Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Jos viimeisin kone, ohjain tai psvr2 ei ole innovoimista niin saanko kysyä mikä sitten on? Vuokrapalvelut?
Käsittääkseni Sony on tuonut eniten innovaatiota tähän "next-geniin". Konsolin käyttöliittymä meni uusiksi, jäähdytyksestä puhumattakaan. Ohjainta ihmeteltiin joka paikassa ja onhan se ihan helvetin kova. Osa mietti aluksi että onhan munkin ohjaimessa tärinät? Melkein sama asia... Vr2 on ilmeisesti aika kovaa rautaa ja vie vr-pelaamista vähintään konsoleilla ihan eri tasolle. Pelejäkin kehitetään enemmän PS5 ehdoilla kokoajan joten kai tuossa sitä innovationia on ollut aika hyvin. Lisätään tähän vielä se että jos Arit73 on oikeassa tuon kaupan peruuntumisen suhteen niin pakko nostaa hattua koska jätkä on uskonut kokoajan siihen mihin haluaa uskoa, eikä ole menettänyt toivoa. Iso paha Microsoft ostaa Arit73 pelit pois. No ei osta. Mulle tuon kaupan toteutuminen on aivan sama, joten en ota siihen kantaa tätä enempää.
 
Viimeksi muokattu:
Jos viimeisin kone, ohjain tai psvr2 ei ole innovoimista niin saanko kysyä mikä sitten on? Vuokrapalvelut?
PS5 on erittäin heikosti suunniteltu konsoli. Käytettävyys, joustavuus ja toimintavarmuus ovat paljon heikompia kuin XSX:ssä. PS5 käyttiksessä on ikäviä aivopieruja, joita ei ilmeisesti pystytä tai haluta korjata. Ohjain on pelkkä gimmick. Itse otin jo ajat sitten haptisuuden pois käytöstä siitä. Paljon miellyttävämpää muutenkin pelata boxin ohjaimella, kun ei lisäksi ole koskaan tarvinnut törmätä driftausongelmiinkaan. Innovoisivat nyt helvetti sentään ensin toimivan ohjaimen, ennen kuin alkavat tuollaisiin lelujuttuihin satsaamaan. Itsellänikin jo kolmas ohjain PS5:llä käytössä. kahdessa muussa ohjaimessa tuli jo alle puolen vuoden sisään driftausongelmia. Muuten toimivat toki, mutta eihän tuollaisilla voi pelata, kun driftausongelmaa tulee vähän väliä. Ja Sonyn aspan kanssa en ala mitään takuujuttuja hoitamaan, koska paskempaa palvelua ei maa päällään kanna. Sen verran sieltä kuvottavan huonoja kokemuksia.

Juu, ja PSVR2, taas kerran jotain lelugimmickejä. PSVR1 tuli aikoinaan hommattua ja todettua, ettei kyllä kiinnosta tuollainen pelaaminen. Siellä se on vuosikaudet pölyttynyt kaapin pohjalla. En minä ainakaan mitään leluhärpäke”innovaatioita” kaipaa, vaan odottaisin Sonylta oikeasti innovatiivisuutta konsolin käytettävyydessä sekä pelien sisällön osalta. Sonyn pelit ovat järjestään tuota samaa Marvel/Disney-tyyppistä Hollywood-wokepaskaa. Tuota täysin samaa kaavaahan siellä toistetaan vuodesta toiseen. Ja sitten ainoa oikeasti kiinnostava peli, eli Days Gonekin sitten kuopattiin Sonyn oman hörhöstudion, eli Naughty Dogin toimesta. Ittu mitä askaa! Rant over… :D
 
Viimeksi muokattu:
PS5 on erittäin heikosti suunniteltu konsoli. Käytettävyys, joustavuus ja toimintavarmuus ovat paljon heikompia kuin XSX:ssä köyttiksessä on ikäviä aivopieruja, joita ei ilmeisesti pystytä tai haluta korjata. Ohjain on pelkkä gimmick. Itse otin jo ajat sitten haptisuuden pois käytöstä siitä. Paljon miellyttävämpää muutenkin pelata boxin ohjaimella, kun ei lisäksi ole koskaan tarvinnut törmätä driftausongelmiinkaan. Innovoisivat nyt helvetti sentään ensin toimivan ohjaimen, ennen kuin alkavat tuollaisiin lelujuttuihin satsaamaan. Itsellänikin jo kolmas ohjain PS5:llä käytössä. kahdessa muussa ohjaimessa tuli jo alle puolen vuoden sisään driftausongelmia. Muuten toimivat toki, mutta eihän tuollaisilla voi pelata, kun driftausongelmaa tulee vähän väliä. Ja Sonyn aspan kanssa en ala mitään takuujuttuja hoitamaan, koska paskempaa palvelua ei maa päällään kanna. Sen verran sieltä kuvottavaa huonoja kokemuksia.

Juu, ja PSVR2, taas kerran joita lelugimmickejä. PSVR1 tuli aikoinaan hommattua ja todettua, ettei kyllä kiinnosta tuollainen pelaaminen. Siellä se on vuosikaudet pölyttynyt kaapin pohjalla. En minä ainakaan mitään leluhärpäke”innovaatioita” kaipaa, vaan odottaisin Sonylta oikeasti innovatiivisuutta konsolin käytettävyydessä sekä pelien sisällön osalta. Sonyn pelit ovat järjestään tuota samaa Marvel/Disney-tyyppistä Hollywood-wokepaskaa. Tuota täysin samaa kaavaahan siellä toistetaan vuodesta toiseen. Ja sitten ainoa oikeasti kiinnostava peli, eli Days Gonekin sitten kuopattiin Sonyn oman hörhöstudion, eli Naughty Dogin toimesta. Ittu mitä askaa! Rant over… :D
Ok, ihan mielenkiinnosta kysyn miten innovatisempi Microsoft on ollut ? Mitä uutta on tuotu markkinoille? Eikös boxin käyttöliittymäkin ollut sama kuin viime sukupolvessa? Tosin mitä sitä toimivaa ratkaisua muuttamaan
 
PS5 on erittäin heikosti suunniteltu konsoli. Käytettävyys, joustavuus ja toimintavarmuus ovat paljon heikompia kuin XSX:ssä köyttiksessä on ikäviä aivopieruja, joita ei ilmeisesti pystytä tai haluta korjata. Ohjain on pelkkä gimmick. Itse otin jo ajat sitten haptisuuden pois käytöstä siitä. Paljon miellyttävämpää muutenkin pelata boxin ohjaimella, kun ei lisäksi ole koskaan tarvinnut törmätä driftausongelmiinkaan. Innovoisivat nyt helvetti sentään ensin toimivan ohjaimen, ennen kuin alkavat tuollaisiin lelujuttuihin satsaamaan. Itsellänikin jo kolmas ohjain PS5:llä käytössä. kahdessa muussa ohjaimessa tuli jo alle puolen vuoden sisään driftausongelmia. Muuten toimivat toki, mutta eihän tuollaisilla voi pelata, kun driftausongelmaa tulee vähän väliä. Ja Sonyn aspan kanssa en ala mitään takuujuttuja hoitamaan, koska paskempaa palvelua ei maa päällään kanna. Sen verran sieltä kuvottavaa huonoja kokemuksia.

Juu, ja PSVR2, taas kerran joita lelugimmickejä. PSVR1 tuli aikoinaan hommattua ja todettua, ettei kyllä kiinnosta tuollainen pelaaminen. Siellä se on vuosikaudet pölyttynyt kaapin pohjalla. En minä ainakaan mitään leluhärpäke”innovaatioita” kaipaa, vaan odottaisin Sonylta oikeasti innovatiivisuutta konsolin käytettävyydessä sekä pelien sisällön osalta. Sonyn pelit ovat järjestään tuota samaa Marvel/Disney-tyyppistä Hollywood-wokepaskaa. Tuota täysin samaa kaavaahan siellä toistetaan vuodesta toiseen. Ja sitten ainoa oikeasti kiinnostava peli, eli Days Gonekin sitten kuopattiin Sonyn oman hörhöstudion, eli Naughty Dogin toimesta. Ittu mitä askaa! Rant over… :D
Joillakin on näemmä vapun vietto aloitettu jo hyvissä ajoin. :D
 
Ai, minä ihan muistan sinun puhuneen taiteesta… :D
Puhutko nyt peleistä vai fyysisistä laitteista, eihän tässä pysy perässä :eek:

Videopelit voivat olla viihteen lisäksi taidetta, mutta ”videopelilaite x on vain lelu” on todella hutera argumentti, kun hyvin pienellä ajatusloikalla päästään siihen että lelujahan nuo kaikki lopulta ovat. Joilla aikuisetkin leikkivät.
 
Ok, ihan mielenkiinnosta kysyn miten innovatisempi Microsoft on ollut ? Mitä uutta on tuotu markkinoille? Eikös boxin käyttöliittymäkin ollut sama kuin viime sukupolvessa? Tosin mitä sitä toimivaa ratkaisua muuttamaan
Mä haluaisin tähän kommentin ?
 
Puhutko nyt peleistä vai fyysisistä laitteista, eihän tässä pysy perässä :eek:

Videopelit voivat olla viihteen lisäksi taidetta, mutta ”videopelilaite x on vain lelu” on todella hutera argumentti, kun hyvin pienellä ajatusloikalla päästään siihen että lelujahan nuo kaikki lopulta ovat. Joilla aikuisetkin leikkivät.
@PeWi oikeesti. Luulin sua fiksummaksi. Jos laitetta käytetään ”taiteen” kokemiseen, niin onko se sitten silloin lelu? Puhut nyt itseäsi pussiin. Joka tapauksessa se on ns. vanhan kansan määritelmä, että videopelit ovat leluja. Ja itse asiassa tuo aikuisten ”lelut” on ylipäätään keinotekoinen termi ihmisille, jotka eivät jotenkin ymmärrä mitä videopelit ovat ja kuinka niitä voivat nimenomaan aikuiset pelata.
 
PS5 on erittäin heikosti suunniteltu konsoli. Käytettävyys, joustavuus ja toimintavarmuus ovat paljon heikompia kuin XSX:ssä. PS5 käyttiksessä on ikäviä aivopieruja, joita ei ilmeisesti pystytä tai haluta korjata. Ohjain on pelkkä gimmick. Itse otin jo ajat sitten haptisuuden pois käytöstä siitä. Paljon miellyttävämpää muutenkin pelata boxin ohjaimella, kun ei lisäksi ole koskaan tarvinnut törmätä driftausongelmiinkaan. Innovoisivat nyt helvetti sentään ensin toimivan ohjaimen, ennen kuin alkavat tuollaisiin lelujuttuihin satsaamaan. Itsellänikin jo kolmas ohjain PS5:llä käytössä. kahdessa muussa ohjaimessa tuli jo alle puolen vuoden sisään driftausongelmia. Muuten toimivat toki, mutta eihän tuollaisilla voi pelata, kun driftausongelmaa tulee vähän väliä. Ja Sonyn aspan kanssa en ala mitään takuujuttuja hoitamaan, koska paskempaa palvelua ei maa päällään kanna. Sen verran sieltä kuvottavan huonoja kokemuksia.

Juu, ja PSVR2, taas kerran jotain lelugimmickejä. PSVR1 tuli aikoinaan hommattua ja todettua, ettei kyllä kiinnosta tuollainen pelaaminen. Siellä se on vuosikaudet pölyttynyt kaapin pohjalla. En minä ainakaan mitään leluhärpäke”innovaatioita” kaipaa, vaan odottaisin Sonylta oikeasti innovatiivisuutta konsolin käytettävyydessä sekä pelien sisällön osalta. Sonyn pelit ovat järjestään tuota samaa Marvel/Disney-tyyppistä Hollywood-wokepaskaa. Tuota täysin samaa kaavaahan siellä toistetaan vuodesta toiseen. Ja sitten ainoa oikeasti kiinnostava peli, eli Days Gonekin sitten kuopattiin Sonyn oman hörhöstudion, eli Naughty Dogin toimesta. Ittu mitä askaa! Rant over… :D
'Näkemättä paskaa' täälläkin nimimerkin @Ippenator toimesta näköjään :D (PSVR2 osalta) :D
PS5 Ohjaimen ominaisuuksista - aina löytyy ihmisiä jotka ei tykkää siitä mistä valtaosa muista tykkää. Sitä kutsutaan vähemmistöksi ja sehän on ihan ok :) Hyvää Vappua kaikille! Vaikken itse pidä koko vapusta nakkeja lukuunottamatta
 
PS5 on erittäin heikosti suunniteltu konsoli. Käytettävyys, joustavuus ja toimintavarmuus ovat paljon heikompia kuin XSX:ssä. PS5 käyttiksessä on ikäviä aivopieruja, joita ei ilmeisesti pystytä tai haluta korjata. Ohjain on pelkkä gimmick. Itse otin jo ajat sitten haptisuuden pois käytöstä siitä. Paljon miellyttävämpää muutenkin pelata boxin ohjaimella, kun ei lisäksi ole koskaan tarvinnut törmätä driftausongelmiinkaan. Innovoisivat nyt helvetti sentään ensin toimivan ohjaimen, ennen kuin alkavat tuollaisiin lelujuttuihin satsaamaan. Itsellänikin jo kolmas ohjain PS5:llä käytössä. kahdessa muussa ohjaimessa tuli jo alle puolen vuoden sisään driftausongelmia. Muuten toimivat toki, mutta eihän tuollaisilla voi pelata, kun driftausongelmaa tulee vähän väliä. Ja Sonyn aspan kanssa en ala mitään takuujuttuja hoitamaan, koska paskempaa palvelua ei maa päällään kanna. Sen verran sieltä kuvottavan huonoja kokemuksia.

Juu, ja PSVR2, taas kerran jotain lelugimmickejä. PSVR1 tuli aikoinaan hommattua ja todettua, ettei kyllä kiinnosta tuollainen pelaaminen. Siellä se on vuosikaudet pölyttynyt kaapin pohjalla. En minä ainakaan mitään leluhärpäke”innovaatioita” kaipaa, vaan odottaisin Sonylta oikeasti innovatiivisuutta konsolin käytettävyydessä sekä pelien sisällön osalta. Sonyn pelit ovat järjestään tuota samaa Marvel/Disney-tyyppistä Hollywood-wokepaskaa. Tuota täysin samaa kaavaahan siellä toistetaan vuodesta toiseen. Ja sitten ainoa oikeasti kiinnostava peli, eli Days Gonekin sitten kuopattiin Sonyn oman hörhöstudion, eli Naughty Dogin toimesta. Ittu mitä askaa! Rant over… :D
Tekivät kyllä ihan helvetin törkeän ratkaisun PS5:en ulkonäön suhteen, voisin kuvitella että olisi vielä kovemmat myynnit jos olisivat siinä käyttäneet enemmän järkeä.

Käyttis ollut aina pleikkareissa täyttä syöpää, siitä viimeisin todiste kun testailin PS5:sta kaverilla ja täyttä kuraa verrattuna Series X:ään. Series X:än käyttis on ihan on ollut ihan huipputasoa navigoinnin suhteen. Huom. pelaan aika paljon joten se on jäänyt hyvin muistiin mutta todella hyvin jaoteltu kaikki mestat mihin tarvitsee mennä.

PS5:en haptisen ominaisuuden näkisin omalla kohdallani hyödyttömänä sen perusteella mitä ihmiset ovat puhuneet että haittaa jopa pelaamista peleissä missä täytyy olla ns. competitive iskussa.

Supportti hommat Sonyn kanssa ollut täyttä syöpää en edes viitsi alkaa kertomaan useiden e-mailien välistä keskuteluaSonyn Supportin kanssa mitä jouduin joskus käymään, näkisin tämän asian siltä kantin että riippuu vähän tuurista minkäkaltaisen asiakaspalvelijan saa omalle kohdalle niinkuin kaikessa noin yleisesti... MS:än kanssa hoitunut nopeasti nämä asiat harvan tapauksen kanssa mutta yleisellä tasolla kaiketi MS:llä on selkeästi etulyönti asema tässä asiassa.

PSVR tai vastaavat ei ole koskaan kiinnostanut muutakun sen verran että tunkenut päähän vastaavan laitteen kirjastossa tai muualla ja tuntunut koko ajatus epämukavalta.

Sonyn pelit on kyllä totta puhuen ikävästi jäänyt junnaamaan paikalleen omalla tutulla kaavallaan ilman minkään näköistä innovaatiota, siinä mielessä kiva nähdä että nykygenissä on indie-studiot saanut enemmän näkyvyyttä kuin aikaisemmin ja ihan muutenkin tykkään enemmän MS studion peleistä ja variaatiosta missä mielessä Series X+ Game Pass combo sopii itselleni kuin nakutettu.

Klaara vappen @Ippenaattorille ja kaikille!


EDIT: Vai että nauruhymiötä puskee :D Kukas täällä onkaan vapputunnelmissa kun ihan normaaliin postaukseen pitää räkänauruhymiötä puskea ? :D

@noobenstein lähde mukaan aurinkoiselle bisselle niin saat sinäkin vappukaverin ? :)
 
Viimeksi muokattu:
@PeWi oikeesti. Luulin sua fiksummaksi. Jos laitetta käytetään ”taiteen” kokemiseen, niin onko se sitten silloin lelu? Puhut nyt itseäsi pussiin.
Koska mulla ei lauantai-iltapäivässä ole just nyt muuta tekemistä, niin väitätkö, ettei leluista tai leluilla voida tehdä taidetta? C'mon, tämä ei vaadi edes kovin luovaa mielikuvitusta. Jo heti alkuun monta taidenäyttelyä osoittaa väittämän räikeästi vääräksi.
Ja videopelien maailmasta voisin kuvitella, että joku olisi kutsumassa esim. Nintendo Labon askartelujuttuja lelugimmickeiksi, mutta voihan niillä asiaansa paneutuva tyyppi tehdä kaikenlaista musiikkia - eli sitä taidetta.

Joka tapauksessa se on ns. vanhan kansan määritelmä, että videopelit ovat leluja. Ja itse asiassa tuo aikuisten ”lelut” on ylipäätään keinotekoinen termi ihmisille, jotka eivät jotenkin ymmärrä mitä videopelit ovat ja kuinka niitä voivat nimenomaan aikuiset pelata.
No sähän tässä olit videopelilaitteita leluksi kutsumassa, kun eivät sinua miellyttäneet?
Sivusta näyttäisi ihan hiukan siltä, että se mikä ei sinua miellytä = lelugimmick, sinua miellyttävät pelikonsoliasiat = aikuisten vakavasti otettavia asioita.
Mutta voit toki korjata ajatuksen harha-askeleeni ja tarjota selkeämpää, ei vain persoonallisten intressien varaan rakentuvaa jakolinjaa "lelugimmickeihin" ja "ei-leluihin" videopelikonsoleissa.
 
Mä haluaisin tähän kommentin ?

No minä voin näin Vapun kunniaksi kokeilla.

Microsoftin monialustaisuutta voi kaiketi pitää ihan innovatiivisena näkemyksensä sekä strategiana ja se haastaa sitä ajatusta miten pelejä voi kuluttaa. Perinteisen mallin mukaan ostetaan konsoli television alle ja siihen ostetaan yksi kerrallaan pelejä. Tätä normia Microsoft erityisesti haastaa investoimalla samanaikaisesti julkaisemiseen PC:llä ja konsoleilla, pilvipelaamiseen ja tilauspalveluunsa. Parhaimmillaan kuluttaja voi ostaa pelin yhdellä hinnalla Xbox Onelle, Series-konsoleille, PC:lle ja pelata sitä samalla myös puhelimella pilven kautta. Ja kaikkien näiden välillä kulkee tallennukset, ihan ilmaiseksi ja automaattisesti. Tai sitten voin maksaa kuukausimaksua Game Passista ja saada satojen pelien katalogin käyttöön. Mielestäni koko monialustainen konsepti on itsessään raikas tuulahdus alalle ja askel jopa siihen suuntaan, että pelejä lopulta voitaisiin kuluttaa kuin mitä tahansa viihdettä, ilman että se itse fyysinen laite määrittää yhtään mitään.

Softapuolen innovaatioita on erityisesti Quick Resume sekä erinomaisesti toteutettu taaksepäinyhteensopivuus, joka mahdollistaa selkeitä teknisiä parannuksia vanhoihin peleihin hyvin pienellä panostuksella, mikä meille kuluttajille on näkynyt lukuisina ilmaisina Series-päivityksinä. Kun kertaalleen Xbox on näin vahvasti tähän sukupolvettomaan konseptiin lähtenyt, niin uskon sen olevan suunnittelufilosofian ydintä sekä kantavan myös jatkossakin ja lopulta itsekin pystyn kantamaan tuota jo yli 100 pelin mittaan venynyttä digikirjastoa mukanani myös seuraavissakin sukupolvissa.

Hardwaren puolella liikuntarajoitteisille pelaajille suunniteltu Xbox Adaptive Controller on varmaan se mielenkiintoisin ja luovin tuote. Tuote on luonnollisesti hyvin rajatulle markkinalle suunnattu, mutta itse ainakin arvostan sitäkin enemmän sitä, että tähänkin puoleen on panostettu.


Ja tähän liittyen tuli tänään vastaan myös mielenkiintoinen artikkeli Forza Motorsportin sokeille ja näkörajoitteisille suunnatusta modesta:


Pelaaminen kuuluu ihan kaikille ja itse ainakin nostan hattua näille aloitteille todella korkealle.

EDIT:

Ja ihan disclaimerina, en siis yritä vertailla tässä, vaan siinä oli vaan ajatuksia minkälaisia asioita voisi Microsoftin osalta ajatella luoviksi ratkaisuiksi. Myös esimerkiksi Switchin hybridisuunnittelu ja PS5:n adaptiivinen ohjain on mielestäni innovointia.
 
Viimeksi muokattu:
EDIT: Vai että nauruhymiötä puskee :D Kukas täällä onkaan vapputunnelmissa kun ihan normaaliin postaukseen pitää räkänauruhymiötä puskea ? :D

@noobenstein lähde mukaan aurinkoiselle bisselle niin saat sinäkin vappukaverin ? :)
Siis mihinkä normaaliin postauksiin? Luulin, että oli jotain isomman luokan huumoria nämä viimeisimmät viestit kun usual suspectsit jauhavat kuinka kaikki on vialla PS5:ssä. :D
 
Ok, ihan mielenkiinnosta kysyn miten innovatisempi Microsoft on ollut ? Mitä uutta on tuotu markkinoille? Eikös boxin käyttöliittymäkin ollut sama kuin viime sukupolvessa? Tosin mitä sitä toimivaa ratkaisua muuttamaan
Boksilla tuntuvat muuttavan käyttistä joka vuosi pikkasen ja netissä olevien valitusten perusteella aina vaan huonompaan suuntaan.

Nyt ovat luvanneet, että ottivat palautteen vastaan ja korjaavat sen, mutta katsotaan nyt miten käy.
 
Puhutko nyt peleistä vai fyysisistä laitteista, eihän tässä pysy perässä :eek:

Videopelit voivat olla viihteen lisäksi taidetta, mutta ”videopelilaite x on vain lelu” on todella hutera argumentti, kun hyvin pienellä ajatusloikalla päästään siihen että lelujahan nuo kaikki lopulta ovat. Joilla aikuisetkin leikkivät.
Sanon nyt vielä sen, että meikän turhautuminen lähtee siitä, että laittavat Sonylla paukut johonkin ohjaimen haptisuuteen, joka sitten tuo ohjaimelle vielä reippaasti hintaa, eivätkä pysty tekemään sellaista uuden sukupolven ohjainta joka kestäisi yleensä puolta vuotta pidempään. Siis mitä helvettiä? Ihan oikeasti!

Ja toiseksi satsataan tuohon PSVR2:een samalla kun ei osata tehdä käyttistä ja tiedostonhallintaa siten, ettei siinä tarvitsisi minuuttitolkulla odottaa, kun tarkistaa paljonko kullakin kovolla on tilaa, tai että pääsee sinne katsomaan pelikohtaisesti mahdollisia poistettavia pelejä, sekä tekemään sen poistamisen. Tai ylipäätään suunnitellaan laite niin, että näiden megasuurten tilakokojen pelien aikoina ei ylipäätään pysty lennosta vaihtamaan sitä laitetta mihin pelejä on tallennettu, vaan ollaan kiinni jossain 4TB:n tallennustilassa, joka sekin on pieni tila, jos paljon erilaisia pelejä pelaava haluaa pelejään pelata ilman minkäänlaista poistamis-/lataamis-/asentamisrumbaa.

Ok, ei ne kilpailijatkaan ole sinänsä ehkä valtavia innovaatioita ainakaan suurissa määrissä tehneet. Mutta kyllä Xboxilla esim. tuo helpo, nopea ja vaivaton muistitikun vaihto on ihan ero tason suunnittelua kuin Sonyn vastaava.

Lisäksi Quick Resume on ihan eri tason innovaatiota kuin mitä Sony toi tähän sukupolveen. Siis sellaista mitä kilpailijoillakin ei olisi käytännössä vastaavana ominaisuutena. Toki Quick Resumessa on omat luotettavuushasteensa ja siksi en itse sitä ainakaan vielä halua käyttää. Mutta on siitä jo joillain varsin hyviäkin kokemuksia ja kun tuota toimintavarmuutta vielä saadaan kehitettyä, niin onhan siinä ihan kunnon hyödyllinen innovaatio silloin kyseessä.

Sony kun saisi edes järkevän käyttiksen nyt ensin innovoitua ilman jatkuvia valmiustilaan ja tiedostonhallintaan liittyviä ongelmia, niin sitten voisi varmaan kannattaa satsata härpäkkeisiin. Toki sillä edellytyksellä, että nekin ymmärretään suunnitella kestämään luotettavasti pidempään kuin puoli vuotta.
 
Sanon nyt vielä sen, että meikän turhautuminen lähtee siitä, että laittavat Sonylla paukut johonkin ohjaimen haptisuuteen, joka sitten tuo ohjaimelle vielä reippaasti hintaa, eivätkä pysty tekemään sellaista uuden sukupolven ohjainta joka kestäisi yleensä puolta vuotta pidempään. Siis mitä helvettiä? Ihan oikeasti!

Ja toiseksi satsataan tuohon PSVR2:een samalla kun ei osata tehdä käyttistä ja tiedostonhallintaa siten, ettei siinä tarvitsisi minuuttitolkulla odottaa, kun tarkistaa paljonko kullakin kovolla on tilaa, tai että pääsee sinne katsomaan pelikohtaisesti mahdollisia poistettavia pelejä, sekä tekemään sen poistamisen. Tai ylipäätään suunnitellaan laite niin, että näiden megasuurten tilakokojen pelien aikoina ei ylipäätään pysty lennosta vaihtamaan sitä laitetta mihin pelejä on tallennettu, vaan ollaan kiinni jossain 4TB:n tallennustilassa, joka sekin on pieni tila, jos paljon erilaisia pelejä pelaava haluaa pelejään pelata ilman minkäänlaista poistamis-/lataamis-/asentamisrumbaa.

Ok, ei ne kilpailijatkaan ole sinänsä ehkä valtavia innovaatioita ainakaan suurissa määrissä tehneet. Mutta kyllä Xboxilla esim. tuo helpo, nopea ja vaivaton muistitikun vaihto on ihan ero tason suunnittelua kuin Sonyn vastaava.

Lisäksi Quick Resume on ihan eri tason innovaatiota kuin mitä Sony toi tähän sukupolveen. Siis sellaista mitä kilpailijoillakin ei olisi käytännössä vastaavana ominaisuutena. Toki Quick Resumessa on omat luotettavuushasteensa ja siksi en itse sitä ainakaan vielä halua käyttää. Mutta on siitä jo joillain varsin hyviäkin kokemuksia ja kun tuota toimintavarmuutta vielä saadaan kehitettyä, niin onhan siinä ihan kunnon hyödyllinen innovaatio silloin kyseessä.

Sony kun saisi edes järkevän käyttiksen nyt ensin innovoitua ilman jatkuvia valmiustilaan ja tiedostonhallintaan liittyviä ongelmia, niin sitten voisi varmaan kannattaa satsata härpäkkeisiin. Toki sillä edellytyksellä, että nekin ymmärretään suunnitella kestämään luotettavasti pidempään kuin puoli vuotta.
Vaikka tuossa edellä @J.Sunderland jo hyvin totesikin, niin komppaan vielä, että osa Microsoftin parempaa innovatiivisuutta (ja myös käyttäjäystävällisyyttä) on toki hyvin suunniteltu ja toimiva (parantaa usein resoluutiota sekä FPS:ää aikaisempien sukupolvien peleissä) taaksepäin yhteensopivuus. Pleikkarilla vastaavaa on räpistelty P:t housussa myöhemmin jollakin surkeilla PS3-pelien striimauskuvioilla. Onnetonta skeidaa sanon minä.
 
Ok, ei ne kilpailijatkaan ole sinänsä ehkä valtavia innovaatioita ainakaan suurissa määrissä tehneet. Mutta kyllä Xboxilla esim. tuo helpo, nopea, vaivaton ja helvetin kallis muistitikun vaihto on ihan ero tason suunnittelua kuin Sonyn vastaava.
Korjasin hieman viestiäsi ensimmäisen toteamuksen osalta. Unohtui varsin tärkeä seikka siitä kuinka Xboxin lisämuistiratkaisusta joutuu maksamaan tuplahintaa verrattuna kilpailijaan. Voin vain kuvitella sen paasauksen määrän jos tilanne olisi toisinpäin. Tämä siis ihan siihen peilaten kuinka paljon porua yleensä Sonyn kalliimmat ratkaisut tuotteissaan aiheuttavat siellä suunnalla. :D
 
Korjasin hieman viestiäsi ensimmäisen toteamuksen osalta. Unohtui varsin tärkeä seikka siitä kuinka Xboxin lisämuistiratkaisusta joutuu maksamaan tuplahintaa verrattuna kilpailijaan. Voin vain kuvitella sen paasauksen määrän jos tilanne olisi toisinpäin. Tämä siis ihan siihen peilaten kuinka paljon porua yleensä Sonyn kalliimmat ratkaisut tuotteissaan aiheuttavat siellä suunnalla. :D
Itse olen valmis maksamaan hyvästä laadusta ja käyttäjäystävällisyydestä enemmän kuin surkeasta käyttäjäystävällisyydestä ja rajoitetusta toimivuudesta. Ei se raha ole tässä se ongelma, vaan mitä sillä rahalla saa. Siksi esim. en ole valmis maksamaan noista Sonyn uusista yksinoikeuspeleistä lähellekään heidän 80 euroon nostamaa hintaa, kun ei sieltä ole aikoihin tullut lähellekään sitä laatua vastaavaa tavaraa. Samaa Marvel-/Disney-/Hollywood-/wokeshittiä sieltä tulee 20 tunnin elokuvamaisine putkijuoksuineen pelistä toiseen. Voihan noista joistain muutaman kympin maksaa alelaarista ja pelata sellaisena satunnaisviihteenä, kun ei ole parempaakaan tekemistä. Mutta kyllä sitä toivoisi, että Sony jotain muutakin keksisi pelirintamalla.

Sulla on muuten hauska tapa alkaa aina jossain vaiheessa kehittämään toisen muka sanomana tai tekemänä jotain mielikuvitusjuttujasi olkiukoiksi, ja sitten hyökkäilet niitä olkiukkoja vastaan into piukeana. Siitä yleensä näkeekin, että kommentointi on osunut ja uponnut. Näinhän siinä taas kerran tutusti kävi.

Hauskaa vappua sinullekin kaikesta huolimatta. Itse menen alkoholittomalla linjalla toki, kuten varsin usein muutoinkin. Suosittelen sinnekin! Klara vappen! :)
 
Tässä nyt kuitenkin kysyttiin valmistajien innovatiivisuutta. Ei henkilökohtaisia mielipiteitä. Mua ei pätkääkään ole kiinnostanut Nintendon touhut vuosien varrella ja tuskin ketään kiinnostaa mitä mieltä minä olen heidän tuotteista mutta fakta on kuitenkin se että ovat olleet innovatiivisia lähes aina ja kokeilleet asioita. Aivan yks hailee mitä minä siitä ajattelen. Voin silti sanoa heidän ainakin kokeilleen kaikenlaista. En tiedä mitä Sonyn pitäisi tehdä että uudet ohjaimet, virtuaalikypärä ja esim käyttis luokiteltaisiin innovatiiviseksi koska ilmeisesti sitä se ei ole. Aivan samalla tapaa voin kertoa että vaikkapa koneen mukana tullut Astro ei olisi ollut sama kokemus ilman uusia ohjaimen ominaisuuksia. Ei kaikkia vaan voi miellyttää. Mission impossible mutta pääasia että suurin osa käyttäjistä tykkää. Eikös Microsoft sanonut tuovansa vastaavia ominaisuuksia myös boxin seuraavaan ohjaimeen? Korjatkaa toki jos muistan väärin.
 
Ylös Bottom