Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelikonsolia hankkimassa: PS3 vai Xbox 360?

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 8589
  • Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Itsellänikin ollut tarkoitus hankkia lähiaikoina joko PS3 tai Xbox360. Molemmista löytyy tällä hetkellä kiinnostavia piirteitä ja seikkoja jotka puoltavat kyseisen konsolin ostoa. Seuraavat asiat vaikuttavat itselläni seuraavan konsolini valinnassa.

PS3
+ Tehokas, pääsee varmasti paremmin oikeuksiinsa tulevaisuudessa
+ blu-ray! <-- Ei tarvitsisi ostaa kallista erillistä soitinta
+ Minulle uusi konsoli, ei kokemusta aikasemmin
+ Monipuolinen
- Suhteellisen kallis, vaikkakin rahoille monipuolisesti vastinetta
- Pelivalikoima ei ihan niin kiinnostava kuin xboxilla

XBOX360
+ Paljon kiinnostavia pelejä, esim. Fable 2
+ Halpa verrattuna pleikkariin
+ Tuttu ja turvallinen, omistanut jo kerran (myyty rahapulassa:rolleyes:)
- Minulle ei muuta käyttöä kuin pelaaminen vrt. PS3 ja blue-ray
- Ajaako PS3:n pelien kehitys ohi tulevaisuudessa?

Verkkopelaamisen ominaisuuksilla ei minulle henkilökohtaisesti ole niin väliä, pelaan yksin tai livenä kavereiden kanssa.. Tällä hetkellä vaaka on kallistumassa hieman PS3:n suuntaan blu-rayn takia. Tosin Xboxin pelien hinta näyttäisi olevan hieman alhaisempi (käytettynä), joten sekin toki vaikuttaa valintaan. Vaikeaa jokatapauksessa valinta on, koska molempia en halua/viitsi ostaa :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Itsellänikin ollut tarkoitus hankkia lähiaikoina joko PS3 tai Xbox360. Molemmista löytyy tällä hetkellä kiinnostavia piirteitä ja seikkoja jotka puoltavat kyseisen konsolin ostoa. Seuraavat asiat vaikuttavat itselläni seuraavan konsolini valinnassa.

PS3
+ Tehokas, pääsee varmasti paremmin oikeuksiinsa tulevaisuudessa
+ Blue-Ray! <-- Ei tarvitsisi ostaa kallista erillistä soitinta
+ Minulle uusi konsoli, ei kokemusta aikasemmin
+ Monipuolinen
- Suhteellisen kallis, vaikkakin rahoille monipuolisesti vastinetta
- Pelivalikoima ei ihan niin kiinnostava kuin xboxilla

XBOX360
+ Paljon kiinnostavia pelejä, esim. Fable 2
+ Halpa verrattuna pleikkariin
+ Tuttu ja turvallinen, omistanut jo kerran (myyty rahapulassa:rolleyes:)
- Minulle ei muuta käyttöä kuin pelaaminen vrt. PS3 ja Blue-Ray
- Ajaako PS3:n pelien kehitys ohi tulevaisuudessa?

Verkkopelaamisen ominaisuuksilla ei minulle henkilökohtaisesti ole niin väliä, pelaan yksin tai livenä kavereiden kanssa.. Tällä hetkellä vaaka on kallistumassa hieman PS3:n suuntaan Blue-Rayn takia. Tosin Xboxin pelien hinta näyttäisi olevan hieman alhaisempi (käytettynä), joten sekin toki vaikuttaa valintaan. Vaikeaa jokatapauksessa valinta on, koska molempia en halua/viitsi ostaa :p

Nuff nuff, se on blu-ray. Oli ihan pakko.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Entä jos sattuu pitämään Gran Turismoa, Resistancea, Killzonea, Wipeoutia, Ratchet & Clankia, Socomia, Pixeljunkin pelejä, MotorStormia, Everybodys Golfia, MGS4:ää, Heavenly Swordia, Unchartedia, Eye of Judgmentia, LittleBigPlanetia, Sireniä, Team icon pelejä ja niin edespäin parhaina peleinä? Olisiko silloin XO parempi vaihtoehto?

Eli jos pitää PS3:n pelejä parhaina (myös julkaisemattomia), kannattaako ostaa PS3? Ei varmaan, koska omistaa sellaisen jo.

Kuulin muuten sellaisesta laitteesta kuin PS2, jolle on jo kaksi Team ICOn peliä, muutamat Metal Gearit ja Gran Turismot sekä iso läjä Ratchetteja.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Ei ne pleikkarin tehot tuosta enää mihinkään kasva, eli ei.
Juu, Killzone 2:kaan ei näytä yhtään paremmalta kuin eka Resistance, koska rauta on sama.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Juu, Killzone 2:kaan ei näytä yhtään paremmalta kuin eka Resistance, koska rauta on sama.

Gow2 ei näytä yhtään paremmalta kuin Gow1? What's the point?

Totta kai uudet pelit näyttävät aina paremmilta kuin vanhat. Joka alustalla. (Teknisesti siis, taiteet erikseen)

Ei kuitenkaan ole olemassa mitään rosetan kiveä jolla pleikkaria yhtäkkiä "opittaisiin ohjelmoimaan".
Jos sitä ei osattaisi ohjelmoida, niin eipä sillä pelitkään pyörisi. Kysehän on vain siitä että keksitäänkö
keinoja kiertää laitteen rajoituksia. Sama koskee tietysti myös Xboxia.

Raudan teho kuitenkin aina vakio.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Pointti on se, että PS3:sta on jatkuvasti revitty enemmän irti, mikä näkyy sekä yksinoikeuksissa että multiplattareissa. Nykyisellään multiplatform-pelien erot ovat hiuksenhienoja, eikä niillä ole merkitystä pelin kokonaisuuden kannalta. Toisaalta Xboxilla ei nähdä PS3:n parhaan näköisiä (Heavenly Sword, MGS4, Motorstorm 2, Killzone 2) tai muuten mielenkiintoisimpia (Little Big Planet) vastaavia pelejä.

Jos siis eletään oikeassa maailmassa, jossa valintoihin vaikuttavat sellaiset seikat, jotka ovat ihmisaistein havaittavissa, niin Xboxin etuna on hinta (ilman lisävarusteita) ja PS3:n etuna monipuolisuus. Jos kavereilla on pelkästään pleikkareita, niin onko valinta todella vähimmässäkään määrin vaikea?
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Pointti on se, että PS3:sta on jatkuvasti revitty enemmän irti, mikä näkyy sekä yksinoikeuksissa että multiplattareissa.

Jaa että boxista ei ole? :D

Ai niin, Gear of War ykkönen vei jo kaiken tehon! ;)



Nuo luettelemasi pelit muuten eivät ole teknisesti mitenkään erityisen ihmeellisen näköisiä.
(Voit toki sormella osoittaa semmoiset kilkkeet jotka sinuun teki vaikutuksen.)

Killzone kakkosta en ole nähnyt.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Yritän nyt saada jotain tolkkua tähän... :)

Eli koska raudan teho on vakio, ja kummallakin alustalla opitaan aikaa myöten optimoimaan ja kehityskirjastot kehittyvät, säilyvät erot pelien välillä myös loppuun asti samoina? (Oletan, että tämä koskee vain multiplatform-pelejä, koska kahden täysin eri yksinoikeuspelin *tekninen* vertailu keskenään on jo melko lailla järjetöntä.)
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Eihän tuosta voi tulla mieleen prev-gen.. Aivan käsittämättömän upea peli, loistavat valaistukset, hirveät määrät sakkia samaan aikaan ruudulla, todella laajat maisemat ja fysiikkaa todella paljon. Ainiin ja ne animaatiot ja "actionkohtausten" sulautus suoraan pelimekaniikkaan (meinaan siis niitä mahtavia kuvakulmia ja tapahtumia mitä tulee highlighteissa)
No kyllä vaan tulee, kun ei katsele asioita siniset lasit päässä. Prev-gen fiilis tulee suttuisista tekstuureista(esim Kailla nuolien ammuskelussa käyttää zoomia) yms. Joukkojen määrä ja fysiikat on nähty ajat sitten. Sellainen "Jerry Bruckheimer" tuotantohan tuo on, ei voi mitn. :rolleyes: Ihan ok peli, mutta ei todellakaan mitään erikoista tai sellaista jota muistelisi kun on peli pelattu.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Heitä noppaa. 1-3 on X0, 4-6 on PS3.

Sanonpahan vaan kun et itse näytä osaavan päättää, mihin rahasi heität.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Heitä noppaa. 1-3 on X0, 4-6 on PS3.

Oikea roolipelaaja käyttää tietysti D20 tai D100 noppaa. Voi käyttää myös nelitahoista tai muuta, mukaan pitää ottaa heitoissa kompuroinnit ja kriittiset onnistumiset :)

Itse olen pelaillut tähän asti PC:llä ja Wiillä. Wii on minulle aivan ehdoton kampe, koska sille tulevia pelejä ei monestikaan laitteen erilaisuuden takia tule muille alustoille. Tähän asti olen pärjännyt noilla, mutta toisen konsolinhankkiminen on alkanut kiinnostamaan muutaman pelijulkaisun takia.

Konsolin teknisillä tehoilla tai vempaimilla ei ole mitään merkitystä minulle. Konsoli hankitaan pelaamista varten, ja jos pelaaminen sillä on hauskaa ja pelit hyviä, on laite ajanut tarkoituksensa.

Eli, loppupelissä kiinnostavat (ekslusiivi) pelit ratkaisevat, ja minua kiinnostavia sellaisia on boksille tällä hetkellä julkaistuja (ja tulossa olevia) muutama enemmän kuin PS3:lle, joten minun tapauksessani valinta on aika selvä. Multiplattarit hankin kuitenkin PC:lle (tai Wiille) paremman ohjauksen takia.

EDIT. Pakko vielä mainita, että D12 noppa on ehdoton suosikkini nopista, valitettavasti vain todella harvoin sitä pääsee käyttämään
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Arpojille: "Aina kun elämässä täytyy tehdä tärkeä ratkaisu, höpsismi näyttää oikein tien." Eli heittäkää lanttia; kruuna = PS3, klaava = X360 (tai toisinpäin, jos niin tykkää).

Elämä on valintoja.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Jos rahasta ei ole pulaa, niin ei PlayStation 3 niin huono ostos ole. Itse olen tosin hankkimassa Xbox 360, koska taloudelliseen tilanteeseen nähden se on huomattavasti parempi/järkevämpi ostos. Veikkaan, että kummastakin konsolista saat yhtä paljon iloa irti. PS3 hinnalla saat Xbox (esim. 60GB), muutaman pelin ja kaikki tärkeät lisävarusteet. Kannattaa harkita pleikkaria vain, jos olet suuri microsoftin boikotoija :D Samanlaista kyytiä saat molemmilta.

Omakohtaisesti PS3 ei kiinnosta, koska en näe syytä sen ostamiseen; ei erikoisia/pakko-osto pelejä, kallis hinta jne. Ja itselläni on ensimmäinen boxi hyllyssä, siihen tusina pelejä. Pääsee siis niitäkin pelaamaan vaikka uuden konsolin ostankin.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Xboxin etuna on hinta (ilman lisävarusteita) ja PS3:n etuna monipuolisuus. Jos kavereilla on pelkästään pleikkareita, niin onko valinta todella vähimmässäkään määrin vaikea?

Mielestäni Xbox 360:n tarjonta on kymmenkertaisesti kiinnostavampaa, mitä PS3 -yksinoikeuspelien. Mikään PS3 -peli ei ole vielä toistaiseksi herättänyt kiinnostavuutta. Turha ainakaan kinata siitä, kumman pelit näyttävän hienommilta. Fable 2, Gears of War -pelisarja, Halo 3 ym. tekivät aikoinaan mahtavan ensivaikutelman, ja konsolin hankittuani aion ne heti ensimmäisenä ostaa. Ja itse en ole puolueellinen, ostan konsolin joka säväyttää ja herättää kiinnostuksen. En myöskään ole merkkiuskollinen, omistan PS1 sekä Xboxin.

Xbox 360 on tällä hetkellä vain YKSINKERTAISESTI parempi. Tulevaisuudesta en mene sanomaan, kun PS3 saa uusia, kiinnostavia pelejä, sekä halventuu.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Mielestäni Xbox 360:n tarjonta on kymmenkertaisesti kiinnostavampaa, mitä PS3 -yksinoikeuspelien. Mikään PS3 -peli ei ole vielä toistaiseksi herättänyt kiinnostavuutta. Turha ainakaan kinata siitä, kumman pelit näyttävän hienommilta. Fable 2, Gears of War -pelisarja, Halo 3 ym. tekivät aikoinaan mahtavan ensivaikutelman, ja konsolin hankittuani aion ne heti ensimmäisenä ostaa. Ja itse en ole puolueellinen, ostan konsolin joka säväyttää ja herättää kiinnostuksen. En myöskään ole merkkiuskollinen, omistan PS1 sekä Xboxin.

Xbox 360 on tällä hetkellä vain YKSINKERTAISESTI parempi. Tulevaisuudesta en mene sanomaan, kun PS3 saa uusia, kiinnostavia pelejä, sekä halventuu.

Asiaa. Tästä taisi juuri olla juttua Microbitissä.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Molemmat. :) Rahaa se vain on.

Mutta jos nyt ihan järjen kanssa ajatellaan, jos kerran kavereillasi on jo pleget, niin eikö olisi mukavaa päästä vääntämään pelejä onlineen heidän kanssaan?
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Jos tosiaan useammalta kaverilta pleikkari löytyy niin kyllä se silloin kuulostaa paremmalta vaihtoehdolta. Vaikka konsoli on kalliimpi niin säästöähän tulee reilusti kun voi lainata pelejä kavereilta sen sijaan että joutuisi itse ne hankkimaan. Varsinkin jos heillä on ollut konsolit jo pitempään niin pelejäkin varmaan on kertynyt jo jonkin verran. Lisäksi illanistujaisissa joissa pelataan on aina pulaa ohjaimista, joten silloinkin on erittäin hyvä jos mahdollisimman monelta löytyy sama konsoli.

Tietysti jos toisen konsolin yksinoikeuspelit kiinnostavat selkeästi enemmän niin sitten saattaisin kuitenkin kallistua siihen. Tällä hetkellä noita itseä oikeasti kiinnostavia löytyy pleikkarilta tasan Siren ja MGS4, boxilla Duke Nukem 3D :D.
 
Vastaus: Pelikonsolia hankkimassa.PS3 vai Xbox360?

Mielestäni Xbox 360:n tarjonta on kymmenkertaisesti kiinnostavampaa, mitä PS3 -yksinoikeuspelien. Mikään PS3 -peli ei ole vielä toistaiseksi herättänyt kiinnostavuutta. Turha ainakaan kinata siitä, kumman pelit näyttävän hienommilta. Fable 2, Gears of War -pelisarja, Halo 3 ym. tekivät aikoinaan mahtavan ensivaikutelman, ja konsolin hankittuani aion ne heti ensimmäisenä ostaa. Ja itse en ole puolueellinen, ostan konsolin joka säväyttää ja herättää kiinnostuksen. En myöskään ole merkkiuskollinen, omistan PS1 sekä Xboxin.

Xbox 360 on tällä hetkellä vain YKSINKERTAISESTI parempi. Tulevaisuudesta en mene sanomaan, kun PS3 saa uusia, kiinnostavia pelejä, sekä halventuu.

Pistäkääpäs vielä noihin viesteihin perään iso IMO, jottei kukaan nyt ala kinaamaan asiasta. ( Tarkoitan vain vikaa kappaletta viestistäsi, mutta yleinen huomio kaikille)

Mutta, itse aiheeseen:

1) Jos kaverillasi on pleikka/boksi niin ostat sen konsolin mikä heillä on.
2) Jos olet odottanut jotain peliä kuin kuuta nousevaa niin ostat sen konsolin jolle se tulee yksinoikeudella oli se sitten pleikka /boksi.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom