Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Yleensä nuo on semmoisia tapauksia, että pelaavat JOKA päivä tuollaisia määriä. Liika on liikaa pelaamisessakin ja varmasti tuollaisista tunneista kun puhutaan niin vaikuttavat terveyteen.Kyllä tuossakin on ollut joku sairaus tai muu taustalla. Ei kukaan siihen kuole, että pelaa 19 tuntia. Itsekin pelasin aikoinaan fable 3:sta 18 tuntia putkeen eikä sinä aikana tullut syötyäkään kuin hiukan leipää tai jtn.
Yleensä nuo on semmoisia tapauksia, että pelaavat JOKA päivä tuollaisia määriä. Liika on liikaa pelaamisessakin ja varmasti tuollaisista tunneista kun puhutaan niin vaikuttavat terveyteen.
Tamperelainen Colossal Order näyttää, että kaikki pelialan jättimenestykset eivät ole välttämättä mikromaksullisia mobiilipelejä. Myös perinteisempi malli toimii yhä.
Yhtiö julkaisi kaupunginrakennuspelinsä Cities: Skylinesin tietokonepelien verkkokaupassa Steamissa 10. maaliskuuta. Vuorokaudessa peli myi neljännesmiljoona kappaletta, hintaan 29,99 dollaria.
Se rikkoi kaikki pelin ruotsalaisen julkaisijan Paradox Interactiven aiemmat myyntiennätykset. Cities: Skylines nousi maailmanlaajuisesti Steamin ostetuimmaksi peliksi.
Colossal Orderin omistajina ei ole pääomasijoittajia, joten sillä ei ole paineita kasvuun tai yrityskauppoihin kuten monilla startup-yrityksillä.
"Tavoitteena ei ole tehdä omistajille huikeita voittoja vaan se, että omistajat saavat tehdä työtään. Periaate on tarjota mukava ja pysyvä työpaikka”, Hallikainen kertoo.
"Tavoitteena ei ole tehdä omistajille huikeita voittoja" [/url]
Mikäköhän tuossakin on enää tuon Paradox julkaisijan rooli, kun peli myy lähinnä Steamissa? Ehkä hypen rakentaminen netissä?
Mikäköhän tuossakin on enää tuon Paradox julkaisijan rooli, kun peli myy lähinnä Steamissa? Ehkä hypen rakentaminen netissä?
Nämä ja varmaankin asettaa omat vaatimukset pelin laadulle. Lisäksi voi olla erilaisia soppareita, mitä kaikkea jatkon kannalta on pitänyt ottaa huomioon, aikataulutus yms.Varmaankin tuotekehityksen rahoittaminen ja tosiaan markkinointi.
Pelialan tulevaisuus näyttää yhä hyvältä - http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/2015041019488772_pk.shtml
Peliala on Suomen suurin sisältö- ja kulttuurivientiala. Alan liikevaihdosta tulee noin 95 prosenttia kotimarkkinoiden ulkopuolelta. Peliala on yksi nopeimmin kasvavista toimialoista, sen vuotinen liikevaihdon kasvu on ollut lähes 40 prosenttia. Toimialan globaali kasvu on vuodessa 5-7 prosentin luokkaa, joten suomalaiselle pelialan kasvulle on hyvät edellytykset jatkossakin.
Mitäköhän tähän lasketaan mukaan? Clash of Clans? Kyseiset pelit mielestäni ovat kuplia, kuten Angry Birds, jotka kuihtuvat olemattomiin ajan kanssa. Kyseiset pelit myös panostavat mikromaksuihin odotusaikojen minimoimiseen mikä ei yhtään houkuta pelaajana. Pelin tuen loppuessa ei ainakaan minulle jäisi hyviä muistoja käytettyyn aikaan sekä mahdolliseen rahan käyttöön.
Harmillista olisi jos tämä nousu jatkuu tämän tyyppisten F2P-pelien kanssa.