Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelitilauspalveluiden vertailuketju: Xbox Game Pass, PS Now, EA Access, UPLAY+ yms.

Oho, nostetaan käsi ylös virheen merkiksi. Sitä en tiennyt, että Ubisoft on ihan erikseen vielä maininnut heidän koko tilauspalvelun olevan tulossa konsoleille tämän jo nähdyn PS Plussassa löytyvän Ubisoft+ Classicin lisäksi. Oletus oli itsellä, että tuohon se jää, koska day one-myynnit heidän peleillään konsoleilla ovat jo valmiiksi varsin suuria.

Ja käyttäjälle @Peelo vielä: olisi ihan jees jos muidenkin käyttäjien tapaan jättäisit nuo halventavat heittosi viesteistäsi pois aina kun jotain minulle vastaat niin ei tarvitsisi minunkaan vastata samalla tavalla takaisin. Minulla ei ole ongelmaa nostaa kättä ylös virheen merkiksi silloin jos olen ollut väärässä ja se minulle osoitetaan. Minulla ei ole mitään tarvetta harrastaa täällä "toistohuumoria" ja muistikin varmaan vielä ihan kohtuullisesti pelaa niiden asioiden suhteen joista olen alunperinkin ollut tietoinen. Ehkä olet minulle aikaisemmin jo tämän Ubisoft-palveluiden erot selittänyt, en tiedä, on voinut jäädä viestisi lukematta tai linkit klikkaamatta jos oletuksena on ollut itsellä Ubisoft+ konsoleilla = jo nyt nähty Ubisoft+ Classics. Mutta kumminkin minun puolesta olisi ihan jees jos voitaisiin täällä keskustella niin kuin muutkin käyttäjät ihan puhtaasti ilman turhia piikittelyitä. :)
 
Sitä en tiennyt, että Ubisoft on ihan erikseen vielä maininnut heidän koko tilauspalvelun olevan tulossa konsoleille tämän jo nähdyn PS Plussassa löytyvän Ubisoft+ Classicin lisäksi. Oletus oli itsellä, että tuohon se jää, koska day one-myynnit heidän peleillään konsoleilla ovat jo valmiiksi varsin suuria.

Ehkä olet minulle aikaisemmin jo tämän Ubisoft-palveluiden erot selittänyt, en tiedä, on voinut jäädä viestisi lukematta tai linkit klikkaamatta jos oletuksena on ollut itsellä Ubisoft+ konsoleilla = jo nyt nähty Ubisoft+ Classics.

Ainoa hidaste Ubisoft+:san ja EA Play Pro:n saapusimessa konsoleille lienee ollut se, että sovitaan paljon alustan haltija vetää välistä. Nyt kun Ubisoft+ näyttää selvittäneen asian, niin lienee vain ajan kysymys, että myös EA Play Pro seuraa perässä. Enkä hämmästyisi vaikka Embracer tai vastaava pyöräyttäisi oman palvelunsa pihalle lähitulevaisuudessa. Itse otan aina lisääntyneet vaihtoehdot kiitollisena vastaan.

Ubisoft+ konsoleille vielä tänä vuonna ja EA Play Pro ensi vuonna perässä?
 
Ison hypen AAA-peli joka on hengellinen jatko-osa Dead Spacelle tuskin alle 100 miljoonalla palveluun irtoaisi. Voisi kuvitella, että vähintään 2 miljoonan myynteihin tähtäisivät tällä pelillään mikä lyhyellä matematiikallani kääntyy reilun 100 miljoonan euron tuottoihin jos peliä 60 eurolla myytäisiin.

Jos nyt tätä ajatusta yhtään pidemmälle vie, niin Game Passissa oleminen ei poista muuta myyntiä, joten yksi yhteen nämä eivät ole. Game Passiinkin saapuvat pelit myyvät edelleen myös Xboxilla ja PC:lla.

Toisaalta pelin julkaisija ei todellakaan saa 60€ käteensä myynneistä, vaan fyysisessä julkaisussa rahaa tulee todella paljon vähemmän (logistiikka, pelin painaminen, kauppiaan ja tukun siivut jne). Digitaalisessa myynnissä taas annetaan päältä se 30% suoraan digitaalisen kaupan ylläpitäjälle (= Microsoft tässä tapauksessa) ja muitakin kuluja varmasti on, vaikka toki vähemmän kuin fyysisen tuotteen kanssa.

Lopulta kysymys "paljon Microsoftin pitäisi maksaa Game Pass diilistä" ei ole noin yksinkertaista, mutta ihan varmasti summa riippuu myös pelin kehitysbudjetista sen myyntiodottaman ja diilin oletetun myyntivaikutuksen lisäksi. Tuo 100 miljoonaa olisi esimerkiksi todennäköisesti todella iso osa tai enemmän kuin kehittämiseen on mennyt, joten aivan varmasti jo tätä pienempikin summa siirtäisi taloudellisen epävarmuuden pois julkaisijan hartioilta.

No mikä riittäisi Kraftonille? No sen tietää vain Krafton. Sen kaavan päätteleminen ei kuitenkaan ole tosiaan niin yksinkertaista, mutta se on aika varmaa, että alle 100 miljoonankin summilla Callisto Protocol nähtäisiin Game Passissa Day One.

Mutta miksi Microsoft sitten maksaisi noin paljon? Jos he vaikka olettavat, että Callisto Protocol myisi ilman GP-diiliä sen miljoonan kappaletta diginä hintaan 60€ heidän kauppansa läpi, niin tuosta myynnistä kuittaavat kuitenkin 30% eli 18 miljoonaa, johon tuo sitten vaikuttaa negatiivisesti x-määrän, eikä ehkä kuitenkaan toisi uusia Game Pass tilaajia kuin y-määrän, joka ei riittäisi kuittaamaan sitä 10-100 miljoonan könttäsummaa, jonka olisivat Kraftonille siirtäneet. Eli ei ole ihme, että pääosin Microsoftin strategia on hankkia AAA-studiota kokonaan, eikä maksaa näille erikseen yksittäisten pelien tuomisesta Passiin.
 
Tää on ehkä oikea ketju tälle (aloitan aina tällä nykyään että mietin onko oikea ketju :D )
Mutta siis onko noilla pelien pre order tilauksilla peruutusmahdollisuutta? Käsitin näin että peruutusmahdollisuus on niin kauan kunnes peli on julkaistu tai 14 päivän aikana tilauksesta
Eli jos äsken ennakkotilasin pelin, niin voin peruuttaa sen 14 päivän sisällä. Julkaisuun on enemmän aikaa
Kyseessä PSN store
 
Tää on ehkä oikea ketju tälle (aloitan aina tällä nykyään että mietin onko oikea ketju :D )
Mutta siis onko noilla pelien pre order tilauksilla peruutusmahdollisuutta? Käsitin näin että peruutusmahdollisuus on niin kauan kunnes peli on julkaistu tai 14 päivän aikana tilauksesta
Eli jos äsken ennakkotilasin pelin, niin voin peruuttaa sen 14 päivän sisällä. Julkaisuun on enemmän aikaa
Kyseessä PSN store
Juuri noin se näyttää menevän. Ei muuta kuin yhteydenottoa.

Kuitenkin ehkä parempi ketju olisi ollut:
:D
 
Gamepass jäi ns jälleen tilaaja tavotteeista kuten kävi viime vuonna:


Eli luonnollisesti näen tämän asian silleen että Microsoft lähtee korjaamaan asiaa sisällöllä, pelejä tulee palveluun lisää ja se on sillä selvä.
72% kasvu on hurja tavoite. Siihen nähden saavutettu 28% kasvu on heikko. Viime vuotisen 35% kasvun jälkeen tuo 72% oli aika epärealistinen tavoite.

Varmaan lyövät taas yhtä hurjat tavoitteet, koska nyt siellä on Starfield ja kumppaneita tulossa, mutta väkisinkin kasvu hidastuu, kun tilaajia on jo niin paljon.
 
Varmaan lyövät taas yhtä hurjat tavoitteet, koska nyt siellä on Starfield ja kumppaneita tulossa, mutta väkisinkin kasvu hidastuu, kun tilaajia on jo niin paljon.

Tilikausi päättyy kesäkuussa, joten en usko Starfieldin mahtuvan tuohon seuraavaankaan mukaan.

72% kasvu on hurja tavoite. Siihen nähden saavutettu 28% kasvu on heikko. Viime vuotisen 35% kasvun jälkeen tuo 72% oli aika epärealistinen tavoite.

Onneksi omat bonukset eivät ole ihan näin haastavien tavoitteiden takana :)
 
Tilikausi päättyy kesäkuussa, joten en usko Starfieldin mahtuvan tuohon seuraavaankaan mukaan.
Kai vielä tämän hetkisen tiedon mukaan Starfield julkaistaan kevään aikana? Vai onko tähän tullut virallista lykkäystä. Viime E3:ssa se oli kuitenkin että "kaikki näytetyt pelit julkaistaan seuraavan 12 kuukauden aikana".

Huhuja toki lykkäyksestä on.
Onneksi omat bonukset eivät ole ihan näin haastavien tavoitteiden takana :)
Joo, jäisi saavuttamatta :D

Itseasiassa jos monta vuotta putkeen tulisi kasvua 30%, niin kyllä siitä bonukset irtoaisi.
 
Huhuja toki lykkäyksestä on.

Käsi pystyyn virheen merkiksi. En muistanutkaan, että tämä ei ole siirtynyt vuoden toiselle puoliskolle virallisesti, vaan onkin vielä tulossa jo kohtuullisen pian.

Starfieldin voisi tosiaan kuvitella myyvän Game Passia myös PC-pelaajille, joten suhteellisen reipastakin kasvua voisi sieltä suunnalta löytyä (ainakin hetkellisesti), mutta esimerkiksi tuollainen 15-17 miljoonaa uutta tilaajaa (60-68% kasvu 25 miljoonasta tilaajasta) on kyllä melkoinen utopia, vaikka tähän tilikauteen tippuisi myös Redfall, S.T.A.L.K.E.R. 2 ja Forza Motorsport.

Joo, jäisi saavuttamatta :D

Näin on, vaikka toki johdon bonuksien idea tietenkin pitäisikin olla, ettei niitä nyt ihan perustekemisellä saavuta.
 
Oma arkijärki on edelleen sitä mieltä, että johdon bonus luvut eivät välttämättä suoraan tarkoita firman tavoitelukuja.

Pitäisin jopa erittäin hassuna, että bonarit menisi maksuun ns. odotusarvojen mukaisesta toiminnasta.

Eihän ne olekaan sama asia ja tosiaan bonuksia nyt ylipäätään harvoin sidotaan johonkin "perussuoritukseen". Otsikkona on vaan mehukkaampaa kirjoittaa jotain muuta kuin "Microsoftin johdon Game Pass bonukset jäivät maksamatta jo toista vuotta putkeen", vaikka arvelisin myös toimittajien tietävän tämän eron.
 
PC:llä on kyllä aika paljon hyviä pelitilauspalveluita joiden välillä voi valita, joten Game passilla on haasteita erottua joukosta, vaikka sillä onkin erikoisuutena paljon day one julkaisuja ja isomman budjetin pelejä. PC:llä tilauspalvelut eivät ole myöskään breikanneet yrityksistä huolimatta ja ehkä se ei ole lopulta suurta yleisöä kiinnostava tapa pelata.

En ehkä itsekään harkitsisi Game passia ensimmäisenä vaihtoehtona juuri PC käyttöön, vaikka minua kiinnostaa strategiapelit, joita on runsaasti tarjolla ja osa isoista julkaisuista on siellä heti julkaisupäivänä. Toisaalta teoreettinen maksimimäärä käyttäjissä on PC puolella varmaan laskettavissa sadoissa miljoonissa jos ei miljardeissa. En itse kyllä usko, että PC pelaajien enemmistölle tuo tulee olemaan houkutteleva koskaan(!?). Isoa yleisöä voisi kosiskella sillä, että monille PC-kokoonpanoille liian raskaat pelit olisi kätevästi streamattavissa. Silloin streamauspuolen pitäisi toimia kuin "junan vessa", mitä nyt ei voi vielä sanoa.

En oikein edes tiedä kuinka suurella prosenttiosuudella niistä vajaasta parista miljardista PC-pelaajasta on sellainen laitteisto, jolla uusien PC-pelien pelaaminen on mielekästä. Iso osa pelaa PC:lläkin mobiilipelien kaltaisia pökäleitä selainversioina ja siihen porukkaan voi iskeä panostukset mobiilipeleihin. Tehokäyttäjissä, joilla on ajantasalla olevat pelisetupit, tuskin mennään pitkälti yli 10% kuitenkaan. Steamilla oli vuoden 2021 alussa 120 miljoonaa aktiivista käyttäjää. Siinä on varmaan kohtuullisen hyvä mittari siitä, kuinka paljon PC-käyttäjiä voisi teoriassa saada. Ei siis ihan loputtomasti kuitenkaan. Jos MS ostaisi Steamin, voisi varmaan sitä kautta saada 40 miljoonaa kuukausittaista käyttäjää Game passille, kun markkinapaikka olisi valmiina. Muuten on vaikea uskoa kymmeniin miljooniin uusiin käyttäjiin tällä menolla.
 
Muuten on vaikea uskoa kymmeniin miljooniin uusiin käyttäjiin tällä menolla.

Olisi kyllä melkoista kasvua nykyisestä, jos PC Game Passilla olisi "kymmeniä miljoonia" tilaajia - eikä tuo kyllä tosiaan ole mikään realistinen tavoite mahdollisesti koskaan.

Mitähän noita pelkän PC Game Passin tilaajia on nykyisellään? Muutama miljoona maksimissaan?
 
Mahdotonta arvioida ainakaan minun tiedoilla. Esim. Humble Choice ilmoitti vuonna 2019, että sillä olisi 400 000 tilaajaa. Tosi harvat tilauspalvelut julkaisevat tuollaisia tietoja eikä Humblekaan ole sen jälkeen kommentoinut tilaajamääriä. EA ilmoitti 2021, että Playlla olisi 13 miljoonaa käyttäjää yhteensä kaikilla alustoilla. Jos PC:n Game passilla vuosittaista kasvua on ollut 159%, tuskin ihan valtavasta käyttäjämäärästä ollaan lähdetty. Kymmeniä miljoonia käyttäjiä kuitenkin tarvitaan PC:lle, jos palvelusta halutaan tehdä se pelien Netflix. Nyt se on yksi pieni palvelu lukuisien samankaltaisten joukossa, vaikka potentiaalia olisi parempaan menestykseen. Tehdyt investoinnit, jos lasketaan Activision Blizzard mukaan, vaativat, että käyttäjiä alkaa ilmestymään ihan eri tahtiin muutaman vuoden sisällä, jotta MS:n olisi järkevää jatkaa nykyisellä linjalla.
 
72% kasvuun päästään vain kun muutetaan palvelu ilmaiseksi ja kaikki pelit day one palveluun :D
 
Kymmeniä miljoonia käyttäjiä kuitenkin tarvitaan PC:lle, jos palvelusta halutaan tehdä se pelien Netflix.

Kymmeniä miljoonia käyttäjiä, eli siis jotain luokkaa 40-60 miljoonaa uutta käyttäjää? Miksi näin paljon kasvua tarvitaan PC:llä, jos jo nykyisellään Game Pass on terveellä pohjalla Spencerin mukaan ja käyttäjiä on yhteensä kaikilla alustoilla se jotain päälle 25 miljoonaa?

Ja jos Netflixiin halutaan jatkuvasti verrata, niin kannattaa muistaa, että Netflixin operatiiviset kulut ovat luokkaa 20-25 miljardia vuodessa. Game Passilla ei ihan tuollaisia kuluja ole kuoletettavana, joten vertailu on ainakin taloudellisesta näkökulmasta hieman erikoinen.

Puhumattakaan siitä jo läkähdyksiin asti jankutetusta tosiasiasta, että Game Passin lisäksi rahaa tulee ihan perinteisestä myynnistä edelleenkin ja toisaalta pelialalla myyntiä tulee myös sieltä DLC ja mikromaksu puolelta, jota Netflixillä ei ole.

2022 maaliskuulta aiheeseen liittyen, Game Passin tilaajat kuluttavat 50% enemmän rahaa pelin sisäisiin ostoksiin ja lisäosiin kuin muut kuluttajat:

The details suggest that players who are subscribed to the service will play 40 per cent more games than those who aren’t. Those subscribed will also spend 50 per cent more on the games they play via in-game purchases and add-ons.

Lähde: https://www.nme.com/news/gaming-new...bscribers-play-40-per-cent-more-games-3189615

Tehdyt investoinnit, jos lasketaan Activision Blizzard mukaan, vaativat, että käyttäjiä alkaa ilmestymään ihan eri tahtiin muutaman vuoden sisällä, jotta MS:n olisi järkevää jatkaa nykyisellä linjalla.

Ja jos ei tule, niin mitäs sitten? Game Pass roskikseen ja pelien myyminen jatkuu muuten samalla tavalla, mutta yhtäkkiä rahaa tulee ovista ja ikkunoista?

Ja miksi käyttäjiä pitäisi tulla nimenomaan Game Passille? Eihän nyt tietenkään Activision-Blizzardin kauppoja pelkästään Game Passin tarvitse kuolettaa. Juurihan Spencer kertoili, ettei näe Game Passin kasvavan suuremmaksi kuin se nykyinen 15% liikevaihdosta, eikä tuossa asemassa tuollaista lausuntoa tosiaan ihan kevyesti tehdä. Game Pass on vain yksi tulovirta muiden joukossa, ei sen yksinään pidä mitään kannatella. Kasvua on tultava kokonaisvaltaisesti, siihen Microsoft Gaming tähtää.
 
Vuonna 2020 Game pass kasvoi yli asetetun 71% tavoitteen, 85,75% verran. Ei se ihan mahdotonta ole nytkään, mutta se vaatii moninkertaisen työn. Nyt on pari vuotta menty vähän hitaammalla, mutta tarjonnan parantuessa voisi olettaa, että voi tulla äkillisiä hyppäyksiäkin käyttäjämäärissä.
Eihän nyt tietenkään Activision-Blizzardin kauppoja pelkästään Game Passin tarvitse kuolettaa. Juurihan Spencer kertoili, ettei näe Game Passin kasvavan suuremmaksi kuin se nykyinen 15% liikevaihdosta, eikä tuossa asemassa tuollaista lausuntoa tosiaan ihan kevyesti tehdä. Game Pass on vain yksi tulovirta muiden joukossa, ei sen yksinään pidä mitään kannatella.
Liikevaihdon pitää kokonaisuudessaan kasvaa aika paljon, että nuo isot hankinnat voidaan perustella. Silloin se 15% tarkoittaa ihan eri summaa kuin nykyään.

Pari viestiä sitten kirjoitin, että 40 miljoonaa käyttäjää olisi PC:lle mahdollista vain, jos MS tekisi radikaaleja lisähankintoja, jollaiseksi ehdotin Steamin hankkimista. Nyt sitten yhtäkkiä olen mielestäsi odottamassa, että käyttäjiä tulisi 40-60 miljoonaa PC:lle. En oikein ymmärrä päättelyä. Vaikea myöskään nähdä, ettei MS tavoittelisi muutaman vuoden sisään Game passille pikemminkin kymmeniä miljoonia kuin miljoonia käyttäjiä, jotta palvelu olisi kestävällä pohjalla. PC:n Game pass maksaa tilaajalle 120 dollaria vuodessa. Käyttäjämaksuilla pitäisi kustantaa tarjottava palvelu. Miljoonilla käyttäjillä ei vain saada kovin hyvää valikoimaa ja silloin PC-puolta pidettäisiin hengissä Xboxin puolen tuloilla, mikä tuskin on toivottava asiantila.
 
Viimeksi muokattu:
Vuonna 2020 Game pass kasvoi yli asetetun 71% tavoitteen, 85,75% verran. Ei se ihan mahdotonta ole nytkään, mutta se vaatii moninkertaisen työn.

Tuo 71% kasvu 25 miljoonan tilaajan päälle olisi 18 miljoonaa uutta tilaajaa, eli enemmän absoluuttisena numerona kuin Series-konsoleita on myyty tähän mennessä. Kuten sanottua, ei ole kovin realistinen tavoite, ellei sitten PC:lla ala Game Pass yhtäkkiä menemään kaupaksi ihan eri tahtiin kuin on nähty.

Jos Game Passin "attach rate" on Series-konsoleilla oikeasti se jopa 70% (lähde: https://gamerant.com/xbox-series-x-game-pass-attach-rate/), niin tuon kasvun kattamiseksi pelkästään Series-konseleita pitäisi myydä ensi vuonna lähemmäs 26 miljoonaa kapppaletta, jotta tuo määrä tulisi täyteen pelkällä konsolin kanssa myydyillä tilauksilla. Olettaen samalla, että vanhat tilaajat pysyvät tilaajina.

Jos ollaan optimistisia ja sanotaan, että PC:lla tulisi uusia tilaajia vaikkapa 4 miljoonaa lisää, niin sen puuttuvan 14 miljoonan uuden tilaajan saavuttamiseen tuolla 70% attach ratella tarvittaisiin 20 miljoonaa myytyä Series-konsolia.

Ei sillä, onhan kaikki mahdollista, mutta olisi kyllä aivan uskomattoman kova homma kasvattaa kesään 2023 mennessä Game Passin tilaajamäärä 43 miljoonaan.

Pari viestiä sitten kirjoitin, että 40 miljoonaa käyttäjää olisi PC:lle mahdollista vain, jos MS tekisi radikaaleja lisähankintoja, jollaiseksi ehdotin Steamin hankkimista. Nyt sitten yhtäkkiä olen mielestäsi odottamassa, että käyttäjiä tulisi 40-60 miljoonaa PC:lle. En oikein ymmärrä päättelyä.

Sinä siis kirjoitit myös:

Kymmeniä miljoonia käyttäjiä kuitenkin tarvitaan PC:lle, jos palvelusta halutaan tehdä se pelien Netflix.

Tulkitsin tämän niin, että sinulle nimenomaan se 40 miljoonaa PC Game Passin tilaajaa on jonkinlainen haamuraja, johon pitää Microsoftin päästä "ollakseen pelien Netflix". Pahoittelut jos tämä ei ollutkaan mikään rajapyykki, johon mielestäsi pitäisi päästä.

Miksi muuten vertaat Game Passia Steamiin? Steam on kauppapaikka (josta myös Microsoft Gaming hyötyy), Game Pass on tilauspalvelu ja en ihan täysin ymmärrä tuota siltaa näiden kahden välillä. Miksi Steamin ostaminen yhtäkkiä saisi PC Game Passiin kymmeniä miljoonia uusia tilaajia?

Miljoonilla käyttäjillä ei vain saada kovin hyvää valikoimaa ja silloin PC-puolta pidettäisiin hengissä Xboxin puolen tuloilla, mikä tuskin on toivottava asiantila.

En itse tiedä PC Game Passin operatiivisista kuluista, joten vaikeata sanoa, että milloin se kattaa itse itsensä. Tappiollisena sitä ei tosiaan varmasti kannata ikuisesti roikottaa mukana, vaikka toki Game Pass Ultimate tätäkin kuviota hiukan hämärtää.

Se on kuitenkin hyvinkin selvää, että Microsoft Gamingin tavoite on kasvattaa inhousea näillä yrityskaupoilla ja lopulta luoda first partylta se selkäranka myös PC Game Passiin. Nämä pelit ovat olemassa ja myynnissä myös tämän tilauspalvelun ulkopuolella, joten näiden pelien sisällyttäminen ei sinänsä tuota ihan samanlaisia kuluja kuin maksaminen kolmansille osapuolille.

Ja PC-puoli yleisesti on varmasti ihan elinvoimainen jatkossakin, jos vaan saavat julkaistua laadukasta pelattavaa, joka kiinnostaa kuluttajia. Luonnollisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Perusongelma on siinä etttä xboxilla microsoftin itsensä käsissä on gamepass tilaajien kasvattaminen. Se on aika helppoa jos voi itse nostaa vaikkapa fyysisen pelin hintaa 80€ ja tarjota tilalle 5€ gamepassia, näin esimerkkinä,

PC puolella kilpailu on armotonta. Otetaanpa esimerkkinä vaikka epic store jonka kirjastoon minulla on kahdessa vuodessa kertynyt yli 200 peliä - ilmaisjakeluna. Ml. koko Tomb Raider sarja ja mittava määrä muitakin AAA/AA-pelejä.

Pelkästään näistä peleistä hyviksi katsomieni läpikahlaamiseen minulla menisi varmaankin vuosia, etenkin kun pelejä tulee joka viikko lisää. Ja tämä on vain yksi esimerkki, tämän päälle esim. fanaticalin, gogin ja humblebundlen tarjoama,

Lisäksi minulla gamepass ei toiminut teknisesti niin hyvin mitä muut. Asennuspaketit jäivät viemään valtavasti levytilaa salamyhkäisiin hakemistoihin (ilman että näin mitä siellä oli) ja pari peliä kyseli jatkuvasti päivitystä mikä ei kuitenkaan asentunut, vaati aina uudelleeninstaloinnin. Muut storet eivät ole tällee sekoilleet.
 
Ylös Bottom