Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStationVR 2 - Yleinen pelikeskustelu

Se olis eka psvr2 video tehty.
Täällä on varmaan ainakin joku joka ei ole koskaan katsonut mun videoita ekan psvr:n peli ketjusta joten lyhyt kuvaus.
Mä olen kirjoittanut tekstin videota varten ja editoin sen niin, että yleensä ruudulla näkyy se mistä puhun ja olen myös pelannut pelit läpi.
Kerron myös kuinka pitkään mulla meni ja mitä pelit maksaa.

Ei turhaa lätinää, ei "muista tilata ja tykätä" vinkunaa, ei sponsoreita ja jos videon aikana tulee mainoksia niin ne ei ole mun laittamia sillä en ole
monetisoinut kanavaani.
En myöskään spoilaa mitään tarinan suhteen jos sellainen pelissä on ja tämä pätee mun arvostelu videoihin ihan yleisesti.



Horizon: Call of the mountain 00:00
Resident evil: Village 05:20
Gran turismo 7 10:05
Star wars: Tales from the galaxy's edge 14:36
Runner 18:31
Kayak VR 21:04
Garden of the sea 22:32
Jurassic world aftermath collection 25:15
Drums rock 28:45

edit:

Tykkäysten perusteella oletan, että ainakin muutama ihminen on katsonut videon joten kuinka moni huomasi, että drums rockin ekan maistiais biisin alku dialogi on revitty suoraan castlevania: symphony of the nightista :D
 
Viimeksi muokattu:
Se olis eka psvr2 video tehty.
Täällä on varmaan ainakin joku joka ei ole koskaan katsonut mun videoita ekan psvr:n peli ketjusta joten lyhyt kuvaus.
Mä olen kirjoittanut tekstin videota varten ja editoin sen niin, että yleensä ruudulla näkyy se mistä puhun ja olen myös pelannut pelit läpi.
Kerron myös kuinka pitkään mulla meni ja mitä pelit maksaa.

Ei turhaa lätinää, ei "muista tilata ja tykätä" vinkunaa, ei sponsoreita ja jos videon aikana tulee mainoksia niin ne ei ole mun laittamia sillä en ole
monetisoinut kanavaani.
En myöskään spoilaa mitään tarinan suhteen jos sellainen pelissä on ja tämä pätee mun arvostelu videoihin ihan yleisesti.



Horizon: Call of the mountain 00:00
Resident evil: Village 05:20
Gran turismo 7 10:05
Star wars: Tales from the galaxy's edge 14:36
Runner 18:31
Kayak VR 21:04
Garden of the sea 22:32
Jurassic world aftermath collection 25:15
Drums rock 28:45

Mikäs ollut nyt peleistä mieluisin??? Tota kayak vr miettinyt et ostais pois.... Onko hyvät graffat vertas noihin muihin listassa??? Itse pelailin kanssa tuota star woorsin demoa ja oli ainoa mikä tuonut vähän oloja noista peleistä vaikka oli comfordit käytössä .. hieno peli tuntuimuuten olevan.
 
Mikäs ollut nyt peleistä mieluisin??? Tota kayak vr miettinyt et ostais pois.... Onko hyvät graffat vertas noihin muihin listassa??? Itse pelailin kanssa tuota star woorsin demoa ja oli ainoa mikä tuonut vähän oloja noista peleistä vaikka oli comfordit käytössä .. hieno peli tuntuimuuten olevan.

Varmaan gt ihan vaan sen takia kun auton ajamisesta on kokemusta ihan tosielämässäkin toisin kuin vuorikiipeilystä tai laser aseilla ampumisesta.
Mulla on myös ratti ja polkimet jotka nostaa sen ihan eri tasolle immersion suhteen.
Mun top3 olis varmaan gt7, star wars ja jurassic world.
Stawa kyllä sais olla halvempikin, mutta mä kyllä tiesin mitä olen ostamassa enkä halunnut odotella alennusta tai sitä fyysisen version julkaisua mitä coolshop myy 40e hintaan kun sen julkaisu on vasta huhtikuussa.

Aika moni sanoo kuinka kayak on parhaan näköinen peli, mutta mun mielestä horizon on nätimpi.
Muille se ei sitten häviäkään.
 
Ostin muutama päivä sitten huvikseen Pavlovin vailla mitään ennakko-odotuksia. Tämä osoittautui GT7 ja VR ressojen rinnalle parhaaksi VR kokemukseksi ikinä, aivan tajuttoman hauska peli. Aseet on hienosti mallinnettu ja jokaisessa omanlaisensa latausmekanismi, joka pitää (mieluiten) radalla opetella. Nettipeliin liittyminen on nopeaa ja toimivaa. Äänet on upeat. Voinee kai sanoa, että oon ihan koukussa..
 
Ohessa omia mietteitäni muutamasta julkaisupelistä:

Osaatko vielä sanoa kuinka vaikeaa zombielandissa on avata kaikki kentät?
Tubesta kun katsoo videoita niin kaikki näyttää vaan pelaavan niitä kolmea ekaa kenttää ja kehuvat kuinka hauska peli on, mutta mulla huomio kiinnittyy kenttä / vaikeustaso valintaan josta näkee, että sun pitää suorittaa suurin osa kenttien haasteista jotta saat viimeisen satsin auki.
 
Olihan tiukassa Horizonin Top of the Class trophy. Ihan tosissaan sai huitoa menemään, että aika riitti. En tiedä olisiko siinä voinut jotenkin huijata, mutta ihan sai hiessä vääntää ja useamman kerran yrittää.
 
Jahas, yksi odotetuimmista 'Switchback' pelattavissa reilun 7 tunnin päästä. Harmi että on aamulla aikainen herätys niin taitaa jäädä ensipuremat huomiselle :)
 
Ostin muutama päivä sitten huvikseen Pavlovin vailla mitään ennakko-odotuksia. Tämä osoittautui GT7 ja VR ressojen rinnalle parhaaksi VR kokemukseksi ikinä, aivan tajuttoman hauska peli. Aseet on hienosti mallinnettu ja jokaisessa omanlaisensa latausmekanismi, joka pitää (mieluiten) radalla opetella. Nettipeliin liittyminen on nopeaa ja toimivaa. Äänet on upeat. Voinee kai sanoa, että oon ihan koukussa..
Pitää laittaa hyvä suomi poppoo pystyy ja pistää ranttaliks ite kans turismoo ja pavlovii pelaillu
 
Pitää laittaa hyvä suomi poppoo pystyy ja pistää ranttaliks ite kans turismoo ja pavlovii pelaillu
Hyvästä en tiedä mutta meitä on täs 4 kaverusta 40v molemmin puolin (eli reaktionopeus ei oo enää mikään varsin mahtava:cool:) jotka pelailee silloin tällöin juurikin noita kahta peliä :D Lisäile Jylyppy86 halutessasi.
 
The Dark Pictures: Switchback metacritic siinä 70 kieppeillä. Grafiikka huonoa ja kuva epätarkkaa. Surkeat latausajat. Plussana että peliä on kuitenkin hauska pelata, eli jos piti Rush of Bloodista pitää varmaan tästäkin. Siinä pähkinänkuoressa mitä lueskelin.
Se mikä on jäänyt mieleen Supermassive Gamesin (VR) peleistä, että hirveä metakka ja paskarintama ollut pelaajilta julkaisussa. Rush of Blood taisi olla kehuttu kylläkin.

Tuli ihan tarkistettua nuo pelit ja eihän ne mitään arvostelu menestyksiä ole:
Until Dawn: Rush of Blood (2016), metacritic 72
Bravo Team (2018), metacritic 45
Inpatient (2018), metacritic 59
 
The Dark Pictures: Switchback metacritic siinä 70 kieppeillä. Grafiikka huonoa ja kuva epätarkkaa. Surkeat latausajat. Plussana että peliä on kuitenkin hauska pelata, eli jos piti Rush of Bloodista pitää varmaan tästäkin. Siinä pähkinänkuoressa mitä lueskelin.
Se mikä on jäänyt mieleen Supermassive Gamesin (VR) peleistä, että hirveä metakka ja paskarintama ollut pelaajilta julkaisussa. Rush of Blood taisi olla kehuttu kylläkin.

Tuli ihan tarkistettua nuo pelit ja eihän ne mitään arvostelu menestyksiä ole:
Until Dawn: Rush of Blood (2016), metacritic 72
Bravo Team (2018), metacritic 45
Inpatient (2018), metacritic 59
Rush of blood oli minusta yksi parhaita PSVR pelejä. Ennemminkin vaan näyttää että silmä-gimmickiä lukuunottamatta paljon muuta ei ole muuttunut kuin grafiikan nosto rush of bloodista switchbackissa.

Reilun kolmenkympin hinta on aavistuksen sikäli ehkä suolainen, mutta jos tykkää virtua cop/house of dead henkisistä, ei voi hirveästi pieleenkään mennä.
 
Hyvästä en tiedä mutta meitä on täs 4 kaverusta 40v molemmin puolin (eli reaktionopeus ei oo enää mikään varsin mahtava:cool:) jotka pelailee silloin tällöin juurikin noita kahta peliä :D Lisäile Jylyppy86 halutessasi.
Mieki lissäilen, vaikka en oo vielä GT7 onlinessa käynykkään.
 
Rush of blood oli minusta yksi parhaita PSVR pelejä. Ennemminkin vaan näyttää että silmä-gimmickiä lukuunottamatta paljon muuta ei ole muuttunut kuin grafiikan nosto rush of bloodista switchbackissa.

Reilun kolmenkympin hinta on aavistuksen sikäli ehkä suolainen, mutta jos tykkää virtua cop/house of dead henkisistä, ei voi hirveästi pieleenkään mennä.
Itse pelasin tuon Rush of Bloodin kerran läpi aikoinaan, ihan ok peli oli ja mukava esitellä kavereille psvr:ää. Omaan suosikki genreen tälläinen vuoristorata/ kauhu/ ammuskelu ei kuulu mutta ihan mukavaa meininkiä oli. Eli varmasti jos piti tuosta niin tästä uudestakin tulee pitämään. Ainoa vaan että tämä ei taida olla se ”jatko-osa” mitä fanit odottivat. Niinkuin suurempaa ja parempaa. Tuosta silmä leikistä luin että se tapahtuu vain yhdessä huoneessa eli sekin hukattu mahdollisuus. Ja kyllä tuon kuvan pitäisi olla tarkka jo tällä laitteella kuten lähes kaikki julkaisupelit ovat.
Olisi varmaan tarvinnut lisäaikaa kehitykseen eikä kiirehtiä julkaisua.
 
Sanokaa mitä sanotte mutta switchback kyllä noilla jumpscareillaan huudattaa vanhaa miestä! :D Loistavaa settiä, tulin ottamaan vähän happea tässä testailun lomassa. Vaimo ja tytär yläkerrassa aluksi ihmetteli että mitä minä oikein karjahtelen täällä :D

Täytyy ensi kierrokselle ottaa se helpoin vaikeustaso käyttöön kun en päässyt toista kenttää pidemmälle enkä ole oikein niitä immeisiä jotka jaksaa kovin monta kertaa yrittää uudelleen. Grafiikat? No, itsessään tarkkuus verrattuna vaikka Mossiin niin ei pärjää mutta kyllä nuo kelpaa. OLED + HDR combo toimii mielestäni hyvin tässä pelissä. Kuten RE8ssakin.

edit:// vähän lisää pelaillut niin tullut useammankin kerran vastaan, grafiikoissa terävät reunat 'elää' ja 'säröilee' varsinkin kauempana olevissa kohteissa. Hyvänä esimerkkinä tämä RE7 'Kitchen' demo PSVR1. RE7 lopulta oli oikein onnistunut eikä tuommoista enää näkynyt.
Jos ihan tuo tuohon 15cm päähän niin on kristallin kirkas. Vähän hankala selittää mutta on varmuudella pelikohtaista koska ei esim. Call of mountainissa tuommoista näy. Eikä Mossissa. Eikä Kayakissa.


edit2:// Swithback, olen jumiutunut tuonne kakkosepisodiin, sinulle annetaan UV valo ja sängyltä herää mörkki joka tulee ja tappaa. UVllä en vaan ole löytänyt mitään mihin ampua ja mörkki ei kuole ampumalla. Edit:// on siinä silmien edessä :O joten eip mitään, mutta tulee myöhemminkin vielä hetkiä mitkä laittaa vähän uudelleenyrittämään koska vihjeitä tahi veuvoja ei tipu :)
Mitään apuja kenelläkään? Ei ole vielä walkthrough videoitakaan kun on niin uunituore peli
 
Viimeksi muokattu:

Jopas kiinnostuin.

Edit. Meni eilen tilaukseen saman tien kun katsoin tämän. Aiempaa osaa en ole pelannutkaan, vaikka aluperäinen PSVR tuli omistettua. Tässä videossa vaikutti kaverin aito hämmennys PSVR2-version erinomaisuudesta, parempaa mihin PCVR hänen kokemuksensa mukaan pystyy. Hypetyin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom