Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 8589
  • Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Eli tästä "paristo-ongelmastakin" selviää näin helpolla.
Ei oma boxini pidä ainakaan häiritsevän kovaa ääntä.
Niin vaankun PS3ssa on valmiina tuo akku, niin säästää sen 20. Lisäksi jos ei halua/saa (hellasärö) 20metriä nettipiuhaa vetää kämpässä pitkin lattioita, niin PS3 on ainoa vaihtoehto. 50 jostain hikisestä boxin wlan härpäkkestä. :eek: Lisäksi liveaika vuodeksi taitaa suomessa maksaa minimissään 50? Tekee siis 120 eli aika lähellä ollaan PS3n hintaa. Tähän vielä se että PS3 on hiljaisempi ja luotettavampi sekä toistaa BD elokuvat niin valinnassa ei pitäisi olla mitään vaikeutta. :) Hinnat meni varmaan päin peppua, mutta ei puututa niihin. Pointti vain on se, että konsolit ovat samanhintaisia samoilla ominaisuuksilla ja plegessä niitä on vähän enemmänkin.

Niin ja omistan molemmat konsolit ja boksilla olen viimeaikoina enemmän pelannutkin. Nyt tosin XO lähtee kaverille ja itse keskityn tuohon mustaan kaunottareen. :)
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Niin vaankun PS3ssa on valmiina tuo akku, niin säästää sen 20. Lisäksi jos ei halua/saa (hellasärö) 20metriä nettipiuhaa vetää kämpässä pitkin lattioita, niin PS3 on ainoa vaihtoehto. 50 jostain hikisestä boxin wlan härpäkkestä. :eek: Lisäksi liveaika vuodeksi taitaa suomessa maksaa minimissään 50? Tekee siis 120 eli aika lähellä ollaan PS3n hintaa. Tähän vielä se että PS3 on hiljaisempi ja luotettavampi sekä toistaa BD elokuvat niin valinnassa ei pitäisi olla mitään vaikeutta. :)

Hinnat meni varmaan päin peppua, mutta ei puututa niihin.

Ostaa yhden pelin Boxille niin saa jo ilmaiseksi vuoden liveaikaa ja ohjaimeen akun. (Bioshock PS3 69e, Xbox 360 10e.)

Ostaa sitten Boxille toisen pelin ja saa jo melkein ilmaiseksi wlan-sovittimen. Pelikonsolin tärkein ominaisuus eli itse pelit on boxille hemmetin edullisia, että ei mitään rajaa. Toisin sanoen samalla kun nauttii ostamistaan peleistä tekee itse asiassa samalla Boxia jatkuvasti edullisemmaksi ostokseksi PS3 verrattuna. Shocking news! :eek:

Hinnoista ei sitten valiteta kuten itsekin ilmaisit.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Pelikonsolin tärkein ominaisuus eli itse pelit on boxille hemmetin edullisia, että ei mitään rajaa.

PS3:lle saa pelin kun pelin uutena 40 tai alle. Ei kovin kallista mun mielestä tälläkään puolella.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

Minä en ainakaan hyväksy enää selitykseksi, että PS3 on hiljaisempi kuin Xbox 360. Oma PlayStation 3 -yksilöni tuppaa nimittäin hurisemaan aina noin viiden minuutin pelaamisen jälkeen järkyttävän kova-äänisesti. En tiedä, pitäisikö tuota koittaa imuroida tai jotain, jos vaikka auttaisi, mutta kyllähän tuo meluaminen syö fiilistä pelaamisesta.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

Minä en ainakaan hyväksy enää selitykseksi, että PS3 on hiljaisempi kuin Xbox 360. Oma PlayStation 3 -yksilöni tuppaa nimittäin hurisemaan aina noin viiden minuutin pelaamisen jälkeen järkyttävän kova-äänisesti. En tiedä, pitäisikö tuota koittaa imuroida tai jotain, jos vaikka auttaisi, mutta kyllähän tuo meluaminen syö fiilistä pelaamisesta.

Itellä 60 gigasessa oli myös sama homma, alko käymään tuuletin paljon kovemmalla. Nyt 80 giganen ollu ittellä yhtä kauan ja sen päälläoloa ei huomaa kun ainoastaan noista valoista.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

PS3:lle saa pelin kun pelin uutena 40 tai alle. Ei kovin kallista mun mielestä tälläkään puolella.

Ja kaikkeahan ei tarvitse ostaa heti uutena. Ja meikäläiselle on kolahtanut miljoona kertaa enemmän pleikan pelitarjonta kuin boxin. Paavin koneessa on ilmeisesti jotain vikana, sillä minun pleikkarini ei pidä lähes minkäänlaista ääntä pelatessa. Jos oikein korva höröllä kuuntelee niin kyllä sieltä jotain ääntä lähtee mutta valtavan pieni on melusaasteen anti meikän läskiasemassa.

Ja mitä näistä kiistelemään. Kukin ostaa sen koneen millä on mielestään parhaimmat pelit. Tosin mulle merkkaa myös se jotain ettei tarttee siitä nettipelaamisesta maksaa, joten siltä osin pleke on parempi vaihtoehto. Mutta jos jollakin on tarvetta tuhlata se viiskytä euroa rapiat joka vuosi nettipelaamiseen niin mitäpä minä häntä moittimaan. Call of dutyn kaltaisten hyvien multiplattarien kohdalla kuitenkin on taloudellisesti kivempaa kun ei niistä nettimaksuista tarttee välittää vaan voi pelata huoletta pleken netissä ilmaiseksi ja pistää äijää ketoon.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

Olen tässä ihan tosissani miettinyt kumpaa konsolia voisi suositella sellaiselle henkilölle, joka haluaa hankkia vain yhden laitteen noista. (normisti suosittelisin molempien hankintaa, mutta kaikille se ei ole vain mahdollista)

Tässä mielestäni ne asiat, jotka konsolin ostajan tulisi punnita. Tsekkaa lista ja anna piste jokaisesta kohdasta sille konsolille, joka on siinä kohdassa "parempi". Ja hanki sitten se laite, kumpi saa enemmän pongoja.

1. Jos laite tulee muuhunkin kuin pelikäyttöön +1p PS3:lle. (Blu-ray, nettiselain)

2. Jos verkkopelaaminen on _todella_ tärkeää, haluat pelata kaverien kanssa verkossa ja ns. hallita verkkojuttuja +1p X360:lle. (Live maksaa sen 36 euroa/13kk, mutta se on vähän siitä ilosta mitä se tarjoaa: paremmat frendilistojen käsittelyt, voi antaa helposti palautetta pelaajista (ja tehdä jopa valituksen ihan sairaista tyypeistä), konsolin mukana tulee 100% toimiva kuulokemikki)

3. Ohjain. Tärkeä kapistus! Kumpi soveltuu paremmin käteesi? Tämän mukaan joko +1p PS3:lle tai X360:lle tai sitten molemmille yksi piste.

4. Jos olet pihi +1p X360:lle. (Paljon enemmän pelejä halvemmalla - tulee halvemmaksi vaikka Live maksaakin; HD DVD -lisäasema+HD DVD -leffat naurettavan hintaisia)


Tuossa siis minun mielestäni ne tärkeimmät, millä voi perustella laitteen valintaa. Molemmille konsoleille on paljon hyviä pelejä, molemmille "palkinnot" (Achievements & Trophies), jne. Niiden suhteen mennään siis samoilla viivoilla.

Tärkeintä lienee se, ettei kummankaan valinnan kohdalla voi mennä metsään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

Minä en ainakaan hyväksy enää selitykseksi, että PS3 on hiljaisempi kuin Xbox 360. Oma PlayStation 3 -yksilöni tuppaa nimittäin hurisemaan aina noin viiden minuutin pelaamisen jälkeen järkyttävän kova-äänisesti. En tiedä, pitäisikö tuota koittaa imuroida tai jotain, jos vaikka auttaisi, mutta kyllähän tuo meluaminen syö fiilistä pelaamisesta.
Jos et ole sitä koskaan imuroinut, niin olisi todellakin aika. Sitä en tiedä, imeekö Pleikka aikaa myöten pölyä kitusiinsa jotenkin herkemmin kuin boksi, mutta jos Pleikkaa imuroi säännöllisesti, pysyy se ihan selvästi boksia hiljaisempana. Lisäksi uudemmissa (40 ja 80 gigan) malleissa jäähdytys on entistä tehokkaampi, ja 65 nm:n tekniikalla varustetut suorittimet tuottavat lämpöä entistä vähemmän. Esim. työpaikan 40-gigainen ei tunnu päästävän pihaustakaan, vaikka se on suurin piirtein aamusta iltaan päällä.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

voi antaa palautetta pelaajista (ja tehdä jopa valituksen ihan sairaista tyypeistä), konsolin mukana tulee 100% toimiva kuulokemikki)
Boksin mainesysteemi on ihan mukava, mutta griefing-palvelu toimii myös PSN:ssä. Tosin se on erillinen weppilomake, josta kovinkaan moni ei edes tiedä. Mutta esim. jo Homessa häiriköistä voi valittaa suoraan "pelin" sisältä.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

Boksin mainesysteemi on ihan mukava, mutta griefing-palvelu toimii myös PSN:ssä. Tosin se on erillinen weppilomake, josta kovinkaan moni ei edes tiedä. Mutta esim. jo Homessa häiriköistä voi valittaa suoraan "pelin" sisältä.

Kiitos lomakkeesta, minäkään en ollut tuosta tietoinen! Vähän hankalaahan se on vain alkaa pelin tiimellyksessä tuota täyttämään, siinä X360:n FILE COMPLAINT vetää kyllä paljon pidemmän korren.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

Boksin mainesysteemi on ihan mukava, mutta griefing-palvelu toimii myös PSN:ssä. Tosin se on erillinen weppilomake, josta kovinkaan moni ei edes tiedä. Mutta esim. jo Homessa häiriköistä voi valittaa suoraan "pelin" sisältä.

Mun mielestä toi mainesysteemi on ihan hyvä juttu MUTTA olisi huomattavasti parempi systeemi jos voisi nähdä kuka on kehunu / haukkunu ja miksi. Esimerkiksi itse olen saanut 15 % negapalautteita enkä yhtään tiedä miksi ja keltä ( todennäköisesti poispotkituilta jenkkipelaajilta )
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

Mun mielestä toi mainesysteemi on ihan hyvä juttu MUTTA olisi huomattavasti parempi systeemi jos voisi nähdä kuka on kehunu / haukkunu ja miksi. Esimerkiksi itse olen saanut 15 % negapalautteita enkä yhtään tiedä miksi ja keltä ( todennäköisesti poispotkituilta jenkkipelaajilta )

Näkeehän profiilista miksi on haukuttu, ainakin itsellä näkyy prosentit niistä kohteista (disruptive voice, quitting early jne.)
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

Jos et ole sitä koskaan imuroinut, niin olisi todellakin aika. Sitä en tiedä, imeekö Pleikka aikaa myöten pölyä kitusiinsa jotenkin herkemmin kuin boksi, mutta jos Pleikkaa imuroi säännöllisesti, pysyy se ihan selvästi boksia hiljaisempana. Lisäksi uudemmissa (40 ja 80 gigan) malleissa jäähdytys on entistä tehokkaampi, ja 65 nm:n tekniikalla varustetut suorittimet tuottavat lämpöä entistä vähemmän. Esim. työpaikan 40-gigainen ei tunnu päästävän pihaustakaan, vaikka se on suurin piirtein aamusta iltaan päällä.

Imuroitiin, mutta eipä tuo 40-gigaisen mallin äänitaso kamalasti laskenut. Kyllähän tuon kanssa elää voi, kun pistää vain nupit kaakkoon kajareista.

Boksin mainesysteemi on ihan mukava, mutta griefing-palvelu toimii myös PSN:ssä. Tosin se on erillinen weppilomake, josta kovinkaan moni ei edes tiedä. Mutta esim. jo Homessa häiriköistä voi valittaa suoraan "pelin" sisältä.

Nappi löytyy myös Killzone 2:sta.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

Imuroitiin, mutta eipä tuo 40-gigaisen mallin äänitaso kamalasti laskenut.
Ei yksi imurointi ihmeitä tee. Siksi säännöllinen imurointi onkin suositeltavaa. Parhaan tuloksen saamiseksi kannattaa lukea eräs FAQ. :)
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

Minä olen vakaasti sitä mieltä että pleikkarin äänettömyyttä liioitellaan. On se toki melko hiljainen, mutta ei missään nimessä äänetön, vaikka jotkut niin väittävätkin. Pelikäytössä tämä ei haittaa, mutta leffoja katsellessa rikkoo välillä ikävästi immersiota kun tuulettimen pöhinä kuuluu hiljaisissa kohdissa läpi. Kuunneltuna on reilut puolenkymmentä konsolia (40, 60 ja 80-mallit) ja äänettömiä ei ole vastaan tullut.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

Minä olen vakaasti sitä mieltä että pleikkarin äänettömyyttä liioitellaan. On se toki melko hiljainen, mutta ei missään nimessä äänetön, vaikka jotkut niin väittävätkin. Pelikäytössä tämä ei haittaa, mutta leffoja katsellessa rikkoo välillä ikävästi immersiota kun tuulettimen pöhinä kuuluu hiljaisissa kohdissa läpi. Kuunneltuna on reilut puolenkymmentä konsolia (40, 60 ja 80-mallit) ja äänettömiä ei ole vastaan tullut.

Itse olen omani lisäksi kuunnellut neljää muuta pleikkaria aktiivisesti. Omani ja kaverini 60 gigaiset-mallit puhisevat välillä XO:n tasoillakin, mutta nuo loput kolme 40 gigaista ovat olleet aina todella hiljaisia käyttötavasta riippumatta...
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

4. Jos olet pihi +1p X360:lle.

Itse olen tästä kyllä hieman eri mieltä. "Köyhänhän ei kannata tuhlata rahojaan huonoon" (Viittaan tällä siis XBOX360-konsolin luotettavuus ongelmiin). Toki PS3-konsolitkin menevät rikki, mutta todennäköisempää on, että XBOX360 särkyy.. :) Olen kyllä tietoinen XBOX360:n laajasta takuusta, mutta silti..
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

Nope. Eipä näy mulla mikä onkin aika mystistä.

En tiedä pääseekö tähän muualta/helpommin mutta napautappas kerran guidea mene settings sieltä profile ja view rep (vai tarkoititko että täällä juuri ei näy mitään?)
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

En tiedä pääseekö tähän muualta/helpommin mutta napautappas kerran guidea mene settings sieltä profile ja view rep (vai tarkoititko että täällä juuri ei näy mitään?)

Jep juurikin sitä tarkoitin. Mitään prosentteja yms ei ole mutta 15 % negapalautetta. Omituista eikö?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom