Täytyy näin fyysisen kannattajana ihmetellä että kuitenkin koet ihan sulavaksi vaihdella niitä lukuisia kovalevyjäsi sinne Series-konsolin takapuolelle?
Minusta tuossa on vähän puolueellisuutta mukana kun en ainakaan minä näe kauheasti eroa levyn tai kovon vaihdolla. Sanoisin että etupuolella olevana levyasema levyineen ja käyttiksen kautta osittain toimivan "levynulostuksen" kautta on vähemmän "kankea" kuin veivata lukuisia kovalevyjä sinne takapuolen reikään (ei hitto näitä lauseita

)
Paljon on myös kiinni siitä miten pelaa. Ymmärrän että tapasi on täysin erilaiset kuin minulla, joten se ero on siinä eikä tavan työläydessä. Minulla on aina tasan yksi levy konsolissa niin kauan että sillä oleva peli on pelattu, joten "kankeus" on melkoisen minimissä. Sinulla taas taisi olla tapana vaihdella pelistä toiseen todella tiuhaan (jos oikein muistan), joten saatat joutua vaihtamaan noita (kova)levyjäsi paljon useammin kuin mitä minä vaihtelen levyä.
Tässä myös samalla aika hyvä muistutus että kuinka pöljää on väitellä jonkin asian työläydestä tai vaivattomuudesta kun se on lopulta täysin kiinni siitä miten ne asiat sen suhteen hoitaa/tekee. Ja samalla myönnän, että päädyn silti itsekin usein vastaaviin väittelyihin/keskusteluihin.
Eli tässä tapauksessa lause "fyysinen kun on aika kankea käyttää" on oikeasti "fyysinen olisi aika kankea käyttää minun pelitottumiksillani". Tiedän että puhun itsestäänselvyyksiä mutta silti täällä porukka jauhaa ja väittelee vastaavista viikosta toiseen. Minä siis aika ajoin mukaan lukien
Toki kommentistasi juuri nyt huomaan, että toimit itse eri tavalla pelaamisessa, ja et tietenkään sen takia voikaan huomata eroa noiden kahden mainitsemasi asian välillä. Noiden neljän tai viiden muistikortin kanssa pelaaminen on siis ollut todella helppoa ja nopeaa verrattuna omistamani mittavan fyysistenkin pelien kokoelman joukosta pelien hakemiseen. Minulla on nimittäin fyysisenäkin satoja kappaleita pelejä, joten niitä on pakostakin eri paikoissa kotia. Kaikki eivät mahdu yhteen ja samaan selkeään paikkaan. Ja vaikka mahtuisivatkin olisi niiden joukosta halutun pelin hakeminen todella paljon työläämpää kuin neljän tai viiden selkeästi luokitellun muistikortin käyttö. Muistikortin vaihtamiseen todellakin menee vain kaksi sekuntia, ja XSX lukee sen sisällön välittömästi. Nuo muistikortit ovat niin pieniä, että ne ovat jatkuvasti sohvapöytäni reunalla odottamassa mahdollista vaihdon tarvetta.
Niin ja XSX (eikä PS5:kään) ei ole minulla TV-tasolla lainkaan, vaan nimenomaan TV-tason edessä, jotta saa riittävän hyvin viileää ilmaa ja on myös helpompi tehdä juuri noita muistikortin vaihtoja, sekä myös levyjen laitteeseen asettamisia, koska toki varsin paljon levylläkin olevia pelejä pelaan, vaikken niitä juuri enää ostakaan. Backlogissa löytyy siis levyjä kuitenkin hurjat määrät.
Kyllä tuo muistikortin vaihto on ollut joka tapauksessa todella helppoa ja vaivatonta. Usko pois, olen sen verran mukavuudenhaluinen viihteeni suhteeni, että ellen olisi todennut tuota erittäin helpoksi ja käteväksi tavaksi toimia, en olisi noita muistikortteja enää lisää hankkimassa. Vastaavasti olen todennut, että välillä saa urakalla etsiä juuri sitä fyysisen kopion peliä, jota haluaisin pelata. Toki näin eivät asiat varmasti olisi, ellen olisi niin voimakkaasti fiilis-/elämyspelaaja, jolle ei pelien loppuun pelaaminen muihin peleihin välillä vaihtamatta ole oikeastaan edes vaihtoehto, kuin joskus äärimmäisen harvoin (Soulsbornet, Dragon Aget, Days Gone, God of War, Cyberpunk 2077 sekä Elder Scrolls-sarjan pelit mm.).
Minulla pelit vaihtuvat päivittäin kulloisenkin fiiliksen mukaan, ja jotkut pelit saattavat jäädä vuosienkin tauolle, kunnes lopulta löytyykin uusi inspiraatio ja saatan pelata tuollaisen pelin yhtäkkiä muutamassa päivässä loppuun. Viimeksi näin kävi Wolfenstein: New Orderille. Peli jäi tauolle joskus 3-4 vuotta sitten, kunnes reilu viikko sitten palasin pelin pariin, ja innostuin lopulta pelistä sen puolivälin paikkeilla oikein kunnolla, ja pelasinkin sen sitten muutamassa päivässä innolla loppuun. Toki joinakin päivinä pelasin välillä useita muitakin pelejä, kuten Gorogoaa, Max Payne kolmosta boxin taaksepäin yhteensopivuudella, Terminator Resistancea, Elder Scrolls: Oblivionia sekä Devil May Cry vitosta current gen versiona. Tämä on siis todellakin minun tapani pelata ja toimii itselläni aivan loistavasti. Toki ymmärrän, että se voi monia ihmetyttää, eikä varmasti kaikille sopisi.