Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 8589
  • Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Pistäkääpäs vielä noihin viesteihin perään iso IMO, jottei kukaan nyt ala kinaamaan asiasta. ( Tarkoitan vain vikaa kappaletta viestistäsi, mutta yleinen huomio kaikille)

Jees, totta, ehkä yleistin hieman liikaa :)
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Pistäkääpäs vielä noihin viesteihin perään iso IMO, jottei kukaan nyt ala kinaamaan asiasta. ( Tarkoitan vain vikaa kappaletta viestistäsi, mutta yleinen huomio kaikille)

No eikö se nyt ole selvää, että täällä kirjoitellaan omia mielipiteitä näistä asioista?
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

No eikö se nyt ole selvää, että täällä kirjoitellaan omia mielipiteitä näistä asioista?

Niinhän sitä luulisi, mutta kaikki ei sitä ehkä ymmärrä ja se johtaa väärinkäsityksiin ja sitten aletaan haukkua toista konsolia loputtomiin.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Itse hankin tänään Xbox360:n hyödyntäen Gamestopin vaihtotarjousta (ps2+5 peliä+euroja-> Xbox360). Valinta PS3:n ja Xboxin välillä oli kyllä todella vaikea, mutta lopulta xboxin huomattavasti edullisempi hinta + mielenkiintoisemmat pelit ratkaisivat asian :rolleyes:
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Eiks se melkeen mee suoraan et jos pelikoneeks hankki nii 360, mut jos haluu katella leffoi kans suht paljon nii sit PS3. Pelikoneena boksi parempi ja mediasoittimena PS3. IMO:cool:
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Mulla on nyt kääntynyt vähän takki xbox360 -> PS3. Tämä ei johdu kummankaan konsolin laadusta tai muustakaan, ja edelleen xo:lla on ylivertainen ohjain ps3:n verrattuna. Mutta esim Lips oli microsoftilta sen verran heikko esitys, että täytyy testata tuota Singstaria. Microsoftin lokalisointipolitiikka on ärsyttänyt mua pitkän aikaa, enkä jaksa uskoa että esim Lipsille olisi tulossa suomenkielisiä biisejä milloinkaan. Tuntuu että PS-puolella nämä hommat hoidetaan paljon paremmin, esim Buzz ja Singstar.

Ja onhan se LPB testattava :)

Aikaisemmin mua häiritsi boxin ja ps3:n huima hintaero, mutta kun tajusin miten halvalla boxin saa amazonista (ps3+lpb+resitance2+midnight club+hdmi piuha = 377e kotiinkuljetettuna) niin oli pakko tilata se. Tämän ostoksen rahoitin Wii:n myynnillä, mikä on kerännyt nurkassa pölyä kun ei sille tulee mitään itseäni tai muita perheenjäseniä kiinnostavia pelejä.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Mulla on nyt kääntynyt vähän takki xbox360 -> PS3. Tämä ei johdu kummankaan konsolin laadusta tai muustakaan, ja edelleen xo:lla on ylivertainen ohjain ps3:n verrattuna. Mutta esim Lips oli microsoftilta sen verran heikko esitys, että täytyy testata tuota Singstaria. Microsoftin lokalisointipolitiikka on ärsyttänyt mua pitkän aikaa, enkä jaksa uskoa että esim Lipsille olisi tulossa suomenkielisiä biisejä milloinkaan. Tuntuu että PS-puolella nämä hommat hoidetaan paljon paremmin, esim Buzz ja Singstar.

Ja onhan se LPB testattava :)

Aikaisemmin mua häiritsi boxin ja ps3:n huima hintaero, mutta kun tajusin miten halvalla boxin saa amazonista (ps3+lpb+resitance2+midnight club+hdmi piuha = 377e kotiinkuljetettuna) niin oli pakko tilata se. Tämän ostoksen rahoitin Wii:n myynnillä, mikä on kerännyt nurkassa pölyä kun ei sille tulee mitään itseäni tai muita perheenjäseniä kiinnostavia pelejä.

LIPS:n ja Singstarin vertailussa kannattaa myös muistaa se, että sonyllä kun on nykyisin Sony BMG -levylafka myös omassa tallissa jolla on monia suomalaisia artisteja (kärjistettynä esim. nämä teinityttöjen Idolsit). Helpottaa huomattavasti biisien saamista kun on jo yksi maailman suurimmista levy-yhtiöistä hallussa.

Se lisensointi kun on huomattavasti helpompaa "oman organisaation" sisällä kuin esim. Microsoftilla joka joutuu käymään erikseen jokaisen kanssa neuvottelut.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Aikaisemmin mua häiritsi boxin ja ps3:n huima hintaero, mutta kun tajusin miten halvalla boxin saa amazonista (ps3+lpb+resitance2+midnight club+hdmi piuha = 377e kotiinkuljetettuna) niin oli pakko tilata se. Tämän ostoksen rahoitin Wii:n myynnillä, mikä on kerännyt nurkassa pölyä kun ei sille tulee mitään itseäni tai muita perheenjäseniä kiinnostavia pelejä.

ostin tortaina boxin tuli maksaan 800. no innostuin lappamaan kaikki pikku tilpehöörit mukaan..:D esim. XBOX 360 Langaton Verkkoadapteri 75,95
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Haudataan sotakirves ja tullaan kaikki toimeen. Jokaisen saisi valita konsolinsa pelien perusteella ja istua hiljaa paikalleen ja nauttia peleistä. Ostakoon vaikka kaikki konsolit jos rahaa löytyy. Ihan turhaa kinata kumman koneen pelit näyttävät paremmalta.

Ihmeen paljon aikaa ihmiset pistävät "konsolisotiin". Ihan kuin teidän konsolien valmistajat ovat jotain Jumalia joita te palvotte ja puolustatte viimeiseen mieheen. Itse käytän aikani pelaamisen, enkä käy foorumeilla spämmäilemässä kumpi se parempi konsoli on.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Jos pelikonetta hakee niin onhan se ilman muuta 360 boxi: kone on halvempi, löytyy käytettyä peliä roppakaupalla ja halvalla ja jokaikinen peli tulee vielä sille suunnilleen. Ei pärjää PS3 pelikoneena tuolle vaikka pelitarjonta onkin parantunut huomattavasti hiljalleen. Jos taas muita ominaisuuksia haluaa niin PS3 alkaa nostamaan itseään ylemmäksi koska siinä on vakiona jo kaikki mitä voi vain tarvita. Boxiin pitää ostella kaikki erikseen...

Wiistä on nyt ala sanomaan mitään sen kummempaa, pölyssä se tuppaa olemaan...
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Jos haluaa lokalisoituja pelejä ja suomenkielistä sisältöä esim party-peleihin, on oikea valinta taasen PS3.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Jos haluaa lokalisoituja pelejä ja suomenkielistä sisältöä esim party-peleihin, on oikea valinta taasen PS3.

Jos haluaa ylipäätänsä partypelejä uskoisin, että paras valinta on sittenkin tuo Wii, jolle kuitenkin löytyy nuo megapartypelit (Guitar Hero ja Rock Band) sekä tietenkin mm. Play, Sports, Raving Rabbids, Smash Bros Brawl ja WarioWare.

Jos tarkoitit kuitenkin, että jos haluat laulaa karaokea suomeksi ja harrastaa tietovisailua suomeksi, niin valinta on silloin PS3, mutta itse kyllä ehdottaisin silloinkin karaokesetin hankkimista ja Trivial Pursuitia, jäisi muutama satanen vielä käteenkin.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Jos haluaa ylipäätänsä partypelejä uskoisin, että paras valinta on sittenkin tuo Wii, jolle kuitenkin löytyy nuo megapartypelit (Guitar Hero ja Rock Band) sekä tietenkin mm. Play, Sports, Raving Rabbids, Smash Bros Brawl ja WarioWare.

Jos haluaa ylipäätänsä lokalisoituja pelejä, uskoisin että PS3 on paras vaihtoehto. Mistä lähtien SSBB on ollut partypeli? WarioWare on minipelikokoelma, Play ei ole edes oikea peli ja Sports on vähän mitä on. Ja nuo "megapartypelit" on parempia PS3:lla tai XO:lla kuin Wii:llä jolla guitar herossa on monoääni.

Jos tarkoitit kuitenkin, että jos haluat laulaa karaokea suomeksi ja harrastaa tietovisailua suomeksi, niin valinta on silloin PS3, mutta itse kyllä ehdottaisin silloinkin karaokesetin hankkimista ja Trivial Pursuitia, jäisi muutama satanen vielä käteenkin.

Karaokesetti ei ole peli, ja trivial pursuit maksaa 50 euroa. Ja niillä ei voi sitten tehdäkään muuta kuin laulaa ja pelata sitä visailua. Nyt puhutaan konsoleista.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Jos haluaa ylipäätänsä lokalisoituja pelejä, uskoisin että PS3 on paras vaihtoehto. Mistä lähtien SSBB on ollut partypeli? WarioWare on minipelikokoelma, Play ei ole edes oikea peli ja Sports on vähän mitä on. Ja nuo "megapartypelit" on parempia PS3:lla tai XO:lla kuin Wii:llä jolla guitar herossa on monoääni.

SSBB näyttää tässä taloudessa kyllä olevan aika vetonaula myös juhlissa, WarioWare Smooth Moves on mikropelikokoelma (joka vaikuttaisi hullun ohjaustapansa puolesta myös mahtavalta partypeliltä), Wii Play on minipelikokoelma (So much for the theory that people only buy this game for the bundled remote. The game is played more than average of 10 times by people who own it. Perhaps they actually like it? - Stephen Totilo, MTV Multiplayer). EA on joutunut miettimään urheilupelistrategiansa uusiksi, koska Wii Sports riittää monille Wiin pelaajille. Aika hyvin peliltä, joka on vähän mitä on.

Loput tekstistäsi on lähinnä perusteettomia heittoja, etkä sitten muistanut mainita että Activision korjasi mono-vian uusilla levyillä.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

SSBB näyttää tässä taloudessa kyllä olevan aika vetonaula myös juhlissa, WarioWare Smooth Moves on mikropelikokoelma (joka vaikuttaisi hullun ohjaustapansa puolesta myös mahtavalta partypeliltä), Wii Play on minipelikokoelma (So much for the theory that people only buy this game for the bundled remote. The game is played more than average of 10 times by people who own it. Perhaps they actually like it? - Stephen Totilo, MTV Multiplayer). EA on joutunut miettimään urheilupelistrategiansa uusiksi, koska Wii Sports riittää monille Wiin pelaajille. Aika hyvin peliltä, joka on vähän mitä on.

Loput tekstistäsi on lähinnä perusteettomia heittoja, etkä sitten muistanut mainita että Activision korjasi mono-vian uusilla levyillä.

Mikä tässä on perusteetonta heittoa:

Karaokesetti ei ole peli, ja trivial pursuit maksaa 50 euroa. Ja niillä ei voi sitten tehdäkään muuta kuin laulaa ja pelata sitä visailua. Nyt puhutaan konsoleista.

Mikä tässä heitossa on epäselvää:

Jos haluaa lokalisoituja pelejä ja suomenkielistä sisältöä esim party-peleihin, on oikea valinta taasen PS3.

Ei Wii tuota tarjoa vaikka näin väitätte. Tämän vuoksi vastasin vittuilulla tuohon avannon turhaan viestiin.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Jos haluaa ylipäätänsä lokalisoituja pelejä, uskoisin että PS3 on paras vaihtoehto. Mistä lähtien SSBB on ollut partypeli? WarioWare on minipelikokoelma, Play ei ole edes oikea peli ja Sports on vähän mitä on. Ja nuo "megapartypelit" on parempia PS3:lla tai XO:lla kuin Wii:llä jolla guitar herossa on monoääni.

Onhan nuo pelit varmasti lokalisoitu parhaiten tuolla PS3:lla, Sony on edes jossain tehnyt oikein tässä sukupolvessa, mutta todellista hyötyä tuosta on omasta mielestäni juuri näissä visailuissa ja sitten tuossa karaokessa, mahdollisesti toki myös lapsille suunnatuissa peleissä. Näin siis omasta mielestäni, mutta omasta mielestäni ihmisten pitäisikin ymmärtää englantia pelaamiseen vaadittavia määriä ja itse olen alunperin oppinut todella paljon videopelien kautta, joten hyvä vaan, jos nuoremmillekkin näin sattuisi tapahtumaan.

Toki nykyään tekstityksiä voisi alkaa vaatimaan, koska jos videopelit aikovat lähestyä tiukemmin elokuvaviihdettä, tulisi kaikille tarjota samanlaiset mahdollisuudet ymmärtää pelin tapahtumia. Asiat eivät kuitenkaan muutu hetkessä ja tässä asiassa Sony on itse ollut tiennäyttäjänä, muiden julkaisijoiden kohdalla ei kuitenkaan edes PS3:lla asiat sen paremmin ole kuin muillakaan.

Enkä oikeastaan kysynyt mikä mielipiteesi partypeleistä on, onko Play ja Sports mielestäsi partypelejä ja miten hyviä sinun mielestäsi megapartypelit ovat Wiillä. WarioWareakin kutsuisin paremman nimityksen puutteessa partypeliksi, häröksikin toki voisi kutsua. SSBB on ehkä perinteisemmässä mielessä ehkä joku partypelin ja taistelupelin hybridi, vähän seikkailua heitetty toki mukaan, mutta kysehän vain loppujen lopuksi on siitä, miten haluaa nämä pelit kategorisoida.

Miten itse ajattelet partypelin? Jos Play, Sports ja SSBB eivät ole partypelejä, miksi sitten Guitar Hero, SingStars, Buzzit tai Rock Band olisivat?

Karaokesetti ei ole peli, ja trivial pursuit maksaa 50 euroa. Ja niillä ei voi sitten tehdäkään muuta kuin laulaa ja pelata sitä visailua. Nyt puhutaan konsoleista.

Itse valitsisin suomenkielisen karaoken nälässä ja visailun puutteessa Trivialin ja karaokesetin, jos vaihtoehtona olisi hankkia 400 PS3. Tätä lähinnä tarkoitin. Toki jos olisi muitakin perusteita ostoksille lähtemiseen, niin ehkäpä sitten.

Tämäkään Wii vs. PS3 ei tietenkaan itse aiheeseen liity. XO:n ja PS3:n välisessä erossa partypelien osalta PS3 vie eron kotiin juuri tuolla lokalisoiduilla karaokellaan ja tietovisailulla, nämä pelit itsekkin toivoisin XO:lla suomenkielisinä ilmestyvän.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Miten itse ajattelet partypelin? Jos Play, Sports ja SSBB eivät ole partypelejä, miksi sitten Guitar Hero, SingStars, Buzzit tai Rock Band olisivat?

SSBB:tä en laske partypeliksi, nuo muut ovat. Mutta viestini pointti oli vain ja ainoastaan se että jos haluaa suomenkielistä sisältöä niin kannattaa valita PS3. Muu oli provoa lähinnä vastaukseesi.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Ei Wii tuota tarjoa vaikka näin väitätte. Tämän vuoksi vastasin vittuilulla tuohon avannon turhaan viestiin.

Ei ehkä muuta ei, mutta jos kirjoitat "suomenkielistä sisältöä esim. partypeleihin", on hyvä muistaa, että nämä partypelit ovat kovin tiukassa PS3:lla ja nämä suomenkieliset partypelit ovat käsittääkseni juurikin tuo karaoke ja tietovisa. Eli siis tarjonnan ansiosta jos ylipäätänsä haluat partypelata tuo onnistuu parhaiten Wiillä, mutta jos haluat laulaa suomeksi karaokea ja tietovisailla härmäksi paras valinta tuohon on konsoleista PS3.

Turhaa tai ei, yritä edes perustella. Itse en koe tarvetta vittuiluun, mutta niinhän se menee, että se koira älähtää...
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Turhaa tai ei, yritä edes perustella. Itse en koe tarvetta vittuiluun, mutta niinhän se menee, että se koira älähtää...

Minä en keksi väitteelleni parempaa perustelua, kuin että PS3:lle on enemmän suomenkielistä sisältöä kuin Wii:lle, mille ei ole yhtään suomenkielistä partypeliä. Jos tämä fakta ei uppoa niin en voi sille mitään. En edes ymmärrä alkuperäisen viestisi pointtia, kun minä tarjoan suomenkieltä haluaville PS3, niin sinä tarjoat Wii:n partypelejä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom