Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Kyllä tuossakin on ollut joku sairaus tai muu taustalla. Ei kukaan siihen kuole, että pelaa 19 tuntia. Itsekin pelasin aikoinaan fable 3:sta 18 tuntia putkeen eikä sinä aikana tullut syötyäkään kuin hiukan leipää tai jtn.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Kyllä tuossakin on ollut joku sairaus tai muu taustalla. Ei kukaan siihen kuole, että pelaa 19 tuntia. Itsekin pelasin aikoinaan fable 3:sta 18 tuntia putkeen eikä sinä aikana tullut syötyäkään kuin hiukan leipää tai jtn.
Yleensä nuo on semmoisia tapauksia, että pelaavat JOKA päivä tuollaisia määriä. Liika on liikaa pelaamisessakin ja varmasti tuollaisista tunneista kun puhutaan niin vaikuttavat terveyteen.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Yleensä nuo on semmoisia tapauksia, että pelaavat JOKA päivä tuollaisia määriä. Liika on liikaa pelaamisessakin ja varmasti tuollaisista tunneista kun puhutaan niin vaikuttavat terveyteen.

Mä myös uskon, että nuo pelaa todellakin jatkuvasti tuolla tavalla ja päivittäinen pelaaminen (farmataan ja etsitään harvinaisia esineitä, joita yritetään myydä) on tosiaan heidän matalapalkkainen työnsä, jonka vuoksi tunteja pitää olla paljon. Voi olla, että stressi on tämän vuoksi jatkuvasti kova, ja kroppa ei pitemmän päälle kestä rasitusta.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

10945376_10153041340808159_5581561937991138570_n.jpg
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Mä harrastan tota samaa. Pelaan änäriä ps4:lla ja lapsille (3 ja 5v) lykkään PS3 ohjaimet käteen. :D

Vielä ainakin uppoaa.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

1426675647732.jpg


Liikuntapommi uhkaa Suomea: lapset liikkuvat hälyttävän vähän - http://www.iltasanomat.fi/urheilu/art-1426675666362.html

Tutkimuksesta käy ilmi, että vain viidesosa koululaisista täyttää liikuntasuosituksen, joka on vähintään tunti päivässä »kohtalaisen rasittavaa» liikuntaa. Vielä 5. luokalla suositukseen yltää noin kolmannes, 7. luokalla enää viidennes ja 9. luokalla vain joka kymmenes. Siis vain joka kymmenes 15-vuotias liikkuu edes sen verran, mitä terveyssuositukset edellyttävät!

1426675649310.jpg


Lisäksi ns. ruutuaikaa eli television, tietokoneen, tabletin ja kännykän parissa vietettyä aikaa mitattaessa vain viisi prosenttia lapsista ja nuorista ei ylitä suositusta eli kahta tuntia yhtenäkään päivänä viikossa. Toisin sanoen 95 prosentille ruutuaikaa kertyy yli suositusten.



Jotain tarttis tehdä. Liikuntapelit avuksi? Laitetaan ranteeseen sykemittari, sovellus kännykkään ja päivittäinen liikuntasuositus täytettäväksi. Samaten televisioon liikuntapeli iltatreeniä varten. Ei tarvitse kieltää laitteita kun otetaan ne osaksi rutiineja tällä tavoin.

Lisää liikuntapeleistä: http://www.konsolifin.net/bbs/pelikeskustelu/89242-liikuntapelit.html
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Hyvä kirjoitus. Sitä joskus kuvitteli kyseessä olevan vain sukupolvien välinen konflikti. Väärässä olin, pelaamisen olemusta eivät ymmärrä edes kaikki ikänsä pelien ympäröimänä eläneet.

Pelaamisesta ja masturbaatiosta puhuminen on joillekin yhä yhtä noloa - http://nyt.fi/a1305939955826

Pahimmillaan pelaamista pidetään epäterveenä ja salailtavana kuin masturbaatiota eli "itsesaastutusta" sata vuotta sitten.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

STT uutisoi, että Tampereelle avataan pysyvä pelimuseo joukkorahoitusavusteisesti. Museo tulee joka tapauksessa, joukkorahoitus vain avittaa tekemään museosta hienomman. Mukana hankkeessa ovat Mediamuseo Rupriikki, Tampereen yliopisto ja Pelikonepeijoonit.

Tampereelle avataan pelimuseo joukkorahoituksella (Iltalehti)
Tampereelle avataan Suomen ensimmäinen pysyvä pelimuseo (nyt.fi)

Domen Jukka O. Kauppinen on mukana projektissa, ja lupailee päivityksiä ensi viikolle: Tampereelle avataan pelimuseo (dome.fi)
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Äskettäin huippumenestykseksi nousseen Simcity-tappajan Cities: Skylinesin kehittäneestä tamperelaisesta Colossal Orderista on juttu Talouselämässä:

Cities: Skylines -hittipeliyhtiön johtaja: "Tavoitteena ei ole tehdä omistajille huikeita voittoja"

Tamperelainen Colossal Order näyttää, että kaikki pelialan jättimenestykset eivät ole välttämättä mikromaksullisia mobiilipelejä. Myös perinteisempi malli toimii yhä.

Yhtiö julkaisi kaupunginrakennuspelinsä Cities: Skylinesin tietokonepelien verkkokaupassa Steamissa 10. maaliskuuta. Vuorokaudessa peli myi neljännesmiljoona kappaletta, hintaan 29,99 dollaria.

Se rikkoi kaikki pelin ruotsalaisen julkaisijan Paradox Interactiven aiemmat myyntiennätykset. Cities: Skylines nousi maailmanlaajuisesti Steamin ostetuimmaksi peliksi.

Colossal Orderin omistajina ei ole pääomasijoittajia, joten sillä ei ole paineita kasvuun tai yrityskauppoihin kuten monilla startup-yrityksillä.

"Tavoitteena ei ole tehdä omistajille huikeita voittoja vaan se, että omistajat saavat tehdä työtään. Periaate on tarjota mukava ja pysyvä työpaikka”, Hallikainen kertoo.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

"Tavoitteena ei ole tehdä omistajille huikeita voittoja" [/url]

Ainakin tämän vapauden menettivät Supercellillä. Tosin niillä nyt on varaa jäädä kotiin rapsuttelemaan jos ei huvita enää.

Mikäköhän tuossakin on enää tuon Paradox julkaisijan rooli, kun peli myy lähinnä Steamissa? Ehkä hypen rakentaminen netissä?
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Mikäköhän tuossakin on enää tuon Paradox julkaisijan rooli, kun peli myy lähinnä Steamissa? Ehkä hypen rakentaminen netissä?

Varmaankin tuotekehityksen rahoittaminen ja tosiaan markkinointi.
Nämä ja varmaankin asettaa omat vaatimukset pelin laadulle. Lisäksi voi olla erilaisia soppareita, mitä kaikkea jatkon kannalta on pitänyt ottaa huomioon, aikataulutus yms.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Pelialan tulevaisuus näyttää yhä hyvältä - http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/2015041019488772_pk.shtml

Peliala on Suomen suurin sisältö- ja kulttuurivientiala. Alan liikevaihdosta tulee noin 95 prosenttia kotimarkkinoiden ulkopuolelta. Peliala on yksi nopeimmin kasvavista toimialoista, sen vuotinen liikevaihdon kasvu on ollut lähes 40 prosenttia. Toimialan globaali kasvu on vuodessa 5-7 prosentin luokkaa, joten suomalaiselle pelialan kasvulle on hyvät edellytykset jatkossakin.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Pelialan tulevaisuus näyttää yhä hyvältä - http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/2015041019488772_pk.shtml

Peliala on Suomen suurin sisältö- ja kulttuurivientiala. Alan liikevaihdosta tulee noin 95 prosenttia kotimarkkinoiden ulkopuolelta. Peliala on yksi nopeimmin kasvavista toimialoista, sen vuotinen liikevaihdon kasvu on ollut lähes 40 prosenttia. Toimialan globaali kasvu on vuodessa 5-7 prosentin luokkaa, joten suomalaiselle pelialan kasvulle on hyvät edellytykset jatkossakin.

Mitäköhän tähän lasketaan mukaan? Clash of Clans? Kyseiset pelit mielestäni ovat kuplia, kuten Angry Birds, jotka kuihtuvat olemattomiin ajan kanssa. Kyseiset pelit myös panostavat mikromaksuihin odotusaikojen minimoimiseen mikä ei yhtään houkuta pelaajana. Pelin tuen loppuessa ei ainakaan minulle jäisi hyviä muistoja käytettyyn aikaan sekä mahdolliseen rahan käyttöön.
Harmillista olisi jos tämä nousu jatkuu tämän tyyppisten F2P-pelien kanssa.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Mitäköhän tähän lasketaan mukaan? Clash of Clans? Kyseiset pelit mielestäni ovat kuplia, kuten Angry Birds, jotka kuihtuvat olemattomiin ajan kanssa. Kyseiset pelit myös panostavat mikromaksuihin odotusaikojen minimoimiseen mikä ei yhtään houkuta pelaajana. Pelin tuen loppuessa ei ainakaan minulle jäisi hyviä muistoja käytettyyn aikaan sekä mahdolliseen rahan käyttöön.
Harmillista olisi jos tämä nousu jatkuu tämän tyyppisten F2P-pelien kanssa.

Toki kaikki pelit vaipuu unholaan, eikä ne nyt siksi kuplia ole. Mutta ymmärrän tuonkin ajattelun... F2P pelit kuten kaikki nettipelit on hyvä ajatella nykyajan peliluola/huoltamopelikoneina... Rahaa voi mättää mutta mitään pysyvää ei käteen jää.
 
Ylös Bottom