Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tuleeko PS4 selain 360 videoita? Vai miten pystyy ps4:lla nauttimaan muustakin kuin peleistä? Eli mitä kaikkea on tarjolla ja mistä? Omat VR kokemukset rajoittuu vain johonkin messuilla olleisiin Samsungin videoihin, joita mieluusti katselisi kotonakin. Luulin vain ettei ps4:lla ole tukea moisille.
Tukea 360-videoille ei vielä ole, mutta mahdollisesti jo huomisesta alkaen Storeen alkaa valua erilaisia VR-videopalvelusovelluksia. Lisäksi PS4:n YouTube-sovellus muistini mukaan saa VR-tuen jossain kohtaa.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tuleeko PS4 selain 360 videoita? Vai miten pystyy ps4:lla nauttimaan muustakin kuin peleistä? Eli mitä kaikkea on tarjolla ja mistä? Omat VR kokemukset rajoittuu vain johonkin messuilla olleisiin Samsungin videoihin, joita mieluusti katselisi kotonakin. Luulin vain ettei ps4:lla ole tukea moisille.

Elokuvia, musiikkivideoita, dokumentteja ja televisiokanavia - PlayStation VR:lle - https://blog.eu.playstation.com/201...xperiences-and-video-services-available-soon/
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Osaako joku joka on testannut cinematic modea, kertoa miten suttuinen kuva on. Itselle se on varmaan tärkein ominaisuus. Miltä tavalliset pelit näyttää, esim. Last of us, trials ja youtube videot?

Voiko sitä verrata jotenkin näin että mulla on nyt puhelimessa 1080p näyttö ja VR vastaisi 480x800 näyttöä :)
Ajattelin vaan että saisi helpommin myytyä avamattoman paketin, niin ei voi itse kokeilla...
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Osaako joku joka on testannut cinematic modea, kertoa miten suttuinen kuva on. Itselle se on varmaan tärkein ominaisuus. Miltä tavalliset pelit näyttää, esim. Last of us, trials ja youtube videot?

En ole testannut mutta arvostelujen ja tekniikan perusteella ei kannata mitään ihmeitä odotella, eli ei mihinkään yleiseen jatkuvaan käyttöön. (tilanne ei ole helpompi Riftillä tai Vivelläkään.. niissä pikseleitä on n. 10% esim vaakasuunnassa enemmän ja näkymä on n. 10% suurempi eli pikselikoko näkymässä suht sama..)
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Jos demoja kaipa, niin näköjään USA Storen puolelta saa ladattua sen koko sikäläisen demokokoelman.

Miten tämä käytännössä menee? Eli samoilla PSN tunnareilla muutetaan regionia? Vai pitääkö tehdä uudet tunnarit jenkkien puolelle? Jääkö nämä demot sen jälkeen kuitenkin laitteeseen kaikkien käytettäväksi vai pitääkö aina swappailla jotain että pääsee toisiin peleihin käsiksi?
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Miten tämä käytännössä menee? Eli samoilla PSN tunnareilla muutetaan regionia? Vai pitääkö tehdä uudet tunnarit jenkkien puolelle? Jääkö nämä demot sen jälkeen kuitenkin laitteeseen kaikkien käytettäväksi vai pitääkö aina swappailla jotain että pääsee toisiin peleihin käsiksi?

Oma tunnus mulla ainakin on PS3 aikakaudella luotuna, joten siitä en enempää muista.

Pelit jää pelattavaksi myös suomi accolle.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Australiassa on meno äitynyt jo näin hurjaksi:

CukRSN_VMAAnu_7.jpg:large


CukauBkUEAAkGqX.jpg:large


CukCQx7UsAAFfXP.jpg
CukCQx6UkAArjdH.jpg




Lähde: https://twitter.com/EBGamesAus
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Osaako joku joka on testannut cinematic modea, kertoa miten suttuinen kuva on. Itselle se on varmaan tärkein ominaisuus. Miltä tavalliset pelit näyttää, esim. Last of us, trials ja youtube videot?

Tämä kiinnostaa minuakin suuresti.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Nyt asensensin vr:n kohta pitää kokeilla,klo 15.00 sain viestin että voin noutaa pakettiautomaatista tämän.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Jyväskylän Gamestopista soitettiin että Sony lähettänyt paketit myöhässä ja heti aamusta ei pysty VR:ää hakemaan :/ Mutta ehkä iltapäivästä saa tai sitten viimeistään perjantaina. Lupasivat yhden ilmaispelin korvaukseksi kolmesta vaihtoehdosta, Super Stardust VR, Until Dawn Rush of Blood ja kolmatta en muista.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Joensuussa sama mutta ei kyllä pelejä lupailtu..
 
Loppujenkin PSVR-julkaisupelien embargot päättyivät, joten nyt pääsen kertomaan mietteeni DRIVECLUB VR:stä.

Sanotaan heti suoraan, että DRIVECLUB VR voisi yhtä hyvin olla DRIVECLUB Lite VR, ja kuvanlaatu on pahemman kerran ottanut osumaa VR:n kustannuksella. Poissa ovat dynaaminen sää, dynaaminen vuorokaudenaika, valokuvaustila sekä ennen kaikkea rutkasti yksityiskohtia itse radoista. Niinpä ympäristöt ovat hetkittäin aika karun näköisiä, ja pieniä objekteja pompsahtelee näköpiiriin aina silloin tällöin. Ja mitä kauemmas horisonttiin katselee, sitä rosoisemmaksi kaikki menee ja resoluutio tuntuu todella matalalta.

Kuulostaa siis eittämättä varsin pahalta, jopa tällaisen paatuneen DRIVECLUB-ystävän korvissa. Mutta kokonaisuus ei ole yhtä yksioikoinen. VR-versionakin se on melko lailla sama peli myös hyviltä puoliltaankin. Ohjaustuntuma sun muu on sitä täydellisen tuttua, ja vaikka lokaatiot ovat samat, ovat radat kuitenkin uusia. Ja kaikki perus-DC:n autotkin on mukana, joskin ne pitää hiljalleen avata käyttää, koska uratila alkaa DC-veteraanillakin aivan nollasta.

Entä sitten se virtuaalitodellisuuspuoli noin muuten? Jos kaukana häämöttävät näkymät tuntuvat jättipikseleiltä, ovat autojen sisustat erittäin yksityiskohtaisia ja tarkkoja. Ratanäkymien suttuisuus ei siis johdu siitä, etteikö PSVR:n oma tarkkuus riittäisi, vaan ne mitä ilmeisimmin renderöidään paljon alemmalla tarkkuudella kuin "staattisempi" auton sisäpuoli. Uusinnoissa kun ei tarvitse keskittyä ajamiseen, vääntyy suu messingille ihan vain joka puolelle kurkkiessa. Ja kyllä sen pään voi halutessaan tunkea vaikka oven lasista läpi, mikä aiheuttaa aika hassun olon. Ja kun yhdessä autossa (Spyder) oli kattoluukku, tuntui pelimaailman auringonpaiste hämmästyttävän aidolta. Tuollaisia tunteita ei ole koskaan tavallisissa ajopeleissä tullut.

Autopelissä katse on kuitenkin enimmäkseen siellä kaukana edessä, joten ymmärrettävästi DRIVECLUB VR voi olla graafisesti pettymys suttuisine maisemineen. Ja jos ei Ajokerhosta ole tähänkään asti innostunut, ei mielipide VR:nkään ansiosta varmasti muutu.

Update! Kirveestä ovat saaneet myös tietyt kuvakulmat. Autoa voi ohjastaa vain suoraan ratin takaa, ulkokuvakulmasta tai aivan suoraan keulalta, jolloin omasta kiesistä ei näy mitään. Vähennetty on myös AI-kuskeja, joten niitäkin on radalla korkeintaan 7.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Mites kun jossain on mainittu, että monesti näissä kaikki on liian isoa. Etenkin juuri kuulema driveclub VR kärsi tästä. Eli auto tuntuu aivan liian isolta ympärillä.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Omppu! Se on vähän niin ku saunaillassa, että kaverit sanoo " vähän liian iso"
 
Mites kun jossain on mainittu, että monesti näissä kaikki on liian isoa. Etenkin juuri kuulema driveclub VR kärsi tästä. Eli auto tuntuu aivan liian isolta ympärillä.
Mulle ei tuollaista vaikutelmaa tullut, vaan autossa sisällä olemisen tunne oli erittäinkin luonnollinen ja vaikuttava. Ja ennen jokaisen kisan alkua sisätilanäkymän saa säätää itselle sopivaksi aivan kuin oikeasti liikuttaisi penkkiä ylös-alas ja eteen tai taakse. Ei puutu kuin että voisi vielä tausta- ja sivupeilejä käännellä itselle mukavaan asentoon.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Mulla joulu koitti tänä vuonna vähän ajoissa, kun PS VR tulikii jo tänään. En oo muuta vielä tehny ku nopeesti testaillu noita demoja, mutta laitetaan vähän mietteitä Driveclubista näin autopelien ystävänä.

Aiemmin oon koittanu VR:ää vaan kerran nopeesti Oculuksen DK1:sellä. Paljon oon lueskellu ja varautunu huonoon kuvaan. Ei mulle koskaan oo grafiikat ollu tärkeitä, mutta kyllä toi kuva on paljon parempi mitä oottelin. Mun silmään toi Driveclubin ulkoasu on enemmän kun riittävä, radat ja autot erottuu niin kaukaa kun on tarvis. Ei vaan kauaa sitä jaksanu ajella, koska Driveclub. On kai toi perusajopeliks ihan hyvä, mutta PCARSin ja F1-pelien jälkeen ei kiitos. Mutta kyllä toi VR antaa paljon autopeleille, tukea kunnon peleille ootellessa.

Mitä nyt yleisesti tosta, niin onhan se läsnäolon tunne ihan älytön. Kyllä fiilistä on ja paljon. Mun mielestä tekniikka on jo ihan riittävällä tasolla, sisältöö vaan tarvitaan. Mulla ostoslistalla ekana RIGS ja Tethered, jos se nyt huomenna julkastaan.

Niin ja pahaa oloa ei ainakaan näin vähällä pelaamisella tullu. Ja mulla tulee paha olo erittäin helposti esim. autossa.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Mitkäs on ne vakuuttavimmat demot? Jos puhutaan ihan vain siitä fiiliksestä et on "siellä". Eli missä tuntuu mahanpohjassa asti, tai huimaa korkea paikka, vauhti tms. Eli missä keho tuntee sellaisia mitä ei normi peleissä koe.

Lähinnä esim siitä usan demopaketin listasta. Mihin kannattaa tutustua ja esitellä esim vaimolle jne.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Mitkäs on ne vakuuttavimmat demot? Jos puhutaan ihan vain siitä fiiliksestä et on "siellä". Eli missä tuntuu mahanpohjassa asti, tai huimaa korkea paikka, vauhti tms. Eli missä keho tuntee sellaisia mitä ei normi peleissä koe.

Lähinnä esim siitä usan demopaketin listasta. Mihin kannattaa tutustua ja esitellä esim vaimolle jne.
No Ocean Descentissä alaspäin kattoessa huippas sen verran että piti hetkeks ottaa lasit pois, kun pelasin seisaaltaan. Headmasterissa taas pelimekaniikka oli tosi hyvä, se teki siitä aidon tuntusen.

Tosta muuten tuli mieleen että paljon toi Headmaster maksaa ja miten paljon siinä on pelattavaa. Oli niin lyhyt toi demo että jaksais tota enemmänkii pelata, jos ei kallis oo.
 
Ylös Bottom