Dragonfly
KonsoliFIN Alumni
VR:n yleistymisen isoimmat ongelmat ovat mielestäni hinta, tilavaatimukset ja yleinen sopimattomuus kaikille pelaajille. En nyt jaksa etsiä lähdettä, mutta muistan nähneeni jonkun spekulaation että PSVR2 tulisi maksamaan 500e. Se on kallis, vaikka onkin halvempi kuin jotkin PC:n VR-setit.Toivottavasti hinta ja saatavuus ovat hyvää luokkaa PSVR2:lla. Olisi mielestäni jo aika kun tämä VR-teollisuus alkaa ottamaan isoja askelia eteenpäin.
Paljon puhutaan nykyään AAA-pelien innovatiivisuuden puutteesta. Mielestäni nykyajan kasvavista teknologiailmiöistä VR:llä on isoin potentiaali tuoda videopeleihin jotain sellaista mitä pelkällä kontrollerilla ja televisiolla ei ole jo pystynyt kokemaan.
Sonya ei ole ikinä voinut teknologiansa suhteen yrityksen puutteesta voinut syyttää. DualSense kontrolleri on tästä viimeisin esimerkki. Tuskin menee paria vuotta pitempää, että haptics ja adaptive triggerit ovat nykypäivää jokaisen konsolivalmistajan kapulassa. Toivottavasti mahdollisesti onnistunut PSVR2:n julkaisu innostaa myös Xboxia ja Nintendoa panostamaan tuohon puoleen myös.
Itse en pysty pelaamaan VR:llä kuin tietyn tyyppisiä pelejä. Muuten tulee paha olo ja oksennus. Tuskin olen ainoa, joka kokee näin. Tämä rajaa ainakin jonkin verran potentiaalista käyttäjäkuntaa pois. Toki tekniikka kehittyy ja ehkä nämä pahan olon aiheuttajat saadaan kytkettyä pois, mutta aika kallis on ostaa 500 euron laite vain kokeillakseen tuleeko oksennus.
VR:n on esim. Half Life Alyxin kanssa jo osoittanut kyntensä, mutta että se olisi todellista mainstreamia - siihen voi mennä vielä hetki.