Vastaus: Pelien hinnoista
Tässä iltasella alkoi tekemään mieli pelata ps4:lla nba:ta. Mietin, et ostanko storesta. Mutta mutta. Storesta 69,95e ja peli on sellainen jota en pelaa varmaan kevättä pidemmälle, maximissaan jos innostuu niin uuden version ilmestymiseen. Kaupasta haettuna hinta on sama.
Omalla netillä peli ois latautunut ehkä yön aikana, viimeistään siihen mennessä kun tulen huomenna töistä. Miksi ihmeessä ostaisin samalla hinnalla digiversion? Pääsen pelaamaan samaan aikaan (huomen illalla), pääsen pelistä eroon jos en tykkää yhtään, tai kun kyllästyy, tai uuden version ilmestyessä. Jos lataan digiversion niin aikanaan vain poistan pelin, enkä palaa koskaan sen pariin.
Ei tässä vain ole mitään järkeä ja kun nimenomaan itse haluaisin olla täysin digitaalisen tuotannon käyttäjä.
Nostetaas ketjua ylöspäin. Olen periaatteessa edelleen samaa mieltä, mutta Vitalle kun hankin kaiken käytännöllisyyden takia digitaalisena, niin olen nyt huomannut sortuneeni mukavuudenhaluiseksi.
Nimittäin PS4:ssa sisällä on lähinnä vain NBA ja olen siirtynyt pelaamaan ajopenkkiin ja sen näytöstä kaikkia muitakin pelejä. Kivasti voi pitää töllön vieressä päällä ja istua mukavasti kuppipenkissä.
Tämä on aiheuttanut sen, että en jaksa nousta vaihtamaan levyä. AC4, Lego Marvel jne pölyttyy hyllyssä. Ja olen alkanut ostamaan pelejä digitaalisesti. No okei, Tomb Raider ja MGS ei maksanut täyttä hintaa (69e), joten kynnys oli pienempi ostaa. Nyt myös näin nopeasti Thief oli -50%, eli digipeleilläkin on jo järkevää hinnoittelua ainakin välillä.
Näiden ostosten vuoksi olen todennut, että taidanpa ostaa jatkossakin kaiken digitaalisena, huolimatta hinnasta. 1,5 teran levy kuitenkin sisällä, niin ei tila lopu. Tulee pelattua paljon vaihtelevammin kaikkea, kun ne on koneella, eikä levynvaihto lopeta innostusta.
Edelleen ketuttaasiis hinnoittelu, mutta olen siltin sortunut täysin digipelien kannattajaksi. Tajusin, että PS3:llakin olen viimeiset 2v lahjoittanut vanhat pelit ilmaiseksi vaimon sukulaispojalle. Eli en ole niistä penniäkään saanut. Ja vaikka olisin myynyt, olin niitä pitänyt hyllyssä "jos kuitenkin pelaan joskus"-ajatuksen vuoksi ja myyntiarvo olisi ollut ihan nolla. Joten miksi ostaa fyysisenä.
Niin se ajatusmaailma muuttui yhtä nopeasti kuin naisilla.