Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien ja laitteiden hankintaketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
VPD

Sonic chronicles: dark brotherhood 30e
Sonic colors 18e
Another world / flashback 9e (uusi)

Dark brotherhood tuli pelattua vajaa pari kuukautta sitten ja tykkäsin niin paljon, että se on nyt kakkosena mun vuoden peli listalla ja päätin ostaa sen jos tulee ok hintaan vastaan. Tuohan on siis biowaren tekemä roolipeli.
Sonic colors oli välillä ok ja välillä varsin meh, mutta kyllä senkin nyt tuolla hinnalla kokoelmaan osti.
Another world oli edelleen hemmetin hyvä. Ensin pelasin amiga version, sitten ostin sen 20th anniversaryn digina ja päätin, että kyllä mä sen haluan oikein fyysisenä hyllyyn. Flahbackista mulla olikin jo fyysinen switch versio.
Tuossahan tulee myös neljä taidekorttia ja latauskoodi kummankin pelin soundtrackille. Tosin mun mielestä another worldissa soi musiikki tasan sen intron aikana.
Tilaus hetkellä sinne jäi vielä yks varastoon jos jotain kiinnostaa.

2024-07-04-3339.jpg
 
VPD

Sonic chronicles: dark brotherhood 30e
Sonic colors 18e
Another world / flashback 9e (uusi)

Dark brotherhood tuli pelattua vajaa pari kuukautta sitten ja tykkäsin niin paljon, että se on nyt kakkosena mun vuoden peli listalla ja päätin ostaa sen jos tulee ok hintaan vastaan. Tuohan on siis biowaren tekemä roolipeli.
Sonic roolipeli. Bioware. Miksi kuulen tällaisesta pelistä vasta nyt? Pitääpä laittaa korvan taakse.
 
Jonkinlaisen kissapedon murahteluja on alkanut kuulua tänään...

20240705_161514.jpg
...sillä talooni on muuttanut todellinen tulevaisuuden laite - Atari Jaguar!

Jos jo aiemmin tänä vuonna hankkimani Sega Saturn ja MD olivat erittäin kovia juttuja, niin kyllä Jaguarin voi sanoa omassa innostusasteikossani kiilaavan aivan samaan kategoriaan. Itse asiassa se on ollut ns. passiivisella hankintalistallani vielä Segan laitteitakin pidempään, mutta laitteen ja sen pelikirjaston järjettömyyksiin kohonneet hinnat ovat toistaiseksi jarruttaneet ratkaisevasti ostopäätöksen syntymistä. Lopulta päätin kuitenkin lähteä huuto.netistä bongaamani konsolin tarjouskilpaan mukaan, ja kotiutin erittäin hyväkuntoisen laitteen ohjaimineen ja virtalähteineen mielestäni ihan kohtuulliseen 275€ hintaan. Kauppaan kuului myös alkuperäinen Doom loosena.

Tästä on tosin jo reilusti yli kuukauden päivät aikaa, sillä vaikka sainkin itse laitteen heti ostoa seuraavalla viikolla, en kuitenkaan päässyt asentamaan sitä OSSC:n kautta ilman RGB SCART -kaapelia. Koska Jaguar ei ole ehkä se aivan yleisin ja suosituin pelikonsoli vuonna 2024, osoittautui oikeaa kaapelia toimittavan verkkokaupan löytäminen yllättävän hankalaksi tehtäväksi. Lopulta tilasin - ja saattoi olla että myös erikseen teetin - amerikkalaiselta eBay-myyjältä kaapelin, jonka saapuminen Eurooppaan ja Suomeen tietysti kesti viikkoja ja taas viikkoja. Nyt se on kuitenkin täällä, ja kyllä todellakin kannatti! Kuvan- ja äänenlaatu OSSC:n kautta on aivan loistava, kuten muillakin RGB SCART:ia tukevilla aikansa konsoleilla.

20240705_161800.jpg
Kuvassa vasemmalla konsolikauppaan kuulunut Jaguarin epäkäytännöllisen kokoinen ja muotoinen virtalähde, ja oikealla erikseen tilattu RGB SCART, jolle kaikkine kuluineen muodostui hinnaksi $58.28.

Jaguarin ongelma tämän päivän pelikeräilijälle ei oikeastaan ole kuitenkaan itse laitteen hinta, vaan aivan järjettömissä lukemissa huitelevat pelien hinnat. Muutamia yleisimpiä nimikkeitä lukuunottamatta alkuperäspakkauksessa myytävien pelien pyyntihinnat ovat usein jopa korkeampia kuin nykykonsoleiden uutuuspeleillä suoraan kaupan hyllyltä poimittuina. Jaguarin kohdalla ei selvästikään ostella niinkään pelejä, vaan keräilyesineitä. Koska peliharrastukseni perustuu edelleen nimenomaan pelaamiseen enemmän kuin keräilyyn (joka sekin on tietysti mukavaa), niin päätin Jaguarin kohdalla tehdä poikkeuksen ja sallia itselleni vaihtoehtoisten pelimedioiden käytön. Niinpä tilasin saksalaiselta DragonBox -pelikaupalta Jaguar Game Driven hiukan päälle 200€ hintaan.

20240705_162052.jpg
Kuvassa myös 32GB muistikortti, jolle tallennettuja Jaguarin pelejä siis pelataan Game Driven avulla. Kaikki testaamani Jaguar-pelit toimivat loistavasti, joten tämä vaikuttaa juuri sellaiselta ostokselta, jolla koko konsolin hankinta on perusteltavissa. Myös ainakin osa Jaguar CD-peleistä pitäisi toimia Game Driven avulla, ilman CD-laajennusta siis. Muutama Jaguar-pelihän löytyy nykykonsoleilla julkaistusta Atari 50 -kokoelmastakin, mutta on Jaguarille monta sellaistakin peliä, joita ei ole edelleenkään muille laitteille julkaistu. Esimerkiksi erinomaisen hauskoilta vaikuttaneet Power Drive Rally ja Breakout 2000 ovat edelleen Jaguar-ekslusiiveja.

Kyllähän "digipelien" pelaaminen alkuperäisten sijaan kieltämättä vähän harmaalle alueelle menee, mutta toisaalta itse pelien tekijät eivät enää kymmeniin vuosiin ole saaneet Jaguar-pelien myynneistä senttiäkään, enkä ole koskaan nähnyt yhtäkään käytettyä Jaguar-peliä myynnissä yhdessäkään kotimaisessa pelikaupassa. Kysyin myös paikalliselta Videodivarin kauppiaalta, eikä hänkään edes muistanut, milloin viimeksi olisi tämän alustan pelejä liikkeeseensä ilmaantunut. Käytän siis Game Drivea hyvällä omallatunnolla ainakin siihen saakka, kunnes käytettyjä Jaguar-pelejä tulee seuraavan kerran vastaan. :)

Raportoidaan myös viimeisin Mega Drive -hankinta, eli alkuperäinen Micro Machines. Alennuskoodin kanssa VPD:stä hintaa 22,99€.
20240705_163910.jpg

Kyllä "uuden" pelikonsolin asennuspäivä vain on elämässä keskimääräistä parempi päivä. Nyt pelivalmiita konsoleita löytyy 15 kappaletta, ja se on hyvä määrä juuri nyt. Ainakin siihen saakka, kunnes seuraava sopiva tilaisuus tulee vastaan! Se on kylläkin todettava, että nykyisessä muodossaan TV-tasoni keskimmäisen rivin keskimmäinen hylly ei juuri edustavampi voisi enää edes olla. :)
20240705_181706.jpg
 
Jaguar oli itse asiassa harkinnassa ysärillä, kun halusin vaihtelua Amigan ja Segan rinnalle. Lehdessä ollut näyttävä mainos sai melkein ostohousut jalkaan, vaan sitten se unohtui. Tarkkaa vuotta en muista, mutta muistaakseni Pelit-lehdessä sen näin – kenties vuosina 1994 tai 1995. Nimi kuulosti hienolta, se kiinnitti huomion. Pelaaminen vei tuolloin muutenkin liikaa aikaa, kun talossa oli myös 8-bittinen Nintendo ja kavereiden luona tuli pelattua myös PC:llä ja Super Nintendolla.
 
Ei ole kuvia laittaa kun diginä pelini ostan mutta tuli hommattua vähän Mega Mies pelejä. Mega Mies X 1-8, Mega Mies Zero 1-4+ ZX ja ZX Advent ja Battle Network kokoelmat. Eli yhteensä 24 peliä karvan alta 50€. Jossain vaiheessa siis kunnon maratooni tiedossa. Originaali pelejä en hommannut koska ne on omaan makuun vähän turhan simppeleitä, loistavia pelejä kylläkin mutta X pelit toimii omaan makuun paljon enemmän joten aloitan niistä.
 
Ei ole kuvia laittaa kun diginä pelini ostan mutta tuli hommattua vähän Mega Mies pelejä. Mega Mies X 1-8, Mega Mies Zero 1-4+ ZX ja ZX Advent ja Battle Network kokoelmat. Eli yhteensä 24 peliä karvan alta 50€. Jossain vaiheessa siis kunnon maratooni tiedossa. Originaali pelejä en hommannut koska ne on omaan makuun vähän turhan simppeleitä, loistavia pelejä kylläkin mutta X pelit toimii omaan makuun paljon enemmän joten aloitan niistä.
Fingerporin Rivo-Riitan tyylillä sanoen: Minä sinulle "Mega Miehen" näytän, ei perkele :p. Kolmea ensimmäistä Mega Man -peliä tuli aikoinaan pelattua turkasen paljon - ykköstä haasteen vuoksi, kakkosta eeppisten musiikkien takia ja kolmosta sen pelattavuuden ja helppouden ansiosta. Aikoinaan tosin tuli hieman sellainen fiilis, että meni rahat hukkaan, kun Mega Man 3 meni läpi 6 tunnin pelaamisen jälkeen samana päivänä, kun olin maksanut siitä 300 markkaa. Piti keksiä kaikenlaisia haasteita, että pelistä saisi enemmän irti.

Myöhemmin retroilin Pleikalle saatavan Mega Man 9:n parissa, joka sekin oli kiva kokemus, vaikka DualShockilla se olikin vaikeampi kuin Mega Manit vanhalla kunnon NES-ohjaimella. Siinä oli yksi himputin vaikea trophy: Dr. Wilyn alueet ja bossit piti selvittää ilman yhtäkään osumaa, ja se oli pitkä taival hoidettavaksi.
 
Ei ole kuvia laittaa kun diginä pelini ostan mutta tuli hommattua vähän Mega Mies pelejä. Mega Mies X 1-8, Mega Mies Zero 1-4+ ZX ja ZX Advent ja Battle Network kokoelmat. Eli yhteensä 24 peliä karvan alta 50€. Jossain vaiheessa siis kunnon maratooni tiedossa. Originaali pelejä en hommannut koska ne on omaan makuun vähän turhan simppeleitä, loistavia pelejä kylläkin mutta X pelit toimii omaan makuun paljon enemmän joten aloitan niistä.
Vasta hommasin Switchille MegaMan 11:n, kun oli Nintendon eShopissa rajussa alennuksessa. 9,89 € jäi hinnaksi.

Originaali NES-sarja 1-6 on jo ennestään Switchille, mutta ovat kyllä omille pelitaidoille pirun vaikeita. Tämä viimeisin MegaMan houkutteli tietysti hinnan vuoksi, mutta myös siksi, että peliin voi vaikeustason valita.
 
Ostelin minäkin hieman digi julkaisuja.
Tosiaan muutama päivä sitten tein gog tilin kun halusin ostaa hereticin ja hexenin jotta sain A500 minillä täydet versiot pelattavaksi crispy doomin kautta.
No oli siellä sitten muutakin :D Kaikki yhteensä alle 60e

Ihan hyvään aikaan kyllä selasin sillä alwa's awekening ja alwa's legacy on sellaisia joihin törmäsin just muutama päivä sitten.
Tai kyllä mä tuon ekan pelin olemassa olosta olen tiennyt, mutta nykyään siinä ja myös legacy:ssa on assist mode josta saa valita sen näyttääkö peli kerättävät kamat kartassa ja sitten on instant respawn jolloin kuoleman jälkeen spawnaat samaan huoneeseen etkä edelliselle tallennus pisteelle.
Pleikkarilla awekening on 10e ja legacy 15e. Nyt nuo molemmat oli yhteensä vissiin n.5e.
Nuo on siis varsin pidettyjä metroidvania pelejä joista moni ei varmaan ole edes kuullut.

pelit.jpg
 
Originaali NES-sarja 1-6 on jo ennestään Switchille, mutta ovat kyllä omille pelitaidoille pirun vaikeita.
Tästä tulikin mieleen. Onko tuo MM6 kuinka harvinainen? Silloin ysärin kakarana en edes tiennyt, että kutonen on edes olemassa NES:lle. Tuntuu, että tuo on edelleen jonkunlainen sarjan outopilkku.

Anteeksi pieni offi.
 
Steam controller ohjain järkytys vaan kun ei ole itse laitetta ainakin odottamassa tuo ja telakka kun saa laitteen jostain
 

Liitetiedostot

  • IMG_20240711_130901471_HDR~2.jpg
    IMG_20240711_130901471_HDR~2.jpg
    1,4 MB · Lukukerrat: 17
Viimeksi muokattu:
Muutama peli ja Playstation Store rahaa Plus jäsenyyttä varten on tullut viime aikoina hankittua. Nyt löytyisi NHL 14: HIFK, HPK ja Tappara kansilla PS3:lle.

Citymarket Jumbo:
Grand Theft Auto V 10€
NHL 24 30€
SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated 10€

Huuto:
Pokémon Sun 40€ (pohjoismainen versio)

Konsolinet:
Road Maintenance Simulator 29,95€ (oli muoveissa alun perin)

Pieni Leffakauppa:

DC Universe Online 5€

Prisma Hämeenlinna:
Playstation Store 20€ (2 kpl)
Playstation Store 50€ (2 kpl)

Verkkokauppa.com Jätkäsaari:
F1 2023 noin 20€

VPD:

Tilaus 1:

NHL 14 SM-liiga Edition (HIFK) 14,99€

Tilaus 2:
Train Life: A Railway Simulator 18,49€
Truck & Logistics Simulator 11,49€
Hinnat -5€ alekoodin jälkeen


Pelit 13.7.2024.jpg

PS5 10.7.2024 (2).jpg
 
Voi tätä ilon ja onnenpäivää onneksi tämä oli kunnon myyjä isot kiitokset hänelle tässä mun oma Steam deck ldc malli kyseessä pari kysymystä mikä oikea aikavyöhyke ei nyt älyä tätä ja täytyykö tohon telakkaan tulla muita johtoja kun telkkariin laitan yksi tulee konsoliin sen tiedän kyllä
 

Liitetiedostot

  • IMG_20240718_131604125_HDR~2.jpg
    IMG_20240718_131604125_HDR~2.jpg
    819,3 KB · Lukukerrat: 27
  • IMG_20240718_134356154_HDR.jpg
    IMG_20240718_134356154_HDR.jpg
    1,7 MB · Lukukerrat: 28
  • IMG_20240718_135455735~2.jpg
    IMG_20240718_135455735~2.jpg
    2,8 MB · Lukukerrat: 25
  • IMG_20240718_135704123_HDR.jpg
    IMG_20240718_135704123_HDR.jpg
    1,3 MB · Lukukerrat: 24
Viimeksi muokattu:
Voi tätä ilon ja onnenpäivää onneksi tämä oli kunnon myyjä isot kiitokset hänelle tässä mun oma Steam deck ldc malli kyseessä pari kysymystä mikä oikea aikavyöhyke ei nyt älyä tätä ja täytyykö tohon telakkaan tulla muita johtoja kun telkkariin laitan yksi tulee konsoliin sen tiedän kyllä
Laitat sieltä sen missä lukee Helsinki.
 
Voi tätä ilon ja onnenpäivää onneksi tämä oli kunnon myyjä isot kiitokset hänelle tässä mun oma Steam deck pari kysymystä mikä oikea aikavyöhyke ei nyt älyä tätä ja täytyykö tohon telakkaan tulla muita johtoja kun telkkariin laitan yksi tulee konsoliin sen tiedän kyllä

Hienoa että homma selvisi!
Aikavyöhyke kesäaikana UTC +3. Pitäisi lukea Helsinki.
Eli telakkaan tulee HDMI joka siirtää kuvan televisioon ja USB-C joka antaa laitteelle virtaa. Kannattaa käyttää joko laitteen mukana tullutta tai teholtaan vastaavaa laturia, jotta tehoa siirtyy oikeasti tarpeeksi että lataus pysyy myös pelatessa.
 
Ylös Bottom