Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelitilauspalveluiden vertailuketju: Xbox Game Pass, PS Now, EA Access, UPLAY+ yms.

Ja silti Sonyn voitoista 2020 suurinosa oli juuri näistä mikromaksuista:

Näin Sonyn pelien suurena fanina on pakko arvostaa, että vaikka he näkevät datasta kuinka paljon enemmän rahaa he voisivat vielä tehdä isoimmilla yksinpeleillään, he eivät ole tälle tielle vielä lähteneet. Se on hienoa, että tietyistä perinteistä pidetään kiinni ja pelit tarjotaan kokonaisina paketteina jossa kaikki on saavutettavissa pelaamalla peliä.

Usein täälläkin kritisoidaan Sonya ties mistä, joskus tietenkin ihan aiheesta, mutta sitten unohtuu, että he tekevät myös paljon hyvääkin alalla kuten tässä tapauksessa.
 
Kyllähän se nyt eräänlainen fakta on, että toisin kuin esimerkiksi Sonyn yksinpeleissä, Microsoftin ja Bethesdan peleissä on jo pitempään harrastettu mikromaksuja tavalla tai toisella.
Huoh, kun sopivasti lokeroit ja valitset pelejä niin saat varmasti ne tukemaan ihan mitä vain haluamaasi narratiivia.

Yhtälailla Sony harrastaa mikromaksuja.

Yhtälailla MS:sältä löytyy pelejä ilman mikromaksuja.
 
Huoh, kun sopivasti lokeroit ja valitset pelejä niin saat varmasti ne tukemaan ihan mitä vain haluamaasi narratiivia.

Yhtälailla Sony harrastaa mikromaksuja.

Yhtälailla MS:sältä löytyy pelejä ilman mikromaksuja.
Jos joku jaksaa listata kyseisten firmojen pelit viimeiseltä kymmeneltä vuodelta niin lasketaan siitä kuinka monesta pelistä kummaltakin löytyy sitä maksullista lisäsisältöä. Eiköhän siinä kohtaa sinullekin aukea mikä tässä keskustelussa on pointtina.

Enhän minä ole missään kohtaa sanonut etteikö Sonylta myös mikromaksuja peleistä löydy. Microsoftilta niistä on vain enemmän historiaa eikä meininki varmaankaan ole mihinkään muuttumassa Game Passin yleistyessä.
 
Enhän minä ole missään kohtaa sanonut etteikö Sonylta myös mikromaksuja peleistä löydy. Microsoftilta niistä on vain enemmän historiaa
Näinhän sinä jaksat väittää. Ei olisi ensimmäinen kerta kun et ole MS:sän pelien suhteen aivan tilanteen tasalla. Ei muuta kuin ehdottamaasi listaa kasaamaan. Saadaan hieman kättä pidempää väitteellesi.

Minusta myös pelien laatu/tyyppi vaikuttaa mikromaksujen yleisyyteen. Puhtaaseen yksinpeliin niitä onneksi pultataan vähemmän kuin moninpelikomponentin omaaviin peleihin.

E: Itse näen nykymallin mikromaksut melko pienenä pahana. Kunhan myydään kosmetiikkaa ja pysytään pay to win mobiilipelimallista kaukana. Voittavat esimerkiksi muinaiset pelaajakuntaa jakaneet karttapaketit helposti.
 
Se on hienoa, että tietyistä perinteistä pidetään kiinni ja pelit tarjotaan kokonaisina paketteina jossa kaikki on saavutettavissa pelaamalla peliä.

Tämä tosiaan on varmaankin joidenkin mielestä periaate, mistä haluaa pitää kiinni ja tärkeätä, ettei kukaan voi ostaa mitään. Itse taas olen pelannut pelejä, joissa olisi voinut ostaa jotain, en ole mitään ostanut ja elämä on jatkunut. Football Managerissa on jopa aikamoista tyrkytystä välillä, mutta ydin on kuitenkin ihan sama ilman mikromaksuja. En jää mistään paitsi. Ja siis aika vähän pelaan Game Passin kautta pelejä, joissa on jotain ylipäätään mitään mikromaksuja. Ehkä koska pelaan pääosin seikkailu- ja roolipelejä.

