Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

PS Storen politiikasta: en ole mielissäni siitä, mutta ymmärrän. Toisaalta järkkymättömyys tekee sen, että ennakkotapausta ei tule.

Mutta...

PSN tiliä ei alaikäinen voi luoda, vaan ensin pitää luoda pääkäyttäjä ja tämän alle luodaan alatili. Alatili voidaan 18 vuotiaana muuttaa päätiliksi.
Lapsi ei suoraan voi ostaa luottokortilla mitään, vaan luottokortin tiedot ovat täysi-ikäiselle luodun tilin alla.

Eli siis jos katsotaan tarkkaan, niin nämä ovat tapahtuneet:

Isi ei ole lukenut ohjeita ja näin salasanaa ei mahdollisesti kysytä ostosten yhteydessä.
Lapselle on tietoisesti luovutettu PSN-päätili, joka on mahdollisesti luotu väärillä tiedoilla tai vain luovutettu. Kummatkin rikkovat käyttäjäsopimusta.
Suomen kuluttajalaki sanoo, että digitaalisissa ostoksissa palautusoikeus loppuu, kun tuotteen tilaus ALOITETAAN. PSN näkee milloin lataus on aloitettu.
Kun järjestelmään kirjaudutaan täysi-ikäisen tilillä, niin silloin esiinnytään tänä henkilönä. Siis jos toinen käyttää tuota tiliä, niin kyseessä on identiteettivarkaus tai vastaavaa.
Tili toimii siis allekirjoituksena, tässä tapauksessa digitaalisena sellaisena.

Voisiko homma olla paremmin? Kyllä. Toimiko isä väärin? Toimi.

Rahat voi saada mahdollisesti takaisin. Eli siis tehdään luottokortin väärinkäytöstä ilmoitus luottokuntaan ja näin rahat saadaan takaisin. Sonylle tämä näkyy rikoksena (asianomaisen tulee tehdä itse rikosilmoitus) ja näin tili ja laite jolla rikos on tehty suljetaan PSNän ulkopuolelle. Taisi Boksillakin tämä mennä näin. Onhan se tylyä, mutta ainakin lapsi oppii.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

ensin pitää luoda pääkäyttäjä ja tämän alle luodaan alatili
Paitsi että ko. tapauksessa ostot on tehty PS3 konsolin kautta ja siellä tälläistä "tili-hierarkiaa" ei muistaakseni ole. Mutta salasana varmennus ostoissa kyllä taisi olla.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Paitsi että ko. tapauksessa ostot on tehty PS3 konsolin kautta ja siellä tälläistä "tili-hierarkiaa" ei muistaakseni ole. Mutta salasana varmennus ostoissa kyllä taisi olla.

PS3:lla on tilihierarkia. Sanoi 16 vee itseni v. 2007 PS3:lla tunnusta tehdessään.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Paitsi että ko. tapauksessa ostot on tehty PS3 konsolin kautta ja siellä tälläistä "tili-hierarkiaa" ei muistaakseni ole. Mutta salasana varmennus ostoissa kyllä taisi olla.

PSN-tunnus ja järjestelmä on kaikkialla sama, oli käytössä PS4, PS3, PSP tai Vita.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tapaus 2. Epäilty varas jäi kiinni Kampin Anttilassa

Tapahtuma-aika 16.1.2016 klo 12.45

Poliisipartio sai tehtävän mennä Kampin Anttilaan, jossa oli jäänyt kiinni epäilty varas. Vartijat kertoivat, että mies oli tullut liikkeeseen ja anastanut omaisuutta mukana olleeseen kassiinsa.
Vartijat ottaneet miehen kiinni kassalinjan jälkeen ja tämän hallusta oli löytynyt 9 kpl PS4- ja Xbox -pelejä, alushousut ja sukat, yhteisarvoltaan 692,59 euroa. Anastettu omaisuus saatiin takaisin myyntikuntoisena.
23-vuotias mies kertoi poliisille anastaneensa mm. pelejä, jotta voisi myydä ne edelleen ja tienata näin rahaa. Mies kertoi, ettei häntä kiinnosta käydä töissä ja että hankkii rahaa mm. anastamalla konsolipelejä.
Mies otettiin kiinni ja toimitettiin poliisin tiloihin. Asiaa tutkitaan varkautena.

Lähde: www.poliisi.fi
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Supercell kiilasi pelitilastojen kärkeen – muut suomalaiset loistavat poissaolollaan - http://yle.fi/uutiset/supercell_kii..._suomalaiset_loistavat_poissaolollaan/8623280


Supercell on ainoa suomalainen pelifirma, joka peleillään kiilaa tuoreessa tilastossa maailman ehdottomaan kärkeen. Suomalaisvalion pelejä ladataan ahkerasti, ja ne myös tuottavat yhtiön kassaan euroja.

Supercellin Clash of Clans -peli oli kolmanneksi ladatuin peli vuonna 2015 ja tuotti kaikista mobiilipeleistä eniten tuloja. Supercellin peleistä tulolistalle ylsi myös Boom Beach.

Täysin ilman mainintoja eivät jääneet kaikki suomalaisfirmat. Vihaisista linnuista tunnettu pelifirma Rovio nousi sijalle viisi, kun mitattiin, minkä pelifirman pelejä on ladattu eniten.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Xboxinkin FIFAlla saa rahaa palamaan:
http://www.digitoday.fi/yhteiskunta...-euron-peliostot-se-tyrmasi-minut/20161083/66

Summa oli 7626 dollaria eli lähes 7000 euroa. Syynä eivät olleet jouluostokset, vaan perheen 17-vuotiaan pojan Xbox-pelikonsolilla tekemät ostokset. Mies huomasi pian myös aiemmista laskuista Xboxilla tehtyjä ostoksia, joten summa nousi yhteensä 8206 dollariin eli yli 7500 euroon.

Ihan ohraisesti ei kuitenkaan käynyt:
Mies otti laskun saavuttua välittömästi yhteyttä Microsoftiin, josta sanottiin, että lasku on pätevä ja pysyy voimassa. Luottokorttiyhtiön mukaan miehen ainoa mahdollisuus saada rahat takaisin olisi ollut nostaa pojasta petossyyte.

Microsoft ilmoitti kuitenkin tutkivansa asiaa, kun mies kertoi, että ostokset oli tehnyt alaikäinen poika. Maanantaina yhtiö ilmoitti, että se on perunut laskun.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Xboxinkin FIFAlla saa rahaa palamaan:
Vaikka nykyään konsoleissa onkin ikärajoitukset yms., niin toivoisin silti hieman monipuolisempaa tapaa estää vahinko-ostokset. Vaikka osa vanhemmista antaakin lastensa pelata väärin, niin toivoisin konsolivalmistajien ottavan tämän huomioon ja muuttavan tapaa käyttäjäystävällisemmäksi. Eli toiveissa mahdollisuus laittaa ostokset helposti ylimääräisen salasanakyselyn taakse konsolin asetuksista. Sama ilmiö nähtävissä myös mobiilipuolella, jossa ylimääräiset salasanakyselyt voi napsauttaa halutessaan päälle.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Microsoft ilmoitti kuitenkin tutkivansa asiaa, kun mies kertoi, että ostokset oli tehnyt alaikäinen poika. Maanantaina yhtiö ilmoitti, että se on perunut laskun.

Todennäköisesti Microsoftilla on ihan samanlaiset käyttöehdot noissa digiostoissa kuin Sonylla, mutta tässä nähdään, että niistä on mahdollista poiketa asiakkaan hyväksi, jos vain on halua. Tällä kertaa pisteet MS:lle!
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Ei MS:n mitään olisi tarvinnut tehdä eikä tekemättömyyden vuoksi kenenkään suuttua MS:ää kohtaan. Kyllä tämä poju tiesi mitä teki. Ja ostokset saa salasanan taakse sanoi 17 vuotias minäni v. 2007 ainakin PS3:lla.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Todennäköisesti Microsoftilla on ihan samanlaiset käyttöehdot noissa digiostoissa kuin Sonylla, mutta tässä nähdään, että niistä on mahdollista poiketa asiakkaan hyväksi, jos vain on halua. Tällä kertaa pisteet MS:lle!

Minusta taas Microsoft teki tässä tilanteessa mokan. Siis nimenomaan tässä tilanteessa. Oli kuitenkin kyse 17-vuotiaasta. Jos sen ikäinen ei ymmärrä, että tässä liikkuu oikea raha, täytyy olla päässä pahasti vikaa. Myös käytetty yli seitsemän tonnin summa on sellainen, ettei pitäisi olla mitään epäselvyyttä tämän olleen tarkoituksella tehty temppu.

Pojan isä on vaan tyypillinen esimerkki nykyihmisestä, joka ei osaa ottaa vastuuta omista ja kasvattinsa hölmöilyistä. Kun saa ensin kieltävän vastauksen Microsoftilta, niin mennään ruikuttamaan medialle ja someen, että taas ne suurfirmat sortaa viattomia, alaikäisiä ihmisiä...

Toivottavasti edes pojan FUT-tili resetoitiin Fifasta.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Pelaaminen ja pedofilia ne yhteen soppii KRP:n nettitiedustelijat pelkäävät: Hyväksikäyttäjät lähestyvät lapsia pelien kautta

Nämä netti- ja konsolipelit, playstationit ja xboxit toimivat maailmanlaajuisesti verkossa, ja tarjoavat loistavan keinon kommunikointiin.

– Piiriin voi joutua vahingossakin, eikä lapsi tai nuori välttämättä ymmärrä, jos häneltä urkitaan asioita, ettei kyse olekaan enää pelistä, sanoo Sari Sarani.

Tällaista ujuttautumista lapsen lähelle ei onneksi ole tullut ilmi, mutta poliisin mukaan on täysin mahdollista, että näin voi joku päivä tapahtua.

http://yle.fi/uutiset/krpn_nettitie...tajat_lahestyvat_lapsia_pelien_kautta/8633223

Niin, mitään ei ole tullut ilmi mutta... Konsolit on namusetien juttuja.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tähtinäyttelijä masentui, pelasi Warcraftia 18 tuntia päivässä, lihoi, nousi pelin avulla ja on nyt leffatähti - http://nyt.fi/a1454299156495

”En kuitenkaan varmaan ole ollut niin onnellinen, kun olin lihava ja pelasin vain videopelejä.”
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Ei liity suoraan pelaamiseen, muutoin kuin konsoleiden kamerat ja puheohjaus yhdessä chatin kanssa sopivat oikein hyvin tiettyjen ulkomaalaisten viranomaisten ja hakkereiden toimenkuvaan. Kaikki mikä virtaa internettiin, voi olla periaatteessa ulkopuolisten tarkkailun kohteena. Pelitilana käytettävää huonetta voidaan monitoroida kameralla ja mikrofonien välityksellä.


Kannoitko sinäkin tietämättäsi vakoilulaitteen kotiin?

Harvardin yliopistoon kuuluva Berkman Center for Internet & Society kokosi asiaa pohtimaan työryhmän, johon kuului muun muassa tietoturvan ja tiedustelun ammattilaisia.

Raportissa mainitaan esimerkiksi Samsungin puheella ohjattavat älytelevisiot, jotka voivat tallentaa ja siirtää ympäristönsä puhetta. Myös Googlen Chrome -selaimessa on puheohjaustoiminto, jossa varsinainen puheen tulkinta tehdään Googlen palvelimilla.

Myös lasten leluissa on nykyään tiedusteluun sopivia ominaisuuksia. Leluvalmistaja Mattel esitteli huhtikuussa Hello Barbie -nuken, joka reagoi puheeseen. Myös nukke on kytketty verkkoon, ja siirtää puheen ulkopuoliselle palvelimelle puheen tunnistamiseksi.

Ryhmän mukaan viranomaiset saattavat määrätä esimerkiksi Samsungia, Googlea, Mattelia tai muita laitevalmistajia jakamaan laitteisiinsa ohjelmistopäivityksen, jonka jälkeen niillä voi seurata ympäristöä.

Vastaavia internetiin kytkettyjä kodin laitteita, kuten kodin turvakameroita, lamppuja ja kelloja, on myös monilla muilla valmistajilla, ja yhdessä ne voivat antaa tiedustelijoille hyvät työkalut vakoiluun, raportissa todetaan. Kameroiden ja mikrofonien lisäksi myös erilaiset liikesensorit ja paikannuslaitteet voivat välittää tietonsa verkkoon.


Lähde: http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1454385904908.html
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Hesari uutisoi näyttävästi Remedyn Quantum Breakista: http://www.hs.fi/kulttuuri/a1455165152702?jako=ed4f85d2c7ade7ddba6c24c1455b6fe6&ref=tw-share

Suomen menestynein isojen toimintapelien tekijä Remedy on ottanut tähän asti kunnianhimoisimman loikkansa. Huhtikuussa ilmestyvä Quantum Break yhdistää ensi kertaa [tämä ei ole totta] videopelin ja tv-sarjan.

Monissa videopeleissä pelaaja välillä pelaa ja välillä katsoo tarinaa eteenpäin vievää videota. Quantum Breakissa nämä videot ovat oikeita tv-sarjan jaksoja. Jaksojen sisältö muuttuu pelaajan valintojen mukaan. Näyttelijöinä on muun muassa The Wiresta ja Game of Thronesista tuttuja tähtiä. Samat tähdet ovat myös pelin päähenkilöinä.

Pelin julkaisee jättiyhtiö Microsoft. Budjetti on liikesalaisuus, mutta peli on todennäköisesti kallein Suomessa tehty viihdetuote.

Pelien ja tv-sarjojen rajoja rikkova viihdetuote on tiukasti ajassa kiinni, kun Microsoft, Sony ja muut laitevalmistajat kilpailevat kodin viihdekeskuksen herruudesta.
 
Ylös Bottom