Lebe80
Well-Known Member
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen
Tietenkin aina voi mennä aidan alimmasta kohdasta ja käyttää vain "virtuaalista" elokuvakangasta, eli katsoja istuu vain "katsomossa" ja video on "projisoitu" virtuaaliselle kankaalle, suorakaiteen muotoiselle alueelle.
En tiedä miten VR toimii elokuvissa. Nykytekniikallahan se olisi enemmänkin vain 360° videota, joka ei käytä VR:stä kuin korkeintaan pään kääntymistä hyväkseen. Tai vastaavasti, "videot" pitäisi tehdä ihan polygonigrafiikalla, pelimoottoreilla, jotta mukaan saataisiin myös katsojan kyykistymiset ja asioiden väistämiset (ötökkä hyökkää/tavaraa lentää päin) ja katsoja kuin voisi väistää sitä yms. Tällöin elokuvat olisivat ennemminkin kuin pelien välivideot, jossa pelaaja ei voi itse päättää mitä "pelissä" tapahtuu, vaan on vain sivusta seuraajana, joka voi vain päättää mihin suuntaan kamera on kääntyneenä.Ehkä Sonylla voisi olla iskun paikka myös VR-elokuvien puolella, kun taloon tavallaan kuuluu isot leffayhtiötkin muutamine isoine "franchiseineen". Yllättävän vähän tätä puolta on kai tuotu esiin. Riittääköhän resoluutio myös immersiiviseen laadukkaaseen videoon?
Tietenkin aina voi mennä aidan alimmasta kohdasta ja käyttää vain "virtuaalista" elokuvakangasta, eli katsoja istuu vain "katsomossa" ja video on "projisoitu" virtuaaliselle kankaalle, suorakaiteen muotoiselle alueelle.