Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Konsoleita pitää ainakin jonkin verran myydä, että on enemmän potentiaalisia Game Passin tilaajia. Nämä eivät ole toisiaan poissulkevia juttuja. Molempia tarvitaan, vaikka markkinointi menisikin Game Pass edellä.

Sivuhuomiona, täällä on ollut näköjään hyvät vappuriehat jo vähän ennakkoon. :)
Täytyy kyllä ihailla teikäläisen kärsivällisyyttä. Oli meininki kuinka levotonta tahansa niin äijältä löytyy aina asiallinen vastaus tilanteeseen ku tilanteeseen :D
 
On erittäin tärkeätä, että maailmassa on sääntelyä ja kilpailuviranomaisia. Mutta vielä sitäkin tärkeämpää on se, että näitä viranomaisia valvotaan ja että heidän päätöksiä pystyy viemään tarkasteltavaksi ihan neutraaliin, oikeaan tuomioistuimeen, jos siihen on perusteet.
Tätä samaa mantraa on nyt toisteltu teidän toimesta jo monta kertaa. Eli siis mitkä nyt olisi ne todelliset syyt kaupan estämiselle? Mihin neutraaliin? Onko siellä ollut päättämässä jotain Sonyn pukumiehiä tai voideltu jotain :D

Ettei menis nyt vähän salaliitto hommien puolelle nämä ihmettelyt.
Omistaja päättää mitä omistuksellaan tekee. Ei tuossa mitään väärää ole sinänsä. Ei bisnes mitään reiluuspeliä kuitenkaan ole, kunhan laillisesti toimitaan.

Bisnes ei todellakaan ole mitään reiluuskilpailua, eikä sen sitä kuulu ollakaan, kunhan tosiaan laillisesti toimitaan.
Sony sitä ja Sony tätä mutta sitten kun Microsoftista kyse niin aivan eri ääni kellossa :D

Onneksi ne tämän hetkiset puuhat eivät niin laillisia ollutkaan :D
Sonyn pelit on kyllä totta puhuen ikävästi jäänyt junnaamaan paikoilleen. Samaa selittää Ippe.

Mä en oikeesti voi ymmärtää teitä, pelejä tulee joka makuun. Välillä on hinnat, välillä junnaa paikoillaan ja nyt muutenkin ihan leluja koko vehkeet ja yhyy en halua ottaa yhteyttä asiakaspalveluun joidenkin outojen pelkotilojen takia. Olen myös kuullut että voi suoraan vaihtaa liikkeessä niitä ohjaimia jos ongelmia. Onko tullut kysäistyä suoraan liikkeeltä? Kysyn kun mulla noi ei mene ikinä rikki.

Siis koittais nyt Microsoft tehdäkin niitä pelejä vai mihin peleihin te vertaatte? Mä haluaisin todella kovasti tietää ja ymmärtää. Samoihin gearsiin ja Forzaan mitä tullut 10 vuotta?

Älkää nyt ottako noin paljon herneitä nenään jos ette saakaan kaapattua pelejä muilta alustoilta pois.
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tästä vuoden 2019 jutusta nyt kyse, että keskittyvät enemmän palveluiden myyntiin, kuin konsoleiden?

Varmaankin. Mutta eihän tuossakaan sitä sanota, ettei konsoleita aiota edelleen myydä. Onhan se selvää, että monialustaisuus ja se pelaajakokemus ovat keskiössä Microsoftilla. Mutta konsolit ovat silti olennainen osa sitä monialustaisuutta. Eihän se Sonyn tai Nintendonkaan suurin tuotto tule alustojen myynnistä itsessään, vaan siitä momentista minkä myytyjen konsoleiden määrä tekee sitten pelien myymiselle kyseiselle alustalle. Takuuvarmasti Microsoft jatkaa konsolibisneksessä niin kauan kuin kilpailijansakin, mutta pyrkii tavoittamaan myös niitä pelaajia, jotka eivät pelaakaan konsolilla. Itsekin uskon tuohon monialustaisuuteen, vaikka itse en nimenomaan muilla laitteilla halua pelata kuin konsolilla. Tiedostan kuitenkin, että PC:llä tai mobiilisti mielellään pelaavia pelaajia on myös paljon, vaikken itse kummastakaan alustasta välitä oman pelikokemukseni kannalta.
Tätä samaa mantraa on nyt toisteltu teidän toimesta jo monta kertaa. Eli siis mitkä nyt olisi ne todelliset syyt kaupan estämiselle? Mihin neutraaliin? Onko siellä ollut päättämässä jotain Sonyn pukumiehiä tai voideltu jotain :D

