Ippenator
Well-Known Member
Destinyyn taidat nyt viitata? Siinä sanoisin olevan hiukan saman tapainen tilanne kuin Codin suhteen olisi, tai kuten Minecraftin kanssa oli aikoinaan, kun Microsoft sen kehittäjän osti. Eli pelit ovat niin massiivisia rahantekokoneita kaikilla alustoilla, joten katsotaan parhaaksi kääriä rahat talteen jatkossakin kaikilla alustoilla.kyllä tulisi ja muilekin alustoille julkaiseeman sony yksioikeus pelit pc ja sony osti yhden multiplatronin peli talon ja sen pelit julkaistaan myös muille
Ei ole Sonykaan muuten mulitplattereiksi tuonut ostamiensa pelistudioiden tuotoksia. Eikä tarvitsekaan tuoda, jos se ei heidän mielestään ole bisnesmielessä kannattavaa.
Yksikään pelifirma ei todellisuudessa ajattele pätkääkään yksittäistä pelaajaa ja sitä mikä olisi hänestä kivaa tai reilua, eikä todellakaan pidäkään ajatella. Pelaajia ei toki kannata yleisellä tasolla aliarvioida esim. käyttämällä monopoliasemaansa hyväksi hinnannousuja häikäilemättömästi promotoiden. Näin on Sony tehnyt, ja sillä esim. minut saanut tuntemaan entistä vähemmän myötämielisyyttä heidän tekemisiään kohtaan.
Toki edelleen ostan ja käytän myös heidän konsoleitaan ja ostan heidän tekemiäänkin pelejä, mutta myöskin entistä suuremmin varauksin, eli en enää osta Sonyn pelejä ensinnäkään juuri koskaan julkaisuissa. Ja muutenkin olen kriittisempi noita Sonyn yksinoikeuspelejä kohtaan, kun tuppaavat toistamaan sitä elokuvamaisen putkijuoksun kaavaa samoja maneereita tarinoissakin toistaen.
Kilpailu on ainoastaan hyvästä meille kuluttajille. Se taas on mahdollisimman huono yhtälö, jos jollakin on sen kaltainen monopoliasema, kuten Nintendolla sekä Sonylla on viime vuosina ollut. Se kun näkyy kalliimpina hintoina meille asiakkaille päin. Itse olen nimenomaan yksinoikeuspelien olemassaolon kannalla. Ilman niitä ei olisi aitoa ja kunnollista kilpailua koko alalla ja koko bisnes alkaisi ajan mittaan näivettymään.
Jos omistaa vain yhden konsolin ja muillakin konsoleilla olisi tarpeeksi mielenkiintoisia pelejä, niin ei muuta kuin ostamaan se toinen tai jopa kolmaskin konsoli. Ei se niin vaikeaa ja kallista ole kuin miltä se aluksi tuntuu.
Ennakkoluuloista ja asenteista asiassa on pohjimmiltaan kyse. Itsekin olin aikoinaan kovinkin samassa veneessä ja kuvittelin olevani ikuinen pleikkarimies. Onneksi tuli sitten kuitenkin laajennettua omaa kantaani ja ostettua sekä Nintendon että Microsoftin konsolit. Olivat parhaita ratkaisuita, mitä olen koskaan peleihin liittyen tehnyt.
Viimeksi muokattu: