Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Kilpikonna 09

New Member
www.winningelevenblog.com

Paikka kuhisee videoita ja arvioita. Totuus on kuitenkin se, että NE jotka haluavat samaa ps2 pessiä kuin ennen.. tulevat saamaan sitä kyllästymiseen asti.

Toisaalta HE, kuten minä.. tulemme saamaan jälleen päänsärkyä. Olen odottanut jostain pes4-5 ajoista saakka, että sarja ottaisi jättiharppauksen eteenpäin. Koko hommaa uudistettaisiin rankalla kädellä.

no same old pes!
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

www.winningelevenblog.com

Paikka kuhisee videoita ja arvioita. Totuus on kuitenkin se, että NE jotka haluavat samaa ps2 pessiä kuin ennen.. tulevat saamaan sitä kyllästymiseen asti.

Toisaalta HE, kuten minä.. tulemme saamaan jälleen päänsärkyä. Olen odottanut jostain pes4-5 ajoista saakka, että sarja ottaisi jättiharppauksen eteenpäin. Koko hommaa uudistettaisiin rankalla kädellä.

no same old pes!
Khyl. Sen sijasta, että peli olisi ottanut jättiharppauksen eteepäin, on mielestäni next-gen konsoleiden myötä peli mennyt enemmänkin alaspäin. Kyllä itsekin pelasin innolla pes-sarjaa muutamia vuosia sitten kun nelonen ja vitonen olivat tuoreita tekeleitä. Ja tällöinhän nämä olivat todella kovia ja parhaita futispelejä. Fifaa pelasi todellinen vähemmistö. Nyt asia on kääntynyt juuri päinvastoin. Fifa on ottanut sen harppauksen uusien konsoleiden tulon myötä ja kehittänyt parhaat futispelit. Tämä nyt on ainakin minun mielipiteeni asiasta, mutta makuasioitahan nämä ovat. Kuitenkin tällä hetkellä voidaan puhua, että jos haluaa pelata epärealistista jalkapalloa, valitsee Pes-sarjan. Taasen jos haluaa pelata enemmän realistista potkupalloa, valitsee Ea Sportsin ja Fifan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Kankea on juuri oikea adjektiivi kuvaamaan tätäkin Pessiä, mitä nyt gameplay-videosta otti selvää. Ea Sports pelisarjassa kyllä liikkuvuus on paljon pehmeämpää ja jouheampaa. Ainakin Pes 2008 kontrollit olivat jotenkin rajalliset pelaajaa liikuteltaessa ja eipä tuo uusikaan paljon lupaavammalta näyttänyt. Tosin edelleenkin pitää mainita, että kukaan ei ole päässyt vielä kokeilemaan peliä, mutta kyllä gameplay-video antaa jo paljon osviittaa siitä mitä on luvassa.

Näin puhuu tosi FIFA fani:cool: Harmi että olet oikeassa:mad:
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Minkä tahansa pessin saa näyttämään erittäin kankealta, jos pelaa R1-nappi pohjassa, kaikissa tilanteissa. Monet ei tajua päästää siitä irti edes syötönvastaanotossa. Se vasta kankealta näyttää.
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Näin puhuu tosi FIFA fani:cool: Harmi että olet oikeassa:mad:
Olen ollut Pes-fani muutamia vuosia sitten (Pes 4&5), mutta nyt uusien konsoleiden ilmestyttyä kurssi on muuttunut, sillä auttamatta Pes ei vain pärjää Fifa-sarjalle. Siinä mielessä parempi, että Fifa pärjää, ettei tarvitse itkeä linenssienkään perään.
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Olen ollut Pes-fani muutamia vuosia sitten (Pes 4&5), mutta nyt uusien konsoleiden ilmestyttyä kurssi on muuttunut, sillä auttamatta Pes ei vain pärjää Fifa-sarjalle. Siinä mielessä parempi, että Fifa pärjää, ettei tarvitse itkeä linenssienkään perään.

Myönnän Fifa09 näyttää niin hyvältä videoissa, kuvissa etc että kyllä se on pakko hankinta. Harmittaa vain että tietääkseni fifassa EI ole pessin master leaguen tapaista ominaisuutta? korjatkaa jos olen väärässä. Myös "Be A Pro" tuo miinusta siitä että sen pelaaminen onnistuu vain 4 kautta.

Täytyy katsoa että mitä se champions liigan lisenssi loppujen lopuksi tuo tuohon pessiin ja kattella sitten, mut tod näk tänä vuonna ostoon menee fifa09!
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Myönnän Fifa09 näyttää niin hyvältä videoissa, kuvissa etc että kyllä se on pakko hankinta. Harmittaa vain että tietääkseni fifassa EI ole pessin master leaguen tapaista ominaisuutta? korjatkaa jos olen väärässä. Myös "Be A Pro" tuo miinusta siitä että sen pelaaminen onnistuu vain 4 kautta.

Olet väärässä :) Fifassa on "Manager mode", joka on vastine Pessin "master leaguelle".
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Olen ollut Pes-fani muutamia vuosia sitten (Pes 4&5), mutta nyt uusien konsoleiden ilmestyttyä kurssi on muuttunut, sillä auttamatta Pes ei vain pärjää Fifa-sarjalle. Siinä mielessä parempi, että Fifa pärjää, ettei tarvitse itkeä linenssienkään perään.

Mutta onhan sekin synkkää, että PS2:sen pessit vaan hakkaa kaikki uuden sukupolvenkonsoleiden futispelit ja mielästäni selvästi. Vaikka kuinka olen yrittänyt Uefa:sta diggailla niin ei vaan iske, eikä iske muihinkaan kavereihin. Liian kaavamaista ja maalinteossa ei ole fiilistä. Mutta Pes6 tai Pes2008 PS2:lle(ihan eri peli kuin uusille konsoleille) kun laittaa koneeseen niin johan on taas hauskaa ja yllättiviä tilanteita tapahtuu kuin oikeasssa jalkapallossa.

Pelaajien erlaisuus on myös vanhoissa pesseissä toteutettu paljon paremmin kuin Fifassa tai Uefassa. Sen todella tunsi pelatessa, että oliko Koller vai Owen. Samoin kun tunsi onko Hyypiän vai Litti ohjauksessa.

Mutta jos Pes2009 on samanlainen kuin Pes2008 uusilla konsoleilla, niin jätän kyllä pelin ostamatta. Fifa on tosiaan mennyt eteenpäin, mutta jotkut asiat häiritsee siinä aika paljon. No onneksi voi kokeilla demoja ja sitten miettiä. Tosin Uefa:n demosta innostuin, mutta sitten peli ei kuitenkaan iskenyt juuri ollenkaan. Eli vahva vaihtoehto on myös jatkaa PS2:lla pelaamista jos parhaat futispelit on edelleen siellä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Olet väärässä :) Fifassa on "Manager mode", joka on vastine Pessin "master leaguelle".

mmm... viitsisitkö kirjoittaa vähän tarkemmin tuosta modesta?:) esim, onko siinä kuinka monta liigaa mukana? voiko matsit itse pelata vai toimia vain managerina? entäpä onko mukana euroopan kilpailuja eli UCL ja UEFA cup? pelaajia varmaan siinäkin v oi vapaasti ostaa joukkueeseensa:)
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Olet väärässä :) Fifassa on "Manager mode", joka on vastine Pessin "master leaguelle".

NIin paitsi että se on paljon parempi. Siis Manager Mode. Aidot liigat, Cup-kilpailut, pelaajien ostamiset jne. Yksi asioista mikä vähensi omaa intoa PES kohtaan jo siitä ensimmäisestä osasta mikä ostin oli juurikin tuo. Master League kun on jotenkin omaan makuun aivan liian puolivillainen toteutus.

PES:stä sen verran, että kylläpäs tuo pallo käyttäytyy hassusti osuessaan nurmeen...
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Pessejä on tullut mätettyä se reilu kymmenen vuotta ja kohtuu kova fani olen. Ainut asia miksi en vielä ole kääntynyt Fifan puoleen on se liian pitkä viive ohjaimen painalluksen ja pelaajien liikkeiden välillä. No jos jotain positiivista voisi sanoa noista uusista videoista, niin peli ei ainakaan hidastele niin törkeästi enää!
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Pessejä on tullut mätettyä se reilu kymmenen vuotta ja kohtuu kova fani olen. Ainut asia miksi en vielä ole kääntynyt Fifan puoleen on se liian pitkä viive ohjaimen painalluksen ja pelaajien liikkeiden välillä. No jos jotain positiivista voisi sanoa noista uusista videoista, niin peli ei ainakaan hidastele niin törkeästi enää!

Tuo on menneen talven lumia. FIFA09:ssa tuo on otettu huomioon. FIFA08 oli minunkin mielestäni vähän turhauttava kokemus juuri tuon kömpelyyden takia.
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Mutta onhan sekin synkkää, että PS2:sen pessit vaan hakkaa kaikki uuden sukupolvenkonsoleiden futispelit ja mielästäni selvästi. Vaikka kuinka olen yrittänyt Uefa:sta diggailla niin ei vaan iske, eikä iske muihinkaan kavereihin. Liian kaavamaista ja maalinteossa ei ole fiilistä. Mutta Pes6 tai Pes2008 PS2:lle(ihan eri peli kuin uusille konsoleille) kun laittaa koneeseen niin johan on taas hauskaa ja yllättiviä tilanteita tapahtuu kuin oikeasssa jalkapallossa.

Pelaajien erlaisuus on myös vanhoissa pesseissä toteutettu paljon paremmin kuin Fifassa tai Uefassa. Sen todella tunsi pelatessa, että oliko Koller vai Owen. Samoin kun tunsi onko Hyypiän vai Litti ohjauksessa.

Mutta jos Pes2009 on samanlainen kuin Pes2008 uusilla konsoleilla, niin jätän kyllä pelin ostamatta. Fifa on tosiaan mennyt eteenpäin, mutta jotkut asiat häiritsee siinä aika paljon. No onneksi voi kokeilla demoja ja sitten miettiä. Tosin Uefa:n demosta innostuin, mutta sitten peli ei kuitenkaan iskenyt juuri ollenkaan. Eli vahva vaihtoehto on myös jatkaa PS2:lla pelaamista jos parhaat futispelit on edelleen siellä.
Pes 4:sta, 5:sta & 6:sta paljon hakanneena olen kanssasi eri mieltä. Ja nämähän ovat mielipidekysymyksiä. Itse pidän enemmän next-gen konsoleiden futispeleistä, vaikka Pes-sarjan pelit olivat omana aikanaan loistavia tekeleitä. Nyt kuitenkin mieli on muuttunut uusien konsoleiden myötä ja Fifa on se joka aina kerta toisensa jälkeen isketään levykelkkaan. Realistisempi futis iskee minuun. Arcade on sitten erikseen ja jotkut pitävät siitä enemmän.

Fifassa ja Eurossa ei tunne pelaajien tasoeroja? Olemmekohan pelanneet eri pelejä :confused:
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Tuo on menneen talven lumia. FIFA09:ssa tuo on otettu huomioon. FIFA08 oli minunkin mielestäni vähän turhauttava kokemus juuri tuon kömpelyyden takia.

Jos näin on, niin silloin saa uusin pessi parantua aika paljon edellisestä, että sen kehtaisi ostaa fifan sijaan.
 
PES vs. FIFA (kaikkina vuosina)

Pelaajien erlaisuus on myös vanhoissa pesseissä toteutettu paljon paremmin kuin Fifassa tai Uefassa. Sen todella tunsi pelatessa, että oliko Koller vai Owen. Samoin kun tunsi onko Hyypiän vai Litti ohjauksessa..

Vedetty kuitenkin kokoajan pahempaan suuntaan. Esimerkkinä huiput sitten ovat kaikki olleet suhteellisen nopeita. Esim. Riquelme piessyt Suazoa(silloin kun pelasi Cagliarissa ainakin) nopeudessa, jne. Samoin joku Henry laukonut kovempaa kuin Taye Taiwo, jne. Eli homma on mennyt siihen(jo pidempään) että huiput ovat kaikessa hyviä ja ns. "heikommat pelaajat" taas sitten kaikessa huonoja.

Samoin tuntuu ettei PES:ssä eikä FIFA:ssa kummassakaan ole otettu huomioon pallon haltuun ottamista. Tämä siis niin että ihan sama oliko Hyypiä vai Messi, niin pallon saa yhtä varmasti koukkuun. Ja vielä niin ettei juurikaan virheitä haltuunotoissa tapahdu oikeastaan koskaan. Sitten kyllä eroa on löytynyt(kuten todettua, niin liiankin kanssa) kun pallo on jalassa.
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Vedetty kuitenkin kokoajan pahempaan suuntaan. Esimerkkinä huiput sitten ovat kaikki olleet suhteellisen nopeita. Esim. Riquelme piessyt Suazoa(silloin kun pelasi Cagliarissa ainakin) nopeudessa, jne. Samoin joku Henry laukonut kovempaa kuin Taye Taiwo, jne. Eli homma on mennyt siihen(jo pidempään) että huiput ovat kaikessa hyviä ja ns. "heikommat pelaajat" taas sitten kaikessa huonoja.

Samoin tuntuu ettei PES:ssä eikä FIFA:ssa kummassakaan ole otettu huomioon pallon haltuun ottamista. Tämä siis niin että ihan sama oliko Hyypiä vai Messi, niin pallon saa yhtä varmasti koukkuun. Ja vielä niin ettei juurikaan virheitä haltuunotoissa tapahdu oikeastaan koskaan. Sitten kyllä eroa on löytynyt(kuten todettua, niin liiankin kanssa) kun pallo on jalassa.

Tämä totta. Melkein kuka tahansa kovan tason pelaaja kyllä ottaa oikeastikin perussyötöt haltuun nätisti, mutta esimerkiksi pystysyöttölobbien haltuunottotaidon eroja voisi korostaa pelaajien välillä.

Eniten itseäni kuitenkin vituttaa 2008-versiossa pallottomien hölmöilyt kiinni-iskemistilanteissa; aggressiivinen puolustustyyli on useimmiten aivan liian riskaabelia verrattuna esimerkiksi PES5.
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Eniten itseäni kuitenkin vituttaa 2008-versiossa pallottomien hölmöilyt kiinni-iskemistilanteissa; aggressiivinen puolustustyyli on useimmiten aivan liian riskaabelia verrattuna esimerkiksi PES5.

Jooh. Fudispeleissä ei valitettavasti vielä toistaiseksi ole ollut kunnolla sitä, että vastustajaa voi prässätä ja puolustaa pl. taklaaminen tai sijoittuminen. Iholle ei kunnolla pysty menemään "roikkumaan"(ei siis paidasta, mutta lähes kiinni) taakse niin ettei vastustajalla olisi tilaa kunnolla kääntyä. Automaattisesti jotain tämän tapaista tapahtuu, mutta erikseen puolustajana ei pysty tätä toteuttamaan.
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Pitää muistaa, että nämä ovat pelejä ja niiden kuuluisi olla hauskaa. Jos pyritään olemaan täysin realistisia niin sitä saa ruveta pelaamaan 45min eriä, että saa maaleja aikaan:D
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Pitää muistaa, että nämä ovat pelejä ja niiden kuuluisi olla hauskaa. Jos pyritään olemaan täysin realistisia niin sitä saa ruveta pelaamaan 45min eriä, että saa maaleja aikaan:D

Niinnoh... itse tykkään mitä lähemmäs mennään simulaatiota. Toiset tykkää siitä että kokoajan ollaan maalipaikassa, mutta jos oikeasti jalkapalloa arvostaa ja lajista tykkää, niin siinä on muitakin ulottuvuuksia kuin maalinteko.

Sinusta ehkä hyvin puolustaminen ei ole hauskaa, mutta mitä luulet esim. pelaajasta joka tykkää pelata puolustajana ja osaa arvostaa pelin puolustuksellista näkökulmaa?

Itse tykkään hyökkäävästä, pelaavasta jalkapallosta, mutten innostu tähtipalvonnasta tai pelistä jossa kokoajan ollaan maalipaikoilla. Vaan on hienoa kun hyvän kuvion, yhteispelin ja esim. taktiikan avulla saa luotua sen maalipaikan. Palkinto hyvästä työstä on aivan toista, kun se että milloin vain pääsee maalipaikalle.
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Niinnoh... itse tykkään mitä lähemmäs mennään simulaatiota. Toiset tykkää siitä että kokoajan ollaan maalipaikassa, mutta jos oikeasti jalkapalloa arvostaa ja lajista tykkää, niin siinä on muitakin ulottuvuuksia kuin maalinteko.

Sinusta ehkä hyvin puolustaminen ei ole hauskaa, mutta mitä luulet esim. pelaajasta joka tykkää pelata puolustajana ja osaa arvostaa pelin puolustuksellista näkökulmaa?

Itse tykkään hyökkäävästä, pelaavasta jalkapallosta, mutten innostu tähtipalvonnasta tai pelistä jossa kokoajan ollaan maalipaikoilla. Vaan on hienoa kun hyvän kuvion, yhteispelin ja esim. taktiikan avulla saa luotua sen maalipaikan. Palkinto hyvästä työstä on aivan toista, kun se että milloin vain pääsee maalipaikalle.
Juurikin näin. Itse pidän myös hyökkäävästä jalkapallosta, mutta maalien teon pitää tuottaa vaivaa ja tuskaa, sillä sitä hienompi tunne tulee kun sen maalin saa sitten viimeisteltyä hienon kuvion päätteksi. Ja tämähän automaattisesti tarkoittaa sitä, että puolustuspelin pitää olla parempaa ja puolustuslinjan murtamisen vaikeampaa. Eli se puolustamisen pitäisi olla sillä tasolla, ettei siitä yhdellä pelaajalla mennä läpi, vaan pyöritetään hyökkäysalueella ja keskikentällä palloa ja jauhetaan sitä erilaisilla kuvioilla, syötöillä puhki. Ja samalla myös tälläinen peli tekee pelistä paljon hitaampitempoisen, sillä jos peli keskittyy enemmän hyökkäyksien rakenteluun ja kuvoiden tekoon on myös paljon realistisempaa että peli on hitaampaa. Minulle se realistisuus ja pelattavuus on etusijalla. Pes on kaukana tälläisesta pelistä ja täten peli ei kyllä minuun kolahda, ei sitten mitenkään.
 
Ylös Bottom