria maailmanlopun varalta - katso kuvat | Ulkomaat | Iltalehti.fi

Eli Fallout-hengessä jokainen voi nyt ostaa itselleen ikioman turvapaikan Vaultista.

suojabunkkeri11805MZ_ul.jpg


suojabunkkeri21805MZ_ul.jpg


suojabunkkeri31805MZ_ul.jpg
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Meinasin ite kans aamulla postailla ton jutun new vegas ketjuun mut en sit jaksanutkaan :)
 
Ylös Bottom