Mutta ehdithän sinä jo sanoa että se nimenomaan vahvisti Sonyn asemaa mutta nyt onkin vaikea sanoa? Minä kallistuisin edelleen sille kantille että ei tuo Sifu ole mitenkään merkittävästi ollut näkyvillä tai ihmisten puheissa, toisin kuin Horizon 2 ja Gran Turismo. Lisäksi ainakin täällä ollut arvostelu antoi kritiikkiä vaikeustasosta ja vaikeat pelit ei ole suuren yleisön juttu. Ei vaikka Souls ja Bloodborne onkin menestyneitä pelejä.
Se että UFC on suosittua ei korreloi välttämättä mitenkään sen kanssa että kiinnostaako kuinka montaa ihmistä Sifu. Eihän se edes ole mikään UFC-peli. Näen että jos fanittaa UFC:tä niin ostaa UFC-pelin siinä missä jääkiekkoa katsovat ostanevat änärin.
En yhäkään näe että Sifu olisi millään lailla mikään "aseman vahvistaja" Sonylle. Ellei kyse ole siitä mitä tuossa jo joku mainitsikin, eli pienempien, mielenkiintoisten ja erilaisten indie-teosten julkaisijana. Minä ainakin arvostan sitä kovasti mutta millään en tosiaan pysty näkemään Sifua kauhean merkittävänä pelinä yleisesti Sonyn asemalle.
Tuliko Sifu jostain puskista? Veikkaan että monille se on siellä vieläkin

Eli siis että ei tuosta ole monet edes kuulleet. Olin itse nähnyt jonkun trailerin joskus ja nyt arvostelun tuossa etusivulla ja minä seuraan aktiivisesti pelialaa netissä ja tilaan kahta alan lehteä. Minusta se kertoo jo paljon. Eikä muutenkaan taida hc-taistelupelien ostajaporukka kovin iso massa, tuskin edes sen vertaa mitä Soulseja ja muita vaikeana pidettyjä pelejä fanittavat.
Sifulla on tällä hetkellä
2700 pelaajaa, joten en tosiaankaan näkisi että kauhean suosittu tai tunnettu peli. Toki lähteenäni on PSNProfiles, joten en tiedä kuinka varmaa tietoa tuo on. Jotain suuntaa sen uskon silti antavan.
Puhutaankohan me jotenkin eri tavalla nyt jostain Sonyn asemasta tms? Kun en tosiaan mitenkään näe että millä tavalla tuo peli on Sonylle merkittävä. Se voi olla vaikka paras genren peli koskaan mutta se ei riitä jos kukaan ei tiedä siitä tai yleisö on rajattu esim. sillä että kyseessä on vaikea peli, jossa pitää vielä olla aiheesta kiinnostunut. Eikä kiinnostuneisuuskaan vielä riitä, sillä tuskin esim. kaikki UFC-fanit pelaa ollenkaan.