Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

Täytyy sanoa, että vaikka kuinka kiva peli Shadow legend olikin niin taistelut on kyllä melkoista pasketta ja varsinkin loppupomo meinasi aiheuttaa niin laitevahinkoja kuin kunnon riidan puolison kanssa. Sen verran alkoi ottamaan päähän tämä etten saanut enää hiljaa kuiskailtua turhautumista vaan saattoi päästä perkeleellinen huudahdus. Ihan jees kokemus mutta tuskin uudestaan tulee koskaan enää pelin pariin palattua. En tiedä missä vika on mutta todella huonosti tuntuu iskut menevän vihuihin perille. Ärsyttävää.

Itellä ei ollut suurempia ongelmia loppupomossa 2 kertaa taisin kuolla, ammuin etäisyyden päästä miekalla sitä, se tuotti vähän ongelmia että ei pysty ottamaan sivuaskelia koska ei ole analogitattia. Ois kyllä hyvä jos toisivat markkinoille myös analogitatilliset move ohjaimet.

Tuli tuossa mieleen että jos ois pelannut tuon bossin seisaaltaan niin ois voinut itse liikkumalla väistää sen ammukset, ei tullut silloin pelatessa mieleen vaan juoksin aina päästä päähän ja ammuin.
 
Viimeksi muokattu:
Beat Saberiin tullut kolme uutta ja ilmaista kappaletta. Mitä ehdin hetken kokeilla niin ei ole sitten helppoja. 6min kappaleessa 2200 laatikkoa! Tein samalla oman ennätyksen; 913 tuhatta. Ja sekin tuli hardilla, että expertillä saa yli miljoonan kun harjoittelee.
 
Beat Saberiin pitäis tulla jonkun ajan päästä Heavy Metal kappaleita, vois silloin ostaa tuon jos tulee joltain hyvältä bändiltä, jäänyt toistaiseksi ostamatta koska musiikkityyli ei niin iske.
 
Storen ilmaistarjontaa testattu.

Invasion ja Crow: the legend oli ihan kivoja animaatioita.
Call of dutyn jackal tehtävä oli erittäin jees ja olisi kiva saada ihan täysi versio tuollaisesta. Eve valkyrie vaikutti muuten ihan kivalta, mutta ilmeisesti se tarjoaa vain muutaman tehtävän yksinpelaajalle joten ei siitä rahoille vastinetta saa ellei moninpeli kiinnosta.
Ace combat taisi tarjota myös vain 3 vr tehtävää ja videoiden perusteella ne on ihan samanlaisia kuin kaikki muutkin pelin tehtävät joten miksi koko peli ei ole vr tuettu.
Tuollaiset avaruus / hävittäjä taistelut nyt vaan sopisi vr:lle hemmetin hyvin kun voi luonnollisesti katseella seurata vihollisen liikkeitä.

Starchild oli komea, mutta vaikutti lähinnä tekniikkademolta. Demossa vaan juostaan oikealle ja pari kertaa leijuvalla robotilla laitetaan joku virtakaapeli paikoilleen ja muutaman minuutin jälkeen demo on ohi.
Ilmeisesti tuota tehnyt studio on myös antanut aika monelle potkut joten saa nähdä tuleeko tuo koskaan valmiiksi.

Tiny traxin demo hieman vähensi ostohaluja sillä jo tuo demo oli hieman liian haastava.
Pelasin sen kuudesti ja parhaimmillaan pääsin toiseksi. Tuntuu, että voittaminen vaatii melkein täydellistä onnistumista.
Tuohan on siis autorata kisailu jossa kuitenkin pitää kääntää mutkiin juuri senverran, että saa boostia lisää ja lisäksi radalta toiselle voi vaihtaa neliötä painamalla ja tuo onkin tärkeää sillä mutkat pääsee aina nopeiten sitä sisempää reittiä pitkin.
Kisat on siis jatkuvaa kaistan vaihtoa, boostaamista ja tarkkaa kääntelyä.

Battlezone oli hieno ja toi heti mieleen tron leffat. Googlella kuitenkin selvisi, että peli on paikoitellen perkeleen vaikea ja ainakin jotkut tehtävät suorastaan vaatii co-op kaverin tai useamman jos ne haluaa läpäistä joten ei jatkoon.

Last guardian oli hieno ja kerrankin Trico toimi kuten kuuluu, koska se oli tiukasti skriptattu. Kunpa se olisi ollut yhtä toimiva myös varsinaisessa pelissä.

Rez infinite oli vanha tuttu, mutta nyt luonnollisesti paljon puhtaamman näköinen mitä ps2:lla.
Voisihan tuon halvalla joskus ostaa jos päätä seuraavan tähtäimen saa pois päältä. Jotkut tuota on arvosteluissa kehunut, mutta tässä täytyy kuitenkin kohtuu vauhdikkaasti tähtäillä eri suuntiin ja mulla tulee tuollaisista nopeista jatkuvista liikkeistä vaan pää kipeäksi.
Options valikossa näytti olevan eri asetuksia tähtäykselle, mutta niitä ei voi demossa muuttaa ollenkaan.
Itse haluaisin tuon niin, että päätä kääntelemällä edelleen katsellaan ympärille, mutta se tähtäin liikkuu vain tatista.

Myös mossin demo tuli uteliaisuudesta testattua, koska olin lukenut grafiikkojen parantuneen aika paljonkin koko versiossa ja olihan tuo demo aika suttuinen kun oli sitä valmista peliä tottunut katselemaan.
Tuli otettua pari vertailu kuvaakin ja ero on luonnollisesti paljon suurempi kun sitä pelaa.
Ylhäällä demo ja alhaalla valmis versio.

playstationvrdemodiscyfkxt.png


moss_20200127171522jpje2.png


playstationvrdemodisc16k72.png


moss_20200127171549m1kvo.png
 
Onko tuota Doom VR:ää mahdollista pelata "normaalilla" liikkumisella? Iski jo tuossa alkuintrossa paha olo kun pitää teleportaatiolla liikkua?

Farpointissa ei ollut mitään ongelmaa kun liike oli luonnollista koko ajan.

Hyvä että on vaihtoehtoja mutta minulle tuo teleportti ei toimi.
 
Tuli ostettua alennuksesta FromSoftwaren Déraciné. Arvosteluthan ovat olleet hyvin vaihtelevat, ja keskiarvolta melko huonot, Metacriticissä 68. Mutta itsen olen pelistä kovasti tykännyt. Läpi asti en ole vielä päässyt, mutta jossain reilun puolen välin paikkeilla olen. Tunnelma on mielestäni hyvä. Tunnelmassa on aivan selvä yhteys FromSoftwaren muihin peleihin, ääninäyttely ja kohtausten jousimusiikki onkin mielestäni hyvin tuttua verratuna Dark Soulseihin.

En ole koskaan ollut mikään kävelysimulaattoreiden ystävä, ne kehututkin pelit ovat olleet yleensä silkkaa väkisinpelaamista. Mutta VR-lasien kanssa nuo kävelysimulaattorit tuovat ihan erilaisen kokemuksen. En ymmärrä miksi kävelysimulaattorit yleisesti ottaen saavat kriitikoilta hyviä arvosteluja, mutta ihan vastaavanlainen VR-kävelysimulaattori saakin huonot arvosanat, koska pelissä ei kuulemma ole riittävästi tekemistä... Sithän ne kävelysimulaattorit pääsääntöisesti ovatkin. Vai ehkä ongelma onkin minussa, että en ole ymmärtänyt mihin VR-laseja pitäisi käyttää. Tuntuu että moni on sitä mieltä, että VR-lasit päässä pitäisi heilua ja huitoa niin maan pirusti, mutta minä kyllä ihan tykkään tuollaisesta rauhallisesta tunnelmoinnista. Blood & Truth oli minulle pettymys, ja siinäkin oli minulle liikaa heilumista, joten ehkä minun pitää keskittyä noihin rauhallisempiin VR-peleihin.

Osaako joku suositella jotakin vastaavia VR-pelejä kuin Déraciné? Joku tarinavetoinen tunnelmallinen kauhu/jännitys tai mysteeri voisi maistua.
 
The inpatient vaikuttaa myös varsin mainiolta vaikka mikään pitkä se ei ole. Kummasti tuntuu olevan arvosteluissa hajontaa kun psvr without parole sanoi, että peli kestää n.2 tuntia ja easy allies 3-4 tuntia. Hintaa storessa 19.95e ja cdonissa 11.49.

 
Osaako joku suositella jotakin vastaavia VR-pelejä kuin Déraciné? Joku tarinavetoinen tunnelmallinen kauhu/jännitys tai mysteeri voisi maistua.

Torn

Tarinavetoinen scifi-mysteerikävelysimulaattori josta itse tykkäsin, mutta en ihan varauksetta. Plussat ja miinukset:

+ Tätä on ihan perustellusti Twilight Zone- ja Black Mirror-henkiseksi (mikä on mulle aivan valtavan iso plussa)
+ Kivat miljöö ja stoori
+ Pelillisesti ei turhautumisia

- Kontrollit: kävelyvauhti on hidas, ja vain asteittainen kääntyminen. Miksi? MIKSI?? Tämä olisi ollut pikkuasioilla NIIN paljon parempi...
- Jokunen bugi joita ei ainakaan silloin oltu vielä fiksattu kun itse pelasin tämän
- Puzzlet eivät siis aiheuta turhautumisia, mutta sillä kustannuksella että ne ovat aivan palikkatasoa. Vastaavasti ne eivät ole kovinkaan palkitsevia

Metacriticissä 65 %, joka on mielestäni ihan oikeansuuntainen arvio. Mutta mäkin kyllä toivoisin lisää nimenomaan tämäntyyppisiä pelejä.

 
Velipojan pojan ajaminen oli aika huikeaa, noin pieneksi typpiksi niin aivan käsittämätöntä.
Se vaan ajo todella lujaa ja en odottanut menee huonoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Veljenpoika 8v kävi ajelemassa GT Sportsia ja Dirt Rallya, yllättävän hyvin pysyi tiellä vaikka ei ole ennen ajopelejä pelannut, VR varmaan helpompi ajella tuommoiselle aloittelijalle kuin 2D ruudusta.

Käänsin selkokielelle tämän viestin :D
 
Viimeksi muokattu:
Velipojan ajaminen oli aika huikeaa, noin pieneksi typpiksi niin aivan käsittämätöntä.
Se vaan ajo todella lujaa ja en odottanut menee huonoksi.

Ehkä se ajaminen on helpompaa mutta tuo 8-9v poika veti aika lujaa ne lasit päässä
mää tein sen systeemin.Täysin loistava ja se pystyi ajamaan lujaa, ehkä se oli liian lujaa
Kiva kun jaat näitä perheesi iloja. Ne kannattaa kuitenkin pitää siellä perhepiirissä, keskustelufoorumilla niistä saa yleensä huonosti mitään irti.
 
Kiva kun jaat näitä perheesi iloja. Ne kannattaa kuitenkin pitää siellä perhepiirissä, keskustelufoorumilla niistä saa yleensä huonosti mitään irti.
Tuohon toteaisin kyllä itse edelleen, että joku alkolukko tänne foorumille olisi toisinaan hyvä, ainakin joillekin kirjoittelijoille... ;)
 
Näistä kävelysimulaattoripeleistä minusta paras on ollut Invisible Hours, siinä oli todella maistuva juoni ja jotenkin vaan sitä oli hauska pelata. Tornia en ole ostanut, juurikin negatiivisista arvosteluista johtuen. Sekä Deracine että Red Matter minulta löytyvät ja pidän IH:ta kumpaakin parempana.
 
Saapa nähdä että myöhästyykö The Walking Dead Saint & Sinners, Q1 pitäis tulla eli ens kuussa.

On tuo vähän siirtynyt, keväällä pitäis tulla eli taitaa olla Q2.
 
Viimeksi muokattu:
^ Kyllä se ainakin arvosteluiden perusteella vaikuttaa ihan hyvältä.
Itsekin tuon ostin edellisestä alesta 12e hintaan, mutta on vielä kokeilematta.

Nyt käynnissä olevista alennuksista löytyi myös kivasti ostettavaa.
Eagle flight vaikutti parin arvostelun perusteella varsin mainiolta, mutta 39e hinta tiputti ostohalut välittömästi, mutta nyt se maksaa 15e.
Ekasta persoonasta kuvattua kotkana lentämistä kasvillisuuden valtaamassa pariisissa ja tekemistäkin on ilmeisesti ihan mukava määrä.

Curious tale of stolen pets näyttää myös kivalta pikku pulmapeliltä jossa pitää löytää kentästä piilossa olevat eläimet.
Kenttää voi vapaasti pyöritellä ja melkein kaikki reagoi jotenkin kun niitä tökkii. Tämän suurin miinus onkin pituus joka on alle 2 tuntia 100% läpäisyyn.
Alunperin tämä oli 20-25e, mutta hinta tippui pysyvästi jokin aika sitten 15e ja nyt tämä on tarjouksessa 9.95e.
Kyllä mä tuolla hinnalla jo ostin kun tämä näyttää kuitenkin niin kivalta kokemukselta.

Monster of the deep: final fantasy XV on final fantasy teemainen kalastuspeli jonka olemassa olosta en edes tiennyt vielä 2 viikkoa sitten.
Normaalisti kalastuspelit ei kiinnosta ollenkaan, mutta kun maisemina ei ole jotain ihan perus järviä ja jokia ja perus lohen sijasta voi olla vastassa joku isompikin merihirviö niin kiinostus kasvaa kummasti.
Normaalisti hintaa 30e, mutta nyt lähtee 15e hintaan.

Apex construct tuli ostettua valmiiksi kun hintaa oli vain 8e. Tämä vaatii movet eikä niitä voi mistään ostaa ja osa nettikaupoista ilmoittaa saavansa lisää maaliskuussa ja jotkut vasta toukokuussa.
Noiden lisäksi hyllyssä odottaa vielä zone of the enders: 2nd runner, inpatient ja eve valkyrie jonka päätin sittenkin ostaa kun sain tietää, että siinä voi pelata myös botteja vastaan.

Arvosteluja:







 
Ylös Bottom