Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Pelaamalla Tetristä saattaa voida Oxfordin yliopiston ja Karoliinisen instituutin tekemän tutkimuksen mukaan lieventää traumaperäisen stressihäiriön (PTSD, post-traumatic stress disorder) oireita.

Tutkimuksessa havaittiin, että traumasta aiheutuvien haitallisten ikävien/"tunkeilevien" muistojen ("intrusive memories") esiintyminen väheni, kun koehenkilöt pelasivat Tetristä.

http://www.telegraph.co.uk/science/2017/03/28/tetris-can-prevent-post-traumatic-stress-disorder-oxford-university/?WT.mc_id=tmg_share_tw
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Pelaamalla Tetristä saattaa voida Oxfordin yliopiston ja Karoliinisen instituutin tekemän tutkimuksen mukaan lieventää traumaperäisen stressihäiriön (PTSD, post-traumatic stress disorder) oireita.

Aikaisemmin on ollut esillä kuinka virtuaalitodellisuutta käytetään myös näissä yhteyksissä. Osana kuntoutuvien sotaveteraanien hoitoja. Silloin 70 vuotta sitten taisi ainoaksi lääkkeeksi löytyä pullo Koskenkorvaa.

Mielenkiintoinen teema. Tulevaisuudessa lääkäri voi määrätä pelitunteja x -määrä viikossa.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Hesarissa juttu tamperelaisesta pelifirmasta, joka nousi huipulle naisjohtajansa rautaisella otteella. Upea roolimalli ja samalla esimerkki miten tien voi kulkea ilman alan tunnettuja kliseitä.

Menestyvän pelifirman johtaja kielsi pitkät työpäivät ja tekee itse töitä vain rahan takia – ”Jonkun pitää sanoa, että nyt riittää”

”Pelialalla – tai millä muulla tahansa alalla – tehdään tuote, joka pitää myydä. Ei se ole mitään rakettitiedettä”, Hallikainen, 31, sanoo.

Ja hän on tiimeineen onnistunut tekemään myyvän tuotteen. Colossal Order -yrityksen toissa vuonna julkaistua Cities: Skylines -peliä on myyty jo 3,5 miljoonaa.

Colossal Order on kyseenalaistanut yleisen näkemyksen, jonka mukaan kaikkien kannattaa keskittyä nyt mobiilipeleihin, kun käyttö siirtyy yhä enemmän pois tietokoneista. Yritys on noussut omassa lajissaan maailman kärkijoukkoon eikä suunnittele kännykkäpeleihin siirtymistä.

Suomalaisen pelialan avointa mentorikulttuuria Hallikainen kiittää. Kun tiimi aloitteli toimintaansa, se sai kokeneemmilta tekijöiltä auliita neuvoja aina johtajia myöten.

Lisää: http://www.hs.fi/elama/art-2000005151346.html?share=bfa425e0dc3fe11b3c50b641bef8f62d
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Täälläkin keskustelua vähän väliä aiheuttava "vaikuttajamarkkinointi" saanut hesarissa ansaitsemaansa huomiota.

http://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000005151494.html

Ehkä vihdoin massatkin alkavat ymmärtää että ei niillä tubettajilla / somekasvoilla / medialla aina ole puhtaat jauhot pussissa.

Sori, muttei tuo artikkeli saa kovin paljon huomiota massoilta, vain rikkaimmalle eliitille:
873a47ed0d6494f187a8c40fce8b2d1d.jpg
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Ehkä vihdoin massatkin alkavat ymmärtää että ei niillä tubettajilla / somekasvoilla / medialla aina ole puhtaat jauhot pussissa.

Uskon monen aikuisen tämän kyllä ymmärtävän. Ilmiö ei sinänsä ole mikään uusi. Pyramidiverkostoa kasanneet saippuakauppiaat ja Tupperware-kutsut edustivat samaa "kaveri" suosittelee osastoa, kuin nämä tämän päivän some-kasvot. Viihdettähän tuo on ja oma asia kuinka paljon siihen haluaa mennä mukaan.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Uskon monen aikuisen tämän kyllä ymmärtävän.

Se on vaikeaa kenenkään ymmärtää jos sitä maagista "sponsored" sanaa ei sisällöstä löydy, ja pahimmassa tapauksessa naaamioidaan se omaksi "rehelliseksi" kokemukseksi. Tämä myös langettaa varjon "rehellistä" sisältöä kohtaan.

Pitäisi ottaa mallia mainoksista joita esiintyy suomen suurien medioiden sivuilla, ne on tehty tahallaa "oikean" artikkelin muotoon mutta merkattu "mainos" sanalla. Tube yms sisällöntuottajille tätä vaatimusta ei ole ja ongelma tulee kasvamaan jos siihen ei puututa, varsinkin kun asiantuntijat sanovat tämän markkinointitaktiikan olevan vielä täysin lasten kengissä.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Uskon monen aikuisen tämän kyllä ymmärtävän. Ilmiö ei sinänsä ole mikään uusi. Pyramidiverkostoa kasanneet saippuakauppiaat ja Tupperware-kutsut edustivat samaa "kaveri" suosittelee osastoa, kuin nämä tämän päivän some-kasvot. Viihdettähän tuo on ja oma asia kuinka paljon siihen haluaa mennä mukaan.

Tosin tilanne enemmän saattaa mennä siten, että katsojakunta koostuu siitä nuoremmasta päästä, joka ei vielä ajattele niin kriittisesti kun ei ole vielä saanut kerättyä tarpeeksi tietoa taustalle. Nämä tubettajat ovat vaikuttajia nuorison parissa ja joillekin jopa esikuvia.

Siksi PewDiePiesta saatiin niin herkullisia otsikoita siitä vähän kyseenalaisesta videosta. Sitten on vielä tämä JonTron, joka taas lähti laukomaan ihan puhtaasti rasitisia juttuja ja vaikka kuinka annettiin tilaa selventää näkökantaansa niin vielä selvemmäksi nämä rasistiset jutut tulivat. Rasismi on sellainen asia ettei sitä pitäisi jättää kytemään ja ajattelemaan, että ei se siitä roihahda mihinkään.
Siksi olenkin hemmetin pettynyt TotalBiscuitin mukamas neutraaliin asemaan, jonka mukaan hänen lähestymisensä asiaan on kummankin puolen ykäpuolella. Siis heppu ajattelee, että rasismiin voi suhtautua neutraalisti ja tämä olisi se paras toimintatapa. Vaikka saatan olla apaattinen joissakin asioissa niin ei rasismiin voi suhtautua apaattisesti tai neutraalisti. Kummatkin asenteet pelaavat rasismin pussiin kun sitä ei vastusteta ja se alkaa normalisoitua.
2016 Vuoden pelaaja/tubettaja/pelaaja palkinnon saaja VGA:ssa Boogie mikälie taas ei tuomitse vaan toivoo, että pitäisi arvostaa kaikkien osapuolien näkemyksiä ja pitäisi pyrkiä erottamaan artistin työt politiikasta. Joo, ei Hitleri ollu niin paha heppu ja turhaan tuomittiin kun teki niin kivaa taidetta.

Vai miten Nisu luulee että ne rasistit levittää sanomaansa onnistuneesti ja terroristit taas värvää väkeä joukkoihinsa?
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Nuoriin on aina pyritty vaikuttamaan joko suoraan tai epäsuorasti. Ensin tulee tuote ja siihen tehdään animaatiosarja myymään muovista puristettua tai päinvastoin. Kun katsoo mitä ohjelmia nykyisin televisiosta tarjotaan viikonlopun aamuissa, huomaa tuotesijoittelun menneen entistä törkeämmäksi. Tuubista löytyy kokonainen tubettajien ryhmä joka suuntaa kohdemarkkinoinnin suoraan lapsiin. Lahjalista täytyykin nopeasti näistä amerikkalaisen kulttuurin helmistä, joista vanhemmat eivät ole kuulleetkaan.

Ei mikään uusi asia. Tubettaja tekee vain markkinoinnin omilla kasvoillaan. Tulee lähemmäksi ja on jo kenties kaveriin rinnastettava vinkkaaja. Ilmeisen toimiva malli, kun kerran löytyy jo kotimaisiakin yrittäjiä jotka elävät tällä. Vastuu on suuri ja toiminnalle etsitään rajoja. Joku pelifirma taisi vaatia striimeihin nimeksi maininnan sponsoroinnista.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Älytelevision voi hakkeri kaapata ujuttamalla hyökkäyskoodia lähetyssignaaliin.

Hakkeri voi ottaa television hallintaan nokkelalla tavalla – 90% laitteista haavoittuvaisia

Saastunutta televisiota voi käyttää esimerkiksi sillanpääasemana jonka kautta hakkeri voi päästä käsiksi muihin laitteisiin, tai sen avulla voi vakoilla television ympäristöä ja käyttäjää tv:n sisäisen mikrofonin ja kameran kautta.

Scheelin mukaan arviolta 90 prosenttia nykyaikaisista televisioista ovat haavoittuvaisia tälle hakkerointitavalle. Hänen mukaansa temppu on myös halpa toteuttaa, sillä signaalilähettimen saa alle sadalla eurolla.


Lähde: http://www.mikrobitti.fi/2017/04/ha...la-tavalla-90-laitteista-haavoittuvaisia/amp/
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Kountterin Ja Call of Dutyn peluu ei mennyt hukkaan. Jutun videoiden perusteella lähellä ollaan sitä mihin on totuttu pelikoneilla.

Kokeilimme Puolustusvoimien uutta sotasimulaattoria, jolla varusmiehiä nyt koulutetaan – se näyttää räiskintäpeliltä ja siihen aiotaan mallintaa koko Uudenmaan alue

Istun tietokoneen äärellä ja ohjailen ruudulla näkyvää sotilasta.

Ammun maalitauluja rynnäkkökiväärillä ja pistoolilla, sitten nappaan selästä singon ja räjäytän sillä tankin.

Rakennuksen katolta hypätessä pudotus on liian korkea, ja sotilaani haavoittuu. Yritän korjata vahinkoa ensiapupakkauksella.

Lähistöltä löytyy joukko ajoneuvoja, joiden ohjaimiin voi hypätä. Valitsen panssarivaunun. Runnon edessä olevat autot ja lähden jyristelemään ympäri sotilastukikohtaa. Välillä pysähdyn ammuskelemaan tankin konekivääreillä ja tykillä.


Pelaan varmaankin jotain sota-aiheista tietokonepeliä, ehkä uusinta Call of Dutya tai Counter-Strikeä?

En: kyseessä ei ole mikään kaupallinen peli, vaan Puolustusvoimien uusi taistelusimulaattori.

TÄLLAISELLA SUOMEN VARUSMIEHIÄ ON VUODENVAIHTEESTA ALKAEN ALETTU KOULUTTAA.

PUOLUSTUSVOIMIEN KÄYTTÄMÄ SOTAPELISIMULAATTORI on nimeltään Virtual Battlespace 3 eli VBS3. Kehittäjä on amerikkalainen Bohemia Interactive Simulations, jonka juuret ovatkin videopelimaailmassa. Yhtiön perusti alunperin tsekkiläinen Bohemia Interactive, muun muassa ARMA-pelisarjan ja DayZ:n kehittäjä.

Vuosituhannen alusta asti jatkunut kehitetty VBS-sarja on muodostunut standardiksi asevoimien koulutuskäytössä. Sitä käyttää muun muassa Yhdysvaltain armeija sekä monet Nato-maat.

Lisää aiheesta: http://www.hs.fi/nyt/art-2000005157146.html
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Suositut Hill Climb Racing -pelit säteilevät hyvää Ouluun: kaupunkiin syntyi 5 000 neliön

Pelikortteli oli kokonaisinvestointina noin 3,7 miljoonaa euroa. Korttelin 5 000 neliöstä Fingersoftilla on puolet. Korttelista on saatu vuokrattua 78 prosenttia.

Jokisen mukaan aluksi tiloja ei ole saatu pelkillä pelifirmoilla täytettyä: Korttelissa toimii muun muassa Oulun ammattikorkeakoulun pelikoulutusohjelma Oulu Gamelab, peliyhtiöitä sekä tuotanto- ja animaatioyhtiö. Korttelin keskelle suunnitellaan e-sport baaria.