Ettei menis nyt vähän salaliitto hommien puolelle nämä ihmettelyt.



Sony sitä ja Sony tätä mutta sitten kun Microsoftista kyse niin aivan eri ääni kellossa :D

Onneksi ne tämän hetkiset puuhat eivät niin laillisia ollutkaan :D


Mä en oikeesti voi ymmärtää teitä, pelejä tulee joka makuun. Välillä on hinnat, välillä junnaa paikoillaan ja nyt muutenkin ihan leluja koko vehkeet ja yhyy en halua ottaa yhteyttä asiakaspalveluun joidenkin outojen pelkotilojen takia. Olen myös kuullut että voi suoraan vaihtaa liikkeessä niitä ohjaimia jos ongelmia. Onko tullut kysäistyä suoraan liikkeeltä? Kysyn kun mulla noi ei mene ikinä rikki.

Siis koittais nyt Microsoft tehdäkin niitä pelejä vai mihin peleihin te vertaatte? Mä haluaisin todella kovasti tietää ja ymmärtää. Samoihin gearsiin ja Forzaan mitä tullut 10 vuotta?

Älkää nyt ottako noin paljon herneitä nenään jos ette saakaan kaapattua pelejä muilta alustoilta pois.
Mutta eihän tuossa sinänsä mistään laittomuudesta ollut kyse. Jos valvova taho katsoo tarpeelliseksi puuttua johonkin kauppaan, ei se tarkoita, että kauppa olisi sinänsä laiton. Jos kauppa olisi kuitenkin jotenkin laiton, silloin tulisi lain rikkomuksesta tuomio. Tästä tässä ei toki ole kyse. Ja joka tapauksessa asia ei todellakaan ole vielä loppuun käsitelty. Vuoden päästä ehkä tiedämme varmemmin lopputuleman.

Ei niitä ohjaimia ihan niin helposti vaihdeta, kun ne on aikoinaan Elisan nettishopista tilattu, eikä liikkeestä ostettu. Sonyn aspan kanssa jo muutamaan kertaan tuskaisesti asioineena ja sieltä saadun ”avun” ansiosta kymmeniä pilvitallennustunteja lopullisesti menettäneenä, olen mieluummin lainkaan asioimatta kyseisen ”palvelu”tahon kanssa. S-postilla vain saa yhteyden ja vielä hitonmoisella viiveellä vastaavat usein viesteihin ja kyselevät uudelleen samoja typeriä kysymyksiä, joita jo aiemmin kyselivät samasta asiasta. Kaiken kukkuraksi eivät yleensä ole pystyneet auttamaan ongelmatilanteissa, vaan ovat nostaneet kädet pystyyn ja olen lopulta löytänyt ongelmiin ratkaisut joko netistä kaivelemmalla, tai sitten itse ongelmaa tutkimalla ja luovia ratkaisuja kokeilemalla. Valehtelematta Sonyn aspa on ylivoimaisesti huonoin minkä kanssa olen ikinä reilun 50-vuotisen elämäni aikana asioinut.

Ja vielä ohjaimista. Ei minullakaan ole mennyt yksikään PS4-ohjain, eikä yksikään Xbone tai XSX ohjain tähän mennessä rikki, vaikka jotkut niistä ovat olleet todella kovassa käytössä jo kohta kymmenisen vuotta. Ongelmat koskevat ainoastaan noita PS5:n haptisen ohjaimen yleisesti tunnettuja driftausongelmia, joita todella monet ovat jo ohjaimen muutaman kuukauden käytön jälkeen kokeneet. Eivät toki kaikki ohjaimet varmasti viallisia ole, mutta kyllä tuossa joku perustavanlaatuinen ongelma on kyseessä, koska niin paljon noita ongelmia on kuitenkin PS5-pelaajilla ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä samaa mantraa on nyt toisteltu teidän toimesta jo monta kertaa.

Mutta koska missasit pointin, niin toistankin itseäni :)

Kuka tässä on korruptiosta puhunut? Eikä tässä ole minun mielipiteestäni kyse, on ihan normaalia, että kilpailuviranomaisen päätöksen voi viedä oikeaan tuomioistuimeen, kuten esimerkiksi Yhdysvalloissa ja EU:ssa.

Tässä hyvä kuvaus CAT:n roolista:


Tässä mitä kirjoitin aiheesta joulukuussa:

CMA:n kohdalla tilanne on vielä siitä hassu, ettei viranomaisen päätöksestä voi valittaa. Joten jos CMA blokkaa kaupat tammikuussa, niin eipä oikeudenkäyntiä tarvita.

Ja siis teoriassa CAT:lle voi valittaa, mutta UK:n prosessi ei johda oikeuteen, vaan takaisin CMA:lle - kuten tuossa linkissä on kuvattu hienosti ja siksi kauppojen kohtalo on hyvinkin selkeästi edelleen CMA:n päätöksen varassa, vaikka CAT sen virheellisenä heidän käsiin palauttaisikin.

Ja edelleen, ei ole normaalia, että syyttäjä ja tuomari on sama instanssi, tuomiosta riippumatta, eikä tämän toteaminen pitäisi mikään salaliittoteoria olla.
 
Varmaankin. Mutta eihän tuossakaan sitä sanota, ettei konsoleita aiota edelleen myydä. Onhan se selvää, että monialustaisuus ja se pelaajakokemus ovat keskiössä Microsoftilla. Mutta konsolit ovat silti olennainen osa sitä monialustaisuutta. Eihän se Sonyn tai Nintendonkaan suurin tuotto tule alustojen myynnistä itsessään, vaan siitä momentista minkä myytyjen konsoleiden määrä tekee sitten pelien myymiselle kyseiselle alustalle. Takuuvarmasti Microsoft jatkaa konsolibisneksessä niin kauan kuin kilpailijansakin, mutta pyrkii tavoittamaan myös niitä pelaajia, jotka eivät pelaakaan konsolilla. Itsekin uskon tuohon monialustaisuuteen, vaikka itse en nimenomaan muilla laitteilla halua pelata kuin konsolilla. Tiedostan kuitenkin, että PC:llä tai mobiilisti mielellään pelaavia pelaajia on myös paljon, vaikken itse kummastakaan alustasta välitä oman pelikokemukseni kannalta.

Mutta eihän tuossa sinänsä mistään laittomuudesta ollut kyse. Jos valvova taho katsoo tarpeelliseksi puuttua johonkin kauppaan, ei se tarkoita, että kauppa olisi sinänsä laiton. Jos kauppa olisi kuitenkin jotenkin laiton, silloin tulisi lain rikkomuksesta tuomio. Tästä tässä ei toki ole kyse. Ja joka tapauksessa asia ei todellakaan ole vielä loppuun käsitelty. Vuoden päästä ehkä tiedämme varmemmin lopputuleman.

Ei niitä ohjaimia ihan niin helposti vaihdeta, kun ne on aikoinaan Elisan nettishopista tilattu, eikä liikkeestä ostettu. Sonyn aspan kanssa jo muutamaan kertaan tuskaisesti asioineena ja sieltä saadun ”avun” ansiosta kymmeniä pilvitallennustunteja lopullisesti menettäneenä, olen mieluummin lainkaan asioimatta kyseisen ”palvelu”tahon kanssa. S-postilla vain saa yhteyden ja vielä hitonmoisella viiveellä vastaavat usein viesteihin ja kyselevät uudelleen samoja typeriä kysymyksiä, joita jo aiemmin kyselivät samasta asiasta. Kaiken kukkuraksi eivät yleensä ole pystyneet auttamaan ongelmatilanteissa, vaan ovat nostaneet kädet pystyyn ja olen lopulta löytänyt ongelmiin ratkaisut joko netistä kaivelemmalla, tai sitten itse ongelmaa tutkimalla ja luovia ratkaisuja kokeilemalla. Valehtelematta Sonyn aspa on ylivoimaisesti huonoin minkä kanssa olen ikinä reilun 50-vuotisen elämäni aikana asioinut.

Ja vielä ohjaimista. Ei minullakaan ole mennyt yksikään PS4-ohjain, eikä yksikään Xbone tai XSX ohjain tähän mennessä rikki, vaikka jotkut niistä ovat olleet todella kovassa käytössä jo kohta kymmenisen vuotta. Ongelmat koskevat ainoastaan noita PS5:n haptisen ohjaimen yleisesti tunnettuja driftausongelmia, joita todella monet ovat jo ohjaimen muutaman kuukauden käytön jälkeen kokeneet. Eivät toki kaikki ohjaimet varmasti viallisia ole, mutta kyllä tuossa joku perustavanlaatuinen ongelma on kyseessä, koska niin paljon noita ongelmia on kuitenkin PS5-pelaajilla ollut.
Käsittääkseni lika tekee tuon driftin usein. Ei mullakaan ohjaimia ikinä ole hajonnut. Korjataan sen verran että PS3 aikana ne alkupään ohjaimien tatit oli alkoi lohkeilla. Tuossa muistaakseni muutettiin sitä kumimassaa ja homma pelitti sen jälkeen niinkuin pitää. PS5 ohjaimet on mulla kestänyt hyvin tän pari vuotta. Akun kesto voisi olla suurempi mutta tuo ei sinänsä haittaa koska omistan kaksi ohjainta. Toinen saa ladata aina taustalla virrat täyteen. Viikko sitten driftiongelma kuitenkin nosti päätään. Onneksi YouTube on olemassa koska sieltä löytyi vinkkejä ja homma selvisi sillä että vähän nostaa tattia (kuulostaa härskiltä I know) puhaltaa ja pyörittelee. Eli mun tapauksessa likaa oli kertynyt ja ohjain piti vain puhdistaa toimiakseen taas normaalisti
 
Käsittääkseni lika tekee tuon driftin usein. Ei mullakaan ohjaimia ikinä ole hajonnut. Korjataan sen verran että PS3 aikana ne alkupään ohjaimien tatit oli alkoi lohkeilla. Tuossa muistaakseni muutettiin sitä kumimassaa ja homma pelitti sen jälkeen niinkuin pitää. PS5 ohjaimet on mulla kestänyt hyvin tän pari vuotta. Akun kesto voisi olla suurempi mutta tuo ei sinänsä haittaa koska omistan kaksi ohjainta. Toinen saa ladata aina taustalla virrat täyteen. Viikko sitten driftiongelma kuitenkin nosti päätään. Onneksi YouTube on olemassa koska sieltä löytyi vinkkejä ja homma selvisi sillä että vähän nostaa tattia (kuulostaa härskiltä I know) puhaltaa ja pyörittelee. Eli mun tapauksessa likaa oli kertynyt ja ohjain piti vain puhdistaa toimiakseen taas normaalisti
Noilla puhalteluilla voi saada toki jatkoaikaa. Mutta pian se driftausongelma kuitenkin nostaa taas päätään. Näin on esim. itselleni käynyt. Ymmärtääkseni ei ihan niin yksinkertainen asia kuitenkaan ole kyseessä, että pelkän lian tai pölyn takia aiheutuisi, vaan kyseessä on nimenomaan rakenteellinen suunnitteluvirhe, joka aiheuttaa ongelmia useille pelaajille jo muutaman kuukauden käytön jälkeen. Oikeuteen astikin on päästy jo asian tiimoilta.

Tätä samaa mantraa on nyt toisteltu teidän toimesta jo monta kertaa. Eli siis mitkä nyt olisi ne todelliset syyt kaupan estämiselle? Mihin neutraaliin? Onko siellä ollut päättämässä jotain Sonyn pukumiehiä tai voideltu jotain :D

Ettei menis nyt vähän salaliitto hommien puolelle nämä ihmettelyt.



Sony sitä ja Sony tätä mutta sitten kun Microsoftista kyse niin aivan eri ääni kellossa :D

Onneksi ne tämän hetkiset puuhat eivät niin laillisia ollutkaan :D


Mä en oikeesti voi ymmärtää teitä, pelejä tulee joka makuun. Välillä on hinnat, välillä junnaa paikoillaan ja nyt muutenkin ihan leluja koko vehkeet ja yhyy en halua ottaa yhteyttä asiakaspalveluun joidenkin outojen pelkotilojen takia. Olen myös kuullut että voi suoraan vaihtaa liikkeessä niitä ohjaimia jos ongelmia. Onko tullut kysäistyä suoraan liikkeeltä? Kysyn kun mulla noi ei mene ikinä rikki.

Siis koittais nyt Microsoft tehdäkin niitä pelejä vai mihin peleihin te vertaatte? Mä haluaisin todella kovasti tietää ja ymmärtää. Samoihin gearsiin ja Forzaan mitä tullut 10 vuotta?

Älkää nyt ottako noin paljon herneitä nenään jos ette saakaan kaapattua pelejä muilta alustoilta pois.
Minua kiinnostaa kaupan toteutuminen vain siksi, että se nimenomaan tervehdyttäisi pelialaa, koska Sonyn ylivertainen asema alalla heikkenisi, jolloin se ei selvänä markkinajohtajana pystyisikään enää noin vain nostamaan hintoja ja heikentämään laatuaan, kuten nyt on jo valitettavasti käynyt. Sillä ei ole minulle henkilökohtaisesti väliä, mitkä pelit kullakin alustalla julkaistaan, koska minä omistan Sonyn, Microsoftin ja Nintendon alustan, ja pelaan ne minua kiinnostavimmat pelit sillä alustalla millä ne milloinkin julkaistaan. Multiplatter-pelit ovat yleensä erityisesti pleikkarilla ja boxilla ne parhaat ja minua kiinnostavimmat pelit, kun taas Nintendolla on enemmän niitä oikeasti kiinnostavia yksinoikeuspelejä.
 
Viimeksi muokattu:
Noilla puhalteluilla voi saada toki jatkoaikaa. Mutta pian se driftausongelma kuitenkin nostaa taas päätään. Näin on esim. itselleni käynyt. Ymmärtääkseni ei ihan niin yksinkertainen asia kuitenkaan ole kyseessä, että pelkän lian tai pölyn takia aiheutuisi, vaan kyseessä on nimenomaan rakenteellinen suunnitteluvirhe, joka aiheuttaa ongelmia useille pelaajille jo muutaman kuukauden käytön jälkeen. Oikeuteen astikin on päästy jo asian tiimoilta.

Sama homma itelläkin ollut että eri ohjaimiin on saanut hieman lisäaikaa puhaltelemalla mutta kuitenkin ongelma tulee hyvin nopeasti takaisin.
Kyllähän nämä kaikki ohjaimet suunnitellaan kestävyydeltään niin surkeasti että saa kokoajan olla kaupassa ostamassa uutta, itse toki pelailen aika paljon päivittäin.

Kaikista "hauskimpana" havaintoja viimeisestä ohjaimesta minkä ostanut
https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...ed-Controller-peliohjain-Radial-Black-PC-Xbox
että reunat mihin tatin varret osuvat kun liikuttelet tattia ovat tehdyt niin järkyttävän teräväksi että siihen tuli ensimmäisen pelauskerran jälkeen hirveät lovet tatinvarteen ja äänikin sen kyllä kertoo :D Tähän tein hienon ratkaisun laittamalla oranssia teippiä sen ympärille suojaamaan niin ei enää tatti kulu ja äänikin hävisi ja bonarina ohjain näyttää ulkonäöltään enemmän premiumilta.

Helekutin hyvä ohjain on kyllä mutta veikkaan että levii käsiin samalla lailla kun kaikki muutkin.
 
Täytyy kyllä ihailla teikäläisen kärsivällisyyttä. Oli meininki kuinka levotonta tahansa niin äijältä löytyy aina asiallinen vastaus tilanteeseen ku tilanteeseen :D
Joo kyllä täytyy, äijällä on buddhalaisen munkin luonne. :) Dragonflyn kirjoituksia on ollut ilo seurata.
Älkää nyt ottako noin paljon herneitä nenään jos ette saakaan kaapattua pelejä muilta alustoilta pois.
Eikai tässä nyt siitä ole kyse? Tapahtuipa kaupassa mitä tahansa, niin tulen pelaamaan Pleikkarilla ja Xboxilla, koska molemmilla on vitun hyviä yksinoikeuspelejä.
 
Ilmeisesti CMA on estänyt Microsoft ja Activision kaupat seuraavaksi 10 vuodeksi.


Korjatkaa jos olen väärässä, mutta en kuvitellutkaan, että kaupan esto olisi joku lyhyt aika, kuten vuosi. Tämä ei myöskään muuta Microsoftin vetoomusta tai muita keinoja kiertää tai sopia kauppa. Tilanne jatkuu edelleen ihan samana kuin viime viikolla. Microsoft tekee toimenpiteitä, odottaa EU:n päätöstä ja niin edelleen.
 
Joo, eli juuri näin kuin ajattelinkin.

Jep. Sinänsä tietenkin olisi hauskaa kelata nyt 10 vuotta eteenpäin ja katsoa onko CoD enää edes merkittävä IP ja onko pilvipelaaminen noussut valtavirtaan. Ei menisi simat väärään kurkkuun, jos ainakin CoD olisi muisto vain.
 
Viimeksi muokattu:
Jep. Sinänsä tietenkin olisi hauskaa kelata nyt 10 vuotta eteenpäin ja katsoa onko CoD enää edes merkittävä IP ja onko pilvipelaaminen noussut valtavirtaan. Ei menisi simat värään kurkkuun, jos ainakin CoD olisi muisto vain.
Codin pitää ehdottomasti pysyä mukana pelimaailman trendeissä. Huippusuosittu Warzone on merkki onnistuneesta laajentumisesta sen perinteisen Codin ulkopuolelle. Toisaalta niin kauan kuin Cod tarjoaa Hollywood tason toimintaelokuvaviihdettä yksinpelillään ja tarpeeksi koukkua moninpelin puolella, niin hankala nähdä sarjan olevan suurissa vaikeuksissa. Ehkä julkaisurytmiä voisi höllätä. Joka toinen vuosi olisi ihan riittävä. Sillä ehtisi hypekin nousta enemmän ja sarjan edellinen osa saisi kunnolla aikaa parrasvaloissa.

Pilvipelaamisen suunta tai kehitys 10 vuoden päähän olisi kyllä kiva nähdä. Viime vuosina kehitys on ollut oivallista, joten jos vain tällaisia torppauksia ei tule ihan liikaa, niin homma kyllä edistyy varmasti aika mukavaa tahtia jatkossakin. Odotan innolla tilannetta jossa pelaan ihan saumattomasti laitteella kuin laitteella samoja pelejä. Ihan hirveän kaukana siitä ei nytkään olla.
 
Ylös Bottom