Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tämä tuli juuri televisiosta. Seurasin sitä suurella mielenkiinnolla, onhan teema yhä mitä ajankohtaisin. Yrittäminen ja peliteollisuus ovat otsikoissa jatkuvasti. Molemmista on haettu tekijöitä tulevaisuuden Suomelle, jossa perinteiset teollisuustyöpaikat ja laaja yhteiskuntasektori ovat katoavaa kansanperinnettä.

Yrittäminen on suurta riskinottoa henkilökohtaisella tasolla. Lopputuloksesta ei voi olla varma vaikka idea tuntuisi juuri nyt kuinka upealta. Pelien kohdalla on nähty miten nopeasti kehitys vie eteenpäin. Muutos on jatkuva olotila. Se mikä tänään on kuuminta hottia, on jo kohta menneen talven lumia.

Se mikä tässä näkyi hyvin, on onnistumisten antama esimerkki muille. Peleillä voi Suomesta nousta maailman otsikoihin. Rovio ja Supercell ovat sen jo tehneet, elokuvan Fingersoft myös tahollaan. Eikä kukaan näistä keksinyt pyörää uudestaan, vanhoja ideoita jalostettiin ja vietiin tasolle jolle ei löytynyt kilpailijaa. Oltiin maailman ykkösiä.

Aina löytyy kriitikkoja, mutta kuinka moni näistä ovat laittaneet vastaavasti itsensä peliin? On aina helpompi antaa negaa tekijöille kuin olla tekijä itse.

Kävin keinupelin App Storesta ostamassa. Eihän toi ole oikein mistään kotoisin, turhauttaa hyvin nopeasti. On aikakautensa lapsi, jossa fysiikoihin perustuvat törmäilyt olivat Angry Birdsin onnistumisen kautta kopioitu moneen kertaan. Elokuvan arvoa se ei kuitenkaan alenna. Ehkä se voi jopa olla innoittaja tulevaisuuden menestyjille.

Muuten kuvasta tuli poimineeksi tutut messut Kölnin suunnalta. :D
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Mielestäni tuo oli taas aika... huono. Yrittäjänä kehtaan sen vertaa sanoa, että se mitä kaverit tuossa lähtivät hakemaan, ei oikein ollut missään linjassa reaalimaailman kanssa. Muutenkin koko dokkari oli aika roskistason kamaa mikäli jotain yrittäjyydestä ymmärtää ja/tai pyörittää itse omaa firmaansa. Ite en tosin tee pelejä eri alustoille, vaan kyse on softasta. Joka tapauksessa kyseessä on koodaus ja se nyt ei hirveästi vaihtele koodasit sä peliä tai sitten jotain ajohallintajärjestelmää rekkafirmalle. Jotenkin odotin tuolta hivenen enemmän, mutta ei. Lienee tarkoitettu samalle sukupolvelle joka seuraa realitya telkkarista. :D
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Mielestäni tuo oli taas aika... huono. Yrittäjänä kehtaan sen vertaa sanoa, että se mitä kaverit tuossa lähtivät hakemaan, ei oikein ollut missään linjassa reaalimaailman kanssa. Muutenkin koko dokkari oli aika roskistason kamaa mikäli jotain yrittäjyydestä ymmärtää ja/tai pyörittää itse omaa firmaansa. Ite en tosin tee pelejä eri alustoille, vaan kyse on softasta. Joka tapauksessa kyseessä on koodaus ja se nyt ei hirveästi vaihtele koodasit sä peliä tai sitten jotain ajohallintajärjestelmää rekkafirmalle. Jotenkin odotin tuolta hivenen enemmän, mutta ei. Lienee tarkoitettu samalle sukupolvelle joka seuraa realitya telkkarista. :D

Samoja ajatuksia. Tyyppien ihan pelin kenttäsuunnitelmat olivat jotenkin kaameaa katsottavaa. Ei tuommoisia fysiikkapelejä voi suunnitella noin ympäripyöreästi. Peli tuntui tosiaan ennemminkin joltain protolta, kuin valmiilta tuotteelta. Ehkä se dokumentin tekeminen oli tosiaan pääpainoarvoltaan tyypeillä se ykkösasia ja peli tuli sitten alempana.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tänään TV1:n Puoli Seitsemässä oli aiheena pelaaminen ja esports, vieraana Pelitaito-projektistakin tuttu pelikasvattaja Mikko Meriläinen. Sivutaan myös mm. nörttikulttuurin nousua yleensäkin, ja helmenä pätkä Ajankohtaisen Kakkosen pelijutusta 30 vuoden takaa. Jakso uusitaan puoli yhdeltä yöllä sekä aamulla puoli kymmeneltä, ja se löytyy Areenalta kuukauden ajan: http://areena.yle.fi/1-3142331
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tänään TV1:n Puoli Seitsemässä oli jälleen peliasiaa, tällä kertaa julkaisupäivän kunniaksi lyhyt juttu Quantum Breakista. Juttu alkaa videolla noin kohdasta 20:50: http://areena.yle.fi/1-3142337

Huomenna alkaa Subilta klo 21:00 tubettajien peliohjelma Lakon & Herban BOKSI. Ensimmäisessä jaksossa on vieraana Remedyn luova johtaja Sami Järvi ja pelataan Quantum Breakin lisäksi ainakin Forza Horizon 2:sta: http://www.mtv.fi/lakonjaherbanboksi
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Haluatko lapsestasi menestyjän? Videopelien pelaaminen voi auttaa - http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2016040821314510_tb.shtml

Tutkimuksen mukaan pelaamisella voi kuitenkin olla positiivisia vaikutuksia nuoriin lapsiin.

