Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStationVR 2 - Yleinen pelikeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hahmoa ohjataan tatilla ja sillä pallolla otetaan kiinni kaikesta mitä täytyy siirrellä ja sillä voi pitää myös vihollista hetken paikoillaan ja kakkosessa sillä annetaan Quillille myös eri aseet inventaariosta ja aktivoidaan erikoiskyvyt koskettamalla asetta kun Quill pitää sitä ilmassa.
Kuullostaa hyvältä peliltä... Onkohan toi psvr2 versio kuinka paljon parempi ostos kuin quest2 standalonena? Onko noissa paljon eroa kummalle hommaa?
 
^Siitä katsomaan. Moss alkaa kuuden minuutin kohdalta.


Jep...psvr2 menee ostoon ;)

Järkyttävä ero oli star woorssissa ja mossissa yksityiskohdissa ja näköjään sulavuudessakin ...toi jurassicci varmasn toimis ok questissäkin.

Tarkemmin kuin ajattelee niin tuskin tulee ostettua questille enää yhtään peliä : D
 
Jos saisi yhden pelin toivoa VR maailmaan, olisi se ehdottomasti Euro Truck Simulator 2. Olis kova sana jo pannukakkuna konsoleille, mutta vielä VR tuki niin voi pojat.
 
Itselläkin olisi yksi toivomus, ja se olisi tämä aivan huikean näköistä. mutta rautakin on sellaista että nähdäänköhän koskaan CDPR:ltä official VR versiota PC:lle tai PSVR2 versiota. eli onkohan tuon laitevaatimukset liikaa että CDPR lähtisi VR:ää kehittämään, tuo on siis joku modattu versio.

 
Viimeksi muokattu:
eli onkohan tuon laitevaatimukset liikaa että CDPR lähtisi VR:ää kehittämään, tuo on siis joku modattu versio.
Ei se nyt täysin mahdotonta PS5:lle olisi, mutta todennäköisesti siinä jouduttaisiin tekemään samanlaisia radikaaleja grafiikan heikennyksiä kuin PS4:llä joillain PSVR-peleillä (esim. DRIVECLUB VR). Käytännössä en jaksa uskoa, että CDPR:ää kiinnostaa PSVR2-tukea alkaa väsätä.
 
Onkohan tuossa Horizonissa jotain mahdollisuutta säätää hahmon pituutta? Olen itse tällainen alle 160cm kääpiö ja tuo hahmo on tosi pitkä siihen verrattuna. Tämä tuottaa ongelmia, jos esimerkiksi yritän saada jotain nostettua maasta, kun oma käsi kohtaa lattian noin 30cm ennenkuin hahmon käsi on maassa.
Onneksi hahmo sentään poimii ne lattialla olevat tavarat tuosta 30cm korkeudestakin jotenkuten, mutta rikkoo immersiota kyllä aika pahasti tällainen.
 
Tulipa kokeiltua tuota ilmaispeliä, Cactus Cowboy: Plants at war. Oletin että on jotain aivan hirveetä kuraa mutta täähän oli yllättävän toimiva. Ja sotapeli yksinpelattuna kyseessä realistisella aseenkäsittelyllä. Eihän tätä hirveän vakavasti voi ottaa mutta ilmaispeliksi kannattaa todella kokeilla. Lueskelin että kehittäjä (yksi mies?) on tehnyt tämän aluksi omaksi ilokseen ja julkaissut Questillä ilmaiseksi eikä viitsinyt maksulliseksi laittaa pleikkarillakaan. Tekee nyt sitten kunnollista jatko-osaa kun saanut paljon positiivista palautetta pelistä. Iso peukku äijälle hyvää työtä on tehny
 
Noniin nyt on ensimmäiset kunnon pelitestit otettu laitteen parissa ja onhan tuo huikea laite, ei tuu enää edes motion sicknessiä, ei ainakaan tullut horizonissa kun totuttelin tosiaan laitteeseen viikonlopun aikana tuon Cinematic Moden kautta, muutenkin näin salilla käyvänä ihmisenä tykkään tuosta horizonin fyysisyydestä, yllättävän paljon, Green Rise of the Gloryä odottelessa niin pääsee kunnolla varjo nyrkkeilemään
 
Viimeksi muokattu:
Kohta ensimmäinen viikko pelejä takana ja itsellä pelatuimmat pelit olleet After the Fall ja The Light Brigade. RE Villagea en oo kovin pitkälle pelannut, vaatii tietynlaisen mielentilan ja ”rohkeuden” rueta etenemään. Jossain vaiheessa otettava työn alle.
After the Fall on kyllä upea päivitys psvr1 versiosta, omasta mielestä onnistunein mitä pelannut vanhoista peleistä. Pelasin jo vuosi sitten tätä paljon ja nyt vauhti vain kiihtyy. Koukuttavaa Cooppi menoa.
The Light Brigadessa itsellä edelleen tracking ongelmia kiväärin rautatähtäimen kanssa. Varmasti on omassa setupissa joku mikä häiritsee oon yrittäny vaikka mitä, mutta ei korjaannu. Ja outoa on ettei muissa peleissä ole tuota ongelmaa. No, ei se menoa paljoa ole haitannut koska peli on loistava ja todella koukuttava.
 

Tässä katsellessa Last of Us:n Rästijaksoja jotka on ollut puhdasta huikeutta, niin tuli itsellekin tämä mieleen ja pidän lähes varmana että, tuo tulee tapahtumaan ennemmin tai myöhemmin, siinä onkin sitten PSVR2:lle Sonylle ja Naughty Dogille se Oma Half Life Alyx ja Todellinen lippulaiva ja valttikortti. eli Väitän myös että jos ja kun, tuo jossain vaiheessa julkistetaan niin Laitteiden myynti tulee räjähtämään, peli jonka jokainen haluaa kokea VR-maailmassa, sanoisin että yksi syy Tv-sarjan lisäksi minkä takia last of Us:sta tehtiin se PS5 Remake, että siihen saadaan kunnon VR adaptaatio RE8 tapaan :). Seuraavissa E3:ssa Sony ja Naugty Dog voisi tämän mahdollisesti julkistaa.
 
Viimeksi muokattu:

Tässä katsellessa Last of Us:n Rästijaksoja jotka on ollut puhdasta huikeutta, niin tuli itsellekin tämä mieleen ja pidän lähes varmana että, tuo tulee tapahtumaan ennemmin tai myöhemmin, siinä onkin sitten PSVR2:lle Sonylle ja Naughty Dogille se Oma Half Life Alyx ja Todellinen lippulaiva ja valttikortti. eli Väitän myös että jos ja kun, tuo jossain vaiheessa julkistetaan niin Laitteiden myynti tulee räjähtämään, peli jonka jokainen haluaa kokea VR-maailmassa, sanoisin että yksi syy Tv-sarjan lisäksi minkä takia last of Us:sta tehtiin se PS5 Remake, että siihen saadaan kunnon VR adaptaatio RE7 ja RE8 tapaan :). Seuraavissa E3:ssa Sony ja Naugty Dog voisi tämän mahdollisesti julkistaa.
Voisin kuvitella, että nämä uudet Resident Evilit oli aika paljon helpompi tuoda VR-maailmaan kuin kolmannesta persoonasta kuvattu Last of Us. Toki jos tehdään Horizon Call of the Mountainin tapainen VR spinoff, niin sitten. Pelkkä kameran muuttaminen ensimmäiseen persoonaan ei nimittäin välttämättä riitä, sillä se miten hahmo liikkuu, miten kamera heiluu, miten esim. ollaan suojan takana tai kiipeillään esteiden yli ei tuosta noin vaan käänny ensimmäiseen persoonaan. Tai kääntyy varmasti, mutta onko sitä sitten ollenkaan hyvä pelata. Voisin kuvitella, että jos jossain niin tuossa tulisi VR:llä huono olo.
 
Tai kääntyy varmasti, mutta onko sitä sitten ollenkaan hyvä pelata.
En ole ekspertti, mutta ei se fps-kuvakulman lisäyksen luulisi kovin rakettitiedettä olevan kun pienemmätkin pelitalot tekevät pelejä, joissa voi pelata kummasta kuvakulmasta vain ja vaihtaa lennosta. Ja sitten vaan camera/head bobin jättää pois tai apinoi muista vr-peleistä sille toimivan oloiset paramterit ja lisää ne virtuaalikädet tms. Näin helppoa se mun mielestä on näin teknisessä mielessä :p luulisi Sonyllä tähän olevan lihaksia.

Tietysti sitten kun peli on suunniteltu siten, että pelataan kolmannesta persoonasta ja ympäristöä tarkastellaan ekasta persoonasta aivan eri näkökulmasta ja korkeudelta, niin kaikkia juttuja ei välttämättä yhtä helposti huomaa, joten tällaisia haasteita voi tietysti tulla.
 
Tuossa jutussa mainittiin monia sivuhahmoja, joihin The Last of Us VR-peli voisi keskittyä. Itselläni tuli heti mieleen vielä pari hyvää hahmoa, joiden tarinaa ei ole vielä täysin kerrottu:
Nuo hahmot voisivat toimia hyvin VR-pelissä, koska toimivat pienemmällä alueella, jonka läpi pääpelissä ja sarjassa kuljetaan vain nopeasti.
 
En ole ekspertti, mutta ei se fps-kuvakulman lisäyksen luulisi kovin rakettitiedettä olevan kun pienemmätkin pelitalot tekevät pelejä, joissa voi pelata kummasta kuvakulmasta vain ja vaihtaa lennosta. Ja sitten vaan camera/head bobin jättää pois tai apinoi muista vr-peleistä sille toimivan oloiset paramterit ja lisää ne virtuaalikädet tms. Näin helppoa se mun mielestä on näin teknisessä mielessä :p luulisi Sonyllä tähän olevan lihaksia.

Tietysti sitten kun peli on suunniteltu siten, että pelataan kolmannesta persoonasta ja ympäristöä tarkastellaan ekasta persoonasta aivan eri näkökulmasta ja korkeudelta, niin kaikkia juttuja ei välttämättä yhtä helposti huomaa, joten tällaisia haasteita voi tietysti tulla.
Ihan perus ampuminen ja kävely/juoksu varmaan onnistuukin tuosta noin vaan vaihtamalla kuvakulmaa. Kiipeily ja suojan takana kykkiminen voikin tuottaa enemmän muutoksia, että saa toimimaan niin ettei jengi oksentele pitkin olohuoneita. :D

Enkä siis tietenkään sano, ettei onnistu, mutta ei varmastikaan ole ihan niin helppo homma kääntää kun muutenkin ensimmäiseen persoonaan suunnitellut Resident Evilit.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan perus ampuminen ja kävely/juoksu varmaan onnistuukin tuosta noin vaan vaihtamalla kuvakulmaa. Kiipeily ja suojan takana kykkiminen voikin tuottaa enemmän muutoksia, että saa toimimaan niin että jengi oksentele pitkin olohuoneita. :D

Enkä siis tietenkään sano, ettei onnistu, mutta ei varmastikaan ole ihan niin helppo homma kääntää kun muutenkin ensimmäiseen persoonaan suunnitellut Resident Evilit.

Half-Life Alyxissä oli ihan onnistuneesti tehty kyykkiminen suojien takana. Sitä kun ei välttis tarvi tehdä fyysisesti itse kun siihen voi olla nappikin. Kiipeilyä on nähty jo paljon Horizonissa joten en usko että se olisi mitenkään kauhean vaikea toteuttaa. Ei ehkä sellasenaan toimi mutta kompromisseja tekemällä varmasti.
 
Ihan perus ampuminen ja kävely/juoksu varmaan onnistuukin tuosta noin vaan vaihtamalla kuvakulmaa. Kiipeily ja suojan takana kykkiminen voikin tuottaa enemmän muutoksia, että saa toimimaan niin että jengi oksentele pitkin olohuoneita. :D

Enkä siis tietenkään sano, ettei onnistu, mutta ei varmastikaan ole ihan niin helppo homma kääntää kun muutenkin ensimmäiseen persoonaan suunnitellut Resident Evilit.
No ei varmasti ihan naps ja kops onnistu, mutta Horizonissa on jo kiipeilyä, niin kai sieltä sitä tietotaitoa löytyy. Toisaalta sen myönnän, että en ole polvenkorkuisten tms esteiden ylittämiseen VR:llä itse törmännyt, joten siihen en kyllä osaa sanoa sen enempää, että kuinka helppo se olisi toteuttaa sulavasti. Pahaa oloa se tuskin aiheuttaisi vaikkapa nyrkkeilypelejä enempää. Suojan takana kykkimisen en näkisi olevan erityinen pahan olon aiheuttajana, sen luulisi nimenomaan olevan niitä rauhallisimpia asentoja/hetkiä sinänsä ja kuten @HideoMiyamoto tuossa sanoikin, niin se tuskin olisi ongelma, voisi toteuttaa vaikka napillakin. Nyrkkeilypeleissä väistellessä joutuu varmasti kovempaan mankeliin kuin TLOU:n liikkumisessa. Mutta siitä olen samaa mieltä, että pelillisesti tätä fps- ja vr-toimintaa joutuu sinänsä miettimään, kun ekan persoonan kuvakulma ei ole ennen ollut saatavilla.
 
Gran Turismo 7 VR Digital Foundry. Uskomaton kokemus.


Noniin, shut up and take my money! - mutta ei tuohon nykyiseen 80€ hintaan. Kyllä mun kipuraja on jossain 50€ - 60€ tietämillä.. Ellen ole ihan fanaattisesti jonkun tietyn pelin perään.

Onneksi on backlogia sen verran niin ole kiire tätä ostaa :)
RE8, Call of mountains, Star wars ja Kayak, noilla pitäisi pärjätä maaliskuun loppupuolelle jolloin tuleekin sitten Saints and Sinnersit sekä Switchback. joten kyllä pariksi kuukaudeksi riittää pelattavaa. Toivottavasti GT7 alkaa sitten pikkuhiljaa esiintyä siellä kuuluisassa alelaarissa :)
 
GT7 oli vähän ennen VR2 julkaisua alessa, ja harmittaa ettei tullut ostettua silloin. Kohtuullisen vanhasta pelistä 80e on kyllä jo kohtuuttoman paljon, mut kaipa tällä VR julkaisulla yritetään lypsää kaikki irti mitä saa, ja veikkaan et uutta alea saa odotella tovin jos toisenkin.
 
Ylös Bottom