Ei tää viesti ollut kohdistettuna suhun tai keneenkään muuhunkaan. Vähän huonosti ilmaisin mutta mun pointti oli se että tuskin vikaan menee kumman konsolin ostaa ja kerroin miksi itse en halua vaihtaa laitekantaa. Veikkaan että pelit ovat ne jotka saavat ihmiset tekemään valintansa. Tai ainakin ne ihmiset jotka eivät ole toisen kelkassa jo alkujaan, niinkuin minä. Mulle se on pelien puolesta pleikka ja toiselle boxi. Muistan kun kaverille sanoin että harmi kun Gran Turismo ei ole enää ajopelien ykkönen mitä konsoleihin tulee. Mun mielestä se on nykyisin Forza. Eikä uusi Gran Turismo ole enää kiinnostanut 5 jälkeen. Mutta nyt se taas kiinnostaa koska uusi laite ja pelisarjaan uusi lisäys ihan numeronkin puolesta. En tiedä mitä sieltä tulee mutta sen tiedän että kilpailu on hyvästä. Jos kilpailevan laitteen pelit kiinnostaa niin ainahan voi ostaa molemmat konsolit jos siltä tuntuu
Joo, tänne tulee tottakai molemmat konsolit. Sekä tietysti joskus uusi Nintendon konsoli, kun se julkaistaan.
Minulle syy ostaa PlayStation on sen yksinoikeudet, mutta juuri siksi pohdinkin noita myyntimääriä. Se ei ollut mikään konsolisotavertailu konsolien välillä vaan juonti juurensa aikaisempaan viestiin, jossa puhuttiin konsolin ostamisesta sen takia että se myy hyvin. Mikä tuntui itsestä aika hölmöltä kriteeriltä ostaa yhtään mitään. Mieluummin ostan sen tuotteen mikä kiinnostaa kuin sen mikä myy hyvin. Mikään ei tietenkään estä näitä asioita osumasta samaan tuotteeseen, mutta ostokriteerinä, myyntimäärät on aika erikoinen.
Ehkä Doctorin mainitse moninpelien väenpaljous on ainoa syy katsella enemmän myyneen laitteen suuntaan, mutta tämäkin käy ilmi vain ei niin kovin suosituissa nettipeleissä. Yksinpelaavalle tällä ei ole merkitystä ollenkaan.
Väittäisin että jos pelaat esim Fifaa, Codia, Bäfää, formulaa, Forzaa/Gran Turismoa, änäriä, korista tai vaikka jotain vähänkin suositumpaa tappelupeliä, niin löytyy pelaajia konsolista riippumatta.
Yritin tässä pähkäillä koska on tullut sellainen tilanne vastaan että olisin pelannut jotain nettipeliä, mutta pelaajia ei löytynyt. En keksi yhtään kertaa että näin olisi käynyt. Ehkä pelaan vaan suosittuja pelejä netissä.
Jopa Magic Duelsissa löytyi kahden vuoden jälkeenkin julkaisusta kokoajan pelejä (nyt en ole hetkeen peliä pelannut), vaikka voisin kuvitella että se on/oli Xboxilla aika pienen porukan hupia. Sitä on muuten yli 1000 matsia netissä takana, joten muutaman kerran on painettu matsinhakunappulaa.