Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStationVR 2 - Yleinen pelikeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mixture

Hieman moss tyylillä tehty peli jossa sä ohjaat tatilla toista hahmoa nimeltä Sola ja sitten omilla käsillä autat sitä heittelemällä erilaisia taikajuomia tai jtn vihollisten päälle sekä ympäristöön.
Yhteensä eri mixtureja aukeaa pelin aikana kuusi erilaista ja mukana on esim liima joka luonnollisestikin liimaa vihut paikoilleen jolloin niitä on helppo niittää Solan viikatteella turpaan, repel jota käytetään eniten hyppyalustoiden aktivoimiseen, mutta myös taistelussa sillä voi heittää pallomaista vihollista jonka jälkeen sen voi lyödä toista vihollista päin jne.
Kaikkia käytetään myös taistelun ulkopuolella.

Ihan easy tasollakin taistelussa pitää olla kokoajan liikkeellä ja usein meno on aika hektistä kun sun pitää yrittää väistellä vihujen iskuja, valita oikea litku aserinkulasta, heitellä sillä vihollisia, hakata niitä turpaan ja vielä siinä samalla kerätä ympäristöstä materiaaleja talteen joka onneksi hoituu ihan vaan osoittamalla niitä pointerilla ja pitämällä liipaisin pohjassa.
Välillä myös vaan keskitytään ratkomaan kevyitä pulmia jotta päästään etenemään.
Myös pomomatsit on enemmän pulmamaisia kuin suoraa toimintaa.

Mossista poiketen tässä kamera seuraa hahmoa ja välillä se myös pomppaa täysin eri kuvakulmaan tilanteesta riippuen.
Kentissä on myös kerättävänä light seedejä sekä kirjoituksia jotka avartaa maailman lorea hieman.
Siemenillä voi sitten hommata pari taisteluliikettä lisää, eri alkemia boosteja ja eri viittoja Solalle.
Mä käytin koko pelin ajan sitä automaattisesti saatavaa alkemia boostia jolla sitä pulloa ravistamalla sen vaikutusalue kasvaa reippaasti joten vaikka liiman avulla saa liimattua useamman vihun kerralla.
Sen eri viittoja tarjoavan tyypin voi jopa missata jos ei tutki paikkoja, mutta ei se mitenkään erityisesti piilossa ole.
Nuokin antaa jonkun eri bonuksen kuten yhden osuman kestävä suoja tai sitten Sola voi tiputtaa vaikka kolme pommia aina kun tekee dash liikkeen.

Jos joku haluaa kerätä kaiken niin peli ei sitten varoita mitenkään, että nyt ollaan menossa vetämään viimeistä pomoa turpaan ja jos läpäisyn jälkeen valitsee continuen niin peli heittää sut vaan takaisin lopputeksteihin.
Mä keräsin sen mitä normi tutkimisella löysin ja aikaa meni 9 tuntia.
Tässähän näkee jo heti ekalla alueella niitä siemeniä mitä ei voi kerätä ennen kuin tulee takaisin uusien mixien kera ja noita en palannut keräämään joten pituutta on ihan tarpeeksi.

Maksoin tästä joskus 12e ja mun mielestä tästä olis voinut maksaa muutaman euron enemmänkin ihan hyvin ja nythän tämä on tarjouksessa hiukan päälle 8e joten kannattaa tsekata muutama video tubesta jos kiinnostaa.

HappyFunland

Ihan kiva pelottelu huvipuisto kokemus jossa edetään varsin lineaarisesti hylätyn huvipuiston läpi, käydään muutamassa laitteessa ja mätkitään päälle käyviä animatroniceja ja ovia avataan pelaamalla minigolfia jossa onneksi ei ole mitään väliä sillä kuinka monta lyöntiä menee sillä pallon fysiikat on mitä on.
Aluski kirosin myös ihan perus kävelyä sillä hahmo lähtee kävelemään sivulle jos hiemankin kallistat vasenta ohjainta johonkin eikä tuota saa pois päältä joten käsi täytyy pitää visusti paikoillaan ettei kävele kuin mikäkin humalainen.
Oikeasti paras ratkaisu olisi aina se ettei ohjaimen tai päänkääntely vaikuta liikkumis suuntaan mitenkään, mutta äärimmäisen harvassa pelissä on tuo mahdollisuus.
Alunperin tässä oli myös pelkästään asteittainen kääntyminen eikä tätä voinut pelata kuin seisten, mutta nuo on sentään korjattu päivityksillä.

Visuaalisesti tämä on myös varsin rumaa katsottavaa sillä kuva on sumea joka todennäköisesti johtuu TAA antialisoinnista, mutta siitäkin huolimatta sahalaitaa kyllä löytyy huomattava määrä.
Thief simulator näytti aika samalta kun siitä heitti TAA:n päälle.
Lisäksi melee taistelu on aika tunnotonta, mutta taistelussa riittää se kun vaan rennosti huitoo vihollisia ja sieltä täältä löytää myös kertakäyttö kameroita jotka tuhoaa ne laakista.
Huumorikin iski, mutta mä olenkin henkisesti ikiteini joten nauroin jopa sille kun puiston perustajalle omistetussa museo näyttelyssä oli casting couch.
Tämä on myös varsin lyhyt kokemus sillä mulla meni alle kolme tuntia vaikka ihan rauhassa katselin ympärilleni sillä tässä on myös kerättävänä 80 randy rodent patsasta joten koitin löytää niitä niin monta kuin mahdollista.

Tämähän on nyt tarjouksessa 11.8e joka on mun mielestä ihan ok hinta jos tällaisistä yleensäkin tykkää.
Mä maksoin fyysisestä versiosta 20e joten oli siinä muutama euro liikaa.

Chernobyl again

Pulma seikkailu jossa olisi potentiaalia sillä sun tehtävä on matkustaa ajassa taaksepäin estämään se ydinvoimala onnettomuus, mutta koska kyseessä on aikamatkustus juoni niin ei se tietenkään noin yksinkertaista ole.
Tätä on vaan mekaanisesti aika tuskaista pelata.

-Kädet jäi useamman kerran tavaraan kiinni.
-Kädet myös tarttuu toisiinsa jatkuvasti kiinni kun käyttää ranteessa olevaa kelloa joka toimii inventaariona.
-Mä en vieläkään tiedä miten esim sorkkarautaa kuuluu käyttää sillä jos sillä yrittää avata oven kuten luulisi niin se ponnahtaa irti siitä ovesta joten mä vaan nitkuttelin sitä ees taas ilman mitään feedbackia ja sitten se ovi vaan aukes.
-Toinen ovi sitten taas ei auennut mitenkään vaikka lukko oli avattu, kunnes se päättikin aueta.
-Generaattorin tankkaamisessa mun piti jo katsoa tubesta mitä helvettiä mä missaan. No se jerrykannu piti laittaa ihan luonnottomaan asentoon jotta sen korkki aukesi ja bensa tuli pihalle ja tuo oli aika millintarkka asento.
-Tämä on myös niitä pelejä missä hahmo toistaa mitä sun pitää tehdä varmaan parin minuutin välein ellet heti ratkaise pulmaa ja tuo ei ainakaan auta ajattelemaan. Joo mä tiedän että sen ylärivin värit vaihtuu kun irrotan alarivistä johdon. Nyt se turpa kiinni jo.
- Pripyatissa se jatkuvasti hoki kuinka pitäs käydä tarkemmin katsomassa sitä puskuriauto areenaa ja siellä kuinka yhtä autoa voi ehkä liikuttaa.
Tämä siis vielä senkin jälkeen kun mä olin siirtänyt sitä ja löytänyt jonkun laatikon jota en saanut auki eikä sitä koskaan tarvittu mihinkään, ei edes jonkun random trophyn saamiseen.

Kaiken kruunaa ala-arvoinen ääninäyttely sillä omana hahmona toimiva nainen puhuu sellaisella tasaisen pehmeällä äänellä joka sopis lähinnä iltasadun lukemiseen lapselle. Aivan sama vaikka se kiroais pomonsa alimpaan helvettiin, on kuolemassa säteilyyn tai edessä tikittää helvetin iso pommi. Mä oon kuullut melkein enemmän tunnetta tekoälyn juontamassa tube videossa.
Plussana mainittakoon hyvän näköiset sisätilat ja helppo platinum pysti.

Jos kaikki toimisi kuten pitää niin tän pelaisi läpi varmaan 2.5 tunnissa.
Normi hinta 25e. Juu ei. ei todellakaan. Mä maksoin 16e kun ajattelin tämän olevan sen arvoinen, mutta tuossakin oli vielä puolet liikaa.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom