Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelitilauspalveluiden vertailuketju: Xbox Game Pass, PS Now, EA Access, UPLAY+ yms.

Joo vaikuttaa siltä, että nyt on jotain tulossa. En tiedä, ei kyllä vaikuta huhujen mukaan aivan yhtä hyvältä palvelulta kuin Game Pass. Jostain luin, että kalleimmassa paketissa on mukana PS Now tilaus, eli sitä ei olla siis kuitenkaan hautaamassa. Itse en tuosta pilvipelaamisesta kovasti välitä ja jos Spartacuksen kautta osa peleistä tarjoillaan tätä kautta niin on kyllä pettymys. No saa nähdä mitä tulee.
 

Yllättävän maltillisena pysynyt Game Passin hinta (10-15e), tilausta voi huoletta pitää käynnissä ja lypsätä kaikki hyvä mitä saa irti. No-brainer paljon pelaaville. Säästää kyllä pitkän pennin kun katsoo mitä kaikkea on tullut vuodenkin sisään.

Toivottavasti uusi hinta ei tule olemaan pettymys niille ketkä maalailivat kauhukuvia GP:n hinnan korotuksista. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Niin tämä on vähän miten sen laskee rahassa. Aikoinaan ennen tätä loistavaa palvelua tuli ostettua noin 10 peliä vuodessa eli hinta näille oli suunnilleen 600 euroa. Et voi gamepassin hintaa vaikka vähän nostaa niin ei haittaa, jos palveluun tulee samanlailla pelejä vuodesta toiseen ja tuskin tämä tästä ainakaan muuttuu kun saadaan actiblizzyn pelit vie palveluun. Niin voihan tuo Bernie Sanders vie torpata kaupat ;)
 
Niin tämä on vähän miten sen laskee rahassa. Aikoinaan ennen tätä loistavaa palvelua tuli ostettua noin 10 peliä vuodessa eli hinta näille oli suunnilleen 600 euroa. Et voi gamepassin hintaa vaikka vähän nostaa niin ei haittaa, jos palveluun tulee samanlailla pelejä vuodesta toiseen ja tuskin tämä tästä ainakaan muuttuu kun saadaan actiblizzyn pelit vie palveluun. Niin voihan tuo Bernie Sanders vie torpata kaupat ;)
Riippuu tosi paljon myös siitä, mitä pelaa. Mä olen tänä vuonna tähän mennessä ostanut kolme peliä (Pokémon Arceus, Forbidden West ja Kirby), joista yksikään ei ole eikä tule koskaan olemaankaan gamepassissa kovin suurella todennäköisyydellä. Mulle tuo gamepassi olisi ollut siis vaan ylimääräinen menoerä, josta en tänä vuonna olisi hyötynyt vielä mitenkään.

Mutta varmasti monelle hyvä diili. Tosin kyllä mä välillä mietin, että kuinka hurjasti ihmiset on ennen tilauspalveluja ostanut kokoajan uutta, kun maksavat mielellään paria tv-sarjapalvelua, musapalvelua, äänikirjapalvelua ja vielä gamepassiakin ja sanovat tällä tavoin säästävänsä. Noita eri tilauspalveluita, jos on vaikka 4-5 erilaista, niin kuukausikulut alkaa olla kutienkin jo melko kovat. Ja millä ajalla niitä kaikkia edes ehtii hyödyntämään?

En siis itse ole mikään minkään sortin tilauspalvelujen suuri fani. Satunnaisesti saatan ottaa kuukaudeksi tai pariksi jonkun äänikirjapalvelun tai tv-sarjapalvelun katsoakseni/kuunnellakseni jonkin tietyn jutun, mutta mulla ei ole ollut vuosiin enää jatkuvaa tilausta mihinkään, koska koin sen rahantuhlaukseksi. Mieluummin täsmäostan oikeasti kiinnostavan jutun ja kulutan sen, kun maksan kuukausimaksua palvelusta, josta ei välttämättä edes löydy mitään mua oikeasti kiinnostavaa. Ostamisen jälkeen se ostettu juttu on mulla lisäksi vielä pysyvästi käytössä. Tilauspalveluissa ainoastaan niin pitkään, kun palvelun myyjä pitää sen valikoimissa JA maksat niitä kuukausimaksuja.
 
Riippuu tosi paljon myös siitä, mitä pelaa. Mä olen tänä vuonna tähän mennessä ostanut kolme peliä (Pokémon Arceus, Forbidden West ja Kirby), joista yksikään ei ole eikä tule koskaan olemaankaan gamepassissa kovin suurella todennäköisyydellä. Mulle tuo gamepassi olisi ollut siis vaan ylimääräinen menoerä, josta en tänä vuonna olisi hyötynyt vielä mitenkään.

Mutta varmasti monelle hyvä diili. Tosin kyllä mä välillä mietin, että kuinka hurjasti ihmiset on ennen tilauspalveluja ostanut kokoajan uutta, kun maksavat mielellään paria tv-sarjapalvelua, musapalvelua, äänikirjapalvelua ja vielä gamepassiakin ja sanovat tällä tavoin säästävänsä. Noita eri tilauspalveluita, jos on vaikka 4-5 erilaista, niin kuukausikulut alkaa olla kutienkin jo melko kovat. Ja millä ajalla niitä kaikkia edes ehtii hyödyntämään?

En siis itse ole mikään minkään sortin tilauspalvelujen suuri fani. Satunnaisesti saatan ottaa kuukaudeksi tai pariksi jonkun äänikirjapalvelun tai tv-sarjapalvelun katsoakseni/kuunnellakseni jonkin tietyn jutun, mutta mulla ei ole ollut vuosiin enää jatkuvaa tilausta mihinkään, koska koin sen rahantuhlaukseksi. Mieluummin täsmäostan oikeasti kiinnostavan jutun ja kulutan sen, kun maksan kuukausimaksua palvelusta, josta ei välttämättä edes löydy mitään mua oikeasti kiinnostavaa. Ostamisen jälkeen se ostettu juttu on mulla lisäksi vielä pysyvästi käytössä. Tilauspalveluissa ainoastaan niin pitkään, kun palvelun myyjä pitää sen valikoimissa JA maksat niitä kuukausimaksuja.
Juu siis mulle on ok nämä sinun mainitsemat pointit, siis toki jos jonkin palvelun kokee turhaksi niin mitä siittä suotta maksaa. Itse kyllä olen säästänyt gamepassin ansiosta myöskin rahaa joskin se nyt ei ole tärkein syy vaan että palvelu on vaan mulle juurikin hyvä. Ymmärrän myös tämän omistus pointin, mutta toi fyysinen puoli on kyllä poistumassa se vaan on ajan kysymys. Toki Nintendo varmaankin viimeisenä toimiana tulee fyysisestä luopumaan.
Ei huolta, fanipojat maksaa oli hinta mikä tahansa ;)

Oikeastaan vastasin Quantumin viestiin joka nyt tais olla vaan pikku provo ja minä siihen ansaan astuin :)

 
Ja tämä samahan pätee myös sinne PlayStation Now puolelle. Tämän vuoden puolella molemmissa palveluissa on kolme mahdollista jäsenyyttä tilattavissa, niin miksi Game Pass on taas se mistä "fanipojat" maksaa mitä tahansa :rolleyes:

Olitko samaa mieltä PSNow uudistuksesta?
Niin, eikös tässä Game Passin mahdollisessa uudistuksessa ole kyse vaan siitä, että lisätään perhetili-vaihtoehto, joka oletetusti on kalliimpi, jos sitä voi käyttää vaikkapa viisi eri tiliä yhtäaikaa. Game Pass Ultimate tai sen hinta ei muuttuisi mihinkään, joten ihan saman rahan jatkossakin maksaisi samasta palvelusta.
 
Niin, eikös tässä Game Passin mahdollisessa uudistuksessa ole kyse vaan siitä, että lisätään perhetili-vaihtoehto, joka oletetusti on kalliimpi, jos sitä voi käyttää vaikkapa viisi eri tiliä yhtäaikaa. Game Pass Ultimate tai sen hinta ei muuttuisi mihinkään, joten ihan saman rahan jatkossakin maksaisi samasta palvelusta.
Jep, niin tuolla uutisessa luki, että tulisi kolmas vaihtoehto.

According to a new report, a third version, a family plan, is on the way.
 
Riippuu tosi paljon myös siitä, mitä pelaa. Mä olen tänä vuonna tähän mennessä ostanut kolme peliä (Pokémon Arceus, Forbidden West ja Kirby), joista yksikään ei ole eikä tule koskaan olemaankaan gamepassissa kovin suurella todennäköisyydellä. Mulle tuo gamepassi olisi ollut siis vaan ylimääräinen menoerä, josta en tänä vuonna olisi hyötynyt vielä mitenkään.

Mutta varmasti monelle hyvä diili. Tosin kyllä mä välillä mietin, että kuinka hurjasti ihmiset on ennen tilauspalveluja ostanut kokoajan uutta, kun maksavat mielellään paria tv-sarjapalvelua, musapalvelua, äänikirjapalvelua ja vielä gamepassiakin ja sanovat tällä tavoin säästävänsä. Noita eri tilauspalveluita, jos on vaikka 4-5 erilaista, niin kuukausikulut alkaa olla kutienkin jo melko kovat. Ja millä ajalla niitä kaikkia edes ehtii hyödyntämään?

En siis itse ole mikään minkään sortin tilauspalvelujen suuri fani. Satunnaisesti saatan ottaa kuukaudeksi tai pariksi jonkun äänikirjapalvelun tai tv-sarjapalvelun katsoakseni/kuunnellakseni jonkin tietyn jutun, mutta mulla ei ole ollut vuosiin enää jatkuvaa tilausta mihinkään, koska koin sen rahantuhlaukseksi. Mieluummin täsmäostan oikeasti kiinnostavan jutun ja kulutan sen, kun maksan kuukausimaksua palvelusta, josta ei välttämättä edes löydy mitään mua oikeasti kiinnostavaa. Ostamisen jälkeen se ostettu juttu on mulla lisäksi vielä pysyvästi käytössä. Tilauspalveluissa ainoastaan niin pitkään, kun palvelun myyjä pitää sen valikoimissa JA maksat niitä kuukausimaksuja.
Itselläni on elokuva tilauspalveluista Disney, Hbo ja Netflix käytössä ja niistä maksan vain Hbo:sta minkä jaan 3 muun henkilön kanssa ja saan vastineeksi netflixin ja disneyn.

Game Pass pelaamista varten.

Musiikkia voi kuunnella niin monesta eri paikasta ilmaiseksi ettei ole tarvinnut Spotifytä tilata.

Itselle aika itsensä selvä asia pitää tilauspalveluita sen materiaalin määrän käyttämisen takia. Ei tule suurkuluttajalle muutama kymppi kalliiksi kuussa.

Kannattaa jakaa tilauspalveluita muiden kanssa jos alkaa tuntuu että menee rahaa enemmän kuin pitäisi, niin moni harrastaa tilauspalveluita nykyään että foorumeiltakin varmaan löytäisi ehdokkaita.

Niin ja sen tilauspalvelun voi pistää "favoriteihin" ja minuutissa tai parissa sulkea, ei siihen tarvitse kuin sitoutua noin 10:llä eurolla kerralla ja jos et sen vertaa löydä yhden kuukauden aikana itsellesi mitään mielenkiintoista niin sitten tosiaan ei kannata tilata.
 
Viimeksi muokattu:
Ja millä ajalla niitä kaikkia edes ehtii hyödyntämään?

Tätä kyllä mietin nimenomaan pelien kanssa - ihan formaatista riippumatta. Milloin näitä oikeasti on aikaa pelata?

Switchille on muoveissa odottamassa 6kpl pelejä ja diginä ostettuna on 3kpl jonossa. Jonosta raskaamman tekee se, että siellä on nimenomaan pitkäkestoista JRPG-jonoa purettavaksi. Minun tahdilla esimerkiksi pelkästään SMT V ja Bravely Default 2 vie viikkoja ja pari peliä on kesken jo muutenkin. Jopa 3DS:lle on vieläkin muutama peli muoveissa ja pari digiostosta odottaa sitä aikaa, kun olisi aikaa.

Xbox Series S:llä on digiostoksia kymmeniä odottamassa vuoroaan ja olisi tuossa muutama muoveissa oleva Xbox One julkaisukin vielä muistuttamassa, ettei sitä aikaa ollut ennenkään. Muut pelaavat innoissaan Elden Ringiä, itse mietin milloin ehtisi aloittaa viime vuonna ostetun Dark Souls Remasteredin läpipeluu.

Tuossa onkin siis useita satoja euroja mennyt backlogiin ostettuihin peleihin, jotka tulevat ehkä joskus pelatuksi. Eikä vuonna 2022 tätä ostettua backlogia ole juurikaan tullut purettua, vaan päinvastoin, se on kasvanut entisestään. Onko tässä mitään järkeä jatkaa ostamista ostamisen ilosta? Järki sanoo ei, mutta eipä tätä nyt järjellä selitetä, joten ostaminen jatkuu varmasti jatkossakin. Onneksi sentään digitaaliset ostokset eivät luo uutta muoviroskaa lisää pölyttymään tähän maailmaan.

Mulle tuo gamepassi olisi ollut siis vaan ylimääräinen menoerä, josta en tänä vuonna olisi hyötynyt vielä mitenkään.

Samaan aikaan itselläni 2022 on tullut napsittua Game Passin valikoimasta peluuseen Halo Infiniten jälkeen erinomainen Tunic ja varsin viihdyttävä Guardians of the Galaxy, joten syystä tai toisesta tänäkin vuonna nimenomaan Game Passin kautta on tullut pelattua eniten, vaikka pelattavaa olisi ilmankin tätä palvelua.

Joten ihan käytännössä näyttää siltä, että jos säästää haluaisin, niin nimenomaan ne Game Passin ulkopuoliset hankinnat pitäisi jättää tekemättä, kun omalla Game Passin "pelaa myöhemmin" listalla on +100 kiinnostavaa peliä, eikä aika riitä edes niiden pelaamiseen ja toisaalta jatkuvasti tuntuisi nimenomaan sieltä Passista löytyvän ne mielenkiintoisimmat julkaisut - ja jatkuvasti sinne saapuu uutta mielenkiintoista sisältöä lisää.

**

Mutta näinhän se menee, meillä kuluttajilla on erilaisia tarpeita ja toisille ei sovi esimerkiksi nämä tilauspalvelut tai ylipäätään digitaalinen shoppailu. Ja se on ihan ok. Ihmiset saavat pitää eri asioista.
 
Aloitan tämän viestin heti että EN ole lietsomassa mitään tai muuta mutta mielenkiintoinen uutinen tuli Game passin suunnalta:


Xboxin perustaja sanoo että Game pass on hyväksi pelaajille mutta ei välttämättä alalle:


Itse ainakin olen tyytyväinen tilaaja enkä enempää näihin kantaa ota. Minulle palvelu sopii kuin nyrkki silmään eikä syytä peruutuksille ole.
 
Aloitan tämän viestin heti että EN ole lietsomassa mitään tai muuta mutta mielenkiintoinen uutinen tuli Game passin suunnalta:

First Party AAA-pelien osalta tämä on ihan totta nyt kun Starfield ja Redfall lykkääntyivät. Ei ollut missään nimessä hyvää PR Microsoftille eikä Game Passille. Toisaalta taas kyllähän tänäkin vuonna on useampi AAA peli julkaistu tai julkaistaan suoraan Game Passiin, että siinä mielessä "kuiva kausi" on vähän liioittelua. Oliko se Sniper Elite 5:n julkaisi huomenna?

Jännä nähdä pystyvätkö yllättämään 12.6. Showcasessa. Yllätysjulkaisuja tälle vuodelle tarvittaisiin.
 
First Party AAA-pelien osalta tämä on ihan totta nyt kun Starfield ja Redfall lykkääntyivät. Ei ollut missään nimessä hyvää PR Microsoftille eikä Hame Passille. Toisaalta taas kyllähän tänäkin vuonna on useampi AAA peli julkaistu tai julkaistaan suoraan Game Passiin, että siinä mielessä "kuiva kausi" on vähän liioittelua. Oliko se Sniper Elite 5:n julkaisi huomenna?

Jännä nähdä pystyvätkö yllättämään 12.6. Showcasessa. Yllätysjulkaisuja tälle vuodelle tarvittaisiin.

Omasta mielestä pelattavaa on putkahdellut kivasti, ite veikkaan että 2 ylläriä tälle vuotta saadaan ja yksi niistä on se Gears collectioni.
 
Omasta mielestä pelattavaa on putkahdellut kivasti, ite veikkaan että 2 ylläriä tälle vuotta saadaan ja yksi niistä on se Gears collectioni.
Ja toinen voisi olla (pliis, pliis) Forza Motorsport.

Siellä on tosiaan niin monta peliä tuotantoputkessa, josta ollaan kuultu todella vähän, joten on ihan mahdollista että jotain olisi vielä tälle vuodelle tulossa.
 
Ja toinen voisi olla (pliis, pliis) Forza Motorsport.

Siellä on tosiaan niin monta peliä tuotantoputkessa, josta ollaan kuultu todella vähän, joten on ihan mahdollista että jotain olisi vielä tälle vuodelle tulossa.

Sieltä löytyy studioita tosiaan niin monta niin pidellään peukkuja ja toivotaan parasta.
 
Ylös Bottom