Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Ekaa kertaa nähtiin nyt konsolin taakse. Ainakin nopeesti kerkesin itse bongaa 2xUSB-portteja, RJ-45 ja virtajohdon liittimet. Huomasiko joku luukkua lisämuistille?
Cerny taisi sanoa jo silloin PS5 Deep dive esittelyssään, että SSD kovalevy on vaihdettavissa, mutta ei ole sellaisia lisämuisteja kuin Xboxilla. Jos siis sellaisia tarkoitit.
 
Kyllä!!! Mitä tässä enää sanomaan. Finali näytti todella kovalta ja julkaisuun on jo peliähky :D Nyt vaan se 3D-ääni homma selville, ni julkkariin lähtee DS, cod zombien vuoksi sekä Spiderman kera atmos-kajareiden kera.
 
Ei nyt oikein vakuuttanut. Toivoin näkeväni materiaalia näistä kolmesta pelistä: Demon Souls, Ratchet & Clank ja Gran Turismo 7. Näin materiaalia ainoastaan Demon Soulsista, joka ei vakuuttanut minua, koska se näytti lyhyen pelikuvan perusteella kävelysimulaattorilta ja taistelumekaniikat vaikuttivat aika köyhiltä. Pelit eivät siis aiheuttaneet minulle hurraa -huutoja paitsi ehdin jo innostua God Of War 2 -trailerista, mutta siinä ei sitten näytetty mitään. Harry Potter -peli kiinnostaa lievästi, mutta on jäänyt pienet "traumat" aiemmista Potter -peleistä. :D Positiivista oli, että näimme viimein hinnan ja julkaisupäivämäärän! Näillä näytöillä PS5 ei lähde heti ostoon, mutta kyllä sekin tulee napattua viimeistään Gran Turismon saavuttua sille.
 
Kaksi kiinnostavaa peliä: Deathloop ja Hogwarts Legacy, kumpikin Timed Exclusive (näin pikaisen googlailun tuloksena).

Sony pisti hinnan samoihin XBoxin kanssa. Pelaavat varman päälle ja PlaystationPlus sai hieman GamePass kuorruketta. Sony pelaa todella varman päälle.

Kyllähän tämä hitti tulee olemaan, seuraavaksi arvuutellaan mitä ehtii julkaisupeleiksi.
 
Ohoh. Näköjään tulee digidigi, kuten arvelin. 100€ hintaero tappaa fyysisten pelilevyjen myynnin.

Ei siinä, Ps4 aikakaudella mulla on ollut kaksi pelilevyä..
 
Ekaa kertaa nähtiin nyt konsolin taakse. Ainakin nopeesti kerkesin itse bongaa 2xUSB-portteja, RJ-45 ja virtajohdon liittimet. Huomasiko joku luukkua lisämuistille?

Nappasin kuvakaappauksen. Tuosta ei oikein löydy muuta vaihtoehtoa takapaneelin kohdalla kuin tuo aivan yläosa?

You can also add external SSDs from the open market and install them in a bay on the PS5. They connect to the custom I/O unit and take advantage of those features. But the external SSD has to be as fast as the PS5 SSD.

ps5_takapuoli.jpg

 
Digital Edition maksaa vähemmän, ennakkoon varaaminen alkaa 17. syyskuut
Setämies vois lopettaa nyt tuon öyhöttämisen. Ethän sä ole muutenkaan ostamassa konetta.
Toi ps5 ssd 860gb

Ja perun ps5 ennakkon koska sony mokasi sen julkistuksen

Cerny taisi sanoa jo silloin PS5 Deep dive esittelyssään, että SSD kovalevy on vaihdettavissa, mutta ei ole sellaisia lisämuisteja kuin Xboxilla. Jos siis sellaisia tarkoitit.
Aaa. Mulla on menny tuollainen homma kokonaan ohi. Olin omassa uskossa, että lisämuistille on pakko olla joku ratkaisu, kun tuolla reilulla 800 gigalla ei kuuhun asti päästä.
 
2-3 peliä ja tuo 100€ hintaero on syöty ja fyysisen median laite on peli peliltä kokonaishinnaltaan edullisempi.
Näinhän se on... Itse en edes pyöritä pelien vaihtorulettia tai myy vanhoja pois, mutta hämmentävästi fyysinen peli on puoli vuotta julkaisunsa jälkeen yleensä aina halvempi kuin diginä myytävä.

Ja sitten olen niin laiska, että ostan konsolini levyllisenä versiona (ihan vain varmuuden vuoksi) ja kuitenkin ostan pelini diginä ja leffat Netflixistä tai Disney+sta...
 
Ps5 houkuttelee aika paljon. 400 euroa ei ole paha hinta uuden sukupolven konsolille. Paljon ei noista peleistä saanut irti. Spider man näyttää hyvältä, Demon's Souls on todella lupaava. Uusi Final Fantasy näytti surkealta. Voi johtua streamin laadusta osin, mutta todella pökkelöt animaatiot myös ainakin välillä. Tuli vähän Oblivion mieleen joidenkin hahmojen ulkonäöstä.
 
2-3 peliä ja tuo 100€ hintaero on syöty ja fyysisen median laite on peli peliltä kokonaishinnaltaan edullisempi.

Eipä ole ikinä ollut tarvetta ostaa edes pelejä kun kirjastosta (helmet) saa lähes kaikki pelit lainaksi. Silloinkin pitää olla levyasemalla varustettu versio :)
 
2-3 peliä ja tuo 100€ hintaero on syöty ja fyysisen median laite on peli peliltä kokonaishinnaltaan edullisempi.
Jos vähääkään myy tai vaihtaa pelejä. Tai haluaa katsoa UHD Blu-ray elokuvia, niin satasenkin hintaerolla levyasemallinen versio on aika no-brainer.

Niin ja jos on hyllyssä vanhoja PS4 pelejä, niin oletus on että nekin toimivat. Jälleen levyaseman arvo nousee.

Toisaalta satasen hintaero on jo selvä alennus. Hyvä tavallaan että malleilla on selvä ero hinnassa.
 
Ei kyllä haittaa, että Levyversion hinta oli jopa muutaman sataslappusen verran alakanttiin mihin olin henkisesti ja lompakolla varautunut. Eli kone kainaloon ja loput sijoitetaan sitten kassilliseen lisäkikottimia sekä Cyberpunk. Rok rok!
 
Ylös Bottom