Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Supercell siirtämässä pelinsä (Clash of Clans ja Hayday) uusille alustoille?



Lähde: Jättimäiseksi kasvanut suomalaisyhtiö: Android-pelit tulossa? | Uusi Suomi

Ihan käsittämätöntä miksi Supercell ei ole jo ajat sitten tuonut pelejään Androidille. Maailmassa on joku 900 miljoonaa Android-laitetta IIRC? Kohtalaisen isot markkinat ignorattu tähän mennessä... Itsekin varmaan tulisi Clash of Clansia kokeiltua jos joskus saavat tuon Android-version ulos.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Ihan käsittämätöntä miksi Supercell ei ole jo ajat sitten tuonut pelejään Androidille. Maailmassa on joku 900 miljoonaa Android-laitetta IIRC? Kohtalaisen isot markkinat ignorattu tähän mennessä... Itsekin varmaan tulisi Clash of Clansia kokeiltua jos joskus saavat tuon Android-version ulos.

Varmaankin siksi, että android-käyttäjät eivät tunnetusti ole avanneet kukkaron nyörejä niin ahkerasti, kuin iKäyttäjät. Nykyään homma on alkanut jo hieman tasoittumaan, vaikkei ollakaan lähelläkään iPhonen käyttäjien avokätisyyttä.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Varmaankin siksi, että android-käyttäjät eivät tunnetusti ole avanneet kukkaron nyörejä niin ahkerasti, kuin iKäyttäjät. Nykyään homma on alkanut jo hieman tasoittumaan, vaikkei ollakaan lähelläkään iPhonen käyttäjien avokätisyyttä.

Pohdittiin tätä tuossa kaverin kanssa viime viikolla. Mitään hyvin yksisellitteistä syytähän tähän tuskin on, mutta voisin tässä muutaman ajatuksen jakaa.
# Supercellin focus on tabletti pelit ja iOS. Android on etenkin puhelin puolella suuri, mutta tabletti puolella ei niinkään vahva. Ylipäätänsä yritykselle on hyväksi pidättäytyä selkeässä fokuksessaan.
# Hay Day ja Clash of Clans ovat vuoden vanhoja ja vuosi sitten Supercell ei vielä ollut kovinkaan suuri firma henkilömäärältään, eikä ole vieläkään
--Android versio tarkoittaisi siis toisen tiimin perustamista, koska se ei ole ihan triviaali juttu. Käytännössä tekninen toteutus täytyy aloittaa nollista. Artin voi tietysti käyttää ja toiminnallisuudesta on jo referenssinä iOS versio
--Supercellillä on tunnetusti tiukka rekrytointi prosessi joten uuden tiimin kokoaminen vie aikaa
--Lisäksi jos Android projekti päätetään aloittaa se on jo X kuukautta jäljessä iOS versiota. Kun tätä eroa lähdetään kutomaan kiinni, niin iOS kuitenkin porskuttaa eteenpäin, joten projektien saaminen samalle tasolle ottaa aikansa.

Mielenkiinnolla odotan mahdollisia Android versioita ja olisi myös mukava nähdä uusi peli Supercellin suunnalta.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

# Supercellin focus on tabletti pelit ja iOS. Android on etenkin puhelin puolella suuri, mutta tabletti puolella ei niinkään vahva.
Itseasiassa Android taisi alkuvuodesta jo mennä tablettipuolellakin ohi, mutta erilaisten nettiuutisten perusteella iPad-käyttäjät taas käyttävät moninkertaisesti rahaa sovelluksiin, kun taas android-puolella taidetaan harrastaa edelleenkin piratismia ja ilmaisohjelmia.

Tosiaan, suoria lähteitä ei ole tarjota, mutta tämmöinen vahva muistikuva itsellä asiasta olisi.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Itseasiassa Android taisi alkuvuodesta jo mennä tablettipuolellakin ohi, mutta erilaisten nettiuutisten perusteella iPad-käyttäjät taas käyttävät moninkertaisesti rahaa sovelluksiin, kun taas android-puolella taidetaan harrastaa edelleenkin piratismia ja ilmaisohjelmia.

Tosiaan, suoria lähteitä ei ole tarjota, mutta tämmöinen vahva muistikuva itsellä asiasta olisi.

Tämä on hyvin mahdollista ja oletan asian olevan näin. Olisi pitänyt tarkentaa tuota tabletti kommenttia juurikin tuolla rahan käytöllä. iPad käyttäjät ovat todellakin moninkertaisesti "laadukkaaampia" yrityksen näkökulmasta kuin Android tabletti käyttäjät. Puhelin puolella ero ei ole niin iso, mutta tableteilla iPad on kyllä vieläkin vahvin. (ei siis laitteiden määrässä, mutta businesstä ajatellen)

Tarkistin myös faktat kuntoon 1.5.2013 "Apple continues to be the biggest player when it comes to tablet sales but it’s first quarter 2013 market share has slipped to about 40% from just under 60% a year ago." Forbes
iPadillä siis 40 % markkinoista, loput on Androidia ja kai sinne muutama MS Surface mahtuu sekaan.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tampereen Särkänniemessä rikottiin viikonloppuna videopelihahmojen cosplay-ennätys:

Nyt se onnistui! Särkänniemessä tehtiin uusi maailmanennätys - Aamulehti

Mukana oli niin moogleja, Marioita kuin Angry Birdsejäkin monien muiden hahmojen ohella. Myös pelimediat kuten V2 uutisoivat aiheesta:

V2.fi | Särkänniemessä tehtiin pelihahmoennätys

Ennätystä yritettiin viime vuonnakin, mutta silloin se ei onnistunut. Nyt videopelihahmoiksi pukeutuneita oli kaikkiaan 497, kun edellinen Australiassa tehty ennätys oli 470 cosplay-pelihahmon kokoontuminen. Nyt ennätys odottaa enää vahvistusta päästäkseen Guinnessin ennätyskirjaan.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Yksi videopelihistorian merkittävimmistä miehistä, Nintendoa yli 50 vuoden ajan vuosina 1949-2002 johtanut Hiroshi Yamauchi on kuollut 85 vuoden ikäisenä. Yamauchi johti aikanaan Nintendon videopelimarkkinoille, ja valloitti länsimaidenkin savuavat pelimarkkinarauniot 1980-luvun alun videopeliromahduksen jälkeen. Yamauchi oli edelleen Nintendon toiseksi suurin osakkeenomistaja.

The man who transformed Nintendo, Hiroshi Yamauchi, has died at 85 | The Verge
BBC News - Nintendo visionary Hiroshi Yamauchi dies aged 85
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Yksi videopelihistorian merkittävimmistä miehistä, Nintendoa yli 50 vuoden ajan vuosina 1949-2002 johtanut Hiroshi Yamauchi on kuollut 85 vuoden ikäisenä. Yamauchi johti aikanaan Nintendon videopelimarkkinoille, ja valloitti länsimaidenkin savuavat pelimarkkinarauniot 1980-luvun alun videopeliromahduksen jälkeen. Yamauchi oli edelleen Nintendon toiseksi suurin osakkeenomistaja.

Tästäköhän jampasta Pachter totesi jossain vaiheessa, että on tärkein tulppa estämässä kengän antamista Iwatalle. Nyt kun Yamauchi-san on päästänyt kylmän pierun, voi perikunta alkaa katsoa kriittisellä silmällä Nintendon johtoporrasta ja alkaa vaatia vähän erilaista tuloksentekoa. Mielenkiintoista katsoa, mitä loppuvuoden aikana firman päällystössä tapahtuu.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Yksi videopelihistorian merkittävimmistä miehistä, Nintendoa yli 50 vuoden ajan vuosina 1949-2002 johtanut Hiroshi Yamauchi on kuollut 85 vuoden ikäisenä. Yamauchi johti aikanaan Nintendon videopelimarkkinoille, ja valloitti länsimaidenkin savuavat pelimarkkinarauniot 1980-luvun alun videopeliromahduksen jälkeen. Yamauchi oli edelleen Nintendon toiseksi suurin osakkeenomistaja.

