Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

maagiset sanoi:
Loppukateettina todettiin, että realistisen futiksen ystäville Fifa tulee olemaan tänäkin vuonna se oikea vaihtoehto ja PES on taas niille jotka haluavat pelata vähän arcademaisempaa jalkapalloa.

Tämä+todella laadukas lisenssi = FIFA tähän kotitalouteen.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

En tajua tätä "pelit ovat pelejä ja niiden pitäisi olla hauskaa ajanvietettä eikä täydellistä simulaatiota"-läppää. Itse ainakin nautin niin jääkiekko-, formula-, koripallo- ja jalkapallopeleissä siitä että ne on mahdollisimman realistisia. Jos tykkään lajista oikeassa elämässä, tykkään siitä myös taatusti realistisena konsolilla. Aivan sama tuleeko 1-0 vai 3-2 lopputuloksia. 0-0 peleissäkin vähintään kerran osuu ylärimaan/tolppaan tai maalivahti tekee huippuseivin. Ei se haittaa vaikkei maalia tulisi, sehän on omalla tavallaan helvetin hauskaa että hienon syöttelykuvion jälkeen se viimeinen täysin vapaana oleva lenkki jäätyy totaalisesti ja ja potkaisee maalista yli. Ja tähän paikkaan pääsemiseksi täytyi todella tehdä duunia. Sitten kun se tilaisuus on haaskattu, ei voi olla enää varma että pelin aikana pääsisi uudestaan maalitilanteisiin.

Olen nyt viimeaikoina hakannut noita realistisia PES:ejä ja nehän on ihan huippupelejä. Jokaisesta maalista pystyy nauttimaan ja yleensä niitä tulee täysin erilaisista paikoista. Imo 1-0 voitto superhienolla maalilla on paljon tyydyttävämpi lopputulos kuin 4-0 helposti voitettu "pihapeli" ottelu. Tai sitten altavastaajana tekee todellisen tuurimaalin ja loppupelin ajan yrittää pitää palloa hallussa ja vähän jäädyttää peliä.

Itse aiheeseen: taidan kallistua FIFA:n puolelle. Realistisuus iskee ja uskon nauttivani pelistä. Vähän kyllä pelottaa kun pitkään aikaan en ole FIFAa pelannut. Nuo PESit ei ole täysin realistisia mutta niissä se maalinteko on vaan niin ihanaa että täydellisen realistisuuden puute ei haittaa. Toivon ettei FIFA ole täysin konemainen vaan sieltäkin saisi samanlaisia onnistumisen tunteita
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

En tajua tätä "pelit ovat pelejä ja niiden pitäisi olla hauskaa ajanvietettä eikä täydellistä simulaatiota"-läppää. Itse ainakin nautin niin jääkiekko-, formula-, koripallo- ja jalkapallopeleissä siitä että ne on mahdollisimman realistisia. Jos tykkään lajista oikeassa elämässä, tykkään siitä myös taatusti realistisena konsolilla. Aivan sama tuleeko 1-0 vai 3-2 lopputuloksia. 0-0 peleissäkin vähintään kerran osuu ylärimaan/tolppaan tai maalivahti tekee huippuseivin. Ei se haittaa vaikkei maalia tulisi, sehän on omalla tavallaan helvetin hauskaa että hienon syöttelykuvion jälkeen se viimeinen täysin vapaana oleva lenkki jäätyy totaalisesti ja ja potkaisee maalista yli. Ja tähän paikkaan pääsemiseksi täytyi todella tehdä duunia. Sitten kun se tilaisuus on haaskattu, ei voi olla enää varma että pelin aikana pääsisi uudestaan maalitilanteisiin.

Olen nyt viimeaikoina hakannut noita realistisia PES:ejä ja nehän on ihan huippupelejä. Jokaisesta maalista pystyy nauttimaan ja yleensä niitä tulee täysin erilaisista paikoista. Imo 1-0 voitto superhienolla maalilla on paljon tyydyttävämpi lopputulos kuin 4-0 helposti voitettu "pihapeli" ottelu. Tai sitten altavastaajana tekee todellisen tuurimaalin ja loppupelin ajan yrittää pitää palloa hallussa ja vähän jäädyttää peliä.

Itse aiheeseen: taidan kallistua FIFA:n puolelle. Realistisuus iskee ja uskon nauttivani pelistä. Vähän kyllä pelottaa kun pitkään aikaan en ole FIFAa pelannut. Nuo PESit ei ole täysin realistisia mutta niissä se maalinteko on vaan niin ihanaa että täydellisen realistisuuden puute ei haittaa. Toivon ettei FIFA ole täysin konemainen vaan sieltäkin saisi samanlaisia onnistumisen tunteita
Totta turiset. Itseasiassa on melkein hienompaa, että tahkoat enemmän 0-0 pelejä kuin voitat aina sen 4-0. Sitten ne voitot ja maalitkin tuntuvat joltakin. Tosin Pes 2008 ei noita 0-0 pelejä kovin useasti ainakaan minun kohdalla tarjonnut. Euro 2008 tarjosi kyllä enemmän vähämaalisia kamppailuja, mutta toivotaan että Fifa 09 on vielä enemmän peli, jossa niiden maalien eteen täytyy töitä tehdä. Fifa 08:ssa alkuvaiheissa maalienteko oli ainakin minulle tuskan takana, kunnes sitten oppi vähän niitä taitoja jota maalintekoon tarvittiin. Eli keskitykset esimerkiksi meni liian usein hyökkäävälle joukkueelle ja päämaaleja tuli näin ollen liikaa. -Ei näin. Eli ainakin pääpallojen voitot pitäisi mennä puolustujalle todella paljon useammin.

Mutta on kyllä todella kova odotus päällä Fifa 09:ä kohtaan. Toki Pessiä täytyy myös kokeilla, mutta pääodotukset ovat Fifan puolella. Ja molemmat demot siis ulkona 11.9? Xolle sekä Ps3:lle?
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Mun pitää varmaan rueta lottoamaan että voittasi sen pari tonnia koska Fifa on todella hieno ja Pessissä on vain niin mukava pelata niin pitäs ostaa molemmat. Ai saatana on vaikeeta.

Minäkin luin tämän pelaajan ennakon molemmista ja aina vaan paranee. Ois kiva jos Fifassa voisi luoda oman joukkueen kuin Pessissä.Olisin jo ostanut uuden Fifa. Kyllä jos Fifan pelaaminen on pehmeää ja maaleja syntyy harvaan niin eiköhän se Fifa ole asia peli. Naurettavaa että vaikka kuinka pelaisi molempia vaikeimmalla silti se on liian helppoa. Ehkä mä vaan oon liaan hyvä. :cool:
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Mun pitää varmaan rueta lottoamaan että voittasi sen pari tonnia koska Fifa on todella hieno ja Pessissä on vain niin mukava pelata niin pitäs ostaa molemmat. Ai saatana on vaikeeta.

Minäkin luin tämän pelaajan ennakon molemmista ja aina vaan paranee. Ois kiva jos Fifassa voisi luoda oman joukkueen kuin Pessissä.Olisin jo ostanut uuden Fifa. Kyllä jos Fifan pelaaminen on pehmeää ja maaleja syntyy harvaan niin eiköhän se Fifa ole asia peli. Naurettavaa että vaikka kuinka pelaisi molempia vaikeimmalla silti se on liian helppoa. Ehkä mä vaan oon liaan hyvä. :cool:
Mä en pelaa koskaan vaikeimmalla, vaan ainoastaan Livessä, joten ei tarvitse huolehtia noista vaikeustasoista. Livessä tulee esille se, kuinka hyvä pelaaja oikeasti olet.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Hyvä, ensimmäinen askel kohti parempaa on ongelman tunnustaminen ;)

No niin, nickiä kehiin!

Partiolle ja peohille vielä pakollinen :center: ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Juu eli oma valintani on Fifa juurikin siksi, koska kyseessä on realistisempi futis. Minulle se on ykkösjuttu. Arcade ei iske.

No eipä tuo PES viime vuotta lukuunottamatta ihan arcade futista ole ollut.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

No eipä tuo PES viime vuotta lukuunottamatta ihan arcade futista ole ollut.

Ei ole ei. EIkä uusinkaan ole, jos ottaa vähän huonomman joukkueen. Tosin ei sen takia pelin arcademaisuutta voi armahtaa. Itse odotan rauhassa useita arvosteluja ja teen vasta päätökseni sen jälkeen. Fifa tosin on ainakin tällä hetkellä se varteenotettavampi vaihtoehto jo pelkästään Puhan uudesta pessistä kertomien asioiden takia.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Partiolle ja peohille vielä pakollinen :center: ;)

Voi morjens......:center, myrtsinaama, center. Partiolle peukku ja virtuaalituoppi. Ja foorumin ylläpito&modet tykkää...

Puhutaas peleistäkin välillä.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

:center :lol peukkualaspäin Sniperille. Eikä mene edes yhtään ohi aiheen :rolleyes:

Ehkä mä kuitenkin tarkoitin arcademaisella futiksella Pes2008:aa. Ja eipä sitä paljon siitä mihinkään pysty vääntämään, arcadea on ja muuksi ei muutu. Tai sitten täytyy nähdä jalkapallo aika erikoisin silmin, mikäli pitää viimevuotista Pessiä ei-arcadena.

karpaasi sanoi:
EIkä uusinkaan ole, jos ottaa vähän huonomman joukkueen. Tosin ei sen takia pelin arcademaisuutta voi armahtaa.
Sanot, että peli ei ole arcade jos ottaa huonomman joukkueen, mutta kuitenkaan sen takia pelin arcademaisuutta ei voi armahtaa. Nyt ei kyllä mene jakeluun tuo. Oletko kokeillut Fifassa tai Eurossa pelata surkeilla joukkueilla? Fifassa/Eurossa laskee vähintään saman verran suhteessa pelinopeus ja tempo kuin Pessissä pelatessa surkeilla joukkueilla.

maagiset sanoi:
itsekin tulen lähes satavarmasti kallistumaan nyt jo toisena vuotena peräkkäin Fifaan, koska juurikin tuo realistinen ote on tarjonnut meikäläiselle ja kavereille erittäin nautinnollisia pelihetkiä. Ollaan tässä jo kavereiden kanssa uutta Fifaa odotettukin kohtuu kuumeisesti, vaikka Uefan Euronkin parissa saamme edelleen erittäin hyviä matseja aikaiseksi. Tekis vaan mieli päästä vääntämään peliä jo seurajoukkueillakin.
Ihan sama täällä. Kavereiden kanssa tullut tahkottua Euroa paljon ja nyt odotellaan Fifaa niin pääsee myös seurajoukkueilla ja päivitetyillä kokoonpanoilla tahkoamaan peliä. Ja ennenkaikkea se realistisuus on näissä ea sportsin uusimmissa futispeleissä se ykkösjuttu.

Everlast sanoi:
Mulla meni jo toka PES 2009 -matsi toiseksi vaikeammalla vaikeustasolla jotain 4-0 ja laidoilta vaan juoksin läpi ja niistä peruskulmista upposi maalit ja veskat sylkee ihan törkeesti
Itse hän jo pelannutkin peliä ja ton perusteella ei hyvää lupaa. "Pelaajat juoksevat laidoilta läpi" -Ei näin. Ja pelitempokin kuulemma liian nopeaa vieläkin verrattuna Fifaan. Eli kyllä se Fifa tähän talouteen tulee aivan varmasti.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Sanot, että peli ei ole arcade jos ottaa huonomman joukkueen, mutta kuitenkaan sen takia pelin arcademaisuutta ei voi armahtaa. Nyt ei kyllä mene jakeluun tuo. Oletko kokeillut Fifassa tai Eurossa pelata surkeilla joukkueilla? Fifassa/Eurossa laskee vähintään saman verran suhteessa pelinopeus ja tempo kuin Pessissä pelatessa surkeilla joukkueilla.

No täytyy sitten selventää, että menee jakeluun. Siksi peliä ei voi armahtaa, että onhan sitä nyt voitava pelata ihan millä tahansa joukkueella/pelaajalla ilman että peli muuttuisi järkyttäväksi munaraviksi edestakaisin. Ei teikäläisen tarvitse aloittaa kauheaa paasaamista jalkapallon peluusta ja fifan hyvyydestä. Olen pelannut fudista 16 vuotta ja juurihan totesin, että eiköhän se Fifa tähänkin talouteen tule, varsinkin jos 08:n ohjaimen ja pelaajan liikkeen välinen viive on korjattu, kuten joku jo taisinkin toisessa ketjussa mainita.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

No täytyy sitten selventää, että menee jakeluun. Siksi peliä ei voi armahtaa, että onhan sitä nyt voitava pelata ihan millä tahansa joukkueella/pelaajalla ilman että peli muuttuisi järkyttäväksi munaraviksi edestakaisin. Ei teikäläisen tarvitse aloittaa kauheaa paasaamista jalkapallon peluusta ja fifan hyvyydestä. Olen pelannut fudista 16 vuotta ja juurihan totesin, että eiköhän se Fifa tähänkin talouteen tule, varsinkin jos 08:n ohjaimen ja pelaajan liikkeen välinen viive on korjattu, kuten joku jo taisinkin toisessa ketjussa mainita.
Joo näinhän se menee, mutta minä en ainakaan nähnyt kovin merkittävää eroa Pes 2008:ssa, oli sitten kentällä mitkä joukkueet tahansa.

Tuo viive on jo korjattu Uefa Euro 2008:aan, joten se ei ole enää mikään "uudistus". Tai no niille, jotka ovat vain pelanneet 08:a niin sitten. Euro 2008 on parempi kuin Fifa 08, joten minun vertailuni keskittyy enempi siihen ja 09:iin.

Ai olen aloittanut jonkin "paasaamisen" jalkapallon peluusta ja Fifan hyvyydestä. Käsittääkseni nuo viestit ovat massaa muiden joukossa, eikä niissä mitään paasaamista ole. Ja itseasiassa paasaaminen Fifan hyvyydestä on ihan normaalia, sillä onhan se nyt selvästi parempi kuin Pes2008:n. Ja siihenhän minä olen verrannutkin sitä koko ajan.

Ja on sitä futista pelannut yksi jos toinenkin.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

No eipä tuo FIFA 09 demo kauheasti iskenyt, kontrollit eivät vieläkään tunnu yhtä hyviltä kuin PES-sarjassa. Eivätkä tässäkään maalivahdit erityisemmin häikäisseet.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

No eipä tuo FIFA 09 demo kauheasti iskenyt, kontrollit eivät vieläkään tunnu yhtä hyviltä kuin PES-sarjassa. Eivätkä tässäkään maalivahdit erityisemmin häikäisseet.
Minusta tuo demo oli todella loistava ja väittäisin, että markkinoiden paras futispeli kyseessä. Fysiikka on todella aitoa ja visuaalisestikin huipputasoa. Pelitempo sopiva ja pelinrakentelu asettuu suurempaan rooliin. Pakkohankinta.

Pes-sarja on kyllä todellista arcadea verrattuna tähän. Eikä tarvitse edes olla yksin tämän kommentin kanssa ;)
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Alkaa ärsyttää nää ihmiset kun väittävät pessiä joksikin acrade futikseksi. Voi saatana. Varmaan kukaan edes pelannut esim 3, 4 tai 5:ta. On varaa huudella ite kummiskin pelasitte näitä Fifa 2000 - 2007 kummiskin ja olitte haltioissa "oikeasta futiksesta " ##### Kaverit ei niin kuin koskaan kuullukaan pessistä niin jo ollaan samossa. Kaikkihan eivät todellakaan olleet vielä 2000 - siitä eteenpäin pelaneet muuta kuin Fifaa. Ne harvat jotka olivat niin tiesivät että on ylivoimaisesti paras.

"No kun kaveri sano että Pes on huono" niin ne sanovat. Koskaan edes pelanneet. Ovat vain jotain videoita kattoneet.

En ole kummankaan puolella mutta asenne on väärä.:mad:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Täällä on yhtä mehukkaita mielipiteitä kuin tuolla 2K9 vs. 09 -ketjussakin. Mutta eikös koulussakin kirja-arvostelut tehty takakannen perusteella... :D
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Itse omistan Pes4:n, 5:n & 6:n ja omistin 2008:n. Näistä peleistä paras oli mielestäni Pes5, mutta selvästi edelle meni Fifa 08, Euro 2008 ja sitten tietysti näistä paras, Fifa 09. Siis en todellakaan pysty palaamaan pelaamaan mitään Pes 5:sta. Vanhat Fifat olivat täyttä kuraa verrattuna Pesseihin näinä aikoina. Mutta nykypäivänä uusimmat next-gen konsoleiden Fifat jyräävät minun pelivalikoimassani ylivoimaisesti Pes5:n ja muut vanhemmat Konamin futispelit. En mahda sille mitään, mutta nykypäivänä nuo vanhatkin Pessit ikävä kyllä tuntuvat arcade-futikselta uusien fifojen rinnalla, puhumattakaan sitten Pes 2008:sta. Kyllähän Thomas Puhakin sanoi ennakkoarvostelussaan, että mikäli tykkää arcadefutiksesta, valitsee tänä vuonna pessin, mutta se joka tykkään realistisemmasta jalkapallosta, valitsee Fifan. Ja tässä ei ole kahta sanaa kumman valitsen, vaikka Pes 2009:ää en ole edes vielä pelannut. Tai sitten Puhan on kyllä täytynyt puhua jotain ihan muuta, jos Pes 2009 tuntuisi realistisemmalta kuin tämänvuotinen uusi Fifa.

Ja onneksi ei tarvitse haahuilla vanhojen futispelien perään, joissa visuaalinen ulkoasukin on karmiva, kun nykyiset pelit tarjoavat paljon enemmän ja vielä hienommalla ulkoasulla ja nykyaikaisilla kokoonpanoilla ja pelipaidoilla. Joo ja ei tarvitse sanoa, että "kyllähän pes5:eenkin saa haettua patchit netistä" -kiitos ei, koska en näe siihen mitään syytä, kun selvästi parempaa on tarjolla nykyiaikaisilla grafiikoilla yms.

Lazuri, minä olen väittänyt ainoastaan Pes 2008:aa täydeksi arcade-futikseksi. Eipäs mennä yleistämään. Niinkuin sanoin, vanhemmat Pes-sarjat ovat ihan menevää kamaa, mutta nykyisiä Ea sportsin teoksia ne eivät voita sitten millään ja niiden rinnalla nekin tuntuvat jopa hieman arcadelta.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Itse tuli tota uutta Fifan demoa kokeiltua ja täytyy sanoa, että se tuntui jo kohtuu hyvältä. Vihdoinkin sai laitettua plegen nuoli näppäimet ukon ohjaukseen, niin alkoi saada jo parempaa tuntumaa pelaajiin. Uefassa häiritsi erittäin paljon, kuten muissakin nextgen fifoissa, tuo pelkästään tatilla ohkailu. Vetoihin oli myös tullut lisää paljon kaivattua poweria, joka on selkeä askel parempaan Uefa 08 verrattuna.

Kun kerta realistista peliä ollaan tekemässä, niin täytyy kyllä ihmetellä, miten ihmeessä edelleenkin onkäytännössä sama ohjaako Ronaldinhoa vai Kaladze. On se ihme ettei vieläkään ole saatu pelaajien välille tarvittavaa eroavaisuutta, vaan edelleen kaikki pelaajat tuntuvat liika toisiltaan, eikä selviä eroja pelaajien taidoissa ole. Tässä asiassa Pessi on aina ollut hyvä. Kaikki pelaajat ovat erillaisia ja kaikilla on omat vahvuudet ja heikkoudet, jolloin tulee tuntea hyvin oma joukkue, jotta osaa käyttää omat vahvuudet hyödykseen ja yrittää eliminoida heikkoudet. JA MIKÄ VITTU SIINÄ ON ETTÄ TÄSSÄKIN FIFASSA ESIM. CASILLAS AVAA KÄSISTÄ OIKEALLA JALALLA?????? Ei pitäisi olla vaikea laittaa noille vasen jalkaisille veskareille sellaiset animaatiot, että osaavat avata käsistä sillä vasurilla. Tälläiset aivan käsittämättömät pikkuseikat syövät pelistä sitä aitouden tunnetta. Myös vaikka vedot ovat nyt voimakkaampia, niin silti ne lähtevät liian usein aivan käsittämättömällä ulkokierteellä. Graaffisestikin peli voisi olla mielestäni parempi. Sillä mielestäni XO ensimmäiset fifat olivat jopa paremman näköisiä kuin tämä nykyinen, tosin pelattavuudeltaan tietysti jotain ihan muuta...

Itse edelleen pelailen Pes6 PC:llä. Mielestäni ylivoimaisesti paras futis peli tähän asti ja pahoin pelkään ettei nämä uudet nextgen fifat ja pessit pysty sitä vielä haastamaan. Toivotaan kuitenkin parasta.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Ei oikein vieläkään iske FIFA demon perusteella. Tuli muuten koettua hupaisia hetkiä eilen sen parissa. Pelasin Realilla Schalkea vastaan. Plikkukisaan mentiin ja olin jo ehtinyt sössimään pari pilkkua, kun yhtäkkiä ruutu meni mustaksi, tosin pilkkukisan tilanne näkyi. Guide toimi joten kone ei ollut jääytynyt. Koetin Starttia painaa ja tuli vaihtoehto Resume Match. Painoin sitä ja kuinka ollakaan, kassari laittoi pallon peliin! No mikäs siinä, sain pallon heti ja hyökkäsin normaalisti. Pallo meni sakusta ulos ja mulle olisi tullut sivuraja. Taas ruutu mustaksi (tällä kertaa kokonaan). Taas painoin Starttia, ja Resume Match oli valittavana. Peli jatkui taas mun sivurajaheitolla, sain jatkettua pallon rankealueen rajalle Van der Vaartille ja ammuin ristikon kautta ulos. Maalipotkun sijaan pikkukisa jatkui normaalisti. Onnistuin vielä tuurilla torjumaan pari pilkkua ja voittamaan sen kisan. Huvittavasti tämä VdV:n kuti näkyi vielä pelin jälkeisissä highlightseissa.
 
Ylös Bottom