Sen mukaan niillä lapsilla, jotka pelasivat useita tunteja viikossa, oli paremmat kognitiiviset ja sosiaaliset taidot kuin niillä, jotka eivät pelanneet. Lisäksi tutkimuksen mukaan pelaavilla lapsilla oli vähemmän psykologisia ongelmia kuin niillä, jotka eivät pelanneet.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Ylen Aamu-TV:ssä pelitutkimuksen professori Frans Mäyrä kävi kertomassa Pelaajabarometrista, eli kuka pelaa ja mitä. Lähes kaikki pelaavat ainakin jotain, oli se sitten sanaristikot tai Mölkky tai Lotto. Digipeleissä mobiililaitteet ohittivat nyt ensimmäistä kertaa tietokoneet ja konsolit, mutta digipeleistä suosituin on aina Windowsin pasianssi.

Digipelien tarjonta kasvaa, pasianssi silti ykkönen - Yle
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Yleisradion sivulta löytyi mielenkiintoinen juttu tubettajista. Pelaajat tienaavat parhaiten ja tällä voi saada leivän pöytään Suomessakin.


Jo yli miljoona tilaajaa: Pelivideoista tuli työttömän Laurin leipätyö – eikä hän ole ainoa - http://yle.fi/uutiset/jo_yli_miljoo...n_laurin_leipatyo__eika_han_ole_ainoa/8942993


Hänen nimensä on Lauri. Hän asuu Päijät-Hämeessä. Hän on ansainnut noin viisi vuotta leipänsä pelaamalla videopelejä ja tuottamalla niistä päivittäin sisältöä videopalvelu YouTubeen.


Viisi vuotta sitten Laurinkin elämä oli toisenlaista: Hän oli työtön. Työ- ja elinkeinotoimistossa hänelle tyrkytettiin työtä "raksalla".

– Yritin selittää, että haluan vain tehdä pelivideoita. Se lytättiin täysin.

Lauri piti kuitenkin päänsä ja se kannatti – tänä päivänä hän tienaa paremmin kuin moni muu, moni tavallisessa työssä käyvä suomalainen.


Ilmiön kokoluokasta kertoo se, että tunnetuimmat tubettajat eli YouTube-videoiden tekijät ovat nuorten keskuudessa tähtiä, eri selvitysten mukaan jopa suositumpia kuin perinteiset idolit, esimerkiksi elokuva- ja poptähdet.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tämä ei liity suoraan pelaamiseen, mutta on niin osuva sitaatti että lisään sen myös tähän ketjuun. Asiakkaita ei kannata aina kuunnella, riittää kun itsellä on se vahva visio.

Jorma Ollila, Nokian entinen johtaja:

”Kaikki kuluttajatutkimukset kertoivat, etteivät kuluttajat halunneet kosketusnäyttöä. Kaikki, myös Applen tekemät.”

Steve Jobs oli jo varhain omaksunut periaatteen, että asiakkaat eivät tiedä, mitä he haluavat.

”Jobs on siinä oikeassa, että asiakas ei tiedä, koska hän ei voi ymmärtää sitä kokonaisuutta, sitä minkälaisen kokonaan uuden maailman joku tuote lopulta avaa. Eivät asiakkaat voineet tietää, miten hyväksi kosketusnäyttö kehittyy, kun he kokeilivat meidän koeversiota. Kuuntele asiakasta on vaarallinen lause siinä mielessä.”

Lähde: http://www.hs.fi/talous/a1465525009292
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Ei ole montaa vuotta siitä kun Supercell oli tuntematon pelifirma Hartwall Areenan käytävällä tapahtumassa Assembly Summer. Taisin siitä jonkun kuvankin tänne postittaa. Nyt kyseistä firmaa myydään hinnalla, joka jättää jälkeensä mm. Nokian puhelimet.

Bloomberg: Supercell kaupan jopa 9 miljardilla dollarilla - http://www.kauppalehti.fi/uutiset/b...ti:f5d8&_ga=1.216271573.2123566472.1396903081
Nyt se varmistui Supercellin omistus Kiinaan miljardikaupalla – "Iso kasvumahdollisuus mutta säilytämme itsenäisyytemme ja arvomme" - YLE
Softbank omisti Supercellistä 73 prosentin osuuden, joka siirtyy Tencentille noin 7,4 miljardin dollarin kaupalla. Supercellin markkina-arvoksi tulee näin ollen 10,2 miljardia dollaria eli noin yhdeksän miljardia euroa. Kyseessä onkin Suomen historian suurin yritysmyynti.

– Tämä on ilman muuta suuri mahdollisuus Supercellille. Ennen olimme tyytyväisiä siihen, kun meillä oli 10 000 pelaajaa. Sitten saavutimme sadan miljoonan pelaajan rajapyykin. On ilman muuta selvää, että tästä alkaa Supercellille aivan uusi matka. Saamme uuden pääomistajan ja mielettömän ikkunan Kiinan markkinoille, Supercellin toimitusjohtajaa Ilkka Paananen kertoo.

Tencent on maailman suurin pelifirma ja merkittävä internetyhtiö. Yhtiö omistaa muun muassa useista hittipeleistään tunnetun Epic Gamesin. Tencent tavoittaa alustojensa kautta miljardi käyttäjää ja noin 300 miljoonaa pelaajaa. Tencentin palveluksessa työskentelee yli 30 000 työntekijää.

Supercellin pääkonttori säilyy jatkossakin Suomessa. Suomalaisuus on ollut Paanasen mukaan keskeinen arvo Supercellille alusta alkaen.

– Meillä on iso kasvumahdollisuus, mutta samalla säilytämme itsenäisyytemme ja arvomme. Pääkonttorimme pysyy edelleen Suomessa ja maksamme jatkossakin veromme Suomeen.

– Minä ja Mikko (Kodisoja) olemme pitämässä osuutemme firmasta, ainakin alkuun. Se ei tule muuttumaan.

Paanasen mukaan uuden omistajan ja kumppanin etsiminen oli pitkä prosessi, joka käynnistyi jo reilusti viime vuoden puolella.

– Tämä oli meille (perustajille) valtavan iso asia, kuten voitte kuvitella. Asiaa punnittiin pitkään ja perusteellisesti.

Erilaisten sijoitusjärjestelyjen kautta Tencentin osuus Supercellistä voi Paanasen mukaan nousta sovituilla järjestelyillä maksimissaan 84 prosenttiin.

– On vaikea sanoa, tapahtuuko suomalaisomistuksen suhteen muutoksia tulevaisuudessa vai ei. Kaikki on kiinni siitä, mitä (Supercellin) ihmiset päättävät.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Upea esimerkki siitä miten kotimainen pelifirma voi nousta nopeasti miljardiluokan tekijäksi. Firman pelit tunnetaan päämarkkina-alueilla erittäin hyvin ja mikä tärkeintä, Supercell on onnistunut toisentamaan menestyksen uudella pelillä.

Firman pelistä pitää myös tämä multitalentti, hesarin kolumnisti Rosa Meriläinen. Hän kirjoittaa peleistä todellisuuspaon mahdollistajina. - http://www.hs.fi/elama/a1466388874625
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Aikaisemmin Microsoftilla vaikutttanut ja Xbox Onen julkistuksen yhteydessä lausunnoillaan kohua herättänyt Adam Orth pyöräyttänyt tässä välissä VR-pelin, ilmoittaa tuoreessa twiitissään siirtyneensä Sony Santa Monican palkkalistoille. Unelma pelistä PlayStation-alustalle saa nyt viimein mahdollisuuden toteutua, lausuu Adam.

Lähde: https://twitter.com/adam_orth/status/746607357254213632
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Helsingin Sanomat 15.7.2016:

CnZQ0ahWgAAyPcu.jpg:large


Tämä kaikki huomio kun peliä ei ole edes täällä julkaistu. Mitä tapahtuu kun sekin päivä koittaa? :D
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Terroristien / massamurhaajien teot rinnastetaan säälittävästi edelleen Counter-Strikeen. Televisiosta poistettiin Münchenin verilöylyn takia saksassa pelattava turnaus.

Reutersin artikkelissa viranomainen oikein korostaa että lähes kaikki "raivomurhaajat" pelaavat Counter-Strikea. Uskomatonta että näin suoraan vieläkin väitetään jonkun CS:än aiheuttavan mielisairaiden teot.

Lähteet: Reuters ja Kotaku
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Kuten aiemminkin lienee mainittu, Yle on tuottanut nettijulkaisuun komediasarjan suomalaisen peliteollisuuden 1990-luvun villeistä vuosista Matkailua pelialalla -sarjakuvaan pohjautuen: Bitwisards – Ylen kreisikomediaa mustalla huumorilla ja ranteet auki -meiningillä [dome.fi].

Sarjan kaikki 11 alle kymmenminuuttista jaksoa on julkaistu tänään Yle Areenalla, jossa ovat katsottavissa kuukauden ajan: Bitwisards - nuoret gurut kyberavaruudesta [Yle Areena]. Pidän todennäköisenä, että sarja päätyy lopulta myös televisioesitykseen, kuten on käynyt aiemmillekin Ylen tuottamille nettisarjoille #Lovemilla ja Sekasin.
 
Ylös Bottom