Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

YLE:llä henkilöhaastattelu Nörtti-sarjan käsikirjoittaneesta ja ohjanneesta Aleksi Delikouraasta:

– Harvoin polku on sellainen, että käyt koulut ja menet töihin. Moni on sen takia vähän eksyksissä. Pelimaailma tarjoaa sen, mitä emme saa tästä oikeasta maailmasta.

Mukaan pääsee pelikoneella ja internetyhteydellä. Peliyhteisöt ovat läpileikkauksia nuorista sukupolvista.

– Pelimaailma toimii niin kuin se on suunniteltu. Se on hirveän vapauttavaa.

Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-10650068?utm_source=facebook&utm_campaign=yleuutiset&utm_medium=social
 
Viimeksi muokattu:
Nyt astui Microsoftin varapresidentti miinaan. Katsoi parhaaksi ojentaa peliarvostelijaa, joka ei ollut ymmärtänyt kaikkea pelimekaniikasta. Microsoftilla markkinointiyhteistyö taustalla.





Laitetaan kuva talteen.

Dz3yvQ3WoAAx0PI.jpg

[/spoler]
 
Viimeksi muokattu:
EA rankaisi Anthem-kriitikkoa poistamalla arvostelun Youtubesta, laittoi lisäksi tubettajan mustalle listalle

Australialainen tubettaja Gggmanlives julkaisi Youtubessa kriittisen arvostelun Electronic Artsin julkaisemasta Anthem-pelistä, eikä EA päättänyt jättää asiaa sikseen. Sen sijaan se posti kyseisen arvostelun Youtubesta – lisäksi erittäin huonossa maineessa oleva pelialan jätti laittoi kyseisen tubettajan mustalle listalleen.

Lähde: https://muropaketti.com/pelit/ea-ra...laittoi-lisaksi-tubettajan-mustalle-listalle/
 
Vielä kun saataisiin joka päivästä naistenpäivä. Ja miesten. Ja muiden pörriäisten. :)

Ettei siis olisi vain yhtä päivää vuodessa, kun äijät raidaa hädissään kukkakauppoja.
 
"The next generation [of fans] is going to be playing Fortnite, or Apex Legends, and is he even going to get out of his bedroom? That is the challenge we face,"

"It is on me as a CEO of a global football club to think about new ways we can continue to engage them otherwise we are going to lose generation after generation," he added. "You either evolve or die."

-Peter Moore, Liverpool CEO

Lähde: http://www.espn.com/soccer/liverpoo...te-as-big-a-rival-for-new-fans-as-other-clubs
 
Itsellä alkaa menemään maku näihin netti räiskintöihin, ei ne vaan toimi itselle nykyään, ihan paskaa.
Tietenkin jos on ihailee rahaa ja pitää sitä hienona asiana niin varmaan on eri mieltä
 
Pikku kaljoissa vähän huonosti muotoiltu viesti.

Lähinnä alkanut kaiken maailman 20€ skinit sun muut maksulliset battlepassit ja mikromaksut ärsyttämään.

Ennen ostit vaikkapa Call of Duty United Offensiven ja maksoit siitä kerran ja sillä selvä, uusia ilmaisia kenttiä tuli koko ajan modien muodossa, nykyään tungetaan mikromaksuja joka perkeleen räiskintään.
 
Pitää huomioida, että jollain tavalla pitää niitä kasvanneita pelikehityksen kuluja kompensoida. Osa rahastuksista toki menee yli ja rumalla tavalla.

Sitten myös, jos mietitään pelien hintaa niin silloin 2000-luvun alussa esim. konsolipelien hinnat maksoi 400 markkaa inflaatio huomioiden se olisi 85€ nykypäivänä. Tarjouksia oli silloin paljon vähemmän ja pelien hinnat ei laskenut yhtä nopeasti, eikä niitä ostopaikkojakaan ollut yhtä paljon. Ei pelit tänä päivänä maksa juuri mitään, lisää rahaa tehdään näillä kalliilla erikoisversioilla ja pelin lisä-ostoilla.

Piratismi on varmaan vähentynyt tässä vuosien saatossa, sopimukset julkaisijoiden kanssa on parantunut ja pelaajamäärät ovat kasvanneet, joten toisaalta näiden myötä myös tuotot ovat lisääntyneet. Sitten taas pelejä julkaistaan enemmän ja se jakaa myyntejä enemmän.

Mielestäni nykyinen malli on ihan toimiva ja edullinen. Lisäksi osa myöhemmin lisättävästä sisällöstä myös työllistää tekijöitä lisää, mikä ei myöskään ole yhtään hassumpi asia.
 
Muistan tämän suuntaista tutkimustuloksia olleen aiemminkin esillä.

Parin muodostus on ennätyksellisen alhaalla alle 30-vuotiaiden kohdalla.

Syyllinen:

Lisäksi Twenge arvioi, että jatkuvasti lisääntyvä viihde, kuten tietokone- ja konsolipelit sekä nettiporno, täyttää varsinkin nuorten miesten vapaa-aikaa.

Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-10714756
 
Tämä tilanne voi tulla vielä uudestaan vastaan. Klassikkoesimerkki itsesensuurista, tai sen yrityksestä.


1980-luvun Suomi: Näin yhdestä tietokonepelin arviosta tuli ”räikeä provokaatio” Neuvostoliittoa vastaan

Diplomaattisia selkkauksia on saatu aikaan rajalinjoista, keskimatkan ohjuksista ja ylimääräisistä sotaharjoituksista. Talvella 1985 nähtiin uutuus: Suomi ja Neuvostoliitto ajautuivat diplomaattiseen kriisiin tietokonepelin takia.


Kyseessä oli Commodore 64 -kotitietokoneelle suunniteltu amerikkalaisvalmisteinen Raid over Moscow -peli, jossa pelaajan tehtävänä oli estää Neuvostoliiton ydinaseisku Pohjois-Amerikkaan hyökkäämällä avaruuteen sijoitetuilla häivepommittajilla Moskovaan. Ylen A-studio teki pelistä paheksuvan jutun ja kommunistinen Tiedonantaja-lehti moitti ”Oppia lapsille, Kremlin ovet sisään” -otsikolla pelin julkeaa neuvosvastaisuutta.


Nykymittapuulla peli on ulkoasultaan karu ja käsikirjoitukseltaan varsin alkeellinen. Kuudesta eri kentästä koostuvassa pelissä piti ensin lentää avaruusasemalta Neuvostoliiton ilmatilaan, sitten ampua tiensä läpi Minskin, Saratovin ja Leningradin ilmapuolustuksen ja tuhota ydinohjusten laukaisualustat.

Suomi–Neuvostoliitto-Seuran kärkinimiin kuulunut SKDL:n turkulaiskansanedustaja Ensio Laine peräsi hallitukselta toimia ”naapurimaatamme Neuvostoliittoa ja lasten rauhankasvatusta vastaan” kohdistuvien pelien maahantuonnin ja levityksen rajoittamiseksi. Ankarimmin asiaan kuitenkin reagoi neuvostolähetystö, jonka kannan Tehtaankadulle puhutteluun kutsutulle ulkoministeriön sosialististen maiden toimiston päällikölle Charles Murrolle ilmoitti lähetystöneuvos Josif Kosatshev, Venäjän duuman ulkoasianvaliokunnan nykyisen puheenjohtajan Konstantin Kosatshevin isä.


Kosatshevin mukaan pelistä MikroBitti-lehdessä julkaistu myönteinen arvio oli ”yksi räikeimpiä Neuvostoliiton vastaisia provokaatioita” sodanjälkeisessä Suomessa. Keskustellessaan ulkoministeri Paavo Väyrysen kanssa suurlähettiläs Vladimir Sobolev, Suuren isänmaallisen sodan veteraani, ilmoitti Moskovan pitävän peliä sotapropagandana, jolla pyrittiin muokkaamaan mielialoja suosiolliseksi Neuvostoliiton vastaiselle avaruussodalle.

Kohua tutkineen Tero Pasasen mukaan Neuvostoliiton ulkoministeriö pyysi suoraan Suomea kieltämään pelin mainonnan ja myynnin. Asiaa pohtivat ulkoministeriön poliittinen, oikeudellinen ja kauppapoliittinen osasto, mutta mikään niistä ei pitänyt kieltolinjalle menemistä sen paremmin mahdollisena kuin järkevänäkään. Kansanedustaja Laineen kysymykseen vastatessaan ulkomaankauppaministeri Jermu Laine totesi, ettei voimassa oleva lainsäädäntö mahdollistanut asiaan puuttumista.



Lisää: https://suomenkuvalehti.fi/jutut/ko...BXoCSryJyR9Y5WL5DaaJoIToWeJjpdLRbbtzlT-6Ny6Bc
 
Viimeksi muokattu:
Hassua huomata, miten tiiviisti Fifa-pelisarja on nivoutunut oikeisiin jalkapalloliigoihin. Esim. Teemu Pukki sai ansaitsemansa päivityksen omaan FUT-korttiinsa:

 
Suomen pelialalla osaajapula – tekijöitä pitää rekrytoida maailmalta: ”Jenkit eivät pysty uskomaan, että Suomessa on viiden viikon lomat”

Remedyn viestintäjohtajana vajaa neljä vuotta toiminut Thomas Puha kertoi yhtiön toimistolla Espoossa Iltalehdelle, että vuonna 1995 perustetulla Remedylla työskentelee tällä hetkellä päälle 220 työntekijää, mikä käsittää 25 eri kansalaisuutta.

Suomalainen pelitalo Remedy Entertainment on kehittänyt nyt kolmen vuoden ajan suurta Control-toimintapeliä, joka saapuu kauppoihin elokuun lopussa. Kyseessä on odotettu julkaisu, jonka parissa on työskennellyt ihmisiä, jotka ovat saapuneet Suomeen ympäri maailmaa.

Lisää: https://www.iltalehti.fi/pelitjaesports/a/87900358-5ea7-4890-bf8a-9d594f520a94
 
Ylös Bottom