Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Muutaman pelin pelasin paljon puhutun FIFA,n demoa eilen. Petyin ja pahasti. Se pelituntuma kun ei ole läheskään PES,n tasolla. Painallusten reagointi tökkii ja miesten hallinta ei ole ollenkaan sulavaa. Yök!

Sen verran kuitenkin voin Fifaa kehua, että pelin tunnelma ja grafiikka olivat erittäin hyviä, mutta noi ominaisuudet eivät paljon helpota.

Keskityis EA ens kerralla parantamaan olennaisia asioita eikä lisäämään jotain höpöhöpö juttuja(esim maalin jälkeinen tuulettaminen erikois näppäimin )
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Alkaa ärsyttää nää ihmiset kun väittävät pessiä joksikin acrade futikseksi. Voi saatana.
Ehkä siksi, että PES 2008 on silkkaa arcadea. Koeta kestää.

Muutaman pelin pelasin paljon puhutun FIFA,n demoa eilen. Petyin ja pahasti. Se pelituntuma kun ei ole läheskään PES,n tasolla. Painallusten reagointi tökkii ja miesten hallinta ei ole ollenkaan sulavaa. Yök!
Höpöhöpö, pelituntuma on PESin tasolla, ellei parempikin. Se on vaan ERILAINEN.

Tuntuma on mielestäni FIFA 09:ssa erittäin hyvä ja selvästi realistisempi kuin PESissä (vrt. viime vuosien versiot). Ja kun tuohon tottuu, tuntuu PES pikakiituripalloilulta, salamannopeine 180 asteen käännöksineen. Eniten ottaa PESin kohdalla pannuun se, ettei pelimekaniikkaan kertakaikkiaan saada mitään uudistuksia aikaiseksi, esim. putkijuoksu rajan yli ja vain 8 juoksusuuntaa. Pelisarja, joka oli niin älyttömän rakas vuosien ajan, on kompastunut nyt siihen, ettei peli uudistu pätkän vertaa. Realistisemmalla otteellaan FIFA voitti meikäläisen puolelleen. Ei silti, kyllä mä tuon uuden PESin demon tarkistan ja ehkä ostan pelin, jos vakuuttaa. Pelkäänpä vaan pahoin, ettei UCL:n ja nätimmän kuoren alta paljastu juuri kehitystä.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Ehkä siksi, että PES 2008 on silkkaa arcadea. Koeta kestää.


Höpöhöpö, pelituntuma on PESin tasolla, ellei parempikin. Se on vaan ERILAINEN.

Tuntuma on mielestäni FIFA 09:ssa erittäin hyvä ja selvästi realistisempi kuin PESissä (vrt. viime vuosien versiot). Ja kun tuohon tottuu, tuntuu PES pikakiituripalloilulta, salamannopeine 180 asteen käännöksineen. Eniten ottaa PESin kohdalla pannuun se, ettei pelimekaniikkaan kertakaikkiaan saada mitään uudistuksia aikaiseksi, esim. putkijuoksu rajan yli ja vain 8 juoksusuuntaa. Pelisarja, joka oli niin älyttömän rakas vuosien ajan, on kompastunut nyt siihen, ettei peli uudistu pätkän vertaa. Realistisemmalla otteellaan FIFA voitti meikäläisen puolelleen. Ei silti, kyllä mä tuon uuden PESin demon tarkistan ja ehkä ostan pelin, jos vakuuttaa. Pelkäänpä vaan pahoin, ettei UCL:n ja nätimmän kuoren alta paljastu juuri kehitystä.
Harvinaisen totta puhut. Pelituntuma on parempi kuin PESissä ja peli on kaikin puolin niin paljon realistisempi. Ja pelit ovat kyllä hyvin paljon erilaisia ja Fifaan tykästyin juuri sen pelattavuuden ja realistisuuden vuoksi. Pes 2008 oli kyllä yksi virtuaalifutishistorian kauheimpia teoksia omana aikanaan.

Jemalle voisi sanoa, että keskittyisi se Pes viime vuodesta edes vähän lieventämään sitä täyttä arcadepaskaa, jota en kyllä voi kenellekään realistisen futiksen ystävälle suositella. Taisi vain olla katkera tilitys Jemalta kun Fifa 09 olikin mennyt eteenpäin niin paljon. Toki en voi vaikuttaa sinun mielipiteisiin, niihin sinulla oikeus, mutta jos väität että Pes on parempi (etenkin 2008) niin sitten olet kyllä erikoinen poikkeus.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

En tiedä olenko ainoa joka valittaa tuosta FIFA:n ulkoasusta, mutta pelasin eilen tuota demoa ja peli näytti mielestäni ihan hemmetin rumalta. Grafiikka oli täyttä kuraa. :confused: Tai sitten olen pelannut liikaa Gran Turismo Prologueta, niin on vähän korkeammat odotukset nykyään tuon grafiikan suhteen.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Ite oon kanssa ollut täysverinen pessi fani Pes 3:sta lähtien, mutta tällä hetkellä Fifa on vaan niin paljon realistisempi ja yksinkertaisesti parempi. Pes on arcade futiksesta tykkääville ihmisille. Joten rahat menevät tänä vuonna fifan suuntaan =).

Pessistähän puuttuu La Ligan lisenssi tänä vuonna. Konaminhan pitäis lisätä lisenssejään eikä poistaa niitä ;D
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

En tiedä olenko ainoa joka valittaa tuosta FIFA:n ulkoasusta, mutta pelasin eilen tuota demoa ja peli näytti mielestäni ihan hemmetin rumalta. Grafiikka oli täyttä kuraa. :confused: Tai sitten olen pelannut liikaa Gran Turismo Prologueta, niin on vähän korkeammat odotukset nykyään tuon grafiikan suhteen.
Siis tä, pelaatko kuvaputkitöllöllä? Prologuehan on täynnä sahalaitoja, eikä läheskään näyttävimpiä PS3-pelejä, vaikka automallit nättejä ovatkin.

FIFAn stadiot ja pelaajamallithan ovat varsin hienoja, animaatiosta puhumattakaan.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Siis tä, pelaatko kuvaputkitöllöllä? Prologuehan on täynnä sahalaitoja, eikä läheskään näyttävimpiä PS3-pelejä, vaikka automallit nättejä ovatkin.

FIFAn stadiot ja pelaajamallithan ovat varsin hienoja, animaatiosta puhumattakaan.
Jep, grafiikka on mielestäni sujuvaa ja hyvää. Tosin vieläkin on tuttua sahalaitaa havaittavissa. Itse siis pelaan Samsungin hd-readylla ja syötän vga-kaapelin kautta natiiviresoluutiota, eli ei johdu siitä. Ja en itseasiassa vaadikaan futispeliltä graafisesti mitään huippusuoritusta, sillä ykkösasemassa ovat jotkut aivan muut seikat.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Pitkäaikaisena PES-fanina yllätän ja totean että FIFA 09 on parasta jalkapalloa mitä konsoleilla on koskaan nähty tahi pelattu. (näin siis demon perusteella) PES-orientoituneet sormenikin ovat tyytyväisiä kun FIFA:ssa voi muokata kontrollit vastaamaan kutakuinkin PES:in kontrolleja.

Ja näkeehän sen jo vuotaneista gameplay-videoista että konami ei ole ottanut palautetta 2008 flopista kuuleviin korviinsakaan. Hirvittävää ravia päästä päähän. Ei tuossa tarvita minkäänlaista taktista osaamista. Kunhan tietää missä spurttinappula sijaitsee niin se riittänee. No okei, pitäähän sitä laukoakin, ainakin sinne päin.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Siis tä, pelaatko kuvaputkitöllöllä? Prologuehan on täynnä sahalaitoja, eikä läheskään näyttävimpiä PS3-pelejä, vaikka automallit nättejä ovatkin.

FIFAn stadiot ja pelaajamallithan ovat varsin hienoja, animaatiosta puhumattakaan.

Mulla on pleikka kiinni HDMI johdolla Sony 40W4000 telkussa :rolleyes: Laitteisto on siis kunnosa, mutta mielestäni FIFA oli todella ruma. Prologue on taas erinomaisen näyttävä, yhdessä Metal Gear Solid nelosen kanssa kaunein peli mitä olen koskaan nähnyt livenä (HD resolla oleva gameplay kuva Resident Evil 5-pelistä vie kummastakin voiton). Fifan grafiikoissa on jotain yhteneväisyyttä Call of Duty 4 kanssa, eli niiden ulkoasu näyttää, miten sen asian nyt ilmaisisi, PC-peleissä käytetyltä grafiikalta ja siinä on jotakin häiritsevää. En osaa asiaa kovin tarkasti kuvailla, mutta normaalisti on nähtävissä onko peli ulkoasultaan PC:n peli vai konsolin peli. Ja PC:lle tehdyissä grafiikoista en jostakin syystä pidä, vaikka ne sinänsä olisivatkin hienoja. En esimerkiksi ymmärtänyt lainkaan sitä Call of Dutyn saamaa hehkutusta sen jälkeen kun olin pelin nähnyt omin silmin, ei siinä todellakaan ollut mitään erikoista ulkoasun suhteen.

Jos Prologue ei ole läheskään näyttävimpiä PS3-pelejä, niin mitkä pelit sitten on, heräsi ihan uteliaisuus? NHL 09 oli mielestäni myös ruma, tyypillisen PC-pelin näköinen. Gran Turismo on grafiikaltaan realistinen, ja siitä minä tykkään. PES 2009 pelistä olen nähnyt ainoastaan netistä kuvia ja vaikka se näyttää enemmänkin piirretyltä, niin silti miellytti silmääni enemmän kuin FIFA:n kllininen PC-ulkoasu. Myös PS2 God of War pelit olivat hienoja, PC:n pelit eivät ikinä ole näin nättejä. Tässä yksi kaukaa haettu vertaus, eli hehkulampun valo on lämmin ja kodikas, mutta energiasäästölampun valo on kylmä ja luotaantyöntävä. Minun tapauksessa konsoleilla yleensä nähty grafiikka on juurikin tuo hehkulamppu ja PC:n grafiikka on tuo energiansäästölamppu :)
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Lyhyesti kokeilin FIFA 09:n demoa. Testailun perusteella Pro Evolla on kova tehtävä tänä vuonna, sillä niin hyvältä EA:n uusin vaikutti. Erityisesti minua ihastutti pelin sujuvuus ja pallon liikkuminen. EA:lla on tsäänssit iskea kerralla kultasuoneen, jos pelattavuus ja ominaisuudet saadaan tänä vuonna napsahtamaan kohdilleen.
 
Eom

http://www.youtube.com/watch?v=llHyHhtsXFk

Siinä uutta PES2009 -videota. Itse kyllä olen melko vakuuttunut ja luottavainen siitä, että 2009 versio on selvästi tätä 2008:a parempi. Mutta pakko myöntää, että FIFAn demokin oli todella hyväntuntuinen, joten vaikea on päättää PESsin ja FIFAn väliltä, tällä hetkellä olen kyllä ihan 50-50 tuon päätöksen suhteen. Mutta ainakin Konamilla eteenpäin on menty, mutta onko riittävästi?
 
Vastaus: Eom

http://www.youtube.com/watch?v=llHyHhtsXFk

Siinä uutta PES2009 -videota. Itse kyllä olen melko vakuuttunut ja luottavainen siitä, että 2009 versio on selvästi tätä 2008:a parempi. Mutta pakko myöntää, että FIFAn demokin oli todella hyväntuntuinen, joten vaikea on päättää PESsin ja FIFAn väliltä, tällä hetkellä olen kyllä ihan 50-50 tuon päätöksen suhteen. Mutta ainakin Konamilla eteenpäin on menty, mutta onko riittävästi?

Kyllä tuo valitettavasti edelleen aikamoiselta munaravilta vaikutti verratuna FIFAA:n sekä oikeaan futikseen. Tosin videota oli luultavasti ja toivottavasti nopeutettu, koska aika pikakelaukselta toi meno näytti? Oikeasti joutuu/saa rakennella huomattavasti enemmän.

Uusi FIFA tuntui tosiaan demon perusteella erittäin hyvältä, niin kuin kavereiden kanssa Euro 08:n perusteella uskalsimmekin ounastella. Toki Pessille annetaan tälläkin suunnalla mahdollisuus ainakin demon muodossa. Siinähän se sitten lopullisesti nähdään, että onko sitä tarvittavaa kehitystä tapahtunut. Viime vuosi oli kuitenkin Pessin osalta karvas pettymys ja samalla sai huomata, että EA:n leirissä olikin tapahtunut yllättävän vahvaa kehitystä. Pitkää päivää ovat siis Konamilla saaneet vääntää, jos FIFA:n tasolle tai yli meinaavat tänä vuonna yltää. Noh, eipä tuo tosiaan niin paljoa harmita, kun FIFA on se sarja, jossa ne lisenssitkin ovat kunnossa.

Aikansa kutakin, vai miten se nyt meni?:)
 
Vastaus: Eom

http://www.youtube.com/watch?v=llHyHhtsXFk

Siinä uutta PES2009 -videota. Itse kyllä olen melko vakuuttunut ja luottavainen siitä, että 2009 versio on selvästi tätä 2008:a parempi. Mutta pakko myöntää, että FIFAn demokin oli todella hyväntuntuinen, joten vaikea on päättää PESsin ja FIFAn väliltä, tällä hetkellä olen kyllä ihan 50-50 tuon päätöksen suhteen. Mutta ainakin Konamilla eteenpäin on menty, mutta onko riittävästi?
No jos rehellisiä ollaan niin kyllä tuo 2008:aan verrattuna näytti hieman paremmalta. Mutta silti jätti muutaman suuren kysymysmerkin ilmoille. Miten ihmeessä lähes jokainen syöttö menee omalle joukkueelle, jopa hyökkäysalueella? Toinen asia, että miten ihmeessä maalipaikkoja tulee noin yksinkertaisen näköisesti. Muutama syöttö ja veto, maali, "JEE!" Paljon vaati esimerkiksi tuo ManU:n eka maali rakentelua, pari syöttöä, maalivahti sylkee, puolustus kuutamolla ja tyhjä maali odottaa. Sitten Realilla melkein heti vaarattoman näköisestä maalipaikasta tasoitus. Ei näin. Mutta siis paremmalta tuo näytti kuin 2008, mutta Fifa 09:iin verrattuna ei kyllä vedä millään vertoja.

maagiset sanoi:
Kyllä tuo valitettavasti edelleen aikamoiselta munaravilta vaikutti verratuna FIFAA:n sekä oikeaan futikseen.
Jep.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Lol, näyttää kieltämättä aika samalta vanhalta pessiltä, vain lisäanimaatioitten ja varmaankin parempien grafiikkojen kera (eipä viimeistä voi paljon päätellä ton laatusesta videosta)

En olisi ikinä uskonut että sanoisin näin, mutta FIFA 08 vei itsensä pessin ohi. Ensimmäinen fifa mitä olen pelannut vuosiin ja on kyllä todella paljon realistisempi kuin PES. Ymmärrän tietty niitäkin jotka pessistä pitää enemmän, koska onhan sen pelimekaniikka aina saman tyyppinen ja jos se on iskostunut selkärankaan, on varmaan vaikeaa siirtyä muiden fudisten pariin.
EDIT:
Prologuehan on täynnä sahalaitoja, eikä läheskään näyttävimpiä PS3-pelejä, vaikka automallit nättejä ovatkin.

Prologue on kylläkin kaunein peli mitä tällä hetkellä on olemassa ;)
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

PES-orientoituneet sormenikin ovat tyytyväisiä kun FIFA:ssa voi muokata kontrollit vastaamaan kutakuinkin PES:in kontrolleja.

Tuo oli muuten hyvä juttu myös itselleni, kun on 8-vuotta vääntänyt tietyillä controlleilla jalista niin siitä on vaikea päästä eroon ja oppia joku toinen tapa. Hyvältähän tää näytti, mutta jos jotain miinusta hakis niin noita kierteitä vois vähän rajoittaa, ei tommosia banaanipotkuja ole nähty sitten R.Carlosin: http://www.youtube.com/watch?v=-wL5w_GxIoo :p
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

keho sanoi:
Kyllä PES versionumerosta välittämättä on edelleen futsipelien kuningas, ainakin meikäläiselle! Olin tässä jo vaipumassa epätoivoon PES2008 huonoon verkkopeliin pettyneenä. Kyllästyin siihen kun vastassa oli aina Barca tai Brasilia jolla tuntui silloin olevan mahdollista juosta läpi melkein koko kentästä.
Jokaisella on mielipiteensä ja se on hieno asia, tosin arvosteluthan ovat täysin Fifan puolella.

keho sanoi:
Hollannilla 3-3 tasapeli Brasiliaa vastaan oli yhtä hegemoniaa kuin silloin joskus muinoin, Hollannin pakit hoitivat vastustajan perusbrassipelailun tyylillä ja Adrianokin pysyi pimennossa. Mielessä välähti että tästä ei voi pistää paremmaksi kuin uusi PES 09!!! Siihen jäi Fifan demon pelailut samantien ja tässä taloudessa odotetaan jälleen uutta messiasta kuin kuuta nousevaa:D
Onhan se mukava jos tykkää pelata arcadefutista, jossa jokainen ottelu päättyy kendolukemiin.

Malhotra sanoi:
Täytyy sanoa hieman videoita nähneenä että hyvältä näyttää, fifan demo oli sitä samaa räpellystä mitä ne tuppaa aina olemaan, en pysty käsittämään miten jotkut jopa ihan futis/futispeli fanit pitävät sitä niinkin kovassa arvossa (esim Puha).
Olisi kiva kuulla perusteluja tästä "räpellyksestä". Miten munaravi voi olla hyvää jalkapalloa? Vastaus tuohon, miksi futisfanit pitävät Fifasta on yksinkertainen; Se on realistinen versio virtuaalifutispelistä, Pes puolestaan arcade-versio virtuaalifutiksesta. Edelleenkin suosittelen suuntaamaan katseet vaikka Canal plussalle ja katsoa edes yksi matsi jostakin Euroopan huippuliigasta. Siinä ei kahta sanaa, kumpi peli muistuttaa enemmän katsomaasi.[/QUOTE]

Malhotra sanoi:
Sisänsä fifan menestys tai floppaus ei voisi vähempää kiinnostaa, pes on aina ollut ja aina tulee olemaan se ainoa oikea jalkapallopeli.
Niin se on hyvä kun on periaate, jota ei voi muuttaa. Tuo sinun kommenttisi "pes on aina ollut ja aina tulee olemaan se ainoa oikea jalkapallopeli" osoittaa tyhmyytesi. Ei pysty muuttamaan mieltymyksiään tai mielipidettään, vaikka tarjolla olisikin parempaa. Miten voit ennustaa tulevaisuuteen ja sanoa, että Pes on parempi futispeli nyt/tulevaisuudessa, kun jo viime vuoden perusteella Fifa vei voiton 100-0? Aika järjetöntä, ei mitään perusteita kommentille.

Malhotra sanoi:
Ihmeellistä moderointia täällä, kun tuo yksi nimeltä mainitsematon puppeli saa täällä huudella täysiä asiattomuuksia aivan väärässä ketjussa. Ketään ei kiinnosta sun illuusio fifan hienoudesta, onneksi vaikenit.
Ai vaikenin?

matias92 sanoi:
PES 2009 DEMO TÄNÄ TORSTAINA!
Hieno homma, niin päästään kokeilemaan kuningasarcadefutiksen "hienoudet" ja vähän heittämään kokemuksia pelistä. Videoiden perusteellahan ei paljon odotuksia voi pelille antaa, mutta katsotaan nyt kun pääsee pelin ääreen.
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Arcadefutikseksi haukkuu tämä FIFAn mies Pro evolution soccereita? Kerrohan mulle perustelut?

. Kendolukemia siellä FIFA,ssakin tulee ihan yhtäpaljon.

Toki FIFA voi olla kaunis ja reallistinen peli nykyisin, mutta sellasta muniin puhalteluu se viellä vuosituhannen vaihteessa oli, etten jaksa ees kusta samaan suuntaa missä nää kolikkopelit on. Vielläks täs super reallistisessa pelissä on 290 000 erillaista kikkaa jolla voi juosta kentän läpi? Huhujen mukaan myös tämä pelisarja on kehittänyt elintärkeät maalinjälkeis tuuletukset rämpyttelemällä tatteja ja pyörimällä pitkin kenttää.

Pessin pelituntumaa ja pelaajan painallusten nopeaa reagointia kun ei EA koskaan saa.

Naksnaks vaan vittu
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Niin kauan kun FIFAssa ei saa edes vetoja lähtemään tarkalleen sinne minne haluaa kuten PESsissä niin ei FIFAsta ole mihinkään. Aivan sama miten hienolta se FIFA näyttää mutta totuus pelimoottorista paljastuu jo siinä potkiskelutilassa. Kokeilkaapa huvikseen sihdata vetoja etu ja takanurkkiin joko sillä sijoitusnapilla tai ilman ja laittaa vielä haluttua kierrettä perään niin johan menee pelimoottorilta jalat solmuun. Pallo lähtee lähes poikkeuksetta sillä optimaalisimmalla kierteellä, pelaaja ei kierteeseen voi juuri vaikuttaa. Ei puhettakaan siitä vapaudesta mitä se on PESsissä.

On se kumma miten EA:lla osataan tehdä lätkäpeli hyvällä ja nopeasti kontrolleihin vastaavalla ohjattavuudella mutta FIFAssa ei olla edeleenkääm siellä päinkään:mad:
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Darth Vader sanoi:
Kieltämättä se (FIFA) on toimiva ja kaunis, mutta siinä on jotain mikä häiritsee. Ehkä eniten se, että pallollisen pelaajan kontrolloiminen on hien ja tuskan takana. Lisäksi keskikenttä on aina turhan tiivis. Jokainen hyökkäys etenee saman kaavan mukaan. Itselläni se on laitojen kautta lähes poikkeuksetta.
Kontrolloiminen hien ja tuskan takana, oletko edes pelannut 09:ä? Pes puolestaan tekee sen niin päin, että pelaajille pystyy pallo kuin liimattu jalassa ja jokainen hyökkäys päättyy vähintään laukaukseen. Keskeltä pystyy menemään järjestäen läpi eikä puolustuspelaamisen ole laisinkaan keskitytty. Tämäkö hauskaa futista? Eikös sitä peliä oikeastikin rakenneta laitojen kautta? Sattuiko kukaan katsomaan eilen esim. AC Milan - Inter Milan ottelua. Siinä Inter Milanin laidat olivat käytössä käytänössä jokaisessa hyökkäyksessä, samoin kuin AC Milaninkin. Aina pallo pelattiin Mancinin tai Quaresman kautta eteenpäin, lukuunottamatta niitä pitkiä palloja sinne boksiin. Mutta ei siitä keskeltä montaa kertaa menty edes laukaisu paikkaan. Eli toi laidoilta hyökkääminenhän on futiksen suola, ei sitä keskeltä yksinkertaisesti pysty rakentamaan.


Darth Vader sanoi:
asteen verran realistisempi FIFA
No nyt puhut asiaa!

Darth Vader sanoi:
Eikä PES nykyään sen enemmän arcadea ole kuin ennenkään
Eikö? Vertaa Pes 5:sta ja 2008:a - Mitähän minä sitten ole oikein pelannut?

Pleieri sanoi:
Tää lause summaa aika hyvin tän koko homman. Kaveri myöntää, että provoilee täällä ja sanoo, että hän tulee kyllä takaisin jos joku tulee sotkemaan Fifa-puolta. Harmi vain, kun täällä ei ole muita niin lapsellisia, jotka tulis toiseen ketjuun sotkemaan, vai oletko siellä FIFA-puolella näitä PES-ylistyksiä nähnyt? Uskomaton kakara.
OK, ei mitään. Jatka vain tilitystäsi. Kuuntelen ilomielin.

jema sanoi:
Arcadefutikseksi haukkuu tämä FIFAn mies Pro evolution soccereita? Kerrohan mulle perustelut?
Montakohan kertaa minun täytyy kertoa siihen perustelut. Ensinnäkin lue arvosteluita 2008:sta. Tuossa pari esimerkkiä suomalaisista arvosteluista ja ennakoista.

XboxFin-arvostelu (Pes 2008) sanoi:
Arcademaista yleisilmettä värittää jatkuva hyökkäyspainotteisuus, läpisyöttöjen tehokkuus sekä suorasta juoksusta tehtävien maalien korkea lukumäärä. Vastaavasti puolustuspeli on tehty roolitusta ja painostuskäskytystä lukuun ottamatta jokseenkin aseettomaksi.

PES 2008:n peruskenttäpeli toimii omilla vahvuuksillaan ja onnistuu viihdyttämään arcademaisella vauhdikkuudellaan, etenkin moninpelinä. Tämän vuoden futiskierroksella EA:n FIFA 08 tarjoaa kuitenkin vaativalle pelaajalle selkeästi monipuolisemman, laadukkaamman ja täydellisemmän jalkapallopelin lähes jokaisella osa-alueellaan.

maagiset sanoi:
Loppukateettina todettiin, että realistisen futiksen ystäville Fifa tulee olemaan tänäkin vuonna se oikea vaihtoehto ja PES on taas niille jotka haluavat pelata vähän arcademaisempaa jalkapalloa. Puha on siis kirjoittanut ennakot kummastakin pelistä. Ainakin aikaisemmin ollut hyvin tunnettu PES fanaattisuudestaan, mutta näin ne ajat muuttuva, kun pelisarja ei kehity toivotulla tavalla.

Juu no noissa tuli taas hyvin esille se Pessin arcademaisuuden ja Fifan realistisuuden ero, eikä tarvitse minun käydä sinulle erikseen perustelemaan.

jema sanoi:
Kendolukemia siellä FIFA,ssakin tulee ihan yhtäpaljon.
Nojoo, tämäkin riippuu ihan siitä, millä vaikeusasteella pelaat ja kuka on vastassa (tekoäly vai ihmispelaaja) Mutta Pessissä ja Fifassa on kyllä paljon eroja maaliluvuissa, ja se Fifa on se, jossa niitä maaleja syntyy selvästi vähemmän.

Tuohon sinun kikka-kommenttiisi tartun sen verran, että voisi heittää vastineen "Vieläkö Pessissä on samat pari kikkaa käytössä mitä ennenkin?" Fifa:ssa on käytössä käytännössä kaikki kikat, mitä maailman kentillä ollaan joskus nähtykin. Eipä paljon pysty enää lisäämään siihen. Ja jokainen kikka on varmasti nähty "isoilla" kentillä mitä pelissä on, tämän voit vaikka tarkistaa YouTube:sta.

jema sanoi:
Pessin pelituntumaa ja pelaajan painallusten nopeaa reagointia kun ei EA koskaan saa.
Perusteluja?
 
Ylös Bottom