Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien ja laitteiden hankintaketju

Ja jos joku miettii, että onko minulla edes aikaa pelata kaikkia hankkimiani pelejä (varsinkin kun tapanani on pelata vain yhtä peliä kerrallaan), niin ei ole. Eikä ole tarkoituskaan, sillä vaihtoehtoja ja mahdollisuuksiahan tässä on jo pitkään osteltu. Onni on onnen odotus jne, eli ajatus siitä että on vapaus milloin tahansa aloittaa mikä tahansa ostetuista peleistä. :D
No huh huh. Minulla on päinvastoin tilanne kun pienikin backlogi ahdistaa ja silti ostelee lisää kun sattuu haluttu peli hyvään hintaan eteen. Olen toki usein miettinyt että kiinnostaako osa niistä backlogin peleistä oikeasti jos niistä vanhimpia ei ole vuosiin "ehtinyt" edes testata :D
 
No huh huh. Minulla on päinvastoin tilanne kun pienikin backlogi ahdistaa ja silti ostelee lisää kun sattuu haluttu peli hyvään hintaan eteen. Olen toki usein miettinyt että kiinnostaako osa niistä backlogin peleistä oikeasti jos niistä vanhimpia ei ole vuosiin "ehtinyt" edes testata :D
Itseni kohdalla pitkä backlogi taas tuo enemmän mielenrauhaa kuin ahdistusta. :D Ajatus siitä, että odottamassa on kasapäin mielenkiintoisia julkaisuja, jotka eivät ole mihinkään poistumassa. Ja kun käytännössä pelkästään yksinpelejä pelaan, niin mikään erityinen kiire ei ole päästä jonossa eteenpäin. On varmasti fakta, että en tule koskaan ehtimään pelata kaikkia hankkimiani pelejä, mutta ei se haittaa. Kaikki hankinnat on kuitenkin tehty sillä ajatuksella, että ne kiinnostavat sekä peleinä että kokoelman osana - yleensä tässä järjestyksessä. Tämä harrastus on keräilyä siinä missä pelaamistakin. :)
 
Tässä taas viimeisten muutaman kuukauden aikaisia peliaiheisia hankintoja:A5DE7C4B-7319-4B07-A29C-EF5CB7BCAB40.jpeg
  • Muutamia pelimusavinyylejä taas: Rozenin uusin Zelda-vinyyli (ehkä lempparini Rozenilta), Super Mario Galaxy musiikkia (Star stories) ja ehkä järjettömin hankkimani vinyylikaksikko Chocobo and Friends 1 ja 2. Nämä chocobo-levyt sisältävät siis käytännössä lähes pelkästään eri Final fantasy pelien Chocobo-teemamusiikkeja :D
  • Stray piti hankkia myös fyysisenä vaikka sen jo pelailin läpi plussajäsenyydellä (jonka otin kuukaudeksi vain tätä peliä varten). Fyysisessä pelissä mukana myös ”valokuvia” pelistä.
  • Live a liven nappasin heti julkaisupäivänä, mutta ei ole vielä ehtinyt peluuseen.
  • Xenoblade Chronicles 3. Ostettu julkaisupäivänä ja pelattu 220 tuntia. Aivan mahtava jrpg. Tästähän pitäisi tulla ne keräilijäversion extrat, kuten taidekirja yms, myyntiin Nintendo Storen joskus syksyllä. Tulee varmasti ainakin yritettyä saada nekin omiin kokoelmiin.
  • Death’s door. Tilasin tämän joskus aikoinaan jenkeistä Special Reserve Gamesilta ja kesän aikana vihdoin saapui. Nyt tästä kai on ihan retail versiokin tarjolla/tulossa tarjolle eli halvemmallakin olisi päässyt. Noh sainpa sentään hienon ohjekirjan, jota ei kai siinä retail versiossa ole.
  • It takes two tuli tilattua joskus kesän alussa VPD:ltä. Siskon kanssa jo vähän aloitettiin tätä, mutta odottelee nyt, että molemmilla työkiireet vähän vähenisi ja ehdittäisiin istahtaa sohvalle yhdessä tän pariin.
 