Ja näin enemmän tilauspalveluun liittyen muistan, kun ilmainen verkkopelaaminen oli monelle Sonyn alustalla pelaavalle myös tärkeä periaate ja se oli tärkeä periaate tasan niin kauan, kunnes sitten siitä tuli maksullista myös Sonyn alustalla (ja Nintendon). Nyt myös Sony julkaisee isolla kasvaneet PSN+ jäsenyydet ja periaatteiden miehistä/naisista ei ole enää kuulunut.

Usein täälläkin kritisoidaan Sonya ties mistä, joskus tietenkin ihan aiheesta, mutta sitten unohtuu, että he tekevät myös paljon hyvääkin alalla kuten tässä tapauksessa.

Itselleni ei ole mitään merkitystä sillä, mikä lafka on oman viihde-elektroniikan valmistuttanut ja ihan kaikilla kolmella on paljon hyvää. Olen monesti todennut, että viihde-elektroniikan fanitus kuuluu maksimissaankin lapsuuteen. Jos sinnekään.

Joku päivä varmaan itsekin PS5:n ostan Switchin ja Series S:n kylkeen. Ja toivottavasti siinä vaiheessa PS Now ei ole mikään kuriositeetti, vaan ihan Sonyn toiminnan ytimessä. Ja onneksi tähän suuntaan on jo vihjailtu.
 
Täällä, kun puhutaan mikromaksuista, niin pitää vain toivoa, että tämä "jäitkö jumiin pelissä. No ei hätää pleikkari ehdottaa sulle mikromaksuilla ostettavia apuja" ei toteudu ikinä.

The ‘In-game resource surfacing platform’ is a language-processing system that monitors how you’re doing in a game and when you’re stuck makes suggestions on how to proceed, including buying DLC or in-game items

The in-game resource may be downloadable content (DLC), add-ons, upgrades, items, tips, strategy, communal data, etc. However, the user is not necessarily aware that such a resource exists.’

 
Näinhän sinä jaksat väittää. Ei olisi ensimmäinen kerta kun et ole MS:sän pelien suhteen aivan tilanteen tasalla. Ei muuta kuin ehdottamaasi listaa kasaamaan. Saadaan hieman kättä pidempää väitteellesi.

Minusta myös pelien laatu/tyyppi vaikuttaa mikromaksujen yleisyyteen. Puhtaaseen yksinpeliin niitä onneksi pultataan vähemmän kuin moninpelikomponentin omaaviin peleihin.

E: Itse näen nykymallin mikromaksut melko pienenä pahana. Kunhan myydään kosmetiikkaa ja pysytään pay to win mobiilipelimallista kaukana. Voittavat esimerkiksi muinaiset pelaajakuntaa jakaneet karttapaketit helposti.




En minä nyt ihan yksin ole mielipiteeni kanssa, että Microsoftin peleistä enemmän näitä mikromaksuja löytyy. Mutta toki hyvä pointti tuo, että Sonyn pelituotanto sijoittuu enemmän yksinpeleihin mikä tietenkin rajoittaa tarvetta luoda peliin mikromaksuja. Mutta kuten on muiden valmistajien kanssa huomattu, ei sekään välttämättä poissulje mahdollisuutta tuoda niihin myös mikromaksuja.

Tuskin olen yhtään sen enempää pihalla Microsoftin asioista kuin kukaan muukaan joka täällä pääosin nojaa yhden konsolin suuntaan. Mutta hyvä yritys silti. Muista kumminkin ettei tämä niin vakavaa ole, kunhan keskustellaan, hei.

