Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien hinnoista

Vastaus: Pelien hinnoista

Digipelien hinnoissa on myös se ongelma, että ne eivät halpene samaan tahtiin kuin kaupan hyllyllä.

Juu, eivät halpene samaa tahtia, mutta tulevat lopulta varsin alas. Tällä hetkellä storesta saa vitosella pelejä, jotka ovat aikanaan maksaneet sen täyden hinnan.

Sinänsä nettikauppojen hinnoissa näkyy kyllä aika nopeasti nuo ilmaiset Plus pelit - eli säästää,vaikka ilman sitä Plussaakin.
 
Vastaus: Pelien hinnoista

Tässä iltasella alkoi tekemään mieli pelata ps4:lla nba:ta. Mietin, et ostanko storesta. Mutta mutta. Storesta 69,95e ja peli on sellainen jota en pelaa varmaan kevättä pidemmälle, maximissaan jos innostuu niin uuden version ilmestymiseen. Kaupasta haettuna hinta on sama.

Omalla netillä peli ois latautunut ehkä yön aikana, viimeistään siihen mennessä kun tulen huomenna töistä. Miksi ihmeessä ostaisin samalla hinnalla digiversion? Pääsen pelaamaan samaan aikaan (huomen illalla), pääsen pelistä eroon jos en tykkää yhtään, tai kun kyllästyy, tai uuden version ilmestyessä. Jos lataan digiversion niin aikanaan vain poistan pelin, enkä palaa koskaan sen pariin.

Ei tässä vain ole mitään järkeä ja kun nimenomaan itse haluaisin olla täysin digitaalisen tuotannon käyttäjä.

Nostetaas ketjua ylöspäin. Olen periaatteessa edelleen samaa mieltä, mutta Vitalle kun hankin kaiken käytännöllisyyden takia digitaalisena, niin olen nyt huomannut sortuneeni mukavuudenhaluiseksi.

Nimittäin PS4:ssa sisällä on lähinnä vain NBA ja olen siirtynyt pelaamaan ajopenkkiin ja sen näytöstä kaikkia muitakin pelejä. Kivasti voi pitää töllön vieressä päällä ja istua mukavasti kuppipenkissä.

Tämä on aiheuttanut sen, että en jaksa nousta vaihtamaan levyä. AC4, Lego Marvel jne pölyttyy hyllyssä. Ja olen alkanut ostamaan pelejä digitaalisesti. No okei, Tomb Raider ja MGS ei maksanut täyttä hintaa (69e), joten kynnys oli pienempi ostaa. Nyt myös näin nopeasti Thief oli -50%, eli digipeleilläkin on jo järkevää hinnoittelua ainakin välillä.
Näiden ostosten vuoksi olen todennut, että taidanpa ostaa jatkossakin kaiken digitaalisena, huolimatta hinnasta. 1,5 teran levy kuitenkin sisällä, niin ei tila lopu. Tulee pelattua paljon vaihtelevammin kaikkea, kun ne on koneella, eikä levynvaihto lopeta innostusta.

Edelleen ketuttaasiis hinnoittelu, mutta olen siltin sortunut täysin digipelien kannattajaksi. Tajusin, että PS3:llakin olen viimeiset 2v lahjoittanut vanhat pelit ilmaiseksi vaimon sukulaispojalle. Eli en ole niistä penniäkään saanut. Ja vaikka olisin myynyt, olin niitä pitänyt hyllyssä "jos kuitenkin pelaan joskus"-ajatuksen vuoksi ja myyntiarvo olisi ollut ihan nolla. Joten miksi ostaa fyysisenä.

Niin se ajatusmaailma muuttui yhtä nopeasti kuin naisilla. :)
 
Ei siinä mitään, suurena Soulsborne-pelien fanina (Sekiroa lukuunottamatta) voin todeta itsekin, että kyllä tämä jossain vaiheessa tulee ostettua. Mutta ei todellakaan 80 euron hintaan, eikä kyllä lähellekään sitä. 40 euron paikkeille kun päästään, niin silloin jo menee todennäköisesti itselleni hankintaan. Ja vaikka olikin vain remastered kyseessä Dark Soulsin kanssa, niin se oli kuitenkin niin alas valmiiksi hinnoiteltu, että kyllä sen aika alkuvaiheessa raaskin itsekin ostaa. Toki ensimmäisistä aleista ostin ja vain 30 euroa siitä siis maksoin. Ja koska Demon’s Souls (vaikka erinomainen peli toki onkin) on kuitenkin selvästi huonompi peli kuin Dark Souls, niin ei kyllä tulisi mieleenikään harkita maksaa pelkästään grafiikka- ja ääniehostetusta versiosta törkeää 80 euron hintaa.
Itse maksan kyllä mieluummin täyden 80 euron hinnan pelistä josta paistaa DeS remaken kaltainen kunnioitus alkuperäistä peliä kohtaan verrattuna 40 euron Dark Souls remasteriin jossa ei muu kuin FPS ja resoluutio noussut. Ja PC:llä sait ilmaisella modilla alkuperäisen pelin omistaneena vielä näyttävämmät grafiikat peliin mitä tässä Dark Souls remasterissa lopulta oli.

Vähän särähtää korvaan tuo mainitsemasi "törkeä hinta". Paljon olen erilaisia pieniä kritiikkejä pelistä kuullut, ennen ja jälkeen julkaisun, mutta taidat olla ensimmäinen jota pelissä kismittää itse hinta näin paljoa (ei taida olla ensimmäinen viesti jossa tästä paasaat). Varmasti on tullut kanssakirjoittajille jo pari viestiä sitten selväksi se ettet sulata pelin 80 euron hintaa. ;)
 
Itse maksan kyllä mieluummin täyden 80 euron hinnan pelistä josta paistaa DeS remaken kaltainen kunnioitus alkuperäistä peliä kohtaan verrattuna 40 euron Dark Souls remasteriin jossa ei muu kuin FPS ja resoluutio noussut. Ja PC:llä sait ilmaisella modilla alkuperäisen pelin omistaneena vielä näyttävämmät grafiikat peliin mitä tässä Dark Souls remasterissa lopulta oli.

Vähän särähtää korvaan tuo mainitsemasi "törkeä hinta". Paljon olen erilaisia pieniä kritiikkejä pelistä kuullut, ennen ja jälkeen julkaisun, mutta taidat olla ensimmäinen jota pelissä kismittää itse hinta näin paljoa (ei taida olla ensimmäinen viesti jossa tästä paasaat). Varmasti on tullut kanssakirjoittajille jo pari viestiä sitten selväksi se ettet sulata pelin 80 euron hintaa. ;)

Annas kun arvaan, Ippe taas paasaa täällä ja ajaa omaa agendaansa. Luulisi aikuisella miehellä olevan muutakin tekemistä kuin hengata pelien ketjuissa joista ei pidä. Nyt varmasti saan saarnan tästä asiasta mutta ei haitta, en ole lukemassa sitä viestiä. Mielummin minä kirjoittelen asioista ketjuissa joista pidän kun yritän saarnata ketjuissa jotka ei kiinnosta ja jossa mielipiteeni ei kuitenkaan ketään kiinnosta.
 
Itse maksan kyllä mieluummin täyden 80 euron hinnan pelistä josta paistaa DeS remaken kaltainen kunnioitus alkuperäistä peliä kohtaan verrattuna 40 euron Dark Souls remasteriin jossa ei muu kuin FPS ja resoluutio noussut. Ja PC:llä sait ilmaisella modilla alkuperäisen pelin omistaneena vielä näyttävämmät grafiikat peliin mitä tässä Dark Souls remasterissa lopulta oli.

Vähän särähtää korvaan tuo mainitsemasi "törkeä hinta". Paljon olen erilaisia pieniä kritiikkejä pelistä kuullut, ennen ja jälkeen julkaisun, mutta taidat olla ensimmäinen jota pelissä kismittää itse hinta näin paljoa (ei taida olla ensimmäinen viesti jossa tästä paasaat). Varmasti on tullut kanssakirjoittajille jo pari viestiä sitten selväksi se ettet sulata pelin 80 euron hintaa. ;)

Lopettakkee se puhuminen niistä 80e peleistä kun tämän saa myös 70e hintaan kuten muutkin pelit, tähän hintaan sen itsekkin hain tai saa tästä joku sen 80e myös maksaa jos haluaa :D offtopiciksi meni perhana.
 