Tämmönen custom-kone tuli Jimmsiltä kotiin :cool: Core i5-12400F, 16GB DDR4 ja RTX 3060 Phoenix 12GB tärkeimmät speksit! Kotelona toimiiLian Li O11 Air Mini. Pääsee PC Gamepass kovempaan käyttöön.
 

Liitetiedostot

  • E6C39493-9910-44AB-903E-64128D3B8651.jpeg
    E6C39493-9910-44AB-903E-64128D3B8651.jpeg
    3,4 MB · Lukukerrat: 40
Itseni kohdalla pitkä backlogi taas tuo enemmän mielenrauhaa kuin ahdistusta. :D Ajatus siitä, että odottamassa on kasapäin mielenkiintoisia julkaisuja, jotka eivät ole mihinkään poistumassa. Ja kun käytännössä pelkästään yksinpelejä pelaan, niin mikään erityinen kiire ei ole päästä jonossa eteenpäin. On varmasti fakta, että en tule koskaan ehtimään pelata kaikkia hankkimiani pelejä, mutta ei se haittaa. Kaikki hankinnat on kuitenkin tehty sillä ajatuksella, että ne kiinnostavat sekä peleinä että kokoelman osana - yleensä tässä järjestyksessä. Tämä harrastus on keräilyä siinä missä pelaamistakin. :)
Mulla on kaveri jolla on kanssa ihan järkyttävä määrä pelejä. Se aina kokeilee niitä ostaessa mutta tuskin ikinä tulee pientä osaakaan pelaamaan läpi. Mä itse olen aika hyvin saanut pidettyä tän kasassa siinä mielessä että haluan pelata ostamani pelit läpi koska muuten mulle tulee sellainen fiilis että missaan jotain. On se sit vaikka juoni, siistit kohtaukset, pomotaistelu tai mitä vaan. Tällä hetkellä ei taida backlogissa olla kuin neljä peliä. RE fanina molemmat revelationsit, days gone ja bloodborne (vieläkin odotan 60fps päivitystä). Onhan siellä kovolla sit näitä plussa pelejä mitä ilmaiseksi saanut mutta niitä en laske mukaan. Oikeastaan nykyisin vähän kammoksun yli 20h pelejä. Ite tykkään pienemmästä tiiviistä paketista. Mut nyt ollaan jo niin aiheen ulkopuolella että että en jauha enempää :)
 
...haluan pelata ostamani pelit läpi koska muuten mulle tulee sellainen fiilis että missaan jotain.
Tässä noudatamme kyllä oikeastaan ihan samaa periaatetta, sillä aloittamani pelit on itsellänikin aina tarkoitus pelata kokonaan läpi, ja mielellään yksi kerrallaan. Itse tosin ajattelen sen niin, että pelin ostaminen ei vielä "sido" mihinkään, mutta pelin aloittamisen jälkeen on sitten "vastuu" myös sen loppuun pelaamisesta. Tällä logiikalla pelin ostaminen on huomattavasti helpompi päätös kuin jo ostetun pelin aloittaminen. :D

Tuli muuten käytyä tänään Citymarketissa ja kirppiksellä, pelien hinnat 9,99€ ja 3€.
20220920_135548.jpg
 
Tällainen saapui tänään eBaysta.
20220926_152157.jpg

Kokonaishinta £14.56. Silloin tällöin tätä liikkuu kyllä halvemmallakin etenkin PS2-versiona, mutta halusin nyt kuitenkin tilata tämän boxille. Ei tosin hajuakaan, onko tämän pelin Xbox- ja PS2-versioilla ulkoisesti mitään eroa, mutta ainakin ohjain on sekä ajamiseen että ammuskeluun teoriassa mukavampi. Ja Xbox-pelikokoelma on omassa hyllyssäni vielä huomattavasti PS2-osiota suppeampi, joten pientä korjausliikettä tarvitaan. :D
 
Ja sitten jotain aivan erilaista.
20220927_161819.jpg

Pelit vasemmalta oikealle ja euromääräiset hinnat:
Food Girls €40.03
Food Girls 2: Civil War €42.13
Oshi no Love yori Koi no Love + Love or Die €49.51

Enemmän tai vähemmän VN-genren edustajia kaikki. Playasian postikuluttomuuden ehdot täyttyivät näillä, minkä lisäksi löysin googlettamalla muutaman euron alennuskoodin. Kallista silti eikä välttämättä niin tarpeellista, mutta onpahan Switch-kokoelmassa nyt jotakin, jota ei ihan lähi-Prisman hyllyiltä löydy. :D Kyseessä japsipainokset, mutta sisältävät myös englanninkieliset tekstitykset.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän päivän saldona neljä ajopeliä toissa vuosikymmenen alusta sekä yksi 1980-luvulle sijoittuva seikkailu.
20220928_101321.jpg

Lake 24,99€
The Italian Job 9,99€
Indycar Series 6,99€
F1 Career Challenge £3,73 + £2,49 + £1,50
Grand Prix Challenge 6,99€

F1 eBaysta, loput VPD:stä. Lisää niitä pelejä, jotka itselleni edelleen tulevat ensimmäisenä mieleen sanaparista EA ja F1. Career Challengeenhan on lisensoitu neljä peräkkäistä F1-kautta vuosilta 1999-2002, eli ajalta ennen kuin virallisista F1-lisensseistä tuli yksinoikeuksia. Myös viereinen Grand Prix Challenge on geneerisestä nimestään huolimatta yksi virallisista kauden 2002 peleistä, sisältäen oikeat tiimit, kuskit ja radat.
 
Tämän päivän saldona neljä ajopeliä toissa vuosikymmenen alusta sekä yksi 1980-luvulle sijoittuva seikkailu.
Näytä liitetiedosto 9679

Lake 24,99€
The Italian Job 9,99€
Indycar Series 6,99€
F1 Career Challenge £3,73 + £2,49 + £1,50
Grand Prix Challenge 6,99€

F1 eBaysta, loput VPD:stä. Lisää niitä pelejä, jotka itselleni edelleen tulevat ensimmäisenä mieleen sanaparista EA ja F1. Career Challengeenhan on lisensoitu neljä peräkkäistä F1-kautta vuosilta 1999-2002, eli ajalta ennen kuin virallisista F1-lisensseistä tuli yksinoikeuksia. Myös viereinen Grand Prix Challenge on geneerisestä nimestään huolimatta yksi virallisista kauden 2002 peleistä, sisältäen oikeat tiimit, kuskit ja radat.
Olen vähän kade kaikista open wheel peleistä kuvassa. Hyvä setti.
 
Tuo on ilmeisesti aika hyvä porttaus. Hintakin kohdallaan. Voi olla että pitää itsekin ostaa.
Tämä on portattu todella hyvin Switchille. Ehkä valaistuksissa on vähän otettu takapakkia, mutta ei niihin oikeastaan edes kiinnitä huomiota. Handheldissä peli näyttää vielä paremmalta. Oled-mallin omistajat ovat varmaan taivaissa tämän pelin kanssa.

Ehkä ainoa nipottamisen siihen on se, että pelissä on edelleen näkymättömiä seiniä. Esimerkiksi City Ruinsissa on pari kohtaa, josta voisi helposti oikaista jonkun aukon läpi, mutta ei. Tuon olisivat voineet korjata.

Ihan parasta kun Podin voi pukea kummitukseksi! Se on niin hauskan näköinen.
 
Huuto.net:
Tomb Raider 6€
Driven 3€ + yhdistetyt postikulut 3€
eBay:
R: Racing yht. £10.91
20221007_141108.jpg

Tomb Raider menossa lahjaksi jos vastaanottaja sen vain huolii. Jos ei, niin päätyy sitten omaan hyllyyn, sillä omistan tuon toistaiseksi vain digipainoksena.
 
Ylös Bottom