Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Omenanraato: Näkymään pitäisi mahtua pelaajan pää (eli PSVR-hattu valoineen) sekä kädet ojennettuna suoraan sivuille, suoraan ylös ja suoraan eteen. Kuulostaa siis siltä, että joudut kameralle tai sohvalle keksimään paremman paikan.

Näin se taitaa olla. Onneksi menee kohta pelihuone eripuolelle taloa, niin sitten saan kauemmas kamerasta sohvan, jolloin ongelma poistunee.

Täytyy väsäillä joku teline väliaikaisesti TV päälle, jolloin saan käännettyä kameraa siten, että saa toisen sohvan istuimen keskelle kuvaa. Silloi ongelma poistuu. Luulin nimittäin, että tuon "suoraan eteen" sijasta pitää päästä selvästi alaskin. Eli kameraa voi kyllä kääntää ylöspäin.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Luulin nimittäin, että tuon "suoraan eteen" sijasta pitää päästä selvästi alaskin. Eli kameraa voi kyllä kääntää ylöspäin.
Periaatteessa se saattaa toki olla joissain peleissä suoraan alaspäinkin, mutta sohvalla se on sula mahdottomuus - kuten mulla Arkham VR:n kanssa kävi. Muiden pelien kanssa ulottuvuuden kanssa alaspäin ei ole ollut ongelmia, ja Lepis-hommatkin sujuivat mahtavasti sit seisaaltaan.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Siis hetkonen. Käykö tuohon siis 3,5mm perusplugi, ihan niin kuin DS4-ohjaimeen? Dammit kun saan omat lasit vasta huomenna...
Kyllä käy.

Itsellänikin jäivät äänet kuulumatta ensimmäisenä testaamieni kuulokkeiden kanssa, mutta pistin sen tuolloin kuulaimien huonon laadun piikkiin (ovat pelin erikoisversion mukana tullutta krääsää). Sinänsä mielenkiintoista kuulla, että muillakin on ollut kuulokeongelmia.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Täytyy viä kokeilla mutta Trittonin ja Venomin kuulokkeet ei toiminut ekalla kerralla. Kummatkin ovat siis ennen ollut suoraan usbilla pleikkarissa kiinni.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Yllätyin että porukalla on jokseenkin mitäänsanomattoman oloisia fiiliksiä ensikokeilujen jälkeen.
Oikeasti, missä on ne "siellä olemisen"- tunteen herättämät voimakkaat iloiset hehkutukset, jota nimenomaan odotin ihmisten korostavan eniten?
Ehkä olenkin kuvitellut koko VR homman vähän liian uskomattomaksi mielessäni.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Yllätyin että porukalla on jokseenkin mitäänsanomattoman oloisia fiiliksiä ensikokeilujen jälkeen.
Oikeasti, missä on ne "siellä olemisen"- tunteen herättämät voimakkaat iloiset hehkutukset, jota nimenomaan odotin ihmisten korostavan eniten?
Ehkä olenkin kuvitellut koko VR homman vähän liian uskomattomaksi mielessäni.

Mulla ainakin se fiilis tuli kun Viven kanssa pääsi kävelemään ja tekemään juttuja käsillä. Rift olikin sen jälkeen aika meh.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Sain tänään lasit verkkokaupasta postissa. Ensimmäinen kosketus virtuaalitodellisuuteen myös ellei oteta lukuun google cardboardia :D Minulla ei ole kunnon ns. stereonäköä ja lasit toimivat silti kuin unelma,joka myös yllätti, tiedoksi samanlaisille henkilöille. Olen kokeillut vasta paria demoa eli VR worldsia ja battlezonea ja muutamaa 360 videota ja olen positiivisesti yllättynyt. Ensimmäinen peli jonka ostan kokonaisena on varmaan RIGS. Pitänee kokeilla sitä demoa piakkoin. Mutta mulla ei toimi jostain syystä VR worldsin demo versiossa danger ball, VR luge ja scavenger's odyssey jostain syystä? :confused:
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Nelituntinen peliputki läpi lasit naamalla ilman heikotuksia.

Kyllä tälläkin pääsee liikkumaan, Job Simulator kahdella Move-patukalla tarjosi askeleita kun piti toimisto-osuudessa käydä kurkistamassa mitä käytävällä tapahtuu. Pelataan seisten. Illan upeimpia elämyksiä ja tarjosi hienon flashbackin kaikkine kliseineen sieltä 1990-luvulta. Olohuone meinaa vain käydä pieneksi, voi olla että edessä huonejärjestyksen muuttaminen. Tuo fyysinen liikkuminen virtuaalitodellisuudessa on hienoa. Meinasin jopa nojata VR-pöydän reunaan kun jalkaa alkoi kutittamaan. Tässä on hyvää myös se ettei kyseessä ole mikään aistien rajatilakokemus. Huumoria senkin edestä.

Lähdin liikkeelle ilmaisella Playroom VR:llä. Tasoloikkaa pystyy pelaamaan yksin kuten myös kummituksen metsästystä, muuten taitaa olla enempi party-peli johon muut sohvalla istujat osallistuvat televisiokuvan pohjalta. Alkuun wau-elämys virtuaalisen Dualshockin esillepanosta, hyvin tehty yhdessä tärinöiden kanssa. Myös kosketuslevyä käytetään linkoamaan tarpeellinen köysi.

Demolevyn imuroin suoraan Storesta, löytyy sieltä VR-osiosta. Viimein pääsi ajopelissä (Driveclub VR) katsomaan peilit luontevasti ja kurkkaamaan sinne takapenkille päätä kääntämällä. Pieniä suuria asioita.

Katsoin myös 360 asteen musiikki- ja matkavideoita. Vahvisti ennakko-odotuksia merkittävästä loikasta uuteen.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Aika laaja koeajo otettu eilen.

Itse PSVR:
Huonoa:
  • Yllätyin miten suuria kompromisseja ovat tehneet. Kiinteät linssit niin näkymä ei ole koko alalta terävä kuten jopa 15€ muovisissa cardboard kopioissa, reunat kuvassa sumentuu paljon! Epälineaarisen linssin ei pitäisi tehdä itsessään tätä.
  • Pikselikoko, eli se miten isona yksittäinen valkea pikseli mustalla taustalla fyysisesti on, noh, samassa jamassa ne kilpailijatkin on, 4k-8k näyttö tarvitaan että tästä pääsisi eteenpäin.
  • "Mura" eli likaisen ruudun efekti on todella voimakas, en ole törmännyt tähän esim. Samsungin näytöissä VR käytössä. Jotkut sekottaa tämän "screendoor" eli pikseleiden välissä olevan verkon näkyvyyteen mutta tämä on eri asia. Eli minun silmään tämä on jopa hienojakoisempaa kuin itse pikseli koko/määrä, "sonyn" OLED pikselit vaan valaisee epätasaisella kirkkaudella ns. himmeitä sävyjä ja "mura" näkyy satunnaiskuvioisena huntuna kuvan päällä. Jostain syystä lataus yms kohdissa missä on musta tausta ja latausrinkula keskellä niin ei näy mutta sitten näkyy pelissä jossa tulee (tai pitäisi tulla) täysin musta kohta!?!?! -> pelintekijän moka??
  • Linssien helppo huurtuminen/rasvottuminen..ilmeisesti ollaan varsin lähellä sitten..
  • Kohdistuksen pitää olla helkutin tarkka ja millin liikekin huonontaa näkyvyyttä

Hyvää:
  • Onhan nämä hyvä pidettävä päässä, vaikea keksiä miten voisi parantaa, no ehkä kippaava silmikko..
  • Lasien reagointikyky ja viiveen pienuus todella toimiva, tuntuu kuin viivettä ei olisi
  • Paikan ja paikallaan olon tunnistus.. pientä huojuntaa joskus havaittavissa mutta pääasiassa levollista käyttää.
  • Move patukat toimii hyvin tekniikan realiteetit huomioiden, ei täydellisesti, paremmin kuin odotin. Bugituksiakin esiintyy mutta tuntuvat olevan ehkä enemmän pelikoodista kiinni. Esim Rush of bloodissa odotin videoiden perusteella aseiden sätkimistä ja huojumista mutta nehän oli hyvn vakaat ja tarkat.
  • Näkymä oli riittävän laaja
  • Tilan tuntu ja 3d, voisi sanoa että skaala ja efekti oli kohdallaan ihan muutaman sentin päästä kohteita sinne kauas minnelie horisonttiin asti. Aivan sairaan todellista pyöritellä jossain Tumble VR:ssä palikoita nennän edessä :) ja siinä 3d animaatiossa maailma rakentui todellisesti katsojan ympärille ja toimi vaikka olisi tuijottanut animaatio nukkeja senttien päästä.

Pelit:
Parhaita oli selkeesti:
Tumble VR, Rush of blood, Sports Bar VR. Näissä grafiikka oli "laadukasta", eli selkeää ja ohjaus toimi hyvin. Thumper yllätti toimivalla läsnäololla ja äänien ympäröimisellä, jämäkkä fiilis mutta harmikseni en ole hyvä rytmipeleissä ja se selvisi taas yrityksestä huolimatta jos demossa.

Ehkä pelattavia:
Driveclub, juu olihan se suttua mutta muuten kohdillaan. Matkapahoinvoinnin mahdollisuus kuten kaikissa missä liikutaan.
Battlezone, toimiva mutta taas melko helposti alkoi vatsaan käymään.
Eve valkyrie, teknisesti hieno mutta herkkä aiheuttamaan matkapahoinvointia
Job simulator, muuten hyvä mutta koodi ei ollut kohdillaan käsien asennossa ja tarttumisessa ja 90 astetta sivulla olevat jutut ei ihan sovi Move kapuloihin... saakohan tässä pyöritettyä näkymää??

Ei niin hyviä tai muita ongelmia:
Rez, ei vetänyt mukaansa yhtään, odotin tältä jotain Thumperin jäljiltä mutta ihan sontaa.
Kitchen, muuten ok mutta oli kyllä aliasointia aivan helkutisti, toivottavasti pro tai lopullinen versio hoitaa tämän pelattavaan tilaan.
Parit hassut 360 videot 360 sovelluksen kautta -> samaa pikselimössöä kuin kuvittelinkin, varmaan koku 8k video tekisi näistä katsottavia.


Battis pitää hommata kun siitä ei llut edes demoa ja samoin kokoversio Rush of bloodista.

Edit: Ihan yleisenä ajatelmana, kelpo laite huonot ominaisuudetkin huomioiden, pelaa mielellään tietynlaisia pelejä mutta kuten odotinkin ei käy kaikkiin peleihin ja ei ole ns. kansanlaite vielä. Hyvä lisuke sellaisille jotka on asiasta kiinnostuneet ja löytyy ns. löysää rahaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Periaatteessa se saattaa toki olla joissain peleissä suoraan alaspäinkin, mutta sohvalla se on sula mahdottomuus - kuten mulla Arkham VR:n kanssa kävi. Muiden pelien kanssa ulottuvuuden kanssa alaspäin ei ole ollut ongelmia, ja Lepis-hommatkin sujuivat mahtavasti sit seisaaltaan.

Sain nyt kameran siten, että ylös ja sivuille juuri ja juuri kamera riittää. Menee viikonloppuna tän takia sohva vaihtoon, jotta voi istua keskellä, silloin ongelmaa ei ole.

Mietin kuitenkin paria asiaa.

1: tykkääkö kamera kyttyrää, jos se on liian ylhäällä, esim lähellä katonrajaa? Ajattelin et jos TV päältä siirtäisi sen takana olevalle seinälle ja tekisi sinne hyllyn. Siinä saisi 30cm lisätilaa, mutta entä jos sen siirtääkin vielä reilusti (1-1,5m) siitä ylöspäin, jolloin kuvaisi selkeästi alaviistoon. Tällöin näennäisesti kamera menisi kauemmas ja pelialue kasvaisi.

2: tällä hetkellä pelaaminen onnistuu istuen..seisomaan noustessa täytyy kameraa suunnata uusiksi, täytyykö se jotenkin aina calibroida uusiksi, vai riittääkö kameran kääntäminen?

3: kun siirryn ajopeliin, siirrän kameran ajopenkin telkkarin päälle. Riittääkö ajopeleissä, että itse lasit on kuvassa, tarviiko siinä sen enempää tilaa? Tässä sama, täytyykö calibroida uusiksi kamera, kun pelietäisyys pienentyy yhteen kolmasosaan.
Vai riittääkö vain vaikka tässä istuen kuntoon pistäminen ja jatkossa kaikki toimii, kunhan ollaan valojen kanssa kameran kantaman sisällä? Eli voi rauhassa siirrellä?

Pahalta kyllä näyttää ettei saa tänäänkään laseja. Ensin postilla meni vuorokausi, että paketti lähti liikkeelle ja nyt normaalista poiketen paketti ei ole illan/yön aikana tullut lähimpään lahitteluun, joten tuskin tulee perille asti tänään. :(
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Huomenta,

Taidan kiteyttää eilisen kokemukseni tähän muillekkin.

Lasit noudettu eilen Gigantista puolison toimesta (jep, 30v lahjaksi tulivat - oli emännällä omakin lehmä ojassa, kun pelasi illalla useamman tunnin kun minä).

Pahvit repes auki ku lapsella jouluaattoaamuna. Paketin sisällä oli paketti, jonka sisällä oli paketti joka sisälsi lasit ja viisi kappaletta piuhoja jotka olivat numeroitu. Pika-asennus käyntiin ja ensimmäinen hetki jolloin en tajunnut täysin mitä tehdä, kun kierrätän kaiken kuvan ja äänen television kautta (vaikka tekninen jäbä oonkin niin muijahan ne kytki sitten lopuksi ja pääsi pätemään miten nää hommat hoidetaan). Asennukseen meni kaksi tupakkaa ja iso kuppi kahvia. Olohuone kun ei ole mistään suurimmasta päästä - vaivasi ajatus siitä, että toimivatkohan nämä täällä tai onko laseissa tarpeeksi säätöä galaximaisen suureen kupoliini. Lasit sujahti päähän erinomaisesti ja ovat niin kevyet että olemassa oloa tuskin huomasi. Kameran laitoin siististi sinitarralla television päälle - korkeus on silmieni korkeudella seistessä ja hieman alaviistoon osoittamassa. Etäisyyttä sohvalle tuli 2,5m - tämä tuntui olevan suht optimaalinen joko seisten tai istaalteen pelaamiseen sillä lasit / movet eivät herjanneet kertaakaan missään kohtaa, että "kamera hukkasi sinut tms."

Konsoli päälle, lasit päähän ja ihmettelemään. Päivitystä pukkasi heti alkuun joka veri pari minuuttia ja pelaaminen voi alkaa. Testasin mielenkiinnosta alkuun miltä mikä tahansa peli näyttää missä EI ole VR ominaisuuksia. PS napin kautta pääsi tekemään hienosäätöä (vaihtamaan kuvan kokoa ja uudelleen kalibroimaan tarvittaessa). Tuntui, kuin olisin istunut elokuvateatterissa ja kuva vastasi suunnilleen sitä kun istut elokuvateatterin ykkös salissa ja edessäsi on todella suuri screeni - grafiikka ei päätä huimannut kun vertasin uuteen televisiion, mutta kyllähän tuolla pelailemaan pystyi ja pääsi... kokeilua kesti pari minuuttia, kun oli hinku päästä testailemaan demoja.

Testasin kaikki demot läpi - olivatkin yllättävän lyhyitä (5-10min per demo) jonka jälkeen oli mahdollisuus painaa kolmiota ja mennä ostamaan kyseinen peli tai siirtyä seuraavan pariin. Demoista eniten vakuutti RIGS ja Valkyrie. Lasit ovat niin niin hyvät päässä sekä kevyet että pelaamisen nautinto oli koko ajan läsnä - minkäänlaista viivettä liikkeissä en huomannut (lasit, movet ja ohjaimet olivat kokeilussa).

Putsausrätti kannattaa pitää koko ajan lähellä, jos pelaajia on useampia ja vaihtelette kenen päässä lasit ovat. Mikäli puolisosi käyttää meikkivoiteita yms niin ohjaa naamapesun kautta peleille - linssit ottavat kaiken ***kan heti itseensä ja niitä saa hinkata toden teolla (ohjeissa mainitaan, että älä koskaan pyyhi / kosteuta linssejä millään puhdistusaineella).

Parhaimmat elämykset tarjosi Here The lie (ns kauhupeli jota pelataan ohjaimella ja laseilla, hinta 19,95 e) ostin kokonaisena ja pelasin usemman tovin - upea tunnelma ja kun pelaat seisaaltaan. Lisäksi Kitchenin tunnelma (vaikka lyhyt onkin) oli huikea. Unohtamatta Playroom VR:ää jossa taisi olla seitsemän minipeliä - tätä voi pelata useamman ihmisen voimin, yksi pelaa laseilla ja neljä muuta voi pelata laseilla. Näistä kolmesta irtosi itselle suurimmat WOWt.



Ehdottomasti hintansa väärti ja lämpimästi voin suositella kaikille! Nyt vain sisältöä / elämyksiä odotellessa.
Toivottavasti PS4 Pro vielä parantaa fiilistä entisestään (graafisesti).


Hyvää viikonloppua.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Monet ovat valittaneet että näyttää surkealta. Mutta aivan varmasti kehittäjät ovat joutuneet luopumaan paljosta jota saavat pelit toimimaan jotenkin perus PS4:llä. Kun Pro tulee ulos, uskon että myös VR pelien taso nousee.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

1: tykkääkö kamera kyttyrää, jos se on liian ylhäällä, esim lähellä katonrajaa? Ajattelin et jos TV päältä siirtäisi sen takana olevalle seinälle ja tekisi sinne hyllyn. Siinä saisi 30cm lisätilaa, mutta entä jos sen siirtääkin vielä reilusti (1-1,5m) siitä ylöspäin, jolloin kuvaisi selkeästi alaviistoon. Tällöin näennäisesti kamera menisi kauemmas ja pelialue kasvaisi.
Jaa-a, en ole tietoisesti lähtenyt mihinkään extreme-paikkoihin kameraa sijoittamaan, mutta uskoisin, ettei sitä mihinkään katonrajaan ole tarkoitettu. Mutta eihän se selviä kuin kokeilemalla.

2: tällä hetkellä pelaaminen onnistuu istuen..seisomaan noustessa täytyy kameraa suunnata uusiksi, täytyykö se jotenkin aina calibroida uusiksi, vai riittääkö kameran kääntäminen?
Tätäkään ei ole tullut käytännössä testattua, koska periaatteessa kameran pitäisi olla aina samassa paikassa. Uudelleensijoittamisen jälkeen vaadittaneen kuitenkin jonkinasteinen kalibrointi.

3: kun siirryn ajopeliin, siirrän kameran ajopenkin telkkarin päälle. Riittääkö ajopeleissä, että itse lasit on kuvassa, tarviiko siinä sen enempää tilaa? Tässä sama, täytyykö calibroida uusiksi kamera, kun pelietäisyys pienentyy yhteen kolmasosaan.
Vai riittääkö vain vaikka tässä istuen kuntoon pistäminen ja jatkossa kaikki toimii, kunhan ollaan valojen kanssa kameran kantaman sisällä? Eli voi rauhassa siirrellä?
Kysyt kovin hankalia. :D Toistaiseksi kai muita PSVR-ajopelejä ei ole kuin DRIVECLUB VR, ja siinä riittää pelkän PSVR:n seuranta. Ohjainta (tai varsinkaan rattia) ei seurata mitenkään.

Käytännössä saanet kelvolliset vastaukset vain itse testaamalla, koska jokaisen pelipaikka on varmaan melko uniikki, ja sitten jos vaikeusasteruuvia haluaa vielä vääntää extremelle erikoisvaatimuksilla, toisen on miltei mahdotonta antaa yleispätevää ohjetta.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Monet ovat valittaneet että näyttää surkealta. Mutta aivan varmasti kehittäjät ovat joutuneet luopumaan paljosta jota saavat pelit toimimaan jotenkin perus PS4:llä. Kun Pro tulee ulos, uskon että myös VR pelien taso nousee.

Mä luulen, että tässä on kyse paljon itse lasien teknisestä rajoitteesta, eli konsolin vääntö auttaa vain tiettyyn rajaan asti. Aivan varmasti parempi malli on Sonylla jo suunnittelussa, ja muutaman vuoden kuluttua saadaan VR parantuneella ergonomialla ja tarkemmalla näytöllä.

Silti, itse mieluummin pelaan VR-pelejä nyt enkä vasta kolmen vuoden päästä. Toivottavasti tästä ostoksesta saa siinä ajassa riittävästi iloa euroa kohti. (On sitä turhempaankin rahaa haaskattu.)
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Monet ovat valittaneet että näyttää surkealta. Mutta aivan varmasti kehittäjät ovat joutuneet luopumaan paljosta jota saavat pelit toimimaan jotenkin perus PS4:llä. Kun Pro tulee ulos, uskon että myös VR pelien taso nousee.
Näyttää surkealta? Siis alhaisen resoluution vuoksi, vai pelimoottorien osalta? Playstationhan joutuu piirtämään pelikuvaa nyt kahdelle silmälle, joten on melko ymmärrettävää, että näillä spekseillä oleva laite ei kykene samaan kahdelle näytölle, kuin mitä se pystyi yhdelle näytölle.

Resoluutio on sellainen, ettei oikein pc:n VR-lasitkaan ole pystyneet tähän, joten on ymmärrettävää ettei 50% halvempi laitekaan kykene.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Yllätyin että porukalla on jokseenkin mitäänsanomattoman oloisia fiiliksiä ensikokeilujen jälkeen.
Oikeasti, missä on ne "siellä olemisen"- tunteen herättämät voimakkaat iloiset hehkutukset, jota nimenomaan odotin ihmisten korostavan eniten?
Ehkä olenkin kuvitellut koko VR homman vähän liian uskomattomaksi mielessäni.
Se miten VR vaikuttaa, on niin täysin henkilökohtaista, ja efektin voimakkuus saattaa vaihdella pelistä/sovelluksesta toiseenkin aika tavalla. Se mikä on toiselle PÄRÄYTYS-VAU, voi olla toiselle ihan pettymys-meh. Siksi en rehellisyyden nimissä voi kenellekään varauksetta suositella PSVR:ääkään, vaan kehotan ensin kokeilemaan jossain ajan kanssa ja mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman kattavalla demomateriaalilla.

Eilen illalla katselin/koin läpi Storesta ilmaiseksi ladatut "lyhytanimaatiot". Allumette oli noin 15-minuuttinen kaunis ja hieman koskettavakin näkemys H.C. Andersenin Pieni tulitikkutyttö -sadusta. Simppelihkö taivaskaupunki oli varsin näyttävä ja asioita kärsi katsella vaikka aivan vierestä, ja ne silti näyttivät todella tyylikkäiltä ja yksityiskohtaisilta. Itse hahmot kuitenkin liikkuivat hieman stop-motion-animaation tapaisesti kevyesti nykien. Tarinan loppu oli melko pöljä ja selittämätön, ja kokonaisuutena Allumette on yksittäiselle ihmiselle käytännössä kertakäyttökamaa.

Invasion! oli vielä lyhyempi animaatiopätkä, eikä tässäkään ollut mitään interaktiivisuutta. PSVR-myssypäänä ollaan vain pieni pupujussi, joka katselee, kuinka toverinsa koettaa selviytyä ulkoavaruuden muukalaisten hyökkäykseltä. Vaikuttavinta tässä oli hetket, kun pupukaveri tuli aivan viereen ja näytti tavallaan jättimäiseltä (koska itsekin ollaan kovin pieni). Kertakäyttöinen elämys tämäkin, ja onneksi ei maksanut yhtikäs mitään.

Trophyja näissä ei ollut kummassakaan, joten jos pelkästään niitä halajaa, kannattaa jättää väliin. Noin muuten kevyttä VR-viihdettä haluaville toiminee hyvin, ja 0 euron hintakin on sopivan halpa.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Monet ovat valittaneet että näyttää surkealta. Mutta aivan varmasti kehittäjät ovat joutuneet luopumaan paljosta jota saavat pelit toimimaan jotenkin perus PS4:llä. Kun Pro tulee ulos, uskon että myös VR pelien taso nousee.
Osalla saattaa myös olla aika epärealistiset odotukset kuvanlaadusta. Samanlaista valitustahan on ollut pc-puolellakin, jossa ei tehot sinänsä ole samalla tavalla rajoitteena. Se on vaan valitettava fakta, että kuvanlaatu ei ole kummoinen, jos suoraan normaaleihin näyttöihin vertaa, eikä tuohon merkittävää parannusta saada ennen kuin laseihin saadaan 4k-resot käyttöön.

Lisäksi toki taitaa ps4:n tehot rajoittaa sen verran, että pelien suunnittelussakin joutuu aikamoisia kompromisseja tekemään.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Missä näitä voi kokeilla pääkaupunkiseudulla? Vai voiko? Ruuhkaa/jonoja tiedossa?
 
Ylös Bottom