Ac3way
Well-Known Member
Jep, jospa 5 vuoden päästä PC:llä on joku Path Ray Tracing "Cyberpunk" mikäli kaikki kehittyy huimaa tahtia. Tällä hetkellä sillä tekniikalla ollaan vasta Quake II:ssa ja Minecraftin demokenttässä. Se olisi todellinen hyppäys visuaallisesti mitä nykyinen tai tuleva konsolisukupolvi eivät vielä pysty tarjoamaan.Kukaan joka uskoo näiden konsolien pystyvän 100% säteenseurantaan muussa kuin matopelissä, kannattaa valmistautua pettymykseen. Joillakin on noi Xboxin teho odotukset lähteny käsistä vaikka tehokas onkin, niin täysin ray traced pelejä ei nähdä varmasti ennen seuraavan sukupolven konsoleja jos edes silloin.
Meinaan Ray Tracing tekniikka myös kehittyy kokoajan paremmaksi sekä taloudellisemmaksi. Puhutaan, että tulevaisuudessa säteiden määrää saadaan laskettua sekä Ray Tracingin muita ongelmia karsittua. Ja tekoälyt (esim. DLSS) muutenkin auttavat tehon säästössä.
Varmasti konsolipuolellakin Ray Tracingin suhteen saadaan sitä paremmin hyödynnettyä myöhemmin mitä alkuvaiheessa, mutta asettaahan rauta sen osalta aikamoiset rajoitukset. Kovinkaan isot odotukset ei ole konsoli Ray Tracingin suhteen, mutta sitä paremmin se voi sitten yllättää.
Spiderman ja Ratchet & Clank on näyttänyt Ray Tracing perustason konsoleilla, ne tuskin kuitenkaan ovat ne parhaat esimerkit Ray Tracingista konsoleilla.