Itselleni ei ole mitään merkitystä sillä, mikä lafka on oman viihde-elektroniikan valmistuttanut ja ihan kaikilla kolmella on paljon hyvää. Olen monesti todennut, että viihde-elektroniikan fanitus kuuluu maksimissaankin lapsuuteen. Jos sinnekään.
Ei ole minullekaan mitään väliä sillä kuka pelin on valmistanut jos se peli on sellainen jota haluan pelata. Tästä syystä esimerkiksi Orit ovat olleet sellaisia jotka olen halunnut aina pelata PC:llä. Vuonna 2020 Ori oli minun vuoden pelini vaikka sieltä pleikkariltakin oli TLOU2 ja GOT julkaistu joista tykkään.

Vähän tuntuu, että siellä päässä nähdään pleikkarin pelien pitävä ihminen sellaisena jolta ei vai voin tulla myös paikkansa pitävää kritiikkiä jos se koskee teidän omaa suosikkilaatikkoa. Sellainen kuva sinunkin viesteistä usein jää, kuten vaikkapa tuosta viimeisestä lauseestasi joka oli varsin selvä piikki.

Minun mielestäni siinä ei ole mitään hävettävää tykätä pleikkarin peleistä ja myöntää se.

Iso osa nuoruusvuosistani 1990-luvun lopulta lähtien on tapahtunut pleikkarin pelejä pelaten ja esimerkiksi vuoden 2005 Shadow of the Colossus teki ison vaikutuksen meikäläiseen ja oli ensimmäinen esimerkki itselleni siitä kuinka videopelit voivat myös olla taidetta ja saada aikuisen metallia kuuntelevan miehen vuodattamaan miehisen kyyneleen videopelin parissa. Luonnollisesti tälläinen jättää jälkensä ja näitä muistoja pelien parissa arvostaa vielä 16 vuoden jälkeenkin, etenkin kun sama meininki tunteita herättävien pelien suhteen on jatkunut pleikkarilla samana tähän päivään asti.

Kyllä minä silloin voin hyvillä mielin sanoa olevani fani vaikken pleikkari-logolla painettuja kalsareita omistakaan tai en twitter-tililläni seuraa yhtäkään ihmistä jonka twiiteistä 90 prosenttia koskee vain yhtä alustaa. Näitäkin ihmisiä täältä löytyy mitä joskus olen seurannut, kun ihmiset syystä tai toisesta omaa tiliään tänne ovat linkanneet.
 
Vähän tuntuu, että siellä päässä nähdään pleikkarin pelien pitävä ihminen sellaisena jolta ei vai voin tulla myös paikkansa pitävää kritiikkiä jos se koskee teidän omaa suosikkilaatikkoa.

Jos tuntuu, että joidenkin positiivinen näkemys omasta inhokista ärsyttää, niin kyllähän sitä voi hyvin perustellen myös ilman henkilökohtaista kokemustakin kertoa oman näkemyksensä, vaikka kovinkaan objektiivisesti tuskin asiaa pystyy käsittelemään. Itselläni kun on ollut PS4:sta ja WiiU:ta lukuunottamatta myös kaikki Sonyn ja Nintendon laitteet, niin tarttumapintaa on vähän enemmän kuin että olisi jumiutunut yhteen alustaan - ja siksi lähinnä huvittaa yhden totuuden toitottajat. Mutta se offtopicista.

Tällä kertaa Laydenin numeroiden huuhaa lähinnä hämmensi, varsinkin kun Game Passia kohtaan antipatioita omaavat niihinkin ilmeisesti haluavat uskoa. Ja saa toki uskoa, mutta olisihan se hyvä kuulla perusteluita. Yritin vähän Koneen liikevaihtoon ja Sonyn myyntiin verrata, jotta tuon sammakon mittakaava olisi ollut selkeä. Benji Salesin twitterissä myös paljon lisätietoja, jos vieläkin tuntuu, että kyllähän 60 miljardia myyntiä vuodessa tarvitaan.

Ja tuo Game Pass johtaa mikromaksuihin analogia taas on tuttua ja sinänsä varmasti ihan perusteltu ajatus, vaikka mitään konkreettista näytettävää ei ole. Ja ihmettelen myös sitä, että miksi se tuntuu eniten pelottavan niitä pelaajia, joilla ei Game Passia ole. Tai miksi syyksi mikromaksuille löydetään juuri Game Pass, vaikka mikromaksuja on ollut jo pitkään ennen kuin Game Pass alkoi menestymään.

Mutta kehää tässä taas kierretään itse aiheen osalta, joten eiköhän mennä eteenpäin. Toistaiseksi näytöt Game Passin osalta ovat näin tilaajan silmin kiistattomat ja Road Map on kunnossa 2021-22, mutta olen kyllä todellakin valmis olemaan eri mieltä heti jos näytöt ja todellisuus alkavat näyttämään jotain muuta.
 
Ja näin enemmän tilauspalveluun liittyen muistan, kun ilmainen verkkopelaaminen oli monelle Sonyn alustalla pelaavalle myös tärkeä periaate ja se oli tärkeä periaate tasan niin kauan, kunnes sitten siitä tuli maksullista myös Sonyn alustalla (ja Nintendon). Nyt myös Sony julkaisee isolla kasvaneet PSN+ jäsenyydet ja periaatteiden miehistä/naisista ei ole enää kuulunut.
Täältä käsi ylös periaatteen mieheyden merkiksi! Kun verkkopelaaminen alkoi Playstationin puolella vaatia PS+-aktiivisuutta, niin tässä taloudessa verkkopelaaminen vähentyi todella radikaalisti. En ole jatkuvalla syötöllä halunnut kyseistä toimintamallia tukea, joten olen kyseisen käytännön aikana ostellut vain harvakseltaan marketista 3 kuukauden koodeja silloin, kun olen jotain tiettyä peliä todellakin halunnut "hetken" verkossa pelata. Käytännössä tämä on tarkoittanut yhtä koodia maksimissaan per kalenterivuosi, joskus on voinut mennä melkein kaksikin vuotta koodin ostojen välissä.
 
Täältä käsi ylös periaatteen mieheyden merkiksi! Kun verkkopelaaminen alkoi Playstationin puolella vaatia PS+-aktiivisuutta, niin tässä taloudessa verkkopelaaminen vähentyi todella radikaalisti. En ole jatkuvalla syötöllä halunnut kyseistä toimintamallia tukea, joten olen kyseisen käytännön aikana ostellut vain harvakseltaan marketista 3 kuukauden koodeja silloin, kun olen jotain tiettyä peliä todellakin halunnut "hetken" verkossa pelata. Käytännössä tämä on tarkoittanut yhtä koodia maksimissaan per kalenterivuosi, joskus on voinut mennä melkein kaksikin vuotta koodin ostojen välissä.
Kunnioitan periaatettasi, mutta olet väistyvän sotalinjan viimeisiä sotureja. Kun katsotaan kuinka moni tilaa PS+ -palvelua ja kuinka moni toitotti aikoinaan ilmaisen verkkopelaamisen puolesta, niin tosiaan monella takki kääntyi. Tai jos ei kääntynyt, niin ainakin PS+ -hattu vedettiin vastahakoisesti päähän. Loput ilmaisen verkkopelaamisen suhteen periaatteelliset vaihtoivat pelaamaan tietokoneella, jossa sitä lystiä saa jatkaa ilmaiseksi.

Game Passin toitottaminen pelibusineksen isona pahana on edelleen näyttöjen puuttuessa täysin turhaa. Ei tarvitse kuin käydä läpi mitä pelejä Game Passissa on, niin heti näkee ettei se koostu pelkästä mikromaksupaskasta. Itseasiassa ei sinnepäinkään. Siellä on lähes joka lajityypistä isoja ja pieniä pelejä, niin yksinpelattavia kuin moninpelejä. Osassa voi ostaa kosmeettisia juttuja pelin kauppapaikalta, osassa ei. Kertaakaan en ole mitään ostanut ja hyvin on siltikin voinut pelejä pelata Game Passin kautta. Eli ihan samalla tavalla mikromaksuja kuin Game Passin ulkopuolisissakin peleissä.
 
Loput ilmaisen verkkopelaamisen suhteen periaatteelliset vaihtoivat pelaamaan tietokoneella, jossa sitä lystiä saa jatkaa ilmaiseksi.
Yksi syy miksi vaihdoin konsoleista PC:hen oli tämä.

Kun noita PSN seteleitä sai helposti vuodeksi 42€ pintaan niin ei se ainoa syy silti ollut. Vaadittiin vielä VR kärpäsen purema ja konsolikauppojen onneton palautuspolitiikka päälle.

Päivääkään en ole katunut, päinvastoin. Mutta tämä ketju ei ole tarkoitettu PC - konsoli väittelyyn, joten se siitä aiheesta.

Gamepass on menestynein palvelu tuolla saralla, ja mielestäni täysin toimiva. Itse vain huomasin muutaman asian gamepassista, miksi en siitä alun jälkeen niin kiinnostunut:
1) minusta on kiva omistaa pelejä (tai digilisenssejä mutta kuitenkin)
2) ne pelit mitkä oikeasti kiinnostavat, eivät loppujen lopuksi tule juurikaan kalliimmaksi kun gamepassin jatkuva tilaus, koska PC puolella on huikeita alennuksia ja jopa AAA pelejä jaetaan ilmaiseksi (epic store ym.)
3) monet pelit pelaan pitkällä aikajänteellä,vasta läpi, ärsyttäisi ajatella että peli on NYT pelattava, koska se voi lähteä palvelusta
4) tykkään palata parhaisiin peleihin vielä vuosienkin päästä, retropelit kunniaan
 
Gamepass on menestynein palvelu tuolla saralla, ja mielestäni täysin toimiva. Itse vain huomasin muutaman asian gamepassista, miksi en siitä alun jälkeen niin kiinnostunut:
1) minusta on kiva omistaa pelejä (tai digilisenssejä mutta kuitenkin)
2) ne pelit mitkä oikeasti kiinnostavat, eivät loppujen lopuksi tule juurikaan kalliimmaksi kun gamepassin jatkuva tilaus, koska PC puolella on huikeita alennuksia ja jopa AAA pelejä jaetaan ilmaiseksi (epic store ym.)
3) monet pelit pelaan pitkällä aikajänteellä,vasta läpi, ärsyttäisi ajatella että peli on NYT pelattava, koska se voi lähteä palvelusta
4) tykkään palata parhaisiin peleihin vielä vuosienkin päästä, retropelit kunniaan
Hyviä pointteja.

1. Minustakin on kiva omistaa pelejä. Fyysisiä varsinkin, mutta mielelläni silti pelaan pelejä myös Game Passin kautta koska se on niin edullista.
2. Jos käyttää Game Passia vain PC:llä, niin tuo tilanne on hintojen suhteen lähempänä. Konsoleilla (+ PC) sen sijaan muutama uutuuspeli vuodessa Game Passin kautta pelattuna riittää kattamaan vuosimaksun. Jos tarkastelee isompia uutuuspelejä, niin olen tänä vuonna pelannut Outridersin ja The Mediumin Game Passin kautta (tietysti myös kaikenlaisia pienempiä pelejä). Tälle vuodelle tuohon voi vielä lisätä ainakin Flight Simulatorin, Psychonauts 2:n, Forza Horizon 5:n ja Halo Infiniten. Siinäpä se vuosimaksu onkin jo helposti katettu, vaikka ei ottaisi edes huomioon pienempiä pelejä, kuten The Ascentia, 12 Minutesia, Last Stopia, Cris Talesia ja niin edelleen.
3. Olen osittain samaa mieltä, sillä välillä myös omat pelien läpipeluut kestää kuukausia. Silti en ole nähnyt tätä ongelmaksi. Jos en ole ehtinyt pelata jotain peliä läpi sen ollessa Game Passissa, niin voin sen edelleen ostaa. Lisäksi Microsoftin omien pelien kanssa on saanut olla aika levollisin mielin, kun ne tuskin lähtevät koskaan pois Game Passin valikoimista.
4. Tähän ei konsolit pysty, eikä varsinkaan Game Pass. No ehkä Xbox tällä hetkellä konsolina parhaiten täyttää tämän vaatimuksen tarjoten taaksepäin yhteensopivia pelejä aina OG Xboxille asti. Silti paljon tärkeitä retropelejä puuttuu.
 
