Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStationVR 2 - Yleinen pelikeskustelu

Juu noin se on päätetty jostain syystä tehdä. Tuosta on useampi valittanut kun tuon takia on aika vaikea opastaa vaikka uutta käyttäjää kun et itse näe telkkarista mitä ne tekee valikoissa.

Hyvänä uutisena joku on huomannut, että nykyään no mans skyssa voi käyttää dualsensea aluksen ohjaamiseen, mutta ei kuitenkaan niiden varsinaisten vr ohjaimien tatteja, mutta eipä se istuessa paha homma ole pitää ohjainta sylissä valmiina ja vaihtaa siihen kun lähtee lentämään.
Varsinkin jos sen kanssa toimisi ne kaikki aluksen toiminnot dpadilla kuten psvr1 versiossa.
Täytyy testata jossain välissä ja jos vaikka se autokin toimisi niin voisi jo alkaa harkita tallennuksen siirtämistä uuteen versioon.

 
Tänään tuli aloitettua ihan kunnolla re4r ja on siinä vaan kiva napsutella headshotteja kun laitoin optionseista laser tähtäimen päälle.
Samoin parryt tulee tehtyä paljon helpommin ja luonnollisemmin kun pitää puukkoa valmiiksi toisessa kädessä ja Leon ei myöskään enää liiku kuin humalainen välillä joten ihan yleinen liikkuminenkin on paljon parempi.
Koska tässä täytyi aloittaa uusi tallennus niin ostin sitten storesta sentinel nine pistoolin ja skullshaker haulikon tuomaan hieman vaihtelua ettei tule taas käytettyä samoja aseita ja skullshaker on kyllä pirun siisti kun sitä voi käyttää yhdellä kädellä ja ladata pyöräyttämällä kuin arska terminator 2:ssa aikoinaan.
 
Niin siis ihmettelen lähinnä sitä, että molemmat pelit ovat melko samankaltaisia (loppupeleissä). Jostain syystä kuitenkin aina VR-peleistä puhuttaessa Beat Saber mainitaan heti, mutta Synth Raideri ei niinkään.

Itse omistan molemmat pelit ja poikkeuksetta vr-pelejä ennen pelaamattomat ovat aina Synth Raidersin jälkeen aivan fiiliksissä. Erilaisia liikeratoja pääsee käyttämään monipuolisemmin ja samalla saa myös yläkropalle rasitusta todella paljon, varmasti myös Beat Sabersissa toki. Visuaalisesti aika hienoja myös experience-trackit, joista yhtä päässyt pelaamaan Muse dlc-paketin myötä.

Kannattaa Synth Raider testata jos tämän kaltaiset pelit maistuu. Usein melko edullisesti tullut vastaankin.
Nyt tän kehun jälkeen menin ostamaan myös tuon Synth riderin ja nyt kun oon sitä jonkin verran pelannut, niin täytyy sanoa että pidän Beat saberista tosi paljon enemmän. Joku siinä Beat saberin perusideassa, jossa palikoita halkaistaan sapelilla kahtia on vaan tosi tyydyttävää mulle. En saa yhtään samaa fiilistä Synth rideristä, jossa vaan pitää asettaa nyrkki oikeaan kohtaan eli se oikeita suunnalta huitaisu/halkaisu puuttuu.

Synth riderissä ehkä pitää kyykkäillä enemmän, mutta muuten en kyllä allekirjoita monipuolisempia liikeratojakaan. Tai varmaan Beat saberia voisi pelata myös tosi paljon enemmän vaan ranteiden liikkeisiin nojaten, mutta oma pelityyli yhdistää käsien ja ranteiden liikkeitä ja monessa biiseissä mukana on myös koko kropan tanssimainen liike ja mulla tosiaan keskisykkeet normaalin pelisession aikana on nykyään jossain 140-150 (johon en Synth rideria pelatessani pääse lähellekään). Tai toki voi olla että Synth riderissä liikeradat vielä monipuolistuisi kun vaikeustasoa nostaisi. Nyt pelailin sen kenttiä normaalilla ja hardilla kun Beat saberissa on useimmin jo expert tasona.

Mutta joo varmaan tuota Synth rideriakin tulee satunnaisesti pelattua. Ei se siis huono peli ole, mutta odotin itseltäni isompaa innostusta tuota kohtaan, kun Beat saberista kuitenkin pidän niin paljon.
 
Nyt tän kehun jälkeen menin ostamaan myös tuon Synth riderin ja nyt kun oon sitä jonkin verran pelannut, niin täytyy sanoa että pidän Beat saberista tosi paljon enemmän. Joku siinä Beat saberin perusideassa, jossa palikoita halkaistaan sapelilla kahtia on vaan tosi tyydyttävää mulle. En saa yhtään samaa fiilistä Synth rideristä, jossa vaan pitää asettaa nyrkki oikeaan kohtaan eli se oikeita suunnalta huitaisu/halkaisu puuttuu.

Synth riderissä ehkä pitää kyykkäillä enemmän, mutta muuten en kyllä allekirjoita monipuolisempia liikeratojakaan. Tai varmaan Beat saberia voisi pelata myös tosi paljon enemmän vaan ranteiden liikkeisiin nojaten, mutta oma pelityyli yhdistää käsien ja ranteiden liikkeitä ja monessa biiseissä mukana on myös koko kropan tanssimainen liike ja mulla tosiaan keskisykkeet normaalin pelisession aikana on nykyään jossain 140-150 (johon en Synth rideria pelatessani pääse lähellekään). Tai toki voi olla että Synth riderissä liikeradat vielä monipuolistuisi kun vaikeustasoa nostaisi. Nyt pelailin sen kenttiä normaalilla ja hardilla kun Beat saberissa on useimmin jo expert tasona.

Mutta joo varmaan tuota Synth rideriakin tulee satunnaisesti pelattua. Ei se siis huono peli ole, mutta odotin itseltäni isompaa innostusta tuota kohtaan, kun Beat saberista kuitenkin pidän niin paljon.
Itse tykkään vähän ”napautella” tai jopa huitaista palleroita Synth Raidersissa :D Tulee jotenkin enempi fiilistä. Täytyy joku päivä paneutua vielä enemmän Saberin pariin jos se siitä lähtisi maistumaan paremmln.
 
Nyt on re4 remake pelattu ja tykkäsin enemmän mitä oletin sillä olihan tämä kuitenkin jo yhdeksäs läpäisy.
Olin varma, että alusta aloittaminen ja aarteiden etsiminen tuntuisi jotenkin tylsältä, mutta ihme kyllä ei tuntunut.
Se sentinel nine ja skullshaker oli myös käytössä loppuun asti ja tuo onkin mun uus suosikki haulikko.
Puukko on nyt myös ihan helvetin tehokas, koska sillä voi huitoa just niin nopeasti kuin pystyy.
Pelin loppu oli kyllä aika meh sillä tietenkin jollain oli ollut loistava idea hoitaa se vesiskootterin ohjaus ottamalla sarvista virtuaalikäsillä kiinni ja ohjata sitä ohjaimia ilmassa liikuttelemalla joka on vaan täysin tunnotonta ja osuin jatkuvasti ties mihin.
Kai tuota sitten sentään saa ohjata normaalisti jos sen päättää tehdä third person kuvakulmasta.

Bugejakin tuli vastaan pari kappaletta.
Eka siinä huoneessa jossa pitää kerätä ne kolme laattaa ja laittaa ne oveen. No niitä laattoja ei vaan ollut missään, mutta onneksi checkpointin lataaminen auttoi.
Sitten mun olkapää holsterit vaan lakkasi toimimasta.
Ekana päivänä pelasin linnaan asti ilman mitään ongelmia ja kun tänään jatkoin niin en saanut enää asetta olan takaa.
Se holsterin määrittäminen halutulle aseelle kyllä toimii kuten aina, mutta sitä ei vaan saa otettua sieltä ja tuo oli tollanen koko loppupelin ajan.
Sitä en kokeillut jos uudelleen käynnistys olisi auttanut kun mulla kuitenkin oli vain kolme asetta mukana joten sitten vaan aloin pitämään haulikkoa oikeassa vyötärö holsterissa ja kivääriä vasemmalla.

Sitten tuli nopeasti sitä no mans skyta testattua ja kyllä se aluksen lentäminen ja exocraftien ohjaaminen toimii perus dualsensen kanssa just kuten dualshockilla ps4 versiossa.
Graffat ei vaan vieläkään herättäneet mitään hurraa huutoja sillä aluksen ja auton päällä on edelleen jotain ihme viivoja jotka muodostaa ikäänkuin ruudukon. Mun tietääkseni tuo piti korjata jo pari päivitystä sitten.
 
Tänään oli vuorossa 7th guest.
Visuaalisesti hemmetin nätti ja tarkka ja suurin osa pulmistakin oli varsin jees.
Sen nukke pulman skippasin kolikolla aika äkkiä kun piti oikeaa istumis järjestystä alkaa päättelemään koko seinän kokoisen sokkelopiirroksen avulla.
Lisäksi piano pulmassa oli pakko katsoa apua tubesta. Tiesin mitä pitää tehdä, mutta miten ihmeessä mun olis pitänyt tietää, että kaks veristä viivaa koskettimessa tarkoittaa, että se vastaa numeroa kuusi, yks viiva ja piste on viisi jne?
Videollakin tyyppi vaan sanoi mitä ne tarkoittaa, mutta ei sitä miten tuo pitäisi saada selville kun ei siellä huoneessa ainakaan mitään vinkkiä mun mielestä ollut.
Hieman sama homma oli biljardi pulman kanssa, mutta sen sai tehtyä yritys & erehdys tekniikalla.

Isoin lässähdys oli kuitenkin pelin loppu jossa peli muuttuu tavallaan lautapeliksi.
Tätä ei ole mainittu missään arvostelussa vaikka mun mielestä tuo ei ole edes spoileri vaan päinvastoin, se olisi ollut aika mukava tietää etukäteen niin se ei olisi pilannut muuten kohtuu hyviä fiiliksiä sillä tuo oli erittäin epämiellyttävä yllätys.
Mä ostin tän koska tämä näytti visuaalisesti hienolta ja tässä ratkotaan kompakteja pulmia huone kerrallaan.
Jos haluan pelata jotain lautapeliä niin ostan demeon.
Onneksi tuon pystyi skippaamaan kymmenellä kolikolla niin ei tarvinnut sen enempää vittuuntua.
 
Onkohan tästä tulossa joku uus normaali, että tekijät lupaa ilmaisen päivityksen tai dlc matskua ja sitten se maksaakin.
Mutta huoli pois sillä kyllä ne lupauksensa pitää. Sun täytyy vaan lähettää niille sähköpostia ja kuitti ostoksesta.
Eka noin kävi bad dreamsin kohdalla ja nyt ilmeisesti sama homma vr skaterin lisärin kanssa joka tulee maanantaina.
Tuo luvattiin ilmaiseksi jos ostaa pelin ennen marraskuun neljättä päivää ja nyt pitäisi sitten ilmeisesti laittaa sähköpostia ja olla kuitti tallessa.
Kuka säästää kuukausia vanhoja kuitteja psn store ostoksista?

Mutta onhan tuo kiva keino silleen teknisesti pitää lupauksensa.
 
Onkohan tästä tulossa joku uus normaali, että tekijät lupaa ilmaisen päivityksen tai dlc matskua ja sitten se maksaakin.
Mutta huoli pois sillä kyllä ne lupauksensa pitää. Sun täytyy vaan lähettää niille sähköpostia ja kuitti ostoksesta.
Eka noin kävi bad dreamsin kohdalla ja nyt ilmeisesti sama homma vr skaterin lisärin kanssa joka tulee maanantaina.
Tuo luvattiin ilmaiseksi jos ostaa pelin ennen marraskuun neljättä päivää ja nyt pitäisi sitten ilmeisesti laittaa sähköpostia ja olla kuitti tallessa.
Kuka säästää kuukausia vanhoja kuitteja psn store ostoksista?

Mutta onhan tuo kiva keino silleen teknisesti pitää lupauksensa.
En ainakaan itse säästä, mutta ostoksethan näkee pleikkarilta sieltä transaction historystä, niin jospa kuva sieltä kelpais niille.
 
Kuka säästää kuukausia vanhoja kuitteja psn store ostoksista?
Sähköpostia ei tule tyhjäiltyä (käytännössä koskaan, siksi Gmail kovasti valitteleekin tilan vähyyttä), joten sieltähän itseltä löytyy koko psn:n digiostosten historia, eli about 15 v.

Heittäisin siis vastakysymyksen, kuka näitä kuitteja menee poistamaan? :D
 
Nyt menee offtopic. Mut pakko vastata tähän , että vaikka kuinka hamsteri olen ja säästän kuitit, niin en jaksa nähdä vaivaa ja lähettää niitä mihinkään. Kusetuksen makua jos pitää alkaa todistelemaan minä päivänä on ostoksensa tehnyt. Luulis nyt 2k20+ pystyvän parempaan asiakaspalveluun... Mut kait jos ihmiset nielee tällaisen käytännön, niin se tulee vaan lisääntymään.

Ettei menis ihan oft. Niin kait se pitää vihdoin hankkia beat saber. Tullu odotettua tarjousta, mut vielä ei ole napannut tarpeeksi halvalla. Terveisin Sulo Vilen
 
Täytyy sanoa, että vaikka journey to foundation ei pelillisesti mikään kovin ihmeellinen ollut niin dialogi sai kiinnostumaan tuosta universumista niin paljon, että täytyy jossain vaiheessa laittaa se alkuperäinen foundation kirja trilogia tilaukseen. Näyttäs olevan vain 25e adlibriksessa.
Muutenhan tämä oli varsin lineaarinen eikä avoimuutta ole edes sen vertaa mitä tales from galaxys edgen alueissa ja taistelukin oli varsin tylsää, mutta tarjosi sentään vaihtelua.
Ylivoimaisesti suurin osa ajasta meneekin keskusteluja seuratessa joten peli on varmasti aika harvojen mieleen sillä mä ainakin olen saanut sellaisen käsityksen, että aika harva tykkää seurailla pitkiä keskusteluja vr peleissä.
 
Transformers beyond reality on kyllä heittämällä rumin psvr2 peli mitä olen pelannut ja toivottavasti myös pysyy sellaisena sillä jos tästä mennään vielä alaspäin niin voi jessus.
Kun sanon peliä rumaksi niin tarkoitan, että se olisi jopa psvr1 standardeilla ruma. Low-res tekstuureita ja ruutu aivan täynnä vilkkuvaa sahalaitaa.
Esim ekan psvr:n arch angel näyttää paremmalta kuten myös farpoint ja moni muu.
Jos tätä muka on oikeasti paranneltu niin en halua edes kuvitella miltä se psvr1 versio näyttää.

Peli kestää ehkä tunnin tai jotain ja kenttiä on kuusi joista neljässä mennään eteenpäin ja kahdessa ollaan paikoillaan hississä.
Joka kentässä ammutaan laumoittain ja laumoittain insecticoneja vai mitä ovatkaan ja aseen äänikin on niin munaton kuin vain voi olla.
Edes niiden robottien kahinoita ei pahemmin ehdi katsomaan kun noita ötököitä täytyy olla kokoajan ampumassa joten en tiedä saako edes kovimmat transformer fanit tästä oikein mitään irti.
 
Tänään tuli aloitettua vertigo 2 ja nyt on kuus chapteria pelattu.
Varsin kivaa räiskintää ja myös huumori on iskenyt, mutta tekninen toteutus on mitä on.
Tube videoihin verrattuna tämä näyttää oikeasti huonommalta sillä niistä ei välity se kuinka paljon tässä on sahalaitaa eikä kuva muutenkaan ole tarkka.
Uusin päivitys on myös aiheuttanut redditin mukaan enemmän ongelmia kuin mitä se korjasi, mutta onneksi mulla oli vielä se edellinen versio joten otin pleikan pois netistä kun aloin pelaamaan ja tähän mennessä olen törmännyt vain yhteen bugiin jossa pitäisi näkyä kameran videokuvaa ruudulla, mutta ei siinä mitään näy.

Ruudunpäivitys myös stutteroi melkein jatkuvasti.
Olen ollut onnekas sillä todella moni on törmännyt esim siihen bugiin jossa sä käytät normaalisti hissiä ja sulta vaan alkaa kestävyys tippumaan ilman syytä ja ainoa keino selvitä tuosta on vaan spämmätä parannus kamoja tai laittaa päävalikon mutatoreista kuolemattomuus päälle.
Mä en tiedä olenko jo ohittanut tuon kohdan vai en, mutta muiden kertomusten perusteella olen saattanut jos ohittaa tuon.
Tuo bugi oli jo joulukuussa ja tätä lykättiin just sen takia, että saadaan hiottua kaikki tuollaiset pois.
En tiedä mitä siellä on tehty, mutta ei ne ainakaan bugeja tai suorituskykyä ole korjailleet.
 
Tuossa nyt jonkinlainen kuva niistä ohjaimen silikoni osista.
Kohdasta (kokeilin kolmessa eri kohdassa) riippuen en huomannut tuon kämmentä vasten tulevan kanssa mitään eroa tai sitten sen tunsi, mutta ei se sinänsä tuntumaan vaikuttanut.
Saattaa kyllä riippua siitä miten ohjaimesta pitää kiinni sillä mä en mitenkään tiukasti purista sitä.

Tuo grip napin päällinen sitten tekeekin tuntumasta aivan helvetisti paremman.
Sitä en vielä testannut miten tuo vaikuttaa kapasitiivisen kosketuksen tunnistukseen, mutta polish paul teki noista videon pari kuukautta sitten ja sen testeissä tuolla ei ollut mitään vaikutusta. No huomenna sen sitten näkee.

2024-01-18-3258.jpg

edit:

Tänään oli vuorossa switchback.
Mulla ei ollut oikein mitään odotuksia sillä mun mielestä rush of blood ei ollut mikään ihmeellinen. Ihan ok, mutta siinä se ja tähän on vielä tungettu jotain pieniä pulmiakin.

No tykkäsin tästä kuitenkin enemmän mitä rush of bloodista eikä ne pulman tapaisetkaan häirinneet yhtään.
Varsinaisten vihollisten räiskimisen välissä vaan nautein maisemista ja ammuin niitä bonus symboleilla merkattuja tavaroita ja lepuutin liipaisin sormea sillä varsinkin pomoissa saa takoa liipaisinta niin, että melkein käsi kramppaa.
Tuli kyllä ikävä niitä edgen säädettäviä liipaisimia.
Mä en ole pelannut yhtäkään dark pictures sarjan peliä vaikka man of medan tuli otettua joskus ikuisuus sitten plussasta, mutta tämän ympäristöt herätti mielenkiinnon ja storessa olis just sopivasti house of ashes 6.8e joten taidan laittaa ostaen.
Hyviä fiiliksiä vielä lisäsi lopputekstien aikana soiva the warning joka oli aika iso yllätys.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se kapasitiivinen tunnistus edelleen toimii. Kivasti pysyy kädet nyrkissä bulletstormissa vaikka sormi vaan lepää tuon napin päällä.
 
Itse kaipaan movekapuloita..
"Skyrim ohjaus" oli parasta.
Nyt napsuvilla tateilla meno on perseestä.
(Tykkään joskus pelata kotiteatteri äänillä)
 
Synthriders sai viimeinkin lisää electro swingia. Electro swing essentials 2 tarjoaa neljä ilmaista biisiä ja viisi maksullista jotka saa omakseen 8e hintaan.
Tuli ostettua välittömästi.

Sitten täytyy vaan toivoa, että mun headset toimii ihan normaalisti jatkossakin sillä tänään kun olin lopettamassa pelaamisen niin sen tuuletin alkoi oikein kunnolla puhisemaan.
Normaalistihan tuo on niin hiljainen, että monelle tulee koko tuulettimen olemassaolo yllätyksenä.
 
Tänään aloitin behind the frame vr:n ja ekaa kertaa toivon, että mä voisin vaan painaa refund nappia.
Kolmos chapterissa pitäisi maalata seinällä roikkuvaan maalaukseen kaks sateenvarjoa, mutta siitä puuttuu ne kohdat jotka sun pitäis maalata ja lisäksi se kuva alkaa seuraamaan sun pään korkeutta eli se vaan tulee pois siitä kehyksestä ja liikkuu vaikka lattiaan asti jos menet kyykyyn.
Tsekkasin tubesta ja noin ei todellakaan kuulu käydä ja siinä kuvassa pitäisi olla selvät valkoiset alueet johon ne sateenvarjot maalataan.

Kokeilin aloittaa koko chapterin kahdesti alusta eikä mitään hyötyä. Sitten ajattelin käynnistää koko pelin uudestaan ja huomasin, että tämä perkele poistaa koko tallennuksen aina kun pelin sulkee. Siis ei jumalauta mitä paskaa.

edit: Pääsin tuosta kohdasta eteenpäin. Siinä piti myös klikata ensin sitä naapurin vanhaa miestä, että ne merkit ilmestyi ja nyt se maalaus sekä kehykset liikkuu pään korkeuden mukaan.
Tuo ei silti selitä sitä tallennuksen katoamista.

edit: Ja nyt kun peli on läpi ja suljin sen niin taas katosi samalla myös tallennus.
 
Viimeksi muokattu:
Onko täällä kellään tietoa, onko Lego Bricktales tulossa PSVR2:lle koskaan? Questille se julkaistiin taannoin mutta en ole onnistunut löytämään tietoa, meinaavatko julkaista Sonyl plattikselle sitä joskus.
 
Ylös Bottom