Noobeinstein
Well-Known Member
Närää ja kummastusta kaikissa herätti Dying light 2:n Xbox Series S versio joka pyöri vain 30fps mutta kehittäjät ovat itse tähän nyt vastanneet:
Joko GPU todellakin tuli vastaan?
Kyllähän se oli odotettavissa, että 300 euron laitteelta ei kannata hirveitä odottaa suorituskyvyn suhteen peleiltä jotka ovat astetta raskaampia niin kuin Dying Light 2. Tuo peli tuntuu olevan "kiireellisempi" kuin moni muu open world peli. Kaduilla, rakennusten sisällä ja katoilla tapahtuu koko ajan jotain jolloin voi kuvitella pelin joutuvan operoimaan enemmän kuin vaikkapa perinteisempi open world peli jossa liikutaan vain maan tasalla.
Eikä DL2 muistaakseni myöskään ensimmäinen esimerkki ollut pelistä Series S:llä joka joutuu tyytymään 30fps tai alle 720p resoluutioon. Välillä pelit pyörivät hienosti 60/120fps Series S:lläkin, mutta tavallaan on helppo nähdä, että mitä pitemmälle sukupolvi yltää, niin sitä isompia kompromisseja Series S:llä joudutaan tekemään eikä 60fps tule olemaan mitenkään kirkossa kuulutettu juttu.
Sinänsä ikävä nähdä, että Series S:n omistajat jotka ovat tottuneet 60fps, alkavat nyt hyökkäämään kehittäjien kimppuun sosiaalisessa mediassa ja syyttämään näitä huonosta optimoinnista vaikka syyttävän sormen suunta pitäisi olla jossain aivan muualla.