Ehkä se PS Now:n tarjonta vain on niin paljon huonompaa/suppeampaa ja päälle vielä se mitä jo sanottiin eli ei voi kuin striimata pc:llä.
En ole itse Now:ta testannut, joten en tiedä miten ja paljonko se eroaa Game Passista mutta pakko kai sillä on olla jokin syy ettei se ole noussut yhtäläiseen suosioon kuin GP. Oma veikkaus on että se ei pysty kilpailemaan tarjonnallaan eikä osin ominaisuuksillaan Game Passin kanssa. Ja onko hintakaan linjassa sisältöön?
Omituista nämä kommentit GP:n suosion ihmettelystä. Mikä ihme se on jos hyvä palvelu menestyy? Netflix teki saman suoratoiston kanssa ja on yhä melkein synonyymi suoratoistolle vaikka muitakin on tullut vaikka kuinka paljon.
Niin no, jos vertaillaan noita valmistajan omia hinnoitteluja palvelun käyttöön:
PSNow 59,99e / vuosi -> 5e/kk
Game Pass 9,99e/kk (PC tai Xbox)
Game Pass Ultimate 12,99e/kk (Monialusta)
En löytänyt ainakaan Microsoftin sivuilta vuosimaksullista/halvempaa vaihtoehtoa.
Tietenkin pääsee halvemmalla, jos ostaa koodit netistä syrjäkujan Igorilta, mutta ei liene vertailukelpoinen luettelo enää sitten. Tuosta voi jokainen muodostaa oman mielipiteensä, että kumman valmistajan tarjonta miellyttää enemmän euroja kohti. Molemmista palveluista löytyy hyviä pelejä, mutta myös todella paljon ryönää.
Tällä hetkellä ei ole epäilystäkään, etteikö Game Pass olisi toimivampi palvelu kuin PSNow. Jälkimmäinen on mielestäni valikoimaltaan köyhempi ja käytettävyydeltään kankeampi. Lisäksi ainakaan itselläni ei kokeilujakson aikana jäänyt kovin miellyttävä kuva streamauksesta, vaikka kuituyhteys talosta löytyykin.
Vertaus Netflixiin on mielenkiintoinen. Minua henkilökohtaisesti ei ihmetytä Game Passin
suosio, vaan sen ympärillä pyörivä hehkutus. Yhtäkkiä kokonaiset pelitalo- ja julkaisijaostokset ovat hyvä asia, vaikka samaan hengenvetoon puhutaan yli rajojen pelaamisesta ja konsolisodan päättymisestä. En muista lukeneeni esimerkiksi Netflixistä samanlaista hekumointia kuin tämän toisen palvelun osalta, vaikka leffaharrastuksen myötä luen myös kyseisen osa-alueen tekstejä. Ehkä olen sitten onnistunut välttämään sen keskustelun.