Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Viimeksi muokattu:
PC sekä mobiili että pilvi tulevat olemaan vahvasti osa sitä

Niin, isompi massa tätä kautta on saavutettavissa kuin pelkkään konsolin myyntiin keskittymällä, kuten tässä tuli hetki sitten muutaman kerran mainittua :)

Myös tästä kilpailusta ja vaihtoehtojen tarjoamisesta täysin samaa mieltä Yoshidan kanssa:

“Healthy competition is necessary for the game industry to grow and at Sony we believe it is important to provide gamers with different options to play,” he said.“
 
Myös tästä kilpailusta ja vaihtoehtojen tarjoamisesta täysin samaa mieltä Yoshidan kanssa:

“Healthy competition is necessary for the game industry to grow and at Sony we believe it is important to provide gamers with different options to play,” he said.“
Pitää toivoa, että tämä ei ole pelkkää sanahelinää. Toistaiseksi japanilaiset valmistajat eivät ole loistaneet alustan avoimuuden tai ekosysteemin suhteen. Eiköhän kehitys väistämättä kulje kohti avoimempaa videopelimaailmaa.
 
Niin, isompi massa tätä kautta on saavutettavissa kuin pelkkään konsolin myyntiin keskittymällä, kuten tässä tuli hetki sitten muutaman kerran mainittua :)

Myös tästä kilpailusta ja vaihtoehtojen tarjoamisesta täysin samaa mieltä Yoshidan kanssa:

“Healthy competition is necessary for the game industry to grow and at Sony we believe it is important to provide gamers with different options to play,” he said.“

Mutta keskityimme myös yhteen "laitteeseen" emmekä pelkästään kokonaisuuteen mutta eipä tästä nyt enempää :) linja on kyllä hyvä nyt mihin Sony myös tähtää muiden ohella.
Tämä olisi kyllä hienoa. Tai että olisi edes joku vähän selkeämpi aikataulu PC-julkaisuihin.

Death Stranding 2:n kohdalla on ollut huhuja että PS5 ja PC versio julkaistaisiin samoihin aikoihin. Sehän olisi käytännössä Sonyn eka peli joka näin tekisi.
 
Sony valottaa Playstationin tulevaisuutta:


PC sekä mobiili että pilvi tulevat olemaan vahvasti osa sitä
Tulevaisuus voi siis mennä siihen suuntaan että erilliset laitteet häviää (koska vähemmän syitä ostaa konsoli X tai Y) ja on vain yleisiä laitteita (kuten pc), joilla valita eri palveluista että ostaako Sonyn vai MS:n kauppapaikan tarjoamia pelejä.

Sekö nyt sitten olisi muka hyvä juttu? Ainakaan striimauspalveluiden tarjontaviidakkoa katsoessa ei paljoa naurata. Toki niissä myös on eri maksumalli mutta tuntuu varsinkin pc-puolella että porukkaa kyrsii kun on tuhansia launchereita ja vastaavia, mihin pelikokoelma jakaantuu.
 
Tulevaisuus voi siis mennä siihen suuntaan että erilliset laitteet häviää (koska vähemmän syitä ostaa konsoli X tai Y) ja on vain yleisiä laitteita (kuten pc), joilla valita eri palveluista että ostaako Sonyn vai MS:n kauppapaikan tarjoamia pelejä.

Sekö nyt sitten olisi muka hyvä juttu? Ainakaan striimauspalveluiden tarjontaviidakkoa katsoessa ei paljoa naurata. Toki niissä myös on eri maksumalli mutta tuntuu varsinkin pc-puolella että porukkaa kyrsii kun on tuhansia launchereita ja vastaavia, mihin pelikokoelma jakaantuu.

Ei tietenkään se ole hyvä homma jos erilliset laitteet häviäisivät. Löysin nyt myös linkin siihen Death Stranding huhuun mistä @Dragonfly viittasin:


Pian olemme viisaampia.
 
Joo ei kiitos. Ei kuulosta ollenkaan hyvältä. Leffojen striimauspalvelut ovat toki tuoneet suuren valikoiman käyttäjille, mutta mielestäni se on huonontanut laatua ja ruokkii tätä adhd-menoa, jossa ei pystytä keskittymään yhteen kokemukseen kerralla pidempiä aikoja. Suurmaksi osaksi tulee nykyisin katsottua dokkareita tai vanhempia 80-90 luvun leffoja.

En missään nimessä halua ostaa kk-jäsenyyttä sonyn, mikrosoftin ja epicin pelikauppoihin. Jos peliala menee tähän, niin silloin enemmän etusijaa tullaan antamaan addiktoiville peleille.
 
Joo ei kiitos. Ei kuulosta ollenkaan hyvältä. Leffojen striimauspalvelut ovat toki tuoneet suuren valikoiman käyttäjille, mutta mielestäni se on huonontanut laatua ja ruokkii tätä adhd-menoa, jossa ei pystytä keskittymään yhteen kokemukseen kerralla pidempiä aikoja. Suurmaksi osaksi tulee nykyisin katsottua dokkareita tai vanhempia 80-90 luvun leffoja.
Minusta laatu ei niinkään ole laskenut vaan tuotantoja on vain enemmän, joten sinne mahtuu myös kaikenlaista sekaan.

Laatua isompi ongelma on mielestäni joka tapauksessa sisällön jakaantuminen jopa kymmeniin eri palveluihin.
 
Ei tietenkään se ole hyvä homma jos erilliset laitteet häviäisivät. Löysin nyt myös linkin siihen Death Stranding huhuun mistä @Dragonfly viittasin:


Pian olemme viisaampia.
Death Stranding on siitä vähän eri asia, ettei se ole Sonyn oman studion kehittämä peli, joten neuvottelut julkaisualustojen suhteen ovat varmaan myöskin vähän erilaiset kuin oman studion kanssa.

Mutta joo, jännä nähdä miten nämä julkaisut alkavat menemään.

Laatua isompi ongelma on mielestäni joka tapauksessa sisällön jakaantuminen jopa kymmeniin eri palveluihin.
Tämä on tietyllä tapaa ongelma, mutta vaikka EA:lla, Ubisoftilla, Microsoftilla ja Activision Blizzardilla on omat launcherit, niin suurin osa heidän peleistään löytyy silti Steamista ja varmaan aika iso osa myös Epic Storesta. Toisin sanoen siellä on vaihtoehtoja, mutta halutessaan kaikki (suurin osa) on tarjolla myös keskitetysti.

En myöskään usko, että Sony sivuuttaisi Steamin, vaikka toisivat oman launcherinsa PC:lle. Siinä on niin iso asiakaskunta ja niin iso markkinapaikka. Tosin Sonyn oma kauppa/launcher voisi tuoda samanlaisia etuja kuin Microsoft Storessa nyt on. Eli pelien tallennukset toimivat ristiin PC:n ja konsolin välillä, sama profiili ja samat tiedot molemmilla alustoilla, PS+ tilaus ja pelikatalogi, sekä konsolin kanssa yhtenevät Achievementit/Trophyt.
 
Death Stranding on Sonyn ip ja käsittääkseni Sony toimii myös julkaisijana, joten aika paljon ainakin vipuvartta lienee julkaisualustojen suhteen. En tiedä, että onko tässä eri julkaisija PC-versiossa kuten oli ensimmäisen osan kohdalla mutta epäilen vahvasti.
Tämä oli toki tiedossa kenen IP, mutta peilasin juurikin tuohon ensimmäiseen osaan, jossa PC-version julkaisijana toimi 505 Games.

Silti luulen että ehdot sanellaan vähän eri tapaan kolmannen osapuolen kuin oman studion kanssa. Eikä tällä spekulaatiolla toisaalta ole niin väliä jos lopputulos julkaisualustojen suhteen on kuitenkin sama.
 
Minusta laatu ei niinkään ole laskenut vaan tuotantoja on vain enemmän, joten sinne mahtuu myös kaikenlaista sekaan.

Laatua isompi ongelma on mielestäni joka tapauksessa sisällön jakaantuminen jopa kymmeniin eri palveluihin.
Sisällön jakaantuminen ei sinänsä ole ongelma, koska "access" on niin helppoa nykyajan älylaitteilla, eikä sopimuksia tarvitse tehdä pitkiksi ajanjaksoiksi.

Laatu on mielestäni laskenut ja tämä näkyy myös nimekkäiden näyttelijöiden tähdittämissä rainoissa. Esim. Ryan Gosling ja Chris Evans ovat (Gosling varsinkin) ovat yleensä olleet liitettävissä hyviin flikkoihin. Netflixin The Gray Man oli kuitenkin todellista kuraa.

Tästä "massakuluttamisesta" on täällä varmasti mainittu aiemminkin, joten en ala sitä yksityiskohtaisemmin avaamaan. Se mielestäni on vain omiaan vaikuttamaan ihmisten kuluttamistottumuksiin ja täten myös muokkaa kuluttajakäyttäytymistä siten, että rahan puhuessa se voi vaikuttaa pelien sisältöön erityisen vahvasti.
 
Tämä on tietyllä tapaa ongelma, mutta vaikka EA:lla, Ubisoftilla, Microsoftilla ja Activision Blizzardilla on omat launcherit, niin suurin osa heidän peleistään löytyy silti Steamista ja varmaan aika iso osa myös Epic Storesta. Toisin sanoen siellä on vaihtoehtoja, mutta halutessaan kaikki (suurin osa) on tarjolla myös keskitetysti.
Näinhän se on mutta konsolivalmistajien tie on sitten pahimmillaan samaa kuin Segalla. Valmistavat enää pelejä myyntiin muiden alustoille. Totta kai parhaassa tapauksessa on sekä se oma konsoli että ekosysteemi, joka ulottuu myös muille laitteille mutta vähän vaikea uskoa että kehitys menisi muka siihen suuntaan että erillisiä konsoleita roikutettaisiin mukana jos voitot tulee ihan muualta. Konsolit kuitenkin kai pääosin nytkin olleet vain tapa saada ostajia "kauppapaikalle" ja niitä on paljolti myyty nimenomaan tappiolla. Mikä järki niissä noiden osalta enää olisi jos kuluttajien kukkarolle pääsisi ilmankin ja halvemmalla?

Näitä meikäläisen kauhukuvia siis taas tässä :D

En myöskään usko, että Sony sivuuttaisi Steamin, vaikka toisivat oman launcherinsa PC:lle. Siinä on niin iso asiakaskunta ja niin iso markkinapaikka. Tosin Sonyn oma kauppa/launcher voisi tuoda samanlaisia etuja kuin Microsoft Storessa nyt on. Eli pelien tallennukset toimivat ristiin PC:n ja konsolin välillä, sama profiili ja samat tiedot molemmilla alustoilla, PS+ tilaus ja pelikatalogi, sekä konsolin kanssa yhtenevät Achievementit/Trophyt.
MS onkin hyvä esimerkki mihin se laajentuminen voi johtaa. Konsolimyynneissä se varmasti näkyy että Xboxin peleistä suuren osan voi pelata myös pc:llä tai Game Passilla. Siinä äkkiä tulee bisnesukkeleilla mieleen kysymys että kannattaako tai tarvitseeko erillistä konsolia enää ollenkaan (jos ei tuota ja tulot saa muilta kauppapaikoilta tai alustoilta).

Samaa siis pelkään voivan käydä laajemminkin - jos siis tuolle tielle mennään ja se firmoille tuottaa tulosta.

Näissä "yleisissä laitteissa" on aina se haaste, että vaikka rauta olisi samaa niin käyttöjärjestelmä ei välttämättä olekaan. Jos nyt jätetään streamaus pois laskuista, niin tällaisen yleislaitteen sisuksista pitäisi löytyä jonkinlainen yhteensopiva käyttöjärjestelmä, joka niitä pelejä sitten pyörittäisi. Siitä taas pitäisi päästä yhteisymmärrykseen. Se ei ole kovinkaan yksinkertainen kuvio, kun tiedetään että Linux on maailman käytetyin OS ja samalla yhdellä konsolivalmistajalla on vahvasti oma lehmä ojassa sen käyttöjärjestelmän suhteen. Erityisen vaikea on nähdä Nintendon lähtevän tällaiseen.
Ehkä käytin turhan epämääräistä kieltä kun periaatteessa viittasin tietokoneisiin eli siihen mitä enemmistö käyttää jo nyt: Windows PC. Sinnehän ne omat myyntipaikat ja alustat saa tehtyä siinä missä Steam ja vastaavatkin on. Pointtina lähinnä että ne "dedikoidut" laitteet, eli konsolit, jää pois ja olisi enää kaikilla oma "Steam".

Eikä siinä mistään yhteensopivuudesta tarvitse välittää tuossa tarkoittamassani skenaariossa. Riittää että se Steamin tapainen alusta pyörii, jolloin loppu on käyttäjästä kiinni. Täytyy siis vähän ymmärtää että riittääkö oman koneen speksit vai ei.

Toki jos se yleinen laite tarkoittaa jatkossakin samaa kuin tämän päivän PC, niin sittenhän tulevaisuus on jo tavallaan täällä.
Niin, tätähän minä tosiaan siinä tarkoitin, eli mitä tahansa mikä ei ole konsolin tapainen suljettu systeemi. Eikä jakseta saivarrella että onko Windows suljettu systeemi vaiko ei. Sille saa Steamin kaltaisen oman kauppapaikan, joten se riittää minulle sellaiseksi eroksi, jolla on tässä kohtaa merkitystä. Ymmärtääkseni MS kun ei ainakaan vielä laskuta mitään ekstraa pc:llä pelaamisesta, Steamin käytöstä tms.

Sisällön jakaantuminen ei sinänsä ole ongelma, koska "access" on niin helppoa nykyajan älylaitteilla, eikä sopimuksia tarvitse tehdä pitkiksi ajanjaksoiksi.
Koen kyllä itse sen enemmän ongelmaksi kuin sisällön laadun. Varsinkin jos se kiinnostava ja/tai laadukas sisältö on pirstaloitunut moneen palveluun, niin ottaahan se päähän kun ei yhdellä eikä edes parilla tilauksella voi katsoa kaikkea mitä haluaisi.

Tosin oli minulla siinä toisessa lauseessa paha ajatusvirhekin. Kirjoitin ettei laatu olisi laskenut mutta kyllähän se yleisesti kokonaisuuden suhteen laskee mikäli tulee aiempaa enemmän huonoa tai keskivertoa kamaa. Tarkoitin siis siinä kohtaa sanoa että hyvän sisällön määrä ei mielestäni ole laskenut vaan sitä vähemmän hyvää on tuotettu aiempaa enemmän. Laatu siis kokonaisuudessaan laskee mutta hyvää sisältöä koen olevan enemmän kuin koskaan ennen. Tosin sitäkin voi hämärtää se että myös pääsy niihin on entistä paljon, paljon helpompaa.

PS. Mikä on muuten se "ennen" tai "aiemmin" kun sitä ei ole määritelty? :D Ainakin siihen aikaan kun ei ollut striimauspalveluita yhtään, oli sisältöä kovin suppeasti tarjolla. Ainakin täältä Suomesta katsoen. Siihen nähden se hyvä sisältö on ihan järkyttävästi kasvanut, huolimatta siitä että huonomman kaman määrä olisi myös räjähtänyt.

Laatu on mielestäni laskenut ja tämä näkyy myös nimekkäiden näyttelijöiden tähdittämissä rainoissa. Esim. Ryan Gosling ja Chris Evans ovat (Gosling varsinkin) ovat yleensä olleet liitettävissä hyviin flikkoihin. Netflixin The Gray Man oli kuitenkin todellista kuraa.
Näin voi kyllä ollakin mutta henkilökohtaisesti koen että on ihan järkyttävästi sarjoja, joita pitää vain skipata tai jättää katsomatta vain sen takia että on niin paljon parempiakin. Jokin aika sitten nuo skipatut sarjatkin olisi olleet loistavia mutta tuntuu että se rima on noussut niissä hyvissä ihan järkyttävästi.

Leffat taas olen jättänyt aika vähiin kun nykyelämässä on helpompi katsoa tunnin jakso sarjaa kuin 2-3 tuntia leffaa. Varsinkin se "trendi" että leffat on yli 3 tuntia on järkyttänyt ja aika moni kehuttu leffa on juuri kestonsa vuoksi katsomatta. Ei vain löydä aikaa (lapsiperheessä). Osissa en leffoja viitsi katsoa.

Tästä "massakuluttamisesta" on täällä varmasti mainittu aiemminkin, joten en ala sitä yksityiskohtaisemmin avaamaan. Se mielestäni on vain omiaan vaikuttamaan ihmisten kuluttamistottumuksiin ja täten myös muokkaa kuluttajakäyttäytymistä siten, että rahan puhuessa se voi vaikuttaa pelien sisältöön erityisen vahvasti.
En ole eri mieltä. Sitähän ne voittoa tavoittelevat firmat tekevät millä voittoa saadaan. Yksinkertaista vaikka tympeää onkin.
 
Näinhän se on mutta konsolivalmistajien tie on sitten pahimmillaan samaa kuin Segalla. Valmistavat enää pelejä myyntiin muiden alustoille. Totta kai parhaassa tapauksessa on sekä se oma konsoli että ekosysteemi, joka ulottuu myös muille laitteille mutta vähän vaikea uskoa että kehitys menisi muka siihen suuntaan että erillisiä konsoleita roikutettaisiin mukana jos voitot tulee ihan muualta. Konsolit kuitenkin kai pääosin nytkin olleet vain tapa saada ostajia "kauppapaikalle" ja niitä on paljolti myyty nimenomaan tappiolla. Mikä järki niissä noiden osalta enää olisi jos kuluttajien kukkarolle pääsisi ilmankin ja halvemmalla?

Näitä meikäläisen kauhukuvia siis taas tässä :D
Taidan olla tässä tai jossakin toisessa ketjussa joskus sanonut ettei minua haittaisi jos voisin ostaa yhden laitteen ja pelata sillä kaikki pelit. En minä ilosta osta monen eri konsolivalmistajan laitteita varsinkaan jos ne ovat kovin samantyylisiä toiminnallisuuksiltaan (tässä Nintendo on ainakin tällä hetkellä onnistunut poikkeus). Joten siinä mielessä tämä kehityssuunta ei henkilökohtaisella tasolla niin haittaa. Toki tykkään konsolin käyttökokemuksesta, niin kuin tykkää moni muukin. Tämä taas tarkoittaa, ettei kaikki yhtäkkiä sankoin joukoin migroidu PC-käyttäjiksi vaan edelleen tarvitaan helppokäyttöinen boksi HDMI-piuhalla telkkariin kiinni.
MS onkin hyvä esimerkki mihin se laajentuminen voi johtaa. Konsolimyynneissä se varmasti näkyy että Xboxin peleistä suuren osan voi pelata myös pc:llä tai Game Passilla. Siinä äkkiä tulee bisnesukkeleilla mieleen kysymys että kannattaako tai tarvitseeko erillistä konsolia enää ollenkaan (jos ei tuota ja tulot saa muilta kauppapaikoilta tai alustoilta).

Samaa siis pelkään voivan käydä laajemminkin - jos siis tuolle tielle mennään ja se firmoille tuottaa tulosta.
MS on todellakin hyvä esimerkki ja niin sanottu sakkoaura siihen kuinka paljon ihmiset ostavat konsoleita, vaikka sama ekosysteemi on saatavilla tietokoneella. Ainakin vielä näyttää siltä että riittävä massa saavutetaan. VGChartz ei ole hyvä lähde, mutta paremman puutteessa suuntaa-antava, joten sen mukaan Xbox Series -konsoleita on myyty noin 27 miljoonaa. Tämä siis reilussa kolmessa vuodessa. Jos vauhti pysyy yhtään samankaltaisena, niin ollaan Xbox Onen lukemissa sukupolven lopussa.

Tämä on ensimmäinen sukupolvi, johon lähdettäessä oli tiedossa että kaikkia pelejä pääsee pelaamaan myös PC:llä. Joten siis ainakin tämä sukupolvi näyttää edelleen siltä, että konsolille on riittävästi tilausta. Ja käytännössä tarkoittaa myös sitä että Microsoft on onnistuneesti laajentanut asiakaskuntaansa varsinaisesti menettämättä konsolisegmentin lukemiaan. Tällä taktiikalla konsolisegmentti ei varmastikaan laajene, mutta siellä onkin vain tietyn verran tilaa laajentua.
Ehkä käytin turhan epämääräistä kieltä kun periaatteessa viittasin tietokoneisiin eli siihen mitä enemmistö käyttää jo nyt: Windows PC. Sinnehän ne omat myyntipaikat ja alustat saa tehtyä siinä missä Steam ja vastaavatkin on. Pointtina lähinnä että ne "dedikoidut" laitteet, eli konsolit, jää pois ja olisi enää kaikilla oma "Steam".

Eikä siinä mistään yhteensopivuudesta tarvitse välittää tuossa tarkoittamassani skenaariossa. Riittää että se Steamin tapainen alusta pyörii, jolloin loppu on käyttäjästä kiinni. Täytyy siis vähän ymmärtää että riittääkö oman koneen speksit vai ei.
Viittasin jo samaan tuossa ylempänä, mutta kyllä siinä iso asiakaskunta "menetetään", jos ei pystytä tarjoamaan konsolimaista kokemusta. Se on sitten eri asia voisiko se olla valmistajille avoin systeemi, missä tyyliin joku Asus voisi tehdä oman konsolinsa telkkariin kytkettäväksi.
 
Tässä täytyy toki muistaa, että tuo lause ei sisällä muiden pelintekijöiden pelejä, joita ei ole saatavilla kuin konsoleille. Esim. eihän PC:llä taideta änäriä juuri vääntää, vaikka Xboxilla se onnistuu.
Hyvä huomio, painotin liikaa Microsoftin omaa tilannetta. Toisaalta nämä poikkeustapaukset on aika vähissä. Varsinkaan vähänkään isommat nimikkeet.

On myöskin yllättävää ettei änäristä vieläkään ole PC versiota, kun FIFA on oikein suosittu myös Steamissa. Jalkapallo tietysti lajina isompi, mutta silti.
 
Tuli mieleen tietysti sellainenkin, että se pelikirjasto edellisiltä sukupolvilta ei myöskään tietysti siirry PC:lle sellaisenaan. Tämä koskettaa oikeastaan kaikkia konsolivalmistajia hieman eri tavoin. Eli siinäkin on syytä siihen konsolin hankintaan, vaikka uudet pelit tulisivat suurimmaksi osaksi PC:lle.
Fyysiset ei tietenkään siirry, mutta mikään ei estä digikirjaston siirtymistä konsolin ja PC:n välillä. Xbox - Microsoft Store/Xbox-sovellus tätä toteuttaa jo nytkin, mutta ei läheskään kaikkien pelien osalta, joten parannettavaa edelleen on.

