Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lande
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps3
Vastaus: PlayStation 3

Tai sitten vain poistaa aina turhat paskat,tuskin kenelläkään on edes 100GB pelejä asennettuna samaan aikaan??

Riippuu pitkälti siitä että käyttääkö konetta pelkkänä pelilaitteena vai multimeediakeskuksena. Jos käyttää vain pelien pyörittämiseen niin en usko että saa tuota 120 gigaa täyteen kovalla yrittämiselläkään.
 
Vastaus: PlayStation 3

Riippuu pitkälti siitä että käyttääkö konetta pelkkänä pelilaitteena vai multimeediakeskuksena. Jos käyttää vain pelien pyörittämiseen niin en usko että saa tuota 120 gigaa täyteen kovalla yrittämiselläkään.

En ole ainakaan itse saanut siirrettyä mitään levyiltä,USB laitteilta joten voiko sinne muka jotain leffoja yms. laittaa muuten kuin jostain linuxin kanssa warettamalla?
 
Vastaus: PlayStation 3

En ole ainakaan itse saanut siirrettyä mitään levyiltä,USB laitteilta joten voiko sinne muka jotain leffoja yms. laittaa muuten kuin jostain linuxin kanssa warettamalla?

PS3 Media Server
PS3 media serverillä itse olen siirrellyt kamat tietokoneelta plösölle. Harmi vaan ettei kauhean moni peli tue vielä omien musiikkien toistamista pelaamisen aikana >__>
 
Vastaus: PlayStation 3

Minkälaiset tunnistimet koneesta löytyy että nähdään onko konsoli avattu? Onko vain jotkut tarrat jossain,jos on niin missä ja onko muuta?

Ja saako nuo kuoret irrotettua helposti tuosta koneesta ilman vaaraa ettei saisikaan enää mahtumaan hyvin tuonne kuorien sisälle vai saako niitä ollenkaan irti?

Raukeaako takuu kuorien maalaamisesta?
 
Vastaus: PlayStation 3

Tai sitten vain poistaa aina turhat paskat,tuskin kenelläkään on edes 100GB pelejä asennettuna samaan aikaan??
Helposti. PSN-pelejä, DLC:tä, SingStar-biisejä, peliasennuksia yms. oli niin paljon, että 250 gigan levykin kävi ahtaaksi ja piti "päivittää" 500 gigaan. Toki useille 120 gigaakin riittää vallan mainiosti, mutta kyllä meitä levytilan suurkuluttajiakin on todistettavasti olemassa.


Minkälaiset tunnistimet koneesta löytyy että nähdään onko konsoli avattu? Onko vain jotkut tarrat jossain,jos on niin missä ja onko muuta?

Ja saako nuo kuoret irrotettua helposti tuosta koneesta ilman vaaraa ettei saisikaan enää mahtumaan hyvin tuonne kuorien sisälle vai saako niitä ollenkaan irti?
Kuoret kyllä lähtevät ihan siististi irti ja saa helposti takaisin paikoilleenkin. Sinettien sijainteja voinee Googlella etsiä, mutta eiköhän ne ole sijoitettu siten, että koteloa on lähes mahdotonta avata sinettejä särkemättä.

Raukeaako takuu kuorien maalaamisesta?
Tätä kannattaa kysyä virallisesta PS-tuesta. Tarrojen laittaminen ei takuuta vie, mutta huolimattomasti maalaamalla voi esim. ruiskia maalia laitteen sisään -> takuu ei korvaa.
 
Vastaus: PlayStation 3

jos PS3:sta on hommaamassa niin kannattaa odottaa GamesCom-tapahtumaan asti mikä pidetään tuossa parin viikon päästä.

Lähteen mukaan myyntiin tulevat ne uudet 160GB ja 320GB PS3-slimit "taloudelliseen hintaan".

Lähteen luotettavuudesta sen verta että sama lähde paljasti PS3 Slimin ennen edellistä GamesCom-tapahtumaa missä Slim tuotiin median huomioon.

320GB PS3 due in October | PLAY Magazine
 
Vastaus: PlayStation 3

Onko vain jotkut tarrat jossain,jos on niin missä ja onko muuta?

Ja saako nuo kuoret irrotettua helposti tuosta koneesta ilman vaaraa ettei saisikaan enää mahtumaan hyvin tuonne kuorien sisälle vai saako niitä ollenkaan irti?

iFixitin purkuoppaasta kannattaa lähteä liikkeelle. Tuolta löytyy vastaava artikkeli myös Slimille.

Vanhassa mallissa on yksi tarrasinetti siellä edestä katsoen vasemmassa kyljessä josta purku aloitetaan. En tiedä onko sisällä lisää "tarkistuspisteitä" jotka käydään läpi, ainakaan ruuvit ei ole maalattuja joten niihin ei jää jälkiä meisselistä.

Jos on joskus kasannut itselleen tietokoneen niin pleikkarin avaus ei ole sen kummempi homma. Lisäksi tuon alkuperäisen 60GB-mallin jälkeen tulleet revisiot ovat hieman helpommin purettavia, koska niissä ei enää ole kortinlukijaa ja rakennetta on pyritty selkeyttämään. Mielestäni isoin riski ei ole siinä saako kaikki komponentit mahtumaan takaisin paikoilleen (koska rakenne ei ole erityisen tiivis) vaan lähinnä siinä ettei tule rikottua mitään lattakaapeleiden liittimiä ym. herkkiä komponentteja.

Jos konsolisi on malliltaan CECHK03, lue tähän viestiin kirjaamani erityishuomiot kyseisen revision purusta. Ja jos jää kysyttävää, huitaise YV:llä tähän suuntaan.
 
Vastaus: PlayStation 3

Mahtaako kukaan muistaa mistä sai tarkistettua aktivoitujen PS3-järjestelmien määrän? Joskus palvelua käytin, ja muistaisin lukeneeni siitä ensin tältä sivustolta. Uutisiakin selasin tammikuun alusta alkaen, enkä sieltä onnistunut bongaamaan kyseistä sivustoa.

Puhetta taisi olla myös siitä, että palvelu otettiin käyttöön vain USA:ssa, mutta toimi myös Euro-tunnuksilla.
 
Vastaus: PlayStation 3

Mahtaako kukaan tietää onko mahdollista ostaa jostain takuuhuollettuja konsoleita vai onko ne ainoastaan sitä varten jotta annetaan uusi konsoli jollekkin joka on oman koneensa lähettänyt huoltoon?
 
Vastaus: PlayStation 3

Mahtaako kukaan tietää onko mahdollista ostaa jostain takuuhuollettuja konsoleita vai onko ne ainoastaan sitä varten jotta annetaan uusi konsoli jollekkin joka on oman koneensa lähettänyt huoltoon?
Esimerkiksi GameStopista löytynee myös takuuhuollettuja käytettyjä konsoleita. Mutta tuskin ottavat tuollaista tietoa ylös, eli sitä ei voi tietää, onko laite muuten vaan käytetty vai jo ainakin kertaalleen pajalla käynyt.
 
Vastaus: PlayStation 3

Kyselisin vähän neuvoja siihen, että kun minulla on noin vuoden vanha Playstation 3 80 gigan kovolla varustettu "grilli" malli ja olen aikeissa myydä sen kun ei tule tuota pahemmin käytettyä niin mikä olisi sopiva hinta millä tuosta voisi luopua? Itse olen kyllä ajatellut, että 150 euroa on ehdoton minimi tuolle laitteelle, mutta kun kyselin vähän peli liikkeestä mitä antaisivat hyvitystä tuosta niin sanoivat, että 100 euroa joka kyllä mielestäni on liian vähän itse kun maksoin tuosta päälle 400 euroa jollen ihan väärin muista ja laite on priima kunnossa erittäin vähän käytetty. Ja kun ottaa huomioon, että uusi plösö maksaa edelleen lähes 400 euroa hieman paikasta riippuen niin lähinnä rupesi naurattamaan tuo 100 euron hyvitys. :confused:
 
Vastaus: PlayStation 3

Kyselisin vähän neuvoja siihen, että kun minulla on noin vuoden vanha Playstation 3 80 gigan kovolla varustettu "grilli" malli ja olen aikeissa myydä sen kun ei tule tuota pahemmin käytettyä niin mikä olisi sopiva hinta millä tuosta voisi luopua?
Voi olla vähän tylsä vastaus, mutta sopiva hinta on sellainen, jonka joku suostuu maksamaan ja johon itse olet tyytyväinen. Sitä ei voi käyttää perusteluna, että on itse maksanut aikanaan X euroa, jos uuden laitteen saa kaupasta alle kolmeen hunttiin. Käytetty on kuitenkin aina käytetty.

Laita siis myynti-ilmoitukseen sellainen hinta, joka sinua miellyttää. Jos ei mene kaupaksi, laske hintaa vähitellen.
 
Vastaus: PlayStation 3

Voi olla vähän tylsä vastaus, mutta sopiva hinta on sellainen, jonka joku suostuu maksamaan ja johon itse olet tyytyväinen. Sitä ei voi käyttää perusteluna, että on itse maksanut aikanaan X euroa, jos uuden laitteen saa kaupasta alle kolmeen hunttiin. Käytetty on kuitenkin aina käytetty.

Laita siis myynti-ilmoitukseen sellainen hinta, joka sinua miellyttää. Jos ei mene kaupaksi, laske hintaa vähitellen.

Jeps, pitää katsella jos huuto.nettiin laittais myyntiin. :cool:
 
Vastaus: PlayStation 3

Itse olen kyllä ajatellut, että 150 euroa on ehdoton minimi tuolle laitteelle

150 euroa tulet saamaan siitä hyvin todennäköisesti, ehkä joku 170-190 euroa on hyväkuntoisesta 80Gb:n konsolista sellainen perushinta, kaikka tämän päälle mukavaa plussaa. Ja siis ihan pelkästään itse konsolista.

Mutta tosiaan, Huuto.net tämän parhaiten selvittää, joten selaile vaikkapa menneitä kauppoja ja katso mihin hintaan on mennyt vastaavaa pakettia, sieltä se hinta löytyy. Tai laita suoraan sinne myyntiin ja katso mitä siitä maksetaan.
 
Vastaus: PlayStation 3

En nyt heti keksi, että mihin seuraava uutinen pitäisi laittaa, mutta siis toimiiko tämä ihan PS3:lla meilläkin täällä sitten?
Ei. Mutta ensi viikolla aukeava YLE Areena perustuu ihan vastaavaan tekniikkaan kuin tuon BBC:n iPlayer. Sisältö toki on täysin erilaista, eli ne formulat saat unohtaa.

Update! Tjaa-a, nyt luin uutisen toistamiseen. Ehkei tuon saapuminen Suomeen ole sittenkään täysin poissuljettua, koska tuo perustuukin mainosrahoitteiseen sisältöön. Epäilen silti vahvasti, että haaveeksi jää suomalaisella PSN-tunnuksella. (Nykymuotoista iPlayeriahän voi kyllä käyttää jo nyt brittitunnarilla, mutta itse videoita ei tekijänoikeussyistä johtuen pääse katsomaan.)
 
Vastaus: PlayStation 3

Epäilen silti vahvasti, että haaveeksi jää suomalaisella PSN-tunnuksella. (Nykymuotoista iPlayeriahän voi kyllä käyttää jo nyt brittitunnarilla, mutta itse videoita ei tekijänoikeussyistä johtuen pääse katsomaan.)

Juu, mutta toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato, meinaa toi samahan toimii ilman kikkailuja jo PC:llä ;)
 
Ylös Bottom