J.Sunderland
Well-Known Member
Toki kaikki riippuu siitä, onko MS vielä satsaamassa omaan konsoliin. Spencerin ja jonkun muunkin MS Gamingin johtajan (taisi olla ainakin Sarah Bond) mukaan olisivat niin edelleen tekemässä.
Sarah Bond tosiaan vastaa hardwaresta ja on useasti kommunikoinut seuraavankin sukupolven konsolin olevan tulossa. Sen lisäksi Spencer on lähes varmistanut, että jonkinlainen kannettava viritys olisi työn alla. Kysymys on lähinnä, että onko nämä yksi ja sama asia vai erillisiä laitteita. Itse veikkaan, että erillisiä ja uskon siis myös ylipäätään tähän hyvin selvään kommunikointiin, uutta hardwarea tulee kyllä ainakin vielä seuraavan sukupolven verran.
Toki uskoisin MS:n tekevän aika vahvaa tapauskohtaista harkintaa asiassa, jos heillä on uusi Xbox-konsoli markkinoilla.
Juuri nyt vaikuttaa tosiaan siltä, että ihan jokaikinen isompi IP nähdään myös Sonyn ja todennäköisesti myös Nintendon konsoleilla. Rajaus tuntuu koskevan pienempiä julkaisuja, joita niitäkin on nähty julkaistavan sekä Sonyn että Nintendon konsoleilla ennenkin.
Mutta enpä minä tästä sen enempää tiedä kuin kukaan muukaan, seuraan vain sitä mihin suuntaan asiat kehittyivät. Ennen itsekin oletin, että harkintaa olisi enemmän, eikä nämä Forzat ja Halot näkisi päivänvaloa muilla konsoleilla - mutta väärässä olin.
Ja itsekään en näe tämän strategian johtavan mihinkään muuhun kuin joko johonkin hybridi-PC-konsoliin tai täysin softaan keskittymiseen. Seuraava sukupolvi kertoo paljon tästä.
Näissä yhteyksissä käteiskaupoilla tarkoitetaan sitä, että rahasumma löytyy suoraan pankkitililtä, eikä tarvita siis mitään erillisiä lainoja, takauksia, osakkeita tai muita vastaavia kaupanteossa. Pelkät dollarit vaihtavat omistajaa.
Näinhän se on. Ihan vakiintunut termi myöskin.