The man who transformed Nintendo, Hiroshi Yamauchi, has died at 85 | The Verge
BBC News - Nintendo visionary Hiroshi Yamauchi dies aged 85

Kappas, jos olisi tietovisassa kysytty onko Yamauchi vielä hengissä niin en olisi ollut ihan varma mitä olisin vastannut. Kepeät mullat joka tapauksessa!
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Melkoisen asenteellista uutisointia maamme suurimmalta lehdeltä.
http://www.hs.fi/talous/Uusi++GTA-p...äivän+myynti+ylitti+miljardin+/a1379727440013

Jutun lähteenä käytetty AFP artikkeli
'Grand Theft Auto V' sales race past $1 billion | AFP.com

Linkissä siis uutinen GTA:n myynnistä. Klikkihuorauksen onnistumisen välttämiseksi lainauksessa kirjoittajan näkemys mitä GTA:t pitävät sisällään. Mutta toisaalta, eihän tämä nyt uutta ole.. :rolleyes:

Grand Theft Auto -peleissä varastetaan autoja ja kaahataan niillä kännissä pitkin kuvitteellista Los Santosin kaupunkia, jonka esikuvana on Los Angeles. Aina välillä harrastetaan seksiä prostituoitujen kanssa, ja koko ajan puhutaan rumia. Resepti on suunnilleen sama myös sarjan uusimmassa osassa.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

THQ on nostanut syyttävän sormen kohti EA:ta ja Zuffaa. Riitakapulana toimii UFC-lisenssi ja tarkemmin, miten lisenssin siirtyminen EA:lle tapahtui. Zuffa on siis organisaatio UFC:n takana. THQ:n mielestä homma ei mennyt oikeudenmukaisesti, vaan Zuffa ja EA junailit siirron omaan pussiin.

THQ files suit against EA over UFC licence - Gamesindustry
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Viikolla oli Helsingin Sanomissa kulttuurisivuilla oma juttunsa ranskalaisesta pelistä BEYOND: Two Souls. Poimin siitä muutaman pätkän (HS 8.10.2013).

Räjähdys on teknisesti helpompi toteuttaa kuin suudelma.

Voiko videopeli olla yhtä dramaattisesti iskevä kuin hyvä tv-sarja? Ranskalaispeli Beyond: Two Souls tekee parhaansa.

Tiskaan astioita. Olen juuri laittanut lihat pannulle. Vähän inkivääriä? Deittini on kohta ovella, en ymmärrä maustamisesta mitään, enkä ole ehtinyt siivota tai käydä suihkussa.

Kohtaus voisi hyvin olla tv-sarjasta, elokuvasta tai romaanista, mutta nyt kyseessä on videopeli. Ranskalainen Beyond: Two Souls tähtää emotionaaliseen realismiin ja arjen totuuksiin tarinassa, jossa on myös yliluonnollisia elementtejä ja agenttiseikkailua.

Videopeleissä räjähdys on teknisesti helpompi toteuttaa kuin suudelma. Siksi Beyond: Two Souls on niin vaikuttava. Se tuo pelimaailmaan inhimillisiä totuuksia ilmaisumuodon haasteista huolimatta.

Vaikka Beyond: Two Souls on videopeli, pelaaminen ei tunnu pelaamiselta. Pikemminkin kyse on osallistumisesta tarinaan. Teen pieniä päätöksiä, kuten sanonko rakastavani miestä vai enkö. Peli vaatii osallistumaan pippurin sirotteluun ja pahiksien hyökkäysten väistelyyn. Kummassakin tapauksessa osallistuminen tekee draamasta iskevämpää. Elän mukana, koska ilman minua tarina ei etene.

Beyondin perusaiheena on ihmisten väliset yhteydet ja sympatia, sekä metatasolla että tarinan sisällä. Jodie joutuu olemaan vastuussa ihmiskohtaloista, vaikka häntä on kohdeltu kaltoin. Samalla pelaaja elää pelihahmojen mukana voimakkaammin kuin mihin videopelit yleensä pystyvät.

Beyond: Two Souls on kuin katsoisi kauden hyvää amerikkalaista tv-sarjaa. On vaikea sanoa, kannattaako sitä enää arvioida videopelien kriteereillä, sillä se tuntuu jättäneen monet pelialan käytännöt taakseen.

Yksi asia on silti varma: Tässä on tulevaisuus. Beyond: Two Soulsin kaltaisia isolla rahalla toteutettuja interaktiivisia draamoja ei ole toistaiseksi kovin montaa, mutta on vain ajan kysymys milloin näistä tulee arkipäivää.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Omaperäisiä ajatuksia jälleen esitetty.

Paras kaveri kertoo: Tällainen on 16-vuotias puukottaja | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Iltamoska sanoi:
Oulussa neljä puukottanut 16-vuotias oli kavereiden mukaan hiljainen, itsekseen viihtyvä nuori.

Viime vuosina poika muuttui.

- Aina kun niillä kävi, se pelasi tietokonetta. Ei liikkunut missään, yksin käveli, kaveri kuvailee.

- Olisikohan nyt mennyt tietokonepelaaminen liian pitkälle, olisiko maailmankuva pelaamisen muuttunut, toinen miettii.

Lue 16-vuotiaan puukottajan taustat viikonlopun Iltalehdestä.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Näkökulma: Tappamiseen, diilaamiseen ja prostituutioon yllyttävästä pelistä joulun hittituote? | Yle Uutiset | yle.fi

Yle Uutisten toimittaja on pelannut kaikki Grand Theft Auto -sarjan pelit läpi, ja nyt vuorossa oli viimeisin versio - osa V. Se nousi maailmalla nopeimmin myyväksi viihdetuotteeksi, vaikka se on väkivallan määrässä ja laadussa omaa luokkaansa. Vai juuri siksikö?

GTA V:n kantavia teemoja on tuttuun tyyliin kaikkinaisten laittomuuksien tehtailu. Se on toisaalta kiehtovaa, saa tehdä asioita, jotka normielämässä on jyrkästi rangaistuksen uhalla kielletty.

Tuoreimmassa osassa huumebisnekseen tavalla tai toisella osallistuminen ja huumeiden käyttö on viety pisimmälle.

Pelaaja ohjaa kolmea päähenkilöä kuvitteellisessa kaupungissa Los Santos - jonka esikuvana voisi olla vaikkapa Los Angeles!

Huumeiden diilaamisen ja käyttämisen lisäksi päähenkilöitä ohjataan striptease-klubille käpälöimään vähäpukeisia strippareita. Jos käpälöinti ei riitä, tanssijattaren voi onnistua puhumaan autoonsa.

Nainen tarjoaa kolmea seksipalvelua 50 - 100 dollarin hintaan. Seksuaalisen aktin jälkeen hänet voi vaikka ampua. Teosta saa sentään poliisit peräänsä. Poliisien kynsiin joutumisen vältteleminen onkin pelin keskeisimpiä juttuja.

Lisäksi arkipäiväisenä puuhana on muiden kaupunkilaisten yliajo ja paikalta pakeneminen. Toki tärkeää on myös ampua kaikkea mikä liikkuu ja tuhota erilaisin asein kaikkea elollista ja elotonta.

Pelin päähenkilöistä nuorin on arviolta runsas parikymppinen miehenalku, joka houkutellaan pelin kuluessa pikkurikollisuudesta vakavien rikosten pariin.

Pelin toinen päähenkilö on keski-ikäinen mies, jonka perhe-elämä on helvettiä, eikä kauniista, ja kalliista asunnoista ja autoista ole avuksi. Mies yrittää hakea apua tilanteeseensa mm. viinasta ja kalliista psykiatrista, mutta ajautuu rikosten loppumattomalle tielle.

Kolmas päähenkilö on ehkä kaikkein sairain tapaus. Tuppukylästä kotoisin oleva, ehkä viisikymppinen Trevor olisi oikeassa maailmassa lukkojen ja kaltereiden takana ja kiven sisässä eristettynä kaikesta. Toivottavasti. Narsismin, hallitsemattoman vihan ja muun sekopäisyyden hallitsema hahmo on jopa pelimaailmassa harvinaisen luotaantyöntävän sekaisin.

Kaikkinaisen laittomuuden lisäksi pelissä on jotain positiivistakin: siinä voi pelata tennistä.

GTA V on kielletty alle 18-vuotiailta. Kukkahattutoimittajasedälle tulee kyllä mieleen, että tänä aikana, jolloin on selittämättömiä kouluampumisia ja muita järjettömyyksiä, pitää voida kysyä, kannattaako tällaista peliä hankkia, vaikka olisi aikuinenkin. Tai pitäisikö se jopa kieltää.

Mainittakoon, että pelin online-versio on vieläkin väkivaltaisempi, ja ahdistaa jopa - ja ehkä varsinkin - tällaista keski-ikäistäkin kokenutta pelaajaa.

Rauhaisaa joulun odotusta.

Laitetaas vaikka tää hymiö: :D
 
Ylös Bottom