Lähde: http://www.talouselama.fi/uutiset/s...unkiin-syntyi-5-000-nelion-pelikampus-6641578
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Peliaiheisia videosisältöjä seuraa 665 miljoonaa ihmistä. Tämä massa päihittää tunnetuimmat perinteisten sisältöjen katsojamäärät. Mainosraha menee sinne missä yleisöt.

Gaming video content (GVC) is the most important, and massive, new media platform since social media. At 665M people,

More people watch GVC than HBO, Netflix, ESPN and Hulu combined. Amazon’s Twitch is focused on games and has a larger audience (185M) than legacy channels and services like ESPN.

C9zhBJhW0AE37FW


Lähde: https://www.superdataresearch.com/market-data/gaming-video-content/
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Peliaiheisia videosisältöjä seuraa 665 miljoonaa ihmistä. Tämä massa päihittää tunnetuimmat perinteisten sisältöjen katsojamäärät. Mainosraha menee sinne missä yleisöt.

Lähde: https://www.superdataresearch.com/market-data/gaming-video-content/

Tämä on mielenkiintoinen aihe.

Missä on normaalien televisio-ohjelmien katsojamäärät? Ne voisi helposti niputtaa yhteen. Ja sitä sitten verrata peliaiheiseen sisältöön. Ei ole kovin montaa kanavaa josta katsoa peliaiheista sisältöä (Youtube ja Twitch), mutta on satoja televisiokanavia. Tottakai kun verrataan Youtubea tai Twitchia pelkkään ESPN:ään, niin katsojia on reilusti enemmän. Mutta normaalit television katsojat surffailevat kanavalta toiselle. Olisi mielenkiintoista nähdä paljonko televisiota katsotaan verrattuna peliaiheiseen sisältöön. Uskon, että perinteinen televisiomainoskin tavoittaa edelleen varsin suuren kuluttajasegmentin.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Varmasti katsojia riittää perinteisellä puolella. Virta vain käy toiseen suuntaan.

Se virta käy juuri sinne missä ei tarvitse muoviläpyskää vinkuttaa. Kaikki nuo vertailun kohteena olevat palvelut pandoraa lukuunottamatta vaativat kk maksun. Tilanne katsojamäärien osalta olisi täysin erilainen jos twitchiä tai youtubea katsoakseen pitäisi maksaa joku yleinen kk maksu tai vastaavasti jos esim netflix olisi ilmainen. Tuossa lähinnä vertaillaan heinää höpöheinään.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Se virta käy juuri sinne missä ei tarvitse muoviläpyskää vinkuttaa. Kaikki nuo vertailun kohteena olevat palvelut pandoraa lukuunottamatta vaativat kk maksun. Tilanne katsojamäärien osalta olisi täysin erilainen jos twitchiä tai youtubea katsoakseen pitäisi maksaa joku yleinen kk maksu tai vastaavasti jos esim netflix olisi ilmainen. Tuossa lähinnä vertaillaan heinää höpöheinään.

Erittäin hyvä pointti. Toinen on premiumia, toinen ilmaista.

Kaikilla ei ole varaa maksaa kymppiä tai jopa useampaa per kuukausi. Tämä myös hajauttaa katsojat. Osa maksaa Netflixistä, toinen Viaplaysta. Kuinka paljon esim. netflixillä olisikaan katsojia, jos se olisi ilmainen mainoksilla rahoitettu palvelu.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Se virta käy juuri sinne missä ei tarvitse muoviläpyskää vinkuttaa. Kaikki nuo vertailun kohteena olevat palvelut pandoraa lukuunottamatta vaativat kk maksun. Tilanne katsojamäärien osalta olisi täysin erilainen jos twitchiä tai youtubea katsoakseen pitäisi maksaa joku yleinen kk maksu tai vastaavasti jos esim netflix olisi ilmainen. Tuossa lähinnä vertaillaan heinää höpöheinään.

Toisaalta striimaajien kohdalla toiseksi suurin tuloerä ovat lahjoitukset. Mainostajien jälkeen.

Niin tai näin, mainosraha löytää tiensä sinne missä katsojat. Ehkä ilmaisuus säilyy jatkossakin.

C93ZQXPXkAEq-VU


Lähde: https://www.superdataresearch.com/market-data/gaming-video-content/
 
Ylös Bottom