Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelitilauspalveluiden vertailuketju: Xbox Game Pass, PS Now, EA Access, UPLAY+ yms.

Sony voisi kyllä parantaa palveluaan, niinkin simppelisti, kuin tuomalla noita vanhempia yksinoikeuksiaan tuonne pysyvästi, eikä vain 3kk ajaksi.

Muutamia tuolla onkin pysyvästi ollut ja pientä parannusta on tulossa, kun alkavat nyt tuomaan joka kuukausi tuonne indiepelejä, mutta aina voi parantaa lisää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
"Xbox Game Pass -tilaus on Microsoftin todellinen painopiste seuraavan sukupolven Xbox-peleissä. Microsoft ei enää mittaa Xbox-menestystään pelimyynnillä, vaan sen perusteella, kuinka moni tulevaisuudessa pelaa Xbox-pelejä Xbox Game Pass -tilauksen kautta."


Kaikki Xbox Showcasessa esitellyt pelit ilmestyvät Game Passiin, kuten Xbox Game Studios -pelit (Halo Infinite, Fable, Forza jne.), sekä kolmannen osapuolen pelit (Tetris Effect: Connected, The Gunk jne.). Ei voi sanoa muuta kuin huh huh, että miten paljon Microsoft panostaa tähän palveluun. Kyllähän tämä Game Pass on aivan erilainen ja edellä muita verrattuna muihin kilpaileviin palveluihin.

 
Viimeksi muokattu:
EA Access ja NFS: Rivals näytti parhaimmmat puolensa. Mitä järkeä pitää peliä palvelussa joka ei enää edes toimi? Ilmeisesti serverit ajettu alas aika päivää sitten ja tämä on sääli sillä oli ajomalliltaan yksi viimeisiä siedettäviä NFS -pelejä.
 
Microsoft on niin vahvasti investoinut Game Passiin ja se vieläpä kasvaa hurjaa vauhtia, joten tästäkin on aika turha olla huolissaan.

Ja jos Game Pass nyt yhtäkkiä loppuisi, niin ei se pelaajille olisi millään muulla tavalla katastrofi kuin että joutuisi jälleen ostamaan pelejä täyteen hintaan.

Näinpä on siis meidän pelaajien aika turha olla huolissaan. Vai ovatko kaikki huolissaan siksi, että palvelu on niin mahtava, eivätkä he halua että se loppuisi? Tämän varmistamiseksi on olemassa keino: tilaa Game Pass.
Kyllä Sonykin on panostanut Plussaan ja tilaajia on varmaan ennätysmäärä, silti palvelu on vain varjo entisestään.

Enkä minä itse mitenkään huolissani ole kun en ole edes koskaan yhtään Microsoftin konsolia omistanut ja PC:lläkin pelaan pääasiassa Gwentiä, lähinnä kommentoin tuota Aaron Greenbergin naureskelua kun tuntui että ymmärsi (tahallaan?) väärin tuon joidenkin "huolen".
 
Kyllä Sonykin on panostanut Plussaan ja tilaajia on varmaan ennätysmäärä, silti palvelu on vain varjo entisestään.

Enkä minä itse mitenkään huolissani ole kun en ole edes koskaan yhtään Microsoftin konsolia omistanut ja PC:lläkin pelaan pääasiassa Gwentiä, lähinnä kommentoin tuota Aaron Greenbergin naureskelua kun tuntui että ymmärsi (tahallaan?) väärin tuon joidenkin "huolen".
Ei PS plussa ole mielestäni varjo entisestään, mutta ei se ole mitenkään erityisesti kehittynytkään. Ehkä kaikki plussapelit eivät ole olleet mitään megaluokan AAA-pelejä, mutta on siellä välillä niitäkin. Muutenhan plussa toimii niinkuin on tarkoitus, eli antaa jengille oikeuden pelata netissä ja tallentaa pilveen.

Aaronin taas markkinointimiehenä jopa kannattaa vähän ymmärtää väärin. Tai ainakin varoa sanojaan, ettei porukka ottaisi niitä väärin ja huolestuisi entisestään. Microsoft on aivan järkyttävän rikas yritys. Siksi Aaron sanoo ettei meillä ole hätää, eikä meidän puolesta tarvitse huolehtia.
 
Ei PS plussa ole mielestäni varjo entisestään, mutta ei se ole mitenkään erityisesti kehittynytkään. Ehkä kaikki plussapelit eivät ole olleet mitään megaluokan AAA-pelejä, mutta on siellä välillä niitäkin. Muutenhan plussa toimii niinkuin on tarkoitus, eli antaa jengille oikeuden pelata netissä ja tallentaa pilveen.
Ennen sai 6 peliä kuussa, nykyään 2.

Ei toki sinänsä suoraan verrattavissa oleva palvelu, plussaa kun on pakko tilata jos haluaa verkkopelin, game passista taas pelaajien huomattavasti helpompi luopua jos alkaisi taso laskemaan liikaa.
 
Ennen sai 6 peliä kuussa, nykyään 2.

Ei toki sinänsä suoraan verrattavissa oleva palvelu, plussaa kun on pakko tilata jos haluaa verkkopelin, game passista taas pelaajien huomattavasti helpompi luopua jos alkaisi taso laskemaan liikaa.
No joo, pelien määrä on plussassa vähentynyt, mutta eikö se johdu vain siitä, että tuettujen laitteiden määrä on vähentynyt. Yhtä monta PS4 peliä saa edelleen.

Game Passia pitäisi tosiaan verrata PS Nowhun enemmän kuin PS plussaan. Niinkuin sanoit, Game Pass ei ole pakollinen palvelu, mikä käytännössä tarkoittaa sitä että siellä pitää kokoajan olla niin paljon hyvää pelattavaa että ihmiset tilaavat sitä. Tämä taas on meille pelaajille hyvä, kun tiedetään että Microsoftin on jatkuvasti saatava sinne uutta mielenkiintoista pelattavaa. Win-win.
 
Eihän plussaan tarvitse saada kuin pari miellyttävää peliä vuodessa, että sekin muuttuu taloudellisesti kannattavaksi suhteessa pelien hankkimiseen erikseen. Plussaan tulee minulle ainakin useampi kiinnostava peli vuodessa ja samalla kun pitää tilauksen voimassa, säilyy vanhat pelit myös. Pidän myös siitä jännityksestä, kun odottelee aina tulevia kuukauden pelejä.

Oletuksena on siis, että käyttää parhaita mahdollisia tarjouksia plussan ja muiden palveluiden hankkimiseen. Listahinnoillahan nuo tulevat kaikki paljon kalliimmiksi kuin mitä niistä maksaa, kun ostaa aina ennakkoon eri tarjouksista. Tarjousten vuoksi nuo Xboxin ja PS:n lisäpalvelut ovat erittäin edullisia.
 
Eihän plussaan tarvitse saada kuin pari miellyttävää peliä vuodessa, että sekin muuttuu taloudellisesti kannattavaksi suhteessa pelien hankkimiseen erikseen. Plussaan tulee minulle ainakin useampi kiinnostava peli vuodessa ja samalla kun pitää tilauksen voimassa, säilyy vanhat pelit myös. Pidän myös siitä jännityksestä, kun odottelee aina tulevia kuukauden pelejä.

Oletuksena on siis, että käyttää parhaita mahdollisia tarjouksia plussan ja muiden palveluiden hankkimiseen. Listahinnoillahan nuo tulevat kaikki paljon kalliimmiksi kuin mitä niistä maksaa, kun ostaa aina ennakkoon eri tarjouksista. Tarjousten vuoksi nuo Xboxin ja PS:n lisäpalvelut ovat erittäin edullisia.
Xbox live gold saa neljä peliä kuukaudessa niin niistä kertyy jo aikamoinen kirjasto pelejä ja se sisältyy gamepass ultimate myös. Mutta xbox pysyy kaikki tallennukset pilvessä ilman mitään maksuja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Joo, mut noi Gold pelit oli ihan eri tasoa ennen gamepassia, nykyään kasa paskaa tai sitten toooooooooooooooooodella vanha helmi. Ennen oli semi tuoreitaki helmiä välillä tarjolla.
 
Joo, mut noi Gold pelit oli ihan eri tasoa ennen gamepassia, nykyään kasa paskaa tai sitten toooooooooooooooooodella vanha helmi. Ennen oli semi tuoreitaki helmiä välillä tarjolla.

Tämän takia Gold pitäisi saada ilmaiseksi, koska ne pelit mitä sinne tulee on kyllä sellaista ripulia, että huh huh. Sen sijaan Game Passiin tulee joka kuukausi kiinnostavia pelejä ja vaikka ei tulisikaan, pelattavaa on silti liikaa Game Passissa, joka on vaan hyvä asia ettei tekeminen lopu. :p
 
Uskon, että pienkehittäjät erityisesti ja pari, kolme kuukautta vanhat ja miksei vanhemmatkin AAA-pelit, joissa on paljon mikromaksuja, hyötyvät palvelusta eniten. Ihmiset ostavat nykyisin niin naurettavalla tavalla kaikkea kosmeettistakin sälää, että mikromaksuihin kannattaa kehittäjien panostaa ja gamepassin kaltaisen palvelun kautta day one-ostajien jälkeen muutaman kuukauden päästä hyvä saada peli laajempaan jakoon niille, jotka eivät peliin muuten koskisi.
 
Tämän takia Gold pitäisi saada ilmaiseksi, koska ne pelit mitä sinne tulee on kyllä sellaista ripulia, että huh huh. Sen sijaan Game Passiin tulee joka kuukausi kiinnostavia pelejä ja vaikka ei tulisikaan, pelattavaa on silti liikaa Game Passissa, joka on vaan hyvä asia ettei tekeminen lopu. :p
Oma veikkaus että gold säilyy niille jotka haluaa "ilmais" pelejä ja multiplayer julkaistaan ilmaiseksi.
 
Itse odotan, että gold lopetetaan palveluna piakkoin. Se on jäänyt ajastaan jälkeen, eikä palvele enää kenenkään etua. Pelikokoelma jää varmaan jotenkin niiden haltuun, jotka ovat sen aikoinaan hankkineet, esimerkiksi game passin kylkiäisenä niin, että gold-pelejä voi pelata, kun game passin tilaus on voimassa.
 
Eihän tuo nyt oikein toimisi kun sitten gold olisi ikään kuin vain reilusti huonompi game pass.
Sitten se olisi samanlainen kuin ps plussa alussa vielä kun ps3 oli ilmainen multiplayer.
Itse odotan, että gold lopetetaan palveluna piakkoin. Se on jäänyt ajastaan jälkeen, eikä palvele enää kenenkään etua. Pelikokoelma jää varmaan jotenkin niiden haltuun, jotka ovat sen aikoinaan hankkineet, esimerkiksi game passin kylkiäisenä niin, että gold-pelejä voi pelata, kun game passin tilaus on voimassa.
Mitä varten ajasta jäljessä samanlainen palvelu kuin ps plus. pääsee pelaamaan multiplayer pelejä ja saa neljä peliä kuukaudessa. Ps plussa pääsee pelaamaan multiplayer pelejä saa kaksi peliä kuukaudessa ja peli tallennukset pysyy pilvessä. Xbox vaan pysyy tallennukset pilvessä ihan ilmaiseksi. Olisi se tietysti aika mega pommi jos xbox tulisi ilmainen multiplayer ja playstationilla tarvitsee maksaa.
 
Game Pass on kolmansien osapuolien kannalta todennäköisesti oikein hyvä palvelu. Itse olen tällainen nelikymppinen perheen isä, joka on viimeisen 10 vuotta ollut pelien suhteen enemmän yleissivistyneempi kuin aikaansaava pelaaja. Toisin sanoen aikaa pelaamiseen ei ole juuri ollut (tekosyitä) ja backlogi on käytännössä kokonaisen sukupolven mittainen ja vähän jopa hieman siihen päälle. Enkä varmastikaan ole ainut.

Nyt kun jälkikasvu kasvaa ja omaakin aika alkaa taas löytyä, niin Game Pass on osoittautunut joka euron arvoiseksi.

En jaksa juosta tarjouksien perässä, joten täysihintaisella tilauksella on menty tutustumisjakson jälkeen enkä varmastikaan ole ainut.

Game Pass toki tarjoaa ”ilmaista” pelattavaa, mutta se myös ohjaa ostamaan pelejä. Itse olen poiminut sieltä uuden (siis sen pari vuotta vanhan) Doomim sekä nyt poistuvan Kingdom Come: Deliverencen. Olen siis ostanut itselleni enemmän pelejä kuin vuosiin. Toki olen vääntänyt Zeldan ja Mario Kartit läpi lasten kanssa, mutta se on hieman eri asia. Sekä Doom että Kingdom ovat pelejä, joita en olisi muuten tullut ostaneeksi ”kun minulla ei kuitenkaan ole aikaa”. Toisin sanoen Game Pass pakottaa minut pelaamaan juuri niitä pelejä joita en ostaisi, mutta koukun nielaistuani päädyn ostamaan pelin. Enkä varmaan ole ainoa.

Olisi mielenkiintoista nähdä pelien myyntidataa näinä päivinä kun peli ilmoitetaan poistuvaksi Game Pass palvelusta.
 
Tämä on juuri sitä mihin epäillyt uusia pelejä kuukausihinnalla jakavien palveluiden johtavan. Tasolla ei ole enää niin paljon merkitystä, kun riittää täyttämään tämän hetken. Burgeripelejä.

 
Tämä on juuri sitä mihin epäillyt uusia pelejä kuukausihinnalla jakavien palveluiden johtavan. Tasolla ei ole enää niin paljon merkitystä, kun riittää täyttämään tämän hetken. Burgeripelejä.


Itseasiassa, just näin. Henkilökohtaisesti ainakin aina pelannut juuri sellaisia pelejä mitkä on mun ajan arvoisia, en sen perusteella mitä joku arvostelija sanoo pelistä. Mullahan on huomattavasti mukavampaa niin :D Eihän se taso mihinkään tipu, valintoja vaan edessä :)
 
Ylös Bottom