Samaa mieltä mutta vaikea tykätä viestistä kun siellä on jotain "nihilisti"-haukkuja

Nintendo kyllä on niitä, jotka ei hinnoistaan tingi, eli puhut totta, mutta tuo termi tökkii itselle. Ja Metroid Primen sai 40 eurolla. Ostin heti. Myös Sony on aiemmin myynyt remakeja halvemmalla mutta sittenhän ne otti kaiken huippuna juuri remaken sen 80 euron ajamisen eturintamaan.
PS. Piti tarkistaa vielä wikipediasta nihilistin määre:
Nihilismi on vallitsevat arvot ja käsitykset kieltävä ajatussuunta. Nihilistiä vallitsee mielettömyys ja yhdentekevyys; millään ei ole merkitystä.
Ei kuulosta Nintendolta, sillä juuri sillä on arvona se, että pelien arvo ei laske. Minä yhdyn siihen koska pelit on yhtä hyviä/huonoja siitä riippumatta milloin ne itse pelaan. Mielettömyys ja yhdentekevyys ei myöskään osu, sillä firma on ollut se, jonka linja on pisimpään ollut vakio. Selkeä selittävä tekijä ja merkitys on olemassa.
Me vain ollaan totuttu siihen että pelit laskee hinnoissa ja sitä vastaan Nintendo on. Minusta jopa loogisella perusteella. Mutta tietysti itsekin olen tottunut että ei tarvitse maksaa parin hetken jälkeen kuin puolet, joten siksi Nintendon linja tuntuu kuluttajana omassa kukkarossa. Ymmärrän silti paljon paremmin kuin muiden vuosikymmenten valitukset "nousevista kuluista" vaikka samaaa perustetta käytetään ihan joka pelissä riippumatta minkä kokoinen teos on kyseessä. Rahaa siellä vain kinutaan ja perusteet keksitään siinä matkalla. Olkoonkin että siinäkin piilee varmasti totuutta mukana mutta ei kaikki pelit ole AAA jne.
Riippuu pelistä, kuten itsekin sanot. Minulle sen pitäisi olla goty tai erikoisversio. Peruspelistä en maksaisi tuota summaa. Remakesta voin maksaa 40 euroa ja uudesta pelistä ehkä 60 euroa JOS on ihan pakko pelata heti. Ennen tuo uuden pelin kipuraja oli minullakin varmaan 50 eurossa, joten kyllä se nousee itselläkin kun joutuu sopeutumaan. Joskin hyvin harvoin ostan täysin uusia pelejä enää.
Eri asia sitten onkin että mikä syy hinnannousulle on ja miten se perustellaan. Kaikkea ei tarvitse sulattaa. Enkä jaksa uskoa että joku pieni nousu palkoissa kompensoi kaikkea hinnan nousua. Varsinkaan pelien, joissa prosentuaalinen hinnan nousu on 14 % (70->80e).
Niimpä niin. Minulla ja minulla. Se vain kun mitä useammalle on ok niin sitä enemmän ne maksaa myös meille, joilla ei ole niin vähän väliä. Ei minunkaan talous "kuralle" mene mutta vähemmän haluaisin ostaa ja aina se vähäkin on pois muualta.
Esim. leffateatterissa käynnit on jääneet jo siinä vaiheessa kun lippujen hinnat nousi kymmenen euron tietämille. Katsoin eilen paljonko maksaa Mario-leffan liput ja se oli 21,90 euroa. Lapsiltakin jotain 15 euroa. Ei mitään järkeä.
Voin suoraan sanoa että ei ole pelit tai leffat tuon arvoisia minulle. Toivoisin ettei olisi muillekaan koska on tuo ihan järjetöntä. Kaikkeen sontaan ei kannattaisi tottua.
No huoh. Täytyy olla ylimääräistä rahaa tai jossain pörssiyhtiön listoilla tms. että jaksaa heitellä tällaista. Mutta onhan se tietysti kiva osallistua keskusteluun sillä asenteella että koska itsellä rahaa löytyy niin ei ole ongelmiakaan missään.