Itse maksan kyllä mieluummin täyden 80 euron hinnan pelistä josta paistaa DeS remaken kaltainen kunnioitus alkuperäistä peliä kohtaan verrattuna 40 euron Dark Souls remasteriin jossa ei muu kuin FPS ja resoluutio noussut. Ja PC:llä sait ilmaisella modilla alkuperäisen pelin omistaneena vielä näyttävämmät grafiikat peliin mitä tässä Dark Souls remasterissa lopulta oli.

Vähän särähtää korvaan tuo mainitsemasi "törkeä hinta". Paljon olen erilaisia pieniä kritiikkejä pelistä kuullut, ennen ja jälkeen julkaisun, mutta taidat olla ensimmäinen jota pelissä kismittää itse hinta näin paljoa (ei taida olla ensimmäinen viesti jossa tästä paasaat). Varmasti on tullut kanssakirjoittajille jo pari viestiä sitten selväksi se ettet sulata pelin 80 euron hintaa. ;)

Kyllä täällä on toinen jonka mielestä tuo hinta on törkeä kallis tällaisesta "remakesta" vaikka myönnänkin, että peli on tullut ostettua. Onneksi sain käytettyä tuohon 50e lahjakortin Gigantista ja -15% alen loppuosaan Prismasta niin itselle jäi maksettavaksi vain reilu 25e. Mutta törkeän kallishan tuo on varsinkin, kun nyt selvisi, että peli on tosiaan tismalleen sama, kun alkuperäinen mutta nätimpänä. Re2 kaltaisissa remakeissa kuitenkin on uusia alueitakin ja paljon muita lisäyksiä, että se täysi hinta oli paremmin perusteltavissa. Mutta tässä se taas nähdään, että grafiikka vaan myy pelejä. Ei siis ole ihme, että tekijät niin monesti päätyivät tässä nykygenissä 4k30fps ratkaisuun sen sijaan, että sitä karkkia vähennettäisiin, jotta saataisiin peli pyörimään 60fps.
Annas kun arvaan, Ippe taas paasaa täällä ja ajaa omaa agendaansa. Luulisi aikuisella miehellä olevan muutakin tekemistä kuin hengata pelien ketjuissa joista ei pidä. Nyt varmasti saan saarnan tästä asiasta mutta ei haitta, en ole lukemassa sitä viestiä. Mielummin minä kirjoittelen asioista ketjuissa joista pidän kun yritän saarnata ketjuissa jotka ei kiinnosta ja jossa mielipiteeni ei kuitenkaan ketään kiinnosta.

Ihan aiheesta puhui tällä kertaa. Jos loppuu argumentit kesken niin ei tarvi mennä henkilökohtaisuuksiin. Parempi olla sillon kommentoimatta.
 
Kyllä täällä on toinen jonka mielestä tuo hinta on törkeä kallis tällaisesta "remakesta" vaikka myönnänkin, että peli on tullut ostettua. Onneksi sain käytettyä tuohon 50e lahjakortin Gigantista ja -15% alen loppuosaan Prismasta niin itselle jäi maksettavaksi vain reilu 25e. Mutta törkeän kallishan tuo on varsinkin, kun nyt selvisi, että peli on tosiaan tismalleen sama, kun alkuperäinen mutta nätimpänä. Re2 kaltaisissa remakeissa kuitenkin on uusia alueitakin ja paljon muita lisäyksiä, että se täysi hinta oli paremmin perusteltavissa. Mutta tässä se taas nähdään, että grafiikka vaan myy pelejä. Ei siis ole ihme, että tekijät niin monesti päätyivät tässä nykygenissä 4k30fps ratkaisuun sen sijaan, että sitä karkkia vähennettäisiin, jotta saataisiin peli pyörimään 60fps.


Ihan aiheesta puhui tällä kertaa. Jos loppuu argumentit kesken niin ei tarvi mennä henkilökohtaisuuksiin. Parempi olla sillon kommentoimatta.

Mistä aiheesta ? Hinnasta keskuteleminen ei kuulu tähn ketjuun, siihen voi oman ketjun perustaa.
 
Sellainen ketju jo löytyykin.

 
Kyllä tämän pelin hinta kuuluu tämän pelin ketjuun. Ja keskustelu siitä onko peli tuon hinnan arvoinen vai ei.

Sonyn yksinoikeudet on melkein poikkeuksetta niin laadukkaita että helposti ymmärtää hinnan nousun ei niitä varmasti halpaa ole kehittää, jos ei näe että peli on hintansa väärti niin siitä ei tarvi viestitolkulla jankuttaa. ainakaan pelin omassa ketjussa.
 
Mistä aiheesta ? Hinnasta keskuteleminen ei kuulu tähn ketjuun, siihen voi oman ketjun perustaa.
Kyllä se sillä tavalla kuuluu, että onko tämä ketjun otsikon peli hintansa arvoinen.

Olen @Ippenator ja @Murdoc kanssa samoilla linjoilla. 80€ kuulostaa aika kalliilta remakesta, mutta toisaalta tämä voi hyvinkin olla sellainen peli, jonka hinta tippuu aika nopeasti. Maltti voi olla valttia tässä tapauksessa.
 
Sellainen ketju jo löytyykin.


Nyt ei puhuttu siitä mistä pelin saa halvimmalla vaan siitä onko pelille asetettu hinta kohdallaan siihen nähden mitä sillä saa.
 
Nyt ei puhuttu siitä mistä pelin saa halvimmalla vaan siitä onko pelille asetettu hinta kohdallaan siihen nähden mitä sillä saa.
Ei ole jos on peliä pelannut (arviolta 5-10% ostajista). Nämä ihmiset varmasti ostavat jonkun muun pelin ja hommaavat tämän myöhemmin kuten Dragonfly sanoi. Loput 90-95% maksavat täysin uudesta AAA-pelikokemuksesta mielellään sen 69,90. Itse maksoin £63.85 ja koska kokemus on täysin uusi ja myös mitä ilmeisimmin parasta mitä näiden kahden konsolin julkaisussa saa, helposti extra £££ arvoinen itselle.

Ehkä se jankkaus on pääpointti. Ippen mielestä peli on aivan liian kallis koska se on vain remake. Kaikki tietävät sen nyt ja turha siitä on enempää enää vääntää. Jokainen ostakoon kun siltä tuntuu, tai jättäkööt ostamatta.
 
Sitäpaitsi se että tämä on remake ei ole mitään tekemistä sen hinnan kanssa, tämä on uusi kokemus miljoonille ihmisille. Niillekkin jotka sen on kokenut se tuntuu uudelta peliltä kiitos 2 sukupolven graafisten parannusten ja pelimekaniikkojen hiomisen.
 
Jees, turhapa tästä on enempää vääntää. Itse kukin näkee tuon arvon miten näkee ja tekee ostopäätöksen sen mukaan.

Jännä nähdä mitä tykkään tuosta, kun en ole aiemmin peliä pelannut. BB ja Sekiro on pelattu Frommin peleistä läpi ja jälkimmäisestä varsinkin pidin todella paljon. Sitten taas Dark Souls 3 on tullut alotettua monet kerrat uudestaan mutta joka kerta se vaan jää kesken, kun mielenkiinto lopahtaa kesken aina jossain vaiheessa.
 
Itse maksan kyllä mieluummin täyden 80 euron hinnan pelistä josta paistaa DeS remaken kaltainen kunnioitus alkuperäistä peliä kohtaan verrattuna 40 euron Dark Souls remasteriin jossa ei muu kuin FPS ja resoluutio noussut. Ja PC:llä sait ilmaisella modilla alkuperäisen pelin omistaneena vielä näyttävämmät grafiikat peliin mitä tässä Dark Souls remasterissa lopulta oli.

Vähän särähtää korvaan tuo mainitsemasi "törkeä hinta". Paljon olen erilaisia pieniä kritiikkejä pelistä kuullut, ennen ja jälkeen julkaisun, mutta taidat olla ensimmäinen jota pelissä kismittää itse hinta näin paljoa (ei taida olla ensimmäinen viesti jossa tästä paasaat). Varmasti on tullut kanssakirjoittajille jo pari viestiä sitten selväksi se ettet sulata pelin 80 euron hintaa. ;)
Vähän huonosti olet sitten peliin liittyen tainnut juttuja lukea. Nimittäin kyllä tuota hintaakin on todellakin kritisoitu monessakin paikassa. Minusta vaikuttaa aikalailla siltä, ettet sulata itse mitään kritiikkiä tähän peliin liittyen. Toki siihenkin sinulla on asiallisen käytöksen puitteissa oikeus, kuten minullakin kritisoida pelin hintaa ja remake-ideologian halpamaisuutta ja rahastusmentaliteettia siihen liittyen.
 
Viimeksi muokattu:
Sovitaanko nyt että lopetetaan tämä hinnasta vääntäminen ettei tässä käy samanlailla kuin Last of us2 ketjussa. Se ketä hinta ei miellytä niin jättäköön pelin kauppaan ja antakoon muiden nauttia pelistä.
 
Jees, turhapa tästä on enempää vääntää. Itse kukin näkee tuon arvon miten näkee ja tekee ostopäätöksen sen mukaan.

Jännä nähdä mitä tykkään tuosta, kun en ole aiemmin peliä pelannut. BB ja Sekiro on pelattu Frommin peleistä läpi ja jälkimmäisestä varsinkin pidin todella paljon. Sitten taas Dark Souls 3 on tullut alotettua monet kerrat uudestaan mutta joka kerta se vaan jää kesken, kun mielenkiinto lopahtaa kesken aina jossain vaiheessa.
Uskoisin kyllä, että pidät pelistä jos olet yleensäkin Soulsborne-peleistä tykännyt. Se on silti hyvä muistaa, että peli on kyllä aika paljon yksinkertaisempi rakenteeltaan ja sisällöltään kuin muut Soulsborne-pelit. Maailma kun koostuu aika lineaarisesti eteenpäin pelattavista kentistä, eikä ole kiehtovan rönsyilevä, kuten vaikkapa Dark Soulsit tai Bloodborne.

Ja tosiaan joillekin voi olla erittäin karu se elementti, että kuollessa joutuu todellakin aina aivan kentän alkuun, eli kentän sisäisiä tallennuspisteitä ei todellakaan ole. Toisaalta jokaisessa kentässä on olemassa todella merkittävä oikoreitti, jonka avaamalla pääsee todella nopeasti aivan kentän alusta kentän loppuun. Näitä ei kuitenkaan ole läheskään aina helppoa löytää.

Joka tapauksessa alkuperäisessä oli myös tunnelma todellakin kohdillaan. Valitettavasti näkemäni videokuvan perusteella sitä samaa synkkää tunnelmaa ei ole oikein saatu tehtyä tähän remakeen, vaikka kieltämättä näyttää noin muutoin erittäin hyvältä graafisesti. Erinomainen graafinen ilme on kuitenkin paljon muutakin kuin vain korkea resoluutio ja korkea FPS. Graafisen ilmeen suunnittelussa on taidettu nyt valitettavasti jotain olennaista menettää alkuperäisen ilmeeseen nähden. Ainakin itselleni vaikuttaa vahvasti siltä. Tämä on myös suhteellisen suuri riski remakeja tehtäessä ylipäätään.
Sovitaanko nyt että lopetetaan tämä hinnasta vääntäminen ettei tässä käy samanlailla kuin Last of us2 ketjussa. Se ketä hinta ei miellytä niin jättäköön pelin kauppaan ja antakoon muiden nauttia pelistä.
Sovitaanko, että olet mode vasta sitten, kun sinulla on moden valtuudet?
 
Viimeksi muokattu:
Vähän huonosti olet sitten peliin liittyen tainnut juttuja lukea. Nimittäin kyllä tuota hintaakin on todellakin kritisoitu monessakin paikassa. Minusta vaikuttaa aikalailla siltä, ettet sulata itse mitään kritiikkiä tähän peliin liittyen. Toki siihenkin sinulla on asiallisen käytöksen puitteissa oikeus, kuten minullakin kritisoida pelin hintaa ja remake-ideologian halpamaisuutta ja rahastusmentaliteettia siihen liittyen.
Hinnasta voi olla mainintoja siellä täällä eri keskustelupalstoilla, mutta ei niin paljoa että se keskustelua hallitsisi niin kuin nyt tässä tapauksessa. Olet asiasta kumminkin jo monta kertaa maininnut aikaisemmin. Eittämättä tulee tuossa kohtaa mieleen, että onkohan jotain muutakin peliä tai sen tekijöitä vastaan niin kuin kesällä erään toisen pelin kanssa.

Kyllähän peliä kuin peliä saa kritisoida jos sen tekee hyvän maun rajoissa ilman turhia liioitteluja.
 
Ylös Bottom