Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Sony-pomo kehaisee: PlayStation VR myöhästyi valtavan kysynnän vuoksi - http://www.pelaajalehti.com/uutiset...station-vr-myohastyi-valtavan-kysynnan-vuoksi

Kinda Funny Games -pelikanavalle antamassaan tuoreessa haastattelussa Sony-pomo Shuhei Yoshida muistelee, millaisena yllätyksenä PlayStation VR:n kysyntä tuli yhtiölle. PlayStation 4:n omia virtuaalitodellisuuslaseja kaavailtiin kilpailijoidensa tapaan alkuvuodelle, mutta Sonylle kävi pian selväksi, etteivät kevään valmistustavoitteet tyydyttäisi kuluttajia.

– Itse raudan kehitys on tullut päätökseensä aikataulun mukaisesti. Bisnespuolella kuitenkin tajusimme, että tulisimme tarvitsemaan enemmän laseja kuin alun perin kuvittelimme. Meillä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin lykätä julkaisupäivää, jotta ehtisimme valmistaa niitä enemmän, Yoshida selittää videolla.

Myöhästyminen ei Yoshidan mukaan kuitenkaan ole huono asia kaikille osapuolille. Ylimääräinen aika oli enemmän kuin tervetullutta PlayStation VR:lle sisältöä nikkaroiville kehittäjille.

– Kehittäjillä on nyt aikaa kiillottaa pelejään. Virtuaalitodellisuus on konstikasta, ja on vielä paljon vaikeita ongelmia, jotka pitää ratkaista loistavan kokemuksen tarjoamiseksi, Yoshida pohtii.
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

PSVRää osittain liittyvä kysymys: Prismassa oli tarjouksessa sharpshooter, johon Move-kapulat saa laitettua. Onko se yhteensopiva PS4 kanssa ja onko järkeä hankkia PSVRää varten?
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

PSVRää osittain liittyvä kysymys: Prismassa oli tarjouksessa sharpshooter, johon Move-kapulat saa laitettua. Onko se yhteensopiva PS4 kanssa ja onko järkeä hankkia PSVRää varten?

Todennäköisesti on yhteensopiva ja jonkun kuvan olen nähnytkin, jossa tätä aseen muotoista muoviaihiota käytetään yhdessä PSVR-lasien kanssa. Säästä rahasi ja jää odottamaan niitä mielenkiintoisia sisältöjä ennen kuin lyöt kättä taskuun.
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Jos Sharpshooterin testailu kiinnostaa, sellainen kannattaa hankkia nyt kun niitä vielä joistakin poistomyynneistä saa. Halvin näkemäni poistokorihinta oli muistaakseni vitosen. Jatkossa pitää varautua pulittamaan keräilyhintoja, ellei VR-käyttöön valmisteta uutta sarjaa. (Tähänastisen myyntimenestyksen perusteella todennäköisyys ei vaikuta kovin suurelta.)

Tosin: Vaikka laitteen design sinänsä onkin nokkela ja kyseessä on vähän enemmän kuin pelkkä Wii-henkinen muovihahlo, itse en tuntenut sen antavan kovin paljoa lisäsyvyyttä Move-pelaamisen.
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Mitä ei markkinamies keksisi? Tarrapaketti PS VR:lle!

ChIyxQjWIAAKlma


Lähde: https://twitter.com/toastystickers/status/725698314012889088
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

sony-playstation-move-navigation-controller-1.jpg


Ilmassa ollut kysymys PlayStation Navi-ohjaimesta on saanut virallisen vastauksen: Kyllä, myös tätä valopallotonta ohjainta tuetaan PS VR:n yhteydessä. Pelintekijä lopulta ratkaisee ohjaimen kohtalon.

"Dr. Richard Marks of Sony Magic Labs has now confirmed to VRFocus the Navigation controller will be officially supported by PlayStation VR, but won’t be tracked in anyway. As the controller doesn’t feature any motion tracking, SCE will probably encourage developers towards the PlayStation Move controllers as they will benefit the immersion of users using the virtual reality (VR) headset."


Lähde: https://www.vrfocus.com/2015/11/playstation-move-navigation-controller-will-support-psvr/

Karmaisevan näköisiä :q

Tähtien Sodan fanittajana ei todennäköisesti voi välttyä tarran tilaamiselta. Toisivat koko pään peittävän datakypärän niin päästäisiin asian ytimeen.

f2qjqthl.jpg
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

On kyllä niin dorkan näköistä, että pitäisi olla yksin lukitussa huoneessa ja varmaan silti vähän hävettäisi.
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

On kyllä niin dorkan näköistä, että pitäisi olla yksin lukitussa huoneessa ja varmaan silti vähän hävettäisi.

Ja vaikka yksin sielä lukitussa huoneessa oletkin ne dorkan näköiset vempaimet päässä ja kädessä kapulat, on silti vainoharhainen olo että mitä jos joku näkisi mut :D
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Kesäkuun E3 lähestyy kuten myös lokakuun (?) julkaisupäivä. Pikkaisen alkaa jo polttelemaan tämä ajatus uudesta tulokulmasta pelaamiseen.

Tässä jo pitkään tapetilla ollut esimerkki ensimmäisen aallon PSVR-pelistä, BattleZone. Seuraavaksi rohkeasti tekemään se parhain helikopteripeli koskaan.

 
PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Mielenkiintosta nähä miten tuo toimii silmälasien kanssa itselläni lasit. Toivon mukaan pääsee Gigantissa kokeilemaan ennen ostoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Mielenkiintosta nähä miten tuo toimii silmälasien kanssa itselläni lasit. Toivon mukaan pääsee Gigantissa kokeilemaan ennen ostoa.
Pitäisi ihan hyvin toimia. Youtubesta katsoin jonkun videon, jossa joku kaveri oli päässyt Australian PlayStationilla kokeilemaan VR:a. Hepulla oli lasit ja hyvin kuulemma toimii.
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Mielenkiintosta nähä miten tuo toimii silmälasien kanssa itselläni lasit. Toivon mukaan pääsee Gigantissa kokeilemaan ennen ostoa.

Ainakaan mikään ei estä silmälasien käyttöä tämän yhteydessä. PlayStation VR lepää muista poiketen otsan ja takaraivon kautta kulkevassa pannassa. Siellä pitäisi olla laseille hyvin tilaa. Sonyn pomoista Shuhei Yoshida itse rillipäänä todisti tämän jo aikaisessa vaiheessa.

CeX20TLVAAESurK.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

[video=youtube;jtjEhzoNxMs]https://www.youtube.com/watch?time_continue=64&v=jtjEhzoNxMs[/video]

Ei kuulosta hyvältä.
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Ei kuulosta hyvältä.

Rooster Teeth on vähemmän yllättäen tarttunut kyseiseen huhuun. Alla alkuperäinen tarina:

An anonymous industry insider has stated that the PlayStation 4 Neo – Sony's widely-known but not-yet officially announced PS4 hardware revision – exists because the company's PlayStation VR (PSVR) headset "was going to be terrible" on launch PS4s.

The comments were made by chief technical officer (CTO) working in the industry, talking to Edge Magazine in their latest issue. In issue 294, the source states: "PSVR was going to be terrible on a [launch] PS4. It was going to be truly awful. Something a bit more powerful starts to bring VR into range. If you want to deal with crazy requirements for performance in VR, you absolutely have to do this."

...

It's not clear whether the source's use of "was" is referring to the older console now that PlayStation Neo is a reality, or refers to problems Sony has had getting PSVR to work on the consoles they first launched in 2013. The source may also be referring to the state of PSVR on consoles before the introduction of the external processing unit that will come packaged with the headset when it launches in October.

To date, those that have used a PSVR headset have reported good performances on what appeared to be launch PS4s.

Muutama kommentti pelinkehittäjiltä:

PSVR is fine on the regular PS4. Obviously things look better on Neo, but considering the performance requirements, the actual experience is largely the same.

Gonna call this bullshit.

I have a DVT psvr dev kit sitting right next to me. We've already got our game running smoothly with a few simple optimizations at native 90 fps. Running at 60 requires no changes, but because of the degree of our freedom of movement we settled on 90 for maximum comfort for the user.

If we didn't have camera movement on multiple axes we could've left it at 60 and been done with it.

Granted, our game isn't quite the looker like Dark Souls or Uncharted or something, it has fully realized visuals with physics heavy gameplay. It was a bit challenging to track down those elements which tend to hit performance in unpredictable ways in VR, but we are hardly seasoned developers here.

Lisää aiheesta. Developer: PS4 Neo exists because PVR was going to be awful on reg PS4s [debunked]
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Mielipiteitä on varmasti monia. Pianhan tuo nähdään omin silmin kun ensin selvitään kesän messujen annista. Kahden viikon päästä E3 aloittaa epäilemättä loppuvuoden VR-huuman.

Tästä ketjusta löytyy useita esimerkkejä mitä ensimmäisen aallon VR-pelit tulevat olemaan. Osa teknologiademoiksi katsottavia kokeiluja, osa varteenotettavia pelejä.

Tässä tuoreessa videossa entinen jalkapallosuuruus kokeilemassa laseja:

 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

GT Sportsin julkaisutilaisuudessa ei taidettu mainita sanallakaan VR versiosta?
Ainakaan PS4 versiosta on turha odottaa graafisesti näyttävää, perustan väitteen siihen että GTX780 ei jaksa pyörittää Project Carsia kuin huonolla resolla ja huonohkolla ruudunpäivityksellä.
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

GT Sportsin julkaisutilaisuudessa ei taidettu mainita sanallakaan VR versiosta?
Ainakaan PS4 versiosta on turha odottaa graafisesti näyttävää, perustan väitteen siihen että GTX780 ei jaksa pyörittää Project Carsia kuin huonolla resolla ja huonohkolla ruudunpäivityksellä.

Tämä on iso "?".
Meinaavatkohan E3:ssa pyöritellä PSVR:lla muuta kuin casual party -meininkiä? Itse olen hyvin skeptinen GTSport/ PS4/ PSVR -yhdistelmään E3:ssa..
 
Ylös Bottom