Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelitilauspalveluiden vertailuketju: Xbox Game Pass, PS Now, EA Access, UPLAY+ yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitää varmaan EA Playn tilaus ottaa vuodeksi 25€ hintaan tässä jossain vaiheessa alku vuoden aikana, kun Mass Effect Legendary Edition ilmestyi sinne. Ja varmaan maaliskuun aikoihin NHL ja FIFA myös saapuvat sinne.

Ajan- ja tilanpuute lienee ne pahimmat vastustajat palvelun tilaukselle.

Olisi kyllä ihan hyvä veto mikäli Sony saisi EA Playn siihen uuteen palveluun kaupan päälle kuten Xboxilla se kuuluu Game Pass Ultimateen. En tosin usko siihen, kun tällä hetkellä Xbox ja EA Sports tekevät aika vahvaa yhteistyötä markkinoinnissa. Taitaa Sony joutua katsomaan ihan muita diilejä, mikäli aikovat tehdä yhteistyötä jonkun toisen tahon kanssa. Apple TV+ olisi myös ihan kova toive sekä jopa ihan mahdollinen skenaario.

Pitää varmaan EA Playn tilaus ottaa vuodeksi 25€ hintaan tässä jossain vaiheessa alku vuoden aikana, kun Mass Effect Legendary Edition ilmestyi sinne. Ja varmaan maaliskuun aikoihin NHL ja FIFA myös saapuvat sinne.

Ajan- ja tilanpuute lienee ne pahimmat vastustajat palvelun tilaukselle.

Olisi kyllä ihan hyvä veto mikäli Sony saisi EA Playn siihen uuteen palveluun kaupan päälle kuten Xboxilla se kuuluu Game Pass Ultimateen. En tosin usko siihen, kun tällä hetkellä Xbox ja EA Sports tekevät aika vahvaa yhteistyötä markkinoinnissa. Taitaa Sony joutua katsomaan ihan muita diilejä, mikäli aikovat tehdä yhteistyötä jonkun toisen tahon kanssa. Apple TV+ olisi myös ihan kova toive sekä jopa ihan mahdollinen skenaario.

Mikäli fyysinen levy on vaihtoehto, edelleen Massaefektiä saa reilulla 30e. Siinä mielessä ihan suotava vaihtoehto, kun ainakin itsellä todennäköisesti tulee useamman kerran pelattua. NHL ei taida sisältyä kokonaisuudessaan tilauksen hintaan, vaan se 10h ensipuraisu. Tästä en tosin ole ihan varma.

Mikäli fyysinen levy on vaihtoehto, edelleen Massaefektiä saa reilulla 30e. Siinä mielessä ihan suotava vaihtoehto, kun ainakin itsellä todennäköisesti tulee useamman kerran pelattua. NHL ei taida sisältyä kokonaisuudessaan tilauksen hintaan, vaan se 10h ensipuraisu. Tästä en tosin ole ihan varma.
Änärit, Fifat ynnä muut urheilupelien vuosipäivitykset ovat perinteisesti tulleet jossain vaiheessa vuotta (keväällä) ihan kokoversioina EA Playhin. Nythän siellä on viime vuoden versiot pelattavissa.

Änärit, Fifat ynnä muut urheilupelien vuosipäivitykset ovat perinteisesti tulleet jossain vaiheessa vuotta (keväällä) ihan kokoversioina EA Playhin. Nythän siellä on viime vuoden versiot pelattavissa.

Ajattelin nimenomaan julkaisussa, kun fyysisenä änärit saa myös halvalla sitten myöhemmin.

Uplay+ tulee Xboxille. Ihan kova veto ja todennäköisesti Ubin pelit myös samalla lisääntyvät Game Passissa, kuten uusin Rainbow Six tässä kuussa.

E. Vähän myöhässä, yllähän se jo tulikin.

Aiemmin huhuiltu Ubisoft+:n tulo Game Passiin voi tarkoittaa ilmaista kokeilujaksoa palvelulle. Muuten tuo tilauspalvelu on kyllä hyvä niille, jotka eivät omista paljoa Ubisoftin pelejä. Minulla on suurin piirtein kaikki vähänkään kiinnostavat pelit jo hankittuina lisäreineen, joten palvelua tulee ehkä kokeiltua vain, jos Ubilta ilmestyy joku tosi kiinnostava, mutta nopeasti pelattava peli tarjolle. Toki tuon palvelun olemassaolo Xboxille tarkoittaa myös sitä, ettei niin herkästi tule ostettua tarjouksesta enää Ubisoftin pelejä, vaan ne menee siihen lokeroon, joka avataan, kun on kertynyt tarpeeksi kiinnostavaa sisältöä ja pelataan Ubisoft+:n kautta.

Ubisoftin tilauspalvelun tulo konsoleille on hyvä juttu. Toivotaan, että tämä ei ole mikään yksinoikeusjuttu vaan, että jatkossa palvelu saataisiin myös pleikan sinne Spartacus-palveluun. Ubisoftilla on monta kokeilemisen arvoista peliä, mutta hirveän montaa niistä ei uskalla ostaa, kun tietää että heidän pelit niin kovin usein kumminkin jää kesken massiivisten pelikokojen takia.

Parasta olisi samanlainen yhteistyö kuin EA Playn kanssa. Ubisoft+ osaksi Game Pass Ultimatea. Se olisi aika kova.

Eikös tuo Ubisoft+ on vastaava palvelu kun EA PlayPro, eli kaikki uudetkin pelit ovat heti pelattavissa. En millään jaksa uskoa että tulee.
Kiva jos Ubikin tekisi vaikka Ubisoft- (heh), josta löytyisi Ubin pelit, lukuunottamatta näitä ihan uusimpia. Tuon tulon voisinkin jo uskoa.

Maailma menee "eteenpäin" ensin lähti LP levyt sit CD levyt jne. eli peleissä digi nyt vaan tulee syrjäyttään fyysiset levyt täysin tämä on vain ajan kysymys eikä edes pitkän ajan kysymys. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.

Maailma menee "eteenpäin" ensin lähti LP levyt sit CD levyt jne. eli peleissä digi nyt vaan tulee syrjäyttään fyysiset levyt täysin tämä on vain ajan kysymys eikä edes pitkän ajan kysymys. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.

CD-levyjen osalta olet oikeassa, mutta vinyylien myynti on korkeimmillaan 30 vuoteen. En tiedä miksi koirat haukkuu.

CD-levyjen osalta olet oikeassa, mutta vinyylien myynti on korkeimmillaan 30 vuoteen. En tiedä miksi koirat haukkuu.
Minä kyllä ostan edelleen kaiken musiikkini CD-levyillä. :) Vaikka täysdigitaalisuus yleistyy vauhdilla, niin ei nyt onneksi sentään välittömässä näköpiirissä ole pelkästään tilauspalveluihin siirtyminenkään. Tilauspalvelut on varmasti hyvä olla vaihtoehtona ja varmasti se kulutusmuotona soveltuu joillekin pelaajille paremmin kuin toisille. Uskoisin että vielä pitkään on riittävästi markkinaa myös meille, jotka haluavat pelinsä ostaa ja omaan tahtiin niitä pelata.

Jos nyt aloittaisin peliharrastuksen ns. nollasta, niin luultavasti Game Passin tai muun vastaavan palvelun tilaisinkin. Mutta kun backlogia on vuosien ajalta useita satoja pelejä fyysisessä pelihyllyssä sekä digitaalisessa omistuksessa, niin en näe mitään syytä maksaa kuukausi- tai vuosimaksua määräpäivällä varustettuja pelejä backlogiin lisätäkseni. Varmasti juuri tuo pelien rajallinen pysyvyys palvelussa on selkein syy sille, miksen ole nähnyt aiheelliseksi edes Goldia päivittää dollarin hinnalla Game Passiin.

Mutta kun backlogia on vuosien ajalta useita satoja pelejä fyysisessä pelihyllyssä sekä digitaalisessa omistuksessa

Olen huomannut tämän ostettujen pelaamatta jäävien pelien kertymisen myös omassa kulutuksessani ja olen tullut siihen tulokseen, että nimenomaan tämä on itselleni hyvä syy jatkaa Game Passin tilausta. En koe materiaalin keräämisen hyllyyn olevan oman peliharrastuksen ydintä, vaan nimenomaan sen pelaamisen.

Jos nyt aloittaisin peliharrastuksen ns. nollasta, niin luultavasti Game Passin tai muun vastaavan palvelun tilaisinkin.

Itse olen aloittanut pelaamisen 1980-luvulla, olen omistanut melkein kaikki nykyisten konsolivalmistajien konsolit ja pidän Game Passia parhaana palveluna koskaan. Meitä on tosiaan moneen junaan ja onneksi kuluttamisen mahdollisuudet kehittyvät edelleen.

Ja sanon tämän samalla kun tuijotan tuota satojen vinyylien kokoelmaani. Ymmärrän kyllä myös fyysisen median päälle, mutta nimenomaan itselleni konsolipelaamisessa digitaalisuus on ykkönen ja ykkönen digitaalisessa kuluttamisessa on nämä tilauspalvelut. Hienoa että myös Ubi+ saadaan nyt myös ainakin Xboxille.

Olen huomannut tämän ostettujen pelaamatta jäävien pelien kertymisen myös omassa kulutuksessani ja olen tullut siihen tulokseen, että nimenomaan tämä on itselleni hyvä syy jatkaa Game Passin tilausta. En koe materiaalin keräämisen hyllyyn olevan oman peliharrastuksen ydintä, vaan nimenomaan sen pelaamisen.
Miten tämä syy toimii kun GP:stä pelejä poistuu kaikenaikaa? Se ostettu peli pysyy sinun omistuksessasi ja voit pelata kun aika on kypsä.
Itse olen aloittanut pelaamisen 1980-luvulla, olen omistanut melkein kaikki nykyisten konsolivalmistajien konsolit ja pidän Game Passia parhaana palveluna koskaan. Meitä on tosiaan moneen junaan ja onneksi kuluttamisen mahdollisuudet kehittyvät edelleen.

Ja sanon tämän samalla kun tuijotan tuota satojen vinyylien kokoelmaani. Ymmärrän kyllä myös fyysisen median päälle, mutta nimenomaan itselleni konsolipelaamisessa digitaalisuus on ykkönen ja ykkönen digitaalisessa kuluttamisessa on nämä tilauspalvelut. Hienoa että myös Ubi+ saadaan nyt myös ainakin Xboxille.
Myös 1980-luvulla pelaamisen aloittaneena en näe näitä vuokrapalveluja hyvänä kehityksenä. Niissä on vaan liian paljon ongelmia ja puutteita. Ostetut pelit ovat aina omia, tuovat pelivalmistajalle rahaa jotta voivat tuottaa uusia helmiä.

Miten tämä syy toimii kun GP:stä pelejä poistuu kaikenaikaa? Se ostettu peli pysyy sinun omistuksessasi ja voit pelata kun aika on kypsä.
Toki, mutta kun mulle toi kertoo vain siitä, ettei sellainen peli sit kuitenkaan ollut sen ajankäytön väärti. Sitä sisältöä tulee niin älytön määrä kokoajan, että kaikkea ei kuitenkaan ehdi pelaamaan mitenkään. Ne jotka sit vaipuu unholaan ja poistuu esim tuolta palvelusta, ne jää pelaamatta kunnes taas saapuu ilmaiseksi jakoon esim epiciin tai gogiin jne.

Kokoajan tulee tarjolle myös uutta pelattavaa. Jos joku tekele jää pelaamatta syy on yleensä ollut se, että pelauksessa on ollut jotain mielenkiintoisempaa. Näin ainakin omalla kohdalla.

Jos joku tekele pitää päästä pelaamaan eikä sitä tilauspalveluista löydy, niin silloin painetaan "osta" nappia. Omalla kohdalla se että peli pölyyntyy digitaalisesti pelikirjastossa ei tuo mitään lisäarvoa tuotteelle.

@Omenanraato tuossa ehti jo yllä sanoakin aivan saman asian.

Ylös Bottom