1) minusta on kiva omistaa pelejä (tai digilisenssejä mutta kuitenkin)

Ilman Game Passia en itse olisi All Digital Series S konsolia edes ostanut, vaikka digitaalisuus viehättää, sillä jotenkin lisenssien omistamista en ole ymmärtänyt oikein missään formaatissa (pl. kirjat) ja digitaalinen hinnoittelu voi jättää digitaalisen pelaajan melkoisen epäreiluun tilanteeseen. Nyt jo nähty, että varsinkin PS5:lla (79,95€ ovh) tämä on todellisuutta, eikä myöskään Xboxilla paras hintataso kyllä löydy MS:n kauppapaikalta. Sinänsä varsin nurinkurinen tilanne, kun parhaat katteet kuitenkin on jo muutenkin digitaalisissa myynneissä, mutta siltikin pitää vielä lypsää vähän lisää. No maksajat maksaa ja markkinat määrää, ei auta valittaa.

Mutta ymmärrän hyvin kyllä sinänsä tämän ja tästä lähtökohdasta ei tietenkään sovellu nämä palvelut. Itse en pidä digitaalisia ostoksia läheskään fyysisenä formaatin kaltaisena tuotteena, enkä kyllä pelkästään näiden kanssa pelaisi, vaikka omistankin parikymmentä lisenssiä. Musiikissa ostan edelleen vinyyliä säännöllisesti, mutta Spotify on ollut jo pitkään ykköskanava musiikin kulutukselle. Elokuvia en ole ostanut moneen vuoteen ja DVD-kokoelma meni joskus GameStoppiin, kun niistä sai rahaa. Netflix, Yle Areena, Viaplay ja muut digitaaliset streamauspalvelut ovat ykkösiä olleet jo pitkään. Kirjoissa sentään myös vanhan koulukunnan formaatti sopii käteen, vaikka Elisa Kirjan ja Kobon yhdistelmä toki erityisesti reissuissa voittaakin käyttömukavuudessa (ja on siis ainoa tapa, jolla olen itsekin kokenut lisenssit aivan ok tavaksi kuluttaa).

2) ne pelit mitkä oikeasti kiinnostavat, eivät loppujen lopuksi tule juurikaan kalliimmaksi kun gamepassin jatkuva tilaus, koska PC puolella on huikeita alennuksia ja jopa AAA pelejä jaetaan ilmaiseksi (epic store ym.)

PC-maailma ei näin konsolipuristille ole tuttu omakohtaisesti, mutta huomaan katsovani monia pelejä Switchillä (mm. Hades, Final Fantasy X/X-2 HD, Tales of Vesperia, Ori and the Blind Forest, Dragon Quest Builders 2) sillä silmällä, että ne tulee pelattua joka tapauksessa Series S:lla, koska Game Pass, vaikka sopisivatkin ehkä muuten hyvin Switchillä pelattavaksi.

Ja kun miettii, että tässä alle vuoteen on tullut pelattua jo pelkästään Day One Xbox-julkaisuina Gears Tactics, The Medium, Octopath Traveler, Dragon Quest XI S ja Outriders sekä muuan muassa Yakuza: Like a Dragon, The Outer Worlds, Football Manager 2021, Ori and the Will of the Wisps ja niin edelleen, niin eipä tosiaan ole tarvinnut laskea, että jääkö tässä voitolla. Kyllä tässä on jäänyt voitolle jo ensi vuodenkin puolesta.

3) monet pelit pelaan pitkällä,aikajänteellä,vasta läpi, ärsyttäisi ajatella että peli on NYT pelattava, koska se voi lähteä palvelusta

Tämä on tottakai totta, ainakin siis niiden 3rd partyjen osalta. Itsekin huomaan joskus priorisoivani pidempään palvelussa olleita 3rd partyja juuri tästä syystä ja ostettujen pelien backlog jää useimmiten Game Passin jalkoihin. Toki lähtevien pelien alennus on ihan kiva homma tältä kannalta, mutta parasta olisi, jos jokaisella pelillä olisi selkeästi määritelty päivämäärä, jotta voisi veikkailun sijaan sen perusteella valita, että mitä seuraavaksi pelaisi. Muutenkin tuon oman Game Passin 60+ pelin backlog kun kuitenkin olisi kiva tämänkin puolesta saada järjestykseen.

Ja toisaalta, jos peleillä olisi selkeästi poistumispäivä esillä, niin monesti voisi alennuksista myös Game Passissa olevia pelejä ostaa, jos tietäisi tarkasti, että tuo on poistumassa sellaisella aikajanalla, ettei sitä itse enää ehdi pelata.

4) tykkään palata parhaisiin peleihin vielä vuosienkin päästä, retropelit kunniaan

Jep, samaa mieltä ja tässä nimenomaan nämä palvelut voivat jopa olla hyödyksi, kun moderneille konsoleille voidaan tuoda vanhoja klassikoita digitaalisesti ja näin pidetään elossa nekin pelit, joita ei muuten enää oikein löydy fyysisesti, eikä näitä pyörittäviä konsoleita välttämättä enää ole.

Game Passiin on ihan tässä hiljattain tullut mm. Blinx, Psychonauts ja Crimson Skies alkuperäiseltä Boksilta ja tätä samaa toivottavasti nähdään jatkossakin. Myös Switchin verkkopalvelun mukana tuleva NES- ja SNES-aarreaitta saa itseni maksamaan tuosta verkkopelaamisesta, vaikka itse verkkopelaaminen ei riittäisi perustelemaan edes tuota hyvin maltillista summaa. Huhuissahan Switchille olisi tulossa myös vähän tuoreempien konsolien julkaisuja, joka toivottavasti toteutuu. Esimerkiksi GameCubelta voisi useampikin peli maistua.

EDIT: Kun oli puhetta Flight Simulatorin mikromaksuista, niin en tiennytkään niiden siis tarkoittavan tätä:



Kuulostaa oikein hyvältä, win-win-win tilanteelta jopa, mutta tottakai, jos periaatteessa ei saa mitään myydä, niin sitten tämäkin voi kuulostaa huonolta.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi täällä toistuvasti esitetään väitettä jostain pakollisesta 79,95€ PS5 pelien hinnasta joka on pelkkää puppua? Se DE konsolin ostanut pystyy hankkimaan pelinsä huomattavasti halvemmalla virallisista kaupoista.
 
Miksi täällä toistuvasti esitetään väitettä jostain pakollisesta 79,95€ PS5 pelien hinnasta joka on pelkkää puppua? Se DE konsolin ostanut pystyy hankkimaan pelinsä huomattavasti halvemmalla virallisista kaupoista.

Koska joku sanoi joskus jotain Game Passista, ja se nyt ei vaan käy.
 
Miksi täällä toistuvasti esitetään väitettä jostain pakollisesta 79,95€ PS5 pelien hinnasta joka on pelkkää puppua? Se DE konsolin ostanut pystyy hankkimaan pelinsä huomattavasti halvemmalla virallisista kaupoista.
Laitahan vinkkiä ja linkkiä jakoon. Näyttää ps storessa olevan uudet Ps5 pelit 79,95e.
 
Ylös Bottom