Noin muuten taaksepäin yhteensopivuus on jo nytkin toteutettu konsolivalmistajien kesken eri asteilla. Xboxilla jopa fyysiset levyt pelaa tai toimivat vähintään lisenssiavaimena aina sinne orginaaliin Xboxiin asti (ne pelit jotka ovat taaksepäin yhteensopivia). Pleikkarilla sitten katetaan levyjen toimivuus yksi sukupolvi taaksepäin ja Nintendo Switch sen sijaan ei tue mitään.

Mutta joo, näkisin että konsolille tai vähintään konsolimaiselle kokemukselle on tilausta jatkossakin, vaikka kaikki pelit olisi saatavilla myös jotain muuta kautta.
 
Viimeksi muokattu:
Huomaan, että kiinnitit erityistä huomiota yksityiskohtiin, joista olisin varmaan muuten lähtenyt sormea heristämään. :D Hattu päästä.
Ota tässä kohtaa nauruhymiö positiivisena, koska sitä se on. Sen verran monta kertaa ollaan sanallisia miekkoja kolisteltu, että tiesin että tartut tuohon muuten. :D

Muoks. hyvä asia silti lisenssiavaimena toimivuudessakin, että vanhaa fyysistä kokoelmaa pääsee pelaamaan uudellakin Xboxilla. Harmillisesti tosin taaksepäin yhteensopivuuden laajeneminen uusin (vanhoihin) peleihin taitaa ainakin tällä hetkellä olla jäissä.
 
Ota tässä kohtaa nauruhymiö positiivisena, koska sitä se on. Sen verran monta kertaa ollaan sanallisia miekkoja kolisteltu, että tiesin että tartut tuohon muuten. :D

Muoks. hyvä asia silti lisenssiavaimena toimivuudessakin, että vanhaa fyysistä kokoelmaa pääsee pelaamaan uudellakin Xboxilla. Harmillisesti tosin taaksepäin yhteensopivuuden laajeneminen uusin (vanhoihin) peleihin taitaa ainakin tällä hetkellä olla jäissä.
Eivät miekat kolise. Tyhjät tynnyrit kolisevat, joten ei sovi tuo kolina tähän teidän mittelyyn - sen verran täynnä ovat nimittäin kummankin herran tynnyrit… :D
 
Harmillisesti tosin taaksepäin yhteensopivuuden laajeneminen uusin (vanhoihin) peleihin taitaa ainakin tällä hetkellä olla jäissä.

Toivottavasti Activision Blizzard kaupat olisivat vähän aktivoineet tätä tiimiä nykyisellä sukupolvella, mutta jostain olen muistaakseni lukenut, että BC-työtä tehdään jo nyt myös seuraava sukupolvi mielessä, mutta en tähän hätään löytänyt tuosta lähdettä, niin jätetään se huhun asteelle.

Taaksepäinyhteensopivuus on kyllä erinomainen asia, joka pitäisi jollain tavalla tehdä pakolliseksi ominaisuudeksi.
 
Toivottavasti Activision Blizzard kaupat olisivat vähän aktivoineet tätä tiimiä nykyisellä sukupolvella, mutta jostain olen muistaakseni lukenut, että BC-työtä tehdään jo nyt myös seuraava sukupolvi mielessä, mutta en tähän hätään löytänyt tuosta lähdettä, niin jätetään se huhun asteelle.

Taaksepäinyhteensopivuus on kyllä erinomainen asia, joka pitäisi jollain tavalla tehdä pakolliseksi ominaisuudeksi.

BC on varmana tullut jäädäkseen ja siirtyy sukupolvelta toiselle joka konsolilla.
 
Ylös Bottom