Kyllähän PS4, Slim ja Pro tuli myös pahviin paketoituna, että ei tämä nyt ihan PS5 konsolin juttu ole.
Sonyllä ei vaan välitetä siitä "kokonaiskokemuksesta" minkä kuluttaja saa laitteesta ja ovat ihan ok sen kanssa, että laite tuntuu halvalle ihan paketista ottamisesta lähtien. Playstation 4, Slim ja Pro tuntui kaikki halvalle muoville käteen ja tuli pahvilaatikossa eikä paketin avaaminen sekä itse konsoli tuonut "fiilistä" laadukkaasta laitteesta. Toisin oli taas Xbox X ja nyt Series X huokuu laatua ihan paketoinnista lähtien. Tuo laatikon avaaminen on ajateltu olevan yksi osa kokonaisuutta ja panostettu siihen, että pelkästään laatikon avaaminen tuo tiettyä arvokkuutta ja luo ajatusmaailman laadukkaasta laitteesta. Sama pätee myös itse konsoliin. Miltä se muovi tuntuu kädessä ja kuinka jämäkkä konsoli on. Xbox X ja Series X tuntuu myös käteen laadukkaalta. Apple on hyvä esimerkki siitä miten tuota tuotetta ja sen käyttöönottoa ihan paketista lähtien ajatellaan kokonaisuutena. Minä ainakin olen juuri niin turhamainen ja tykkään kun asiat on mietitty ihan paketoimisesta asti oikein palvelemaan sitä asiaa mitä olen tekemässä. Se antaa kuvan siitä, että valmistaja on ylpeä tuotteestaan ja pienetkin asiat on mietitty kohdilleen. Kuluttajalle tulee tunne, että käytettyyn rahaan on saatu vastinetta.
Ja sitten jos itse konsoliin käytetään 50% enemmän muovia kuin kilpailijan laitteessa niin ei tuo "egolookisuus" mene nyt ihan läpi. Se on nyt vaan hätänä uutisoitu noin kun somessa on mieli pahoitettu. Sonya ei vaan kiinnosta pätkääkään minkä kokemuksen tuotteen käyttöönotto antaa, koska ovat pohjimmiltaa kulutuselektroniikkaa suoltava firma ja pleikkari ei ole tästä heille mitenkään poikkeus. Sieltä samalta linjastolta se muovikikkare heitetään laatikkoon kuin muutenkin vempaimet.
Jos egolokisuus olisi syynä niin tämä tuotaisiin selvästi esiin pahvien printeissä ala